Още малко нерви и дебати до най-добрите РЕЗУЛТАТИ! - Седмокласна 30.06.-07.07.2024

  • 134 942
  • 2 225
  •   1
Отговори
# 1 995
  • Мнения: 273
Здравейте на всички!

Чета, чета и няма изчитане, а всичко е полезно и интересно. Благодаря, че споделяте!

При нас нещата са следните:
Момче, София
БЕЛ - 82.50
МАТ - 90.75
БАЛ (2 плюс 2) - 446.50

Ходихме да видим работите му - По БЕЛ без грешка на тестовата част. Задача 17 написал на мястото на 25. После преписвал на правилното място. Изпуснал една дума и запетаята след нея и му резнали 2 точки. Тъпо, написал всичко правилно на грешното място. Тезата оценена с 1 точка.
Преразказът за 25.5. Доста е орязан за графично оформление, явно заради почерка. Другото беше очаквано.

По МАТ - грешка в първата задача на първи модул (неповярвахме чак).
На втори модул за решаването на 21 Б) логически, са му дали цяла 1 точка, което супер ни зарадва! и си му признават точката на 21 В).
22. е решил без грешка.
На триъгълниците бърка изписването на формулата за страна срещу 30-градусов ъгъл, но продължава с вярно решение, което го признават за техническа грешка и му вземат само -0.25. Последнато подусловие не го е решил. Честно казано, мисля че по МАТ проверителя е бил по-благосклонен, за което благодарихме горещо.


Иска да учи немски с втори руски. Английския му е на ниво В2. Отдава му се, стигна това ниво още в четвърти-пети клас. В шести клас ходи на уроци по РЕ в РКИЦ и иска да си продължи изучаването му.
Категорично НЕ желае да учи френски, испански, италиански или азиатски езици.

Наредили сме първите три желания:
1) 91. НЕГ
2) 73. СУ - НЕ и РЕ
3) 73. СУ - НЕ и АЕ

И нататък забихме. Чуденката е дали да сложим като следващо желание 35.СЕУ (не ни допаднаха отзивите за там) или Втора и Първа АГ с втори НЕ/РЕ (не искаме АЕ за първи, но пък средата като че ли ще е по-добра).
Харесал си е още 32. СУИЧЕ, 7. СУ, 31. СУЧЕМ, 119.СУ и Руската гимназия.

Ще се радвам, ако някой сподели мнение.
Гледам сайтовете, успеха на ДЗИ, чета форума, прогнозата на Санака и в главата ми настана каша.
Реших, че трябва да редя училища с бал над 400 т. за миналата година, но с настоящите високи резултати, ме погна параноята, че трябва да имам и училища за по 350 точки.

Последно от мен - Днес следобед в училището имаше церемония по изпращане на 7-класниците. Беше приятно и леко вълнуващо. Похвалвам детето! Завърши с медал за пълен отличен!

Последна редакция: пт, 05 юли 2024, 23:52 от korali

# 1 996
  • Мнения: 2 470
Момичета, като ви чете човек, ще рече, че изпитът е бил крайно елементарен, много прост и прекалено лесен чак. Какво ли е щяло да бъде, ако задачите са били с капани и по-сложнички, както ги искате. Колко ли двойки щеше да има, освен по-правилното разпределяне на високите кръгове Simple Smile
  Мисля, че на всички е ясен проблема и той се поражда от факта, че оценките от НВО служат за бал за приемане в гимназиите. И докато е така, в горния регистър на баловете ще става все по наблъскано.
  Истината е, че целите на МОН и гимназиите са различни . Едните се стремят да оценят учебния ПРОЦЕС, а другите
да отсеят най, най доброто.
  Обаче си помислете за алтернативата . Приемни изпити (както беше по мое време ). При толкова много училища в София ми се струва мисия невъзможна. Но предполагам, че ако тази година се затруднят много да отсеят отличниците, е възможно някои елитни училища да си въведат приемни изпити.
  Чета темата отскоро и се вълнувам със софийските майки, При нас в провинцията нещата са по>ясни.
И само за протокола. Нашето момче , без школи през годината. Бяхме го записали по БЕЛ през есента, но след  3 седмици той се отказа, защото трябваше да подготвя за заниманията. По математика всичко си знаел.
 И добре, че накрая на НВО успя да се представи много добре .
    93 т.по мат. и 77.5 по БЕЛ . С бал 456.5 би трябвало да влезе в МГ , където желае.
   Успех желая на всички дечица и не забравяйте " всяко зло за добро "
  Не , че е важно, ама да си кажа. Нашият енергоспестяващ тинейджър си промени желанието и е решил да учи в ЕГ немски с английски. Обяви, че не обичал програмирането, цитирам "да пише кодове", а си няма идея какво го чака с немския , като ще започва от нулата. Мисли си, че ще е като английския.
Е хайде сега, чак пък толкова страшен този немски. Чудо голямо, език като всеки друг.

# 1 997
  • Мнения: 936
Правя си някакво заключение, че са с по-висок заради резултатите или другото е по-добро ниво на преподаване, което може да е грешен извод, но НЕГ води по ДЗИ и НВО.
Хаха, дали съм точкарка. 100%, то си личи, само не съм математическа точкарка.
Ами по МАТ на ДЗИ води 2-ра АЕГ с 5,46, след нея 1-ва АЕГ и чак тогава 91 НЕГ с 5,40,
по Бел 91-ва е с 5,70, 164- с 5,66
Е, това наистина си е точкарство и аз съм до тук.

# 1 998
  • Мнения: 17 108
За 133-то някой даде много добри отзиви скоро.

# 1 999
  • при моите любими
  • Мнения: 2 875
Според вас е НЕГ деца с по-висок бал ли влизат спрямо 164то, резултатите им са винаги по-високи? По-висок имам предвид масово деца с 480 и последен бал 455. Понеже са много и не се разбира от мин и макс.
/quote]
Мин бал момчета 2023 за Испанската- с АЕ- 464, за 91 Немска с АЕ- 455
Мин бал момичета 2023 за Испанската- с АЕ- 481, за 91 Немска с АЕ- 467
Нека все пак сме обективни - горното е подвеждащо, сравнява минималния бал  в 2 паралелки на 164 ГПИЕ с  втори английски с минималния  в общо 7 в НЕГ (всичките с втори английски). Сравнение може да се направи между минималния въобще за 164 ГПИЕ по полове и този в НЕГ, като дори и тогава няма да е точна съпоставката, понеже в едното приемат  деца за 6 паралелки, в другото за 7. Тоест минималният бал за момиче (респективно момче) в единия случай с  НЕГ ще е  на 91-та поред девойка, в другия със 164 ГПИЕ ще е на 78-мата.

Така че чисто математически балът в НЕГ е по-висок, НО!!!! Много по-важно е  балът просто да ти стигне за там, където искаш, а не дали е по-висок/по-нисък от този другаде, където НЕ искаш.

Скрит текст:
Еха, Сидония,  моето/на децата ми/вашето/на детето на писалата по-долу Ред/на това на Динчо ОУ е с доста добро представяне по мат и БЕЛ сред държавните без каквато и да е селекция на входа. Simple Smile Браво на децата и учителите.  Колко паралелки бяха във випуска, 4 ли?
Да 4 паралелки са. И аз видях, че са им чудесни резултатите на всички. Браво на децата.

# 2 000
  • Мнения: 9 116
Русалка, супер за нашето квартално училище....

# 2 001
  • Мнения: 123
Леле, нямате изчитане. За съжаление виждам, че разни препирни се заформят, явно напрежението след тази тежка година е наистина голямо.
Хайде другата седмица най-накрая да редим желанията, пък дано и следващия петък да имаме приети на първо желание или оптимистични прогнози за второ класиране.

Ние още не сме наясно с желанията - девойката знае само НПМГ и след това нищо не я интересува. Аз само ръчкам да редим кодове и паралелки, тя е чил. Утре ще направим поне един тур около училищата, пък дано се поентусиазира.
Нямам търпение да се свършва вече Simple Smile

# 2 002
  • Мнения: 28
Здравейте на всички!

Чета, чета и няма изчитане, а всичко е полезно и интересно. Благодаря, че споделяте!

При нас нещата са следните:
Момче, София
БЕЛ - 82.50
МАТ - 90.75
БАЛ (2 плюс 2) - 446.50

Ходихме да видим работите му - По БЕЛ без грешка на тестовата част. Задача 17 написал на мястото на 25. После преписвал на правилното място. Изпуснал една дума и запетаята след нея и му резнали 2 точки. Тъпо, написал всичко правилно на грешното място. Тезата оценена с 1 точка.
Преразказът за 25.5. Доста е орязан за графично оформление, явно заради почерка. Другото беше очаквано.

По МАТ - грешка в първата задача на първи модул (неповярвахме чак).
На втори модул за решаването на 21 Б) логически, са му дали цяла 1 точка, което супер ни зарадва! и си му признават точката на 21 В).
22. е решил без грешка.
На триъгълниците бърка изписването на формулата за страна срещу 30-градусов ъгъл, но продължава с вярно решение, което го признават за техническа грешка и му вземат само -0.25. Последнато подусловие не го е решил. Честно казано, мисля че по МАТ проверителя е бил по-благосклонен, за което благодарихме горещо.


Иска да учи немски с втори руски. Английския му е на ниво В2. Отдава му се, стигна това ниво още в четвърти-пети клас. В шести клас ходи на уроци по РЕ в РКИЦ и иска да си продължи изучаването му.
Категорично НЕ желае да учи френски, испански, италиански или азиатски езици.

Наредили сме първите три желания:
1) 91. НЕГ
2) 73. СУ - НЕ и РЕ
3) 73. СУ - НЕ и АЕ

И нататък забихме. Чуденката е дали да сложим като следващо желание 35.СЕУ (не ни допаднаха отзивите за там) или Втора и Първа АГ с втори НЕ/РЕ (не искаме АЕ за първи, но пък средата като че ли ще е по-добра).
Харесал си е още 32. СУИЧЕ, 7. СУ, 31. СУЧЕМ, 119.СУ и Руската гимназия.

Ще се радвам, ако някой сподели мнение.
Гледам сайтовете, успеха на ДЗИ, чета форума, прогнозата на Санака и в главата ми настана каша.
Реших, че трябва да редя училища с бал над 400 т. за миналата година, но с настоящите високи резултати, ме погна параноята, че трябва да имам и училища за по 350 точки.

Последно от мен - Днес следобед в училището имаше церемония по изпращане на 7-класниците. Беше приятно и леко вълнуващо. Похвалвам детето! Завърши с медал за пълен отличен!

Не смятам, че е необходимо да се пишат паралелки с бал чак под 350, при този бал, който има момчето - 446,5. Има доста други с бал над 400, които може да изредите

Мое мнение е, че по БЕЛ доста са ги поокастрили на теза и преразказ, за разлика от математиката. На внучката, само защото е написала фолмулата за лице на успоредник накрая са й дали 0.5 точки. Иначе всичко е така, както го смятахме и както каза Ганис - за ползвани ъгли от 23а при доказване на 23б са дали цели 2 точки. И в крайна сметка - неочаквано добро представяне по математика и разочарование от резултата по БЕЛ. Но  наборката много не се вълнува. За нея най-радостното е, че всичко приключи. Вчера я карах да отидем да й покажа поне сградата на 2 АЕГ, отказа. Решила си е как да ги реди - всички паралелки на 164, за които няма  шанс, освен(дай Боже) тази с Порт, 1 АЕГ и 2 АЕГ с паралелки АЕ и ИЕ и е убедена, че това е достатъчно. "Абе ще ме приемат бе, бабо, споко" и бяха думите. Чакам с нетърпение да се връща майка й от почивка и да си я поема.
Успех на всички деца от нас!

Последна редакция: сб, 06 юли 2024, 05:22 от Blaga Georgieva 742496

# 2 003
  • Мнения: 13 230
В чуденка съм. Тази година се наложи да запиша наборката на уроци по БЕЛ не заради НВО, а за да се добере първия срок до Среден (3) и да изкара Добър (4) втория, нещо, което до сега не се беше налагало. НВО 10 клас си е наистина просто информативно, но дали да не я запиша пак на уроци по БЕЛ, за да задържи тази четворка? Някога на мен БЕЛ ми беше силен, а математиката - средна хубост, но днес вече не се наемам да помагам по БЕЛ, по математика се справям все още, с помощ и от математиците - Пенева, Динчо, Русалка. Благодаря ви, ще ви досаждам още като закъсам някъде. Как е материалът в гимназиален курс? ДЗИ БЕЛ само върху 11 и 12 клас ли е?
Не исках да се бутам в темата, която и без това е гореща, но ще се опитам да съм полезна по темата ДЗИ БЕЛ, колкото и да е далече.
Върви някакъв "лайтмотив" за опростяване на изискванията на МОН като цяло, поради което се пропуска, че ДЗИ е сериозно усложнен от 2022г насам в сравнение с формАта до този момент. Защо твърдя това-накратко съм писала по някакъв повод в темата за 10 клас, пост 58 от 12 април, като сравнявам 2018 и 2022 в най-съществените детайли, но разликите са много повече. Всъщност, от 2022г насам е разликата, до 2021г е старият формат.

Дали е нужен учител или не, зависи от много фактори. Преди всичко, от преподавател по БЕЛ. При системна подготовка и отдаденост на учителя, нещата се случват. Зависи и от справянето на детето. Зависи и дали училището ще усвои допълнителните часове (фуч ли беше, не съм сигурна) за допълнителна подготовка.

Като цяло не е сложно ДЗИ, но е факт, че от 2022г са включени тежки, неразбираеми произведения(не са много)
Факт е, че политици и журналисти използват неправилни граматични форми, които се "набиват" в съзнанието на децата и при подценяване на подготовката се случва объркване. Ние, със сина ми се забавляхме да поправяме журналистически грешки от типа:(реални случаи) "двама политикА", "бихте ли определил" и подобни и това далече не е най-трудното.

Правилата по български най-детайлно започват да се учат от 9 клас, за 8 клас наистина не помня. Но за 9 има съществен материал, който следва да се усвои.

НВО в 10 клас е като цяло пренебрегвано, но не само това. "Резюме" почти не се упражнява, все пак нямам поглед над всички училища, но в колкото имам познати деца, а и в нашето, просто не стигаше времето. А май все това се пада като задача за създаване на текст.

На подготовка за ДЗИ ходят почти всички, за които балообразуване то е важно, (зная, че не и децата от форума Heart Eyes), както и деца, които имат ангажирани родители, но не биха успели без уроци да стигнат до 3,00(има такива примери).
Висока оценка е постижима и без уроци, но с истински ангажиран учител в училище и упоритост на детето.

# 2 004
  • Мнения: 17 108
Светкавица, много благодаря за отговора. Аз уж съм със самочувствие по БЕЛ, някога се освободих и от матурата, но сега наистина нямам поглед отвътре, въпреки че работя в гимназия. Т.е за мен не е проблем да изкарам 60-70 точки на ДЗИ, но за детето ми може да се окаже проблем да покрие и не искам да се чудим как да наваксваме в последния момент. Т.е 8-9-10 клас трябва да се следи граматиката да е на ниво, а 11-12 - литературата? И естествено, да се упражнява писането на текст - резюме, есе, интерпретативно съчинение. Ще се радвам детето да задържи в гимназията ниво Добър (4), което ще й даде и нужното спокойствие и самочувствие, но май ще включа БЕЛ към частните уроци.
 
Преди време писах, че обмислям и вариант частно училище, ако не успее да се класира на приемливо място. Със 77 точки общо от НВО и някои нейни ограничения изборът ни за паралелки е сведен до минимум -3-4 от 10-ина има няма "момичешки", които горе-долу отговарят на възможностите й, останалите нискобалови училища са мъжки - автотранспорт, машиностроене, механо, корабно... Частното училище е с класове от 8-10 ученици и имат заложено в правилника си, че ако детето е под 4,50 ходи на допълнителни групови или индивидуални уроци в училище. Харесва ми грижата за всяко дете, малките класове, повечето лично пространство в класната стая, работи се по различни програми, тази година големите ходиха след 20 юни на екскурзия в Родопите за 11 дни, пътуват в чужбина! Това, което ме спира да я насоча натам веднага е цената спрямо бюджета ми - ще е с цената на доста лишения, става въпрос за пет години все пак и не знам дългосрочно дали ще издържа, имам и друго дете, което расте.

Последна редакция: сб, 06 юли 2024, 11:49 от Mama Ru

# 2 005
  • Варна
  • Мнения: 3 662
Mama Ru, сметнете си парите, които ще дадете по индивидуални уроци и времето, което ще прекарате в транспортиране от и до някъде ако не е в частно училище, може разликата да не се окаже толкова огромна. Аз съм ЗА частното училище.

# 2 006
  • Мнения: 17 108
Какво разкарване на детето по уроци, тя може и сама да си ходи и го прави от трети клас? Цената на уроци ще ми е на половина горе-долу от цената на таксата в частното училище, което и към момента е около 1/3 от месечния ми бюджет. Без допълнителни пътувания, екскурзии и т.н. Това е вариантът в случай, че за нея няма място в подходяща паралелка за момиче. Така че, въпреки всички плюсове, които може да й предложи частното училище, първо ще опитаме в държавно. Ако не се получи, тогава вече ще се насочим към частното.

# 2 007
  • София
  • Мнения: 1 264
От вторник съм супер спокойна и спя като бебе, а ММ все ме подиграва сега за какво ще измисля да се притеснявам. Ами измислих. Цяла нощ сънувах, че правя грешка при подаване на желанията или изпускам срока и не я приемат в мечтаната паралелка. 5 пъти се будих, обляна в пот и накрая станах рано рано. Не съм наред, честно.

Последна редакция: сб, 06 юли 2024, 09:55 от Ahoney

# 2 008
  • Варна
  • Мнения: 3 662
Аз мислех, че се чудите и затова и просто дадох мнение.... Понякога в големите градове разстоянията са големи и въпреки, че децата могат и сами, разбира се, ги караме за спестяване на време, това имах предвид. Понякога моето има 20 минути до стигне от училище до тренировка и таткото се включва с колата. Вие си знаете.

# 2 009
  • European Union
  • Мнения: 1 943
Само да вмъкна, че страшно много места се освобождават, защото децата кандидатстват в различни области.

Малко да се посмеете какъв скандал ми спретна една майка, сигурно един час ми трепереха краката.
Скрит текст:
Директорът изпраща при мен баща и дете, които искат да кандидатстват в нашето училище, да им обясня какво трябва да правят от понеделник. Обяснявам аз, пак обяснявам, схеми чертая, показвам стъпките за кандидатстване онлайн, пиша на един лист, изобщо пълна програма. На другия ден ми звъни телефона и една ядосана майка ми крещи, чак пяна ѝ излиза от устата. Защо съм заблудила така детето, казала съм му да пише нашето училище на първо желание, а то му било второ. Да, обаче първото му желание е в друга област.
Първо имах чувстото, че може и бой да ям, после три пъти ми се обаждат, да се извиняват.

Имам чувството, че тази година указанията са били да режат по БЕЛ за всяка мъничка точка, а да дават по МАТ колкото се може повече. Само чувство е, базирано на точките на дъщеря ми. Тя не пожела да отидем да видим работата по БЕЛ, така че само си фантазирам

Общи условия

Активация на акаунт