Още малко нерви и дебати до най-добрите РЕЗУЛТАТИ! - Седмокласна 30.06.-07.07.2024

  • 134 953
  • 2 225
  •   1
Отговори
# 1 620
  • Мнения: 9 494
Чудя се защо по БЕЛ не "затворят" цялата първа част и да видим и той колко балансиран изпит ще е... както по БЕЛ има много отворени въпроси в първа част, така да има и по математика, да се концентрират тези деца да четат с разбиране, а не да играят тото... Всички са се захванали за изпита по математика по-труден или по-лесен... Ами никое от тях. Баланс на тежестта и на получените точки... Само да сложиш Г на всички въпроси в първа част и ей ти 1/3 точки от този модул, ама без даже да си прочел задачите... Защо по БЕЛ не може така? Защото изпита е балансиран, а не опростен, че да покажем колко сме функционално (не)грамотни.

# 1 621
  • Sofia
  • Мнения: 5 113
Наборката не разбрала, че днес ще дават свидетелствата. Влетя запъхтяна от тренировка само да си хвърли раницата и изтича към училището. На всички снимки е най-оптред с грамотата и свидетелството, облечена в къс клин, чорапи до средата на прасеца и ... кроксове Trollface

# 1 622
  • Мнения: 4 339
След като НПМГ включва в бала точки от собственото си състезание/ олимпиада, защо не го направят и други училища, които искат да селектират деца пи допълнителен критерий?

Честно казано не виждам чак такава драма с групирането на деца, добри по математика. Тези, които не са, надали биха се насочили към такова училище/профил. Дори и да го направят, практиката показва, че лесно могат да изпаднат от влака още първата година.

Специално, за да не се мъчат математиците и да е обективно, за тях нво бел само със затворени въпроси Simple Smile))) Няма как изпит по език да няма доза субективизъм, навсякъде има минимум писане и оценяване на есе/ някакъв вид текст с разсъждения (тук винаги ще е субективно). За мен този елемент в нво по бел трябва да остане! Преразказът също - показва възможността за предаване на чута информация според някакви правила, грамотност на писане и т.н.

# 1 623
  • Мнения: 51 109
пенсионирана русалка, какво казва картинката? Че за теб съществуват само пълните отличници, за предпочитане с математическа насоченост Simple Smile Децата с ниски точки къде ги слагаш, или викаш - и с тях, и без тях. Щом не могат да "оцветят"? Извинявай, мисля, че прекали вече. Има деца, за които матурите са били трудни и те не са извънземни, а са също деца Simple Smile
Те са били трудни, не защото децата са тъпи и неможещи а поради организация на самата ни образователна система. Защото по математика съкратиха материала, така децата изпускат връзката, защото в желанието да угодят на родители, спряха да дават домашни. Защото свалиха материал от по-горните класове.

И наистина нашата система се води по картинката.
На моят син му дадха за домашно 300 задачи за пролетната ваканция!

Това нищо не значи. 300 еднообразни задачи са само много загубено време без полза.
То така и нашата прокуратура - събрали 300 папки доказателства, а после съдът ги отхвърля.

# 1 624
  • София
  • Мнения: 5 551
Аз чак сега разбирам, че вторият проверител не гледа чиста работа, а вижда какво е направил първият. Вярно "мижи да те лажем".
Когато един проверител проверява дадена работа, той не знае дали е първи или втори и дори да е втори, не вижда отметките на другия.

Последна редакция: чт, 04 юли 2024, 16:03 от ganis

# 1 625
  • Мнения: 932
Наборката не разбрала, че днес ще дават свидетелствата. Влетя запъхтяна от тренировка само да си хвърли раницата и изтича към училището. На всички снимки е най-оптред с грамотата и свидетелството, облечена в къс клин, чорапи до средата на прасеца и ... кроксове Trollface
Хахааха, паметна снимка ще е това

# 1 626
  • Мнения: 122
След като НПМГ включва в бала точки от собственото си състезание/ олимпиада, защо не го направят и други училища, които искат да селектират деца пи допълнителен критерий?

Честно казано не виждам чак такава драма с групирането на деца, добри по математика. Тези, които не са, надали биха се насочили към такова училище/профил. Дори и да го направят, практиката показва, че лесно могат да изпаднат от влака още първата година.

Специално, за да не се мъчат математиците и да е обективно, за тях нво бел само със затворени въпроси Simple Smile))) Няма как изпит по език да няма доза субективизъм, навсякъде има минимум писане и оценяване на есе/ някакъв вид текст с разсъждения (тук винаги ще е субективно). За мен този елемент в нво по бел трябва да остане! Преразказът също - показва възможността за предаване на чута информация според някакви правила, грамотност на писане и т.н.

Изпадането от влака е добра метафора, но почти не се случва в БГ - заради делегирани бюджети и куп други фактори, докато в немалко държави по света "фунията" е точно обратната - влизат много/ излизат малко. При нас - и в гиназиален етап, и в университетите - по-скоро влизат малко, излизат повече.

# 1 627
  • Мнения: 628
Това дали НВО се ползва като изпит за прием, с каква тежест е избор на всяко училище. Изпитът се нарича национално външно оценяване 😉
  Точно така ! Национално външно оценяване!!!
  Не забравяйте, че има редица математически състезания и олимпиади, където могат да се изявят децата с претенции за елитните училища по математика
Но от МОН не им дават! Как не го разбрахте!
Училища под "шапката" на МОН не могат да имат друг вид изпит по БЕЛ или МАТ или да вкючат олимпиада! Не могат да изключат един от изпитите БЕЛ или МАТ от балообразуването!

Последна редакция: чт, 04 юли 2024, 16:05 от sisill

# 1 628
  • Мнения: 2 087
@ganis Много Ви благодаря, че се включвате винаги точно на място в темата, супер полезно!

# 1 629
  • Мнения: 831
За мен проблем е и бройката на математическите паралелки. В София са само 8 (СМГ и НПМГ), а за сравнение езиковите в двете немски, двете английски, френска и испанска са 40. Изобщо не включвам езиковите в 31, 32, 35, 133, 22, 18 и други. Затова е жестока борбата за математиката и затова са  споровете в темата за формата на изпита. Трябват още паралелки. Има много добри математици, които нямат избор.

# 1 630
  • Мнения: 12 774
Да, няма за съжаление. ЕГ биха били добър вариант, ако предлагаха допълнителни часове мат 8-10. клас по избор.

# 1 631
  • Мнения: 51 109
Аз чак сега разбирам, че вторият проверител не гледа чиста работа, а вижда какво е направил първият. Вярно "мижи да те лажем".
Когато един проверител проверява дадена работа, той не знае дали е първи или втори и дори са е втори, не вижда отметките на другия.

Е, по наше време не беше така. Работите не бяха сканирани и видяхме оригинала, на който си личаха една до друга отметките на двамата проверители с различен цвят. Ако днес вторият не вижда какво е правил първият поне това е промяна за добро.


За мен проблем е и бройката на математическите паралелки. В София са само 8 (СМГ и НПМГ), а за сравнение езиковите в двете немски, двете английски, френска и испанска са 40. Изобщо не включвам езиковите в 31, 32, 35, 133, 22, 18 и други. Затова е жестока борбата за математиката и затова са  споровете в темата за формата на изпита. Трябват още паралелки. Има много добри математици, които нямат избор.

Не е там проблемът. И 100 математически паралелки да направят, няма достатъчно деца с математически заложби да ги запълнят. И последните пак ще са с опашкарски резултати.


След като НПМГ включва в бала точки от собственото си състезание/ олимпиада, защо не го направят и други училища, които искат да селектират деца пи допълнителен критерий?
Защото не им дават.

Честно казано не виждам чак такава драма с групирането на деца, добри по математика. Тези, които не са, надали биха се насочили към такова училище/профил. Дори и да го направят, практиката показва, че лесно могат да изпаднат от влака още първата година.
Насочват се към добро училище, а не поради интерес към математиката и съответни способности.

Специално, за да не се мъчат математиците и да е обективно, за тях нво бел само със затворени въпроси Simple Smile)))
Добър сарказъм, но тотално неточен. Погледни какви оценки по БЕЛ са си докарали децата от СМГ и после пиши толкова високомерно как са коне с капаци и само от математика разбират.

# 1 632
  • София
  • Мнения: 19 946
Златенцето, аз не казах да махат преразказа, а  да се търси вариант за намаляване на субективизма в оценяването. И най-вече в тезата. Има и други начини да се провери способността на човек да  създаде  кратък свързан текст, грамотно написан. Ясно е, че нещата с   БЕЛ са по-трудни за оценяване, но все има какво да се направи и там. Споделих за грешките за редакция по-горе и  така се сетих каква драма беше преди изпитите тук да не би да отнемат точки за  несъществуващи грешки. Ми защо пък да не го правят? Както математиката се учи до 12 клас, така е и с БЕЛ, а  пък на всичкото отгоре езикът е роден, та какъвто ще да става човек,  е препоръчително да  е грамотен. А  изсмукалият си от пръстите 3-4 "грешки"  в такова кратко текстче има още над какво да поработи, нали?

# 1 633
  • София
  • Мнения: 119
Изпадането от влака е добра метафора, но почти не се случва в БГ - заради делегирани бюджети и куп други фактори, докато в немалко държави по света "фунията" е точно обратната - влизат много/ излизат малко. При нас - и в гиназиален етап, и в университетите - по-скоро влизат малко, излизат повече.
Хах, вярно! Влизат 156, излизат 200. Фокус -мокус.

# 1 634
  • Пловдив
  • Мнения: 2 005
Погледни какви оценки по БЕЛ са си докарали децата от СМГ и после пиши ...
А какви са резултатите на СМГ? Защото в на Дидева таблицата за МГ-тата, СМГ стои непопълнено все още:

Общи условия

Активация на акаунт