СМГ "Паисий Хилендарски" - 15 тема

  • 66 924
  • 762
  •   1
Отговори
# 165
  • В офиса
  • Мнения: 4 177
А защо трябва да се влиза с НВО? Че да си усложняваме живота да слагаме "завъртени задачки"? Какво пречи да се влиза с комбинация от състезания, или със специален изпит? И НВО да се взима само като балообразуващо. А НВО да си е това, за което е замислено - измерител на средното. Така, както е в 4-и и 10-и, та даже 12-и клас.

# 166
  • Мнения: 52 314
Спорът в същината си не е толкова за нуждата от поне леката усложненост на 2 модул, а за изказването на някои потребителки, че след 7ми клас влизат недостойни деца.

Не недостойни по принцип, а по-недостойни за класиране по отношение на знанията по математика. И това си е съвсем така.
А и какво трябва да се разбира под задачи на училищно ниво? Според мен не задачи от учебника, решими масово, а задачи базирани на материала от учебника, но по-завъртени.

За мен е добра идеята балът за СМГ да е 400+Х, като 400 си идват от НВО както сега, а Х да идва от допълнителен изпит или резултат от втори кръг на олимпиада.

# 167
  • Мнения: 4 578
Може ли да ми дадете проведено изследване, публикувано в престижни издания, че добрите математици не можели да запомнят преразказа. Според мен липсват часовете четене за сметка на други дейности. При нас не забелязах да са отпаднали добри математици заради Бел-а.

# 168
  • София
  • Мнения: 604
Ами тя картината е ясна от тази година. Ако точкуването беше друго, 5т или повече точки.на в) 23зад., а не 2 точки, онова струпване в диапазона 95-98т.нямаше да го има. Високите балове нямаше да са толкова много, и един топ състезател, медалист със 100 точки, нямаше да има спънката БЕЛ. Ето, само точкуването на по-сложни задачи е достатъчно и гаусовата крива ще е по-нормална. Това какво значи, че в СМГ не са 100% всички топ математици и медалисти, а голяма част от тях са съпоставими с външни деца. И медалистите, за които е спора, ще си остават в СМГ, за тях няма да е нечестно, както е сега.

# 169
  • Мнения: 4 795
Аз пък не съм много убедена, че при отделен изпит за СМГ по математика за 8 клас, в СМГ ще влязат повече деца от прогимназистите на СМГ, отколкото са влезли сега след селекцията на НВО.
Но съм съгласна, че ще бъде по-справедлив приемът.

Последна редакция: нд, 28 юли 2024, 13:24 от Гарганела

# 170
  • Мнения: 2 678
Аз пък не съм много убедена, че при отделен изпит за СМГ по математика за 8 клас, в СМГ ще влязат повече деца от прогимназистите на СМГ, отколкото са влезли сега след селекцията на НВО.
Но съм съгласна, че ще бъде по-справедлив приема.
Тъкмо влязох това да напиша, гледам са ме изпреварили.
Защо се смята от майчетата, че при по-труден изпит по математика няма да и ма отпаднали семегейци и няма да има влезли външни деца? Аз мисля, че много ще бъдат изненадани, даже при по- труден изпит ще има и повече отпаднали от СМГ и повече влезли външни. В четвърти клас в СМГ влизат много деца, които после решават, че не са за СМГ, а много други не са били школувани от втори клас за изпита в четвърти, но в шести и седми дръпват

Иначе моето лично мнение е, че трябва да е по-трудно НВО по Мат. Това тази година беше обидно лесно и с право хората се възмущават, аз включително. Отделен изпит по математика е също доста добра идея. Имаше и подписка за това и я подписах, какво стана с нея?

Последна редакция: нд, 28 юли 2024, 13:30 от Априлски душ

# 171
  • Мнения: 35 913
Аз пък не съм много убедена, че при отделен изпит за СМГ по математика за 8 клас, в СМГ ще влязат повече деца от прогимназистите на СМГ, отколкото са влезли сега след селекцията на НВО.
Но съм съгласна, че ще бъде по-справедлив приема.
Тъкмо влязох това да напиша, гледам са ме изпреварили.
Защо се смята от майчетата, че при по-труден изпит по математика няма да и ма отпаднали семегейци и няма да има влезли външни деца?

Ами, не, не се смята. Постоянно се опитвате да извъртате темата и да "обяснявате" как майките на семегейци нещо си там...

Ще си влязат пак децата, които заслужават да влязат, независимо къде учат, няма да е със 100 т. мат и 90+ БЕЛ, а примерно 90+ МАТ и 80+ БЕЛ. Ще се избегнат папагалските разписвания. Грешките от невнимание ще могат да бъдат компенсирани от решени трудни задачи. А който си е старателен, ще си направи точките от "лесните" задачи....та, ще има баланс.

# 172
  • Мнения: 2 678
Ами не знам какво трябва да стане, за да се направи отделен изпит за СМГ. Явно в МОН има интереси да няма, според мен ако е отделен изпита, рейтинга на училището  ще падне, защото наистина там ще влизат деца с повишени способности по математика, а не просто пълните отличници. Така и училищата ще бъдат по балансирани, а сега е пълно с деца в СМГ с профил физика, които после следват право, например, което е пълна глупост. Всички знаем, колко е тежка физиката и дете, с хуманитарни интереси да си губи времето с нея е пълна тъпотия. А деца, кандидатстващи право, икономика, архитектура, от СМГ е пълно, за какво им е на тях профил физика или информатика, просто са влезли там по рейтинг, а не по интереси

Последна редакция: нд, 28 юли 2024, 14:57 от Априлски душ

# 173
  • Мнения: 1 171
В момента най-големият проблем е, че до голяма степен бъдещето на децата се предопределя от два дни по два часа матура, които са фиксирани. Няма болен, зле ми е, нещо се случи в личен план - децата трябва да са на 100% от възможностите си точно в тези два определени дни.
Тези, които са в топ форма точно по време на матурите и успеят да се концентрират печелят. Децата, които са по чувствителни, стресирани, имат лични проблеми точно тогава губят и нямат възможност да се поправят.
Много по добре би било, ако балът се формираше целогодишно или пък има два изпита и се вземаше по добрата оценка.
Когато детето кандидатства за СМГ след 4ти клас на едната олимпиада не се представи добре и не можа да се класира за вторият кръг. Беше болна, лошо ѝ беше, едва избута изпита. За сметка на това пък на останалите балообразуващи състезания беше в топ форма и се класира за СМГ.  Останалите ѝ представяния компенсираха за този един ден, в който не беше добре.
Някаква текуща форма на проверка на знанията, която да образува бала или поне да има два изпита и да се вземат по добрите резултати щеше да помогне много да се елиминират такива случайни неразположения, да де отсеят по-добрите.

# 174
  • Мнения: 52 314
Абе, доколкото чета, и при четвъртокласниците издънка на най-важното състезание не може да се компенсира.
А сега гледам олимпиада - и тук е един шанс и ако някой няма ден губи.

# 175
  • Мнения: 13 026
Просто не е нормално за 12000-13000 хил. деца да има 8 паралелки.

# 176
  • Мнения: 52 314
Просто не е нормално за 12000-13000 хил. деца да има 8 паралелки.

Нормално е, защото това са специални паралелки. Много пъти се писа, че ако направят втора, трета или пета СМг това ще са само абревиатури без реален имидж. Защо в музикалното, рисувалното или хореографското няма десет паралелки? За повече паралелки няма нито учители, нито деца на ниво с амбиция и мотивация.  То имаше опити, ама ...

# 177
  • Мнения: 44
Темата се извърта постоянно в различни посоки от проблема  и ще се опитам да дефинирам малко по-ясно нещата.
В спортно или музикално училище кандидатстват и влизат най-добрите спортисти и музиканти.
Следствие в МГ / не просто СМГ/е нормално да бъдат приемани най-добрите математици. Всички съгласни ли са с това ? Или най-добрите математици следва да учат в езикова....Simple Smile

Как са нещата с приема в елитните университети по света ? Има разнообразие по различни критерии и попада по някой ''случаен'' , но няма равенство да се приемат хора чрез лотария.
А при нас да речем в нещо масово желано - например медицина в МУ ? Всички равно ли ги приемат ?
Има примери безброй и за всяко нещо в живота. Всичко и навсякъде е състезание а СМГ след 7-ми клас е търкане на талончета Simple Smile
Случва ли се случаен прием след 4-ти клас в СМГ ? Не,  да речем 98% от тези които искат да са там имат умения.. Случва ли се това след 7-ми клас при сегашната система ? НЕ - примерно 1/3 са приети на база БЕЛ лотария. Не са глупави деца напротив изключителни са , не са и слаби математици.... , но има по-добри от тях , които не биват приети. По принцип живота е несправедлив и понякога злото може да се окаже за добро.... за неприетите...
Къде е проблема ? Тук мисля няма 2 мнения - в ниската трудност на теста който се използва за прием / именно НВО 7 клас/
За ваша информация направих експеримент с детето ми което ще е 5-ти клас и то в момента решава 80-90% от тези тестове / греши неща които не знае какво са към момента/ Смешно лесни са тези НВО например съпоставени на МзВ. Да, мисля че МзВ е по-трудно от НВО за 7-ми клас.
Има ли желание това да се промени ? На управленско ниво ясно не много , както и болшинството от родителите на деца  с лична мотивация./ на кой му пука за 50 отпаднали заради БЕЛ , като пак заради него 1000 други са с шансове... видно е мнозинството къде е/  Най-вероятно нищо няма да се промени така или иначе и ще има още една несправедливост в държавата ни...Свикнали сме и не ни прави впечатление..
По други 2 теми от личен пример и на мен математиката ми вървеше едно време, сега и на детето в същото време и при двамата БЕЛ като правила е бил безпроблемен , но преразкази , теми , зубрене не се случва както трябва. Мозъците явно ни функционират различно  Може да е изключение и случайност, а може и да не е, а начин на работа на мозъка... Извадката не е достатъчна за изводи.
И второто - ако се ползва друго състезание... сериозно дали ще останат повече деца в СМГ ? Разбира се - има статистика Около 120 са СМГ деца от 300 на областният кръг по математика при 883 с над 95т  на НВО. Но основното е не децата от СМГ да си останат там, а да се приемат най-добрите математици , които искат да са в СМГ. Тук вече от първите 150 деца на областният кръг само около 10 не са от СМГ, ПЧМГ или НПМГ. Т.е има 10 деца /който наистина иска може и без СМГ и няма нужда от НВО помощ/ които не са от тези 3 безспорни у-ща и са супер добри и заслужават да са в СМГ стига да поискат , но се приемат 50+.... Мнозинството от тях вероятно и до областен кръг не се е класирало... по математика де...по БЕЛ са били топ Simple Smile

Последна редакция: нд, 28 юли 2024, 17:47 от Дани7

# 178
  • В Страната на чудесата
  • Мнения: 408
Аз наистина не виждам каква е разликата между изпитите по биология/химия/физика/география за НПМГ (както и тези за училищата към МК, изредени по-рано в темата) и нуждата от изпит с подобна сложност и за математическите паралелки в СМГ и НПМГ. Много по-справедливо ми се струва. Въобще не става въпрос за запазване на нечии места в двете училища.

# 179
  • Мнения: 44
Аз наистина не виждам каква е разликата между изпитите по биология/химия/физика/география за НПМГ (както и тези за училищата към МК, изредени по-рано в темата) и нуждата от изпит с подобна сложност и за математическите паралелки в СМГ и НПМГ. Много по-справедливо ми се струва. Въобще не става въпрос за запазване на нечии места в двете училища.
Мнозинството ще има много по-малки шансове за прием без да положи еквивалентни усилия на децата от СМГ,  НПМГ и ПЧМГ и съответно е против.
Относно кандидатстването след 4-ти клас. Тази година МзВ беше по спомен с 66.67% тежест за СМГ , но дете издънило се там може да бъде прието с другите 2 състезания в НПМГ. Има опция за корекция. След 7-ми клас се попада в друг тип училище .

Общи условия

Активация на акаунт