Голямото РЕДЕНЕ и ПЪРВО КЛАСИРАНЕ – седмокласна 08.07.-15.07.2024

  • 156 148
  • 2 774
  •   1
Отговори
# 2 385
  • В Страната на чудесата
  • Мнения: 410
Алисса, в по-предните теми мина и "мъката" с опростяването на изпита по бел.
Искането беше (в резюме) да няма теза и особено преразказ. Като ни напраскат тест по бел само със затворени отговори, после ще има "вчера рИва, днеска рИва, всеки ден рИвеш".

И да, sanaka е права, темата вече не става за четене.

Съвсем различна дискусия с различен контекст. Не е искане на хора с интерес към МГ.

# 2 386
  • Мнения: 4 405
A какво е искането на хората с интерес към МГ?

# 2 387
  • Мнения: 52 412
Но интелигентни деца, учещи в СМГ, следва да се справят и с българския.
Защо искате да им го опростявате?

И кой иска? Аз не видях такова искане. Децата от СМГ имат втори резултат по БЕЛ в страната с минимално изоставане от ЧУ Света София. Значи са си съвсем добре. "Издънките" по БЕЛ в СМГ са с по 87 точки. И затова искането е за по-трудна математика в последните задачи, не за лесен БЕЛ.

Последна редакция: нд, 14 юли 2024, 14:18 от Черна станция

# 2 388
  • Варна
  • Мнения: 3 694
Аз пък съм абсолютно сигурна, че дете със затруднения по математика и незаслужена шестица абсолютно няма как да изкара 80 точки по математика. Точно такива в нашия клас изкараха по 40-50 точки. Пример е и моето дете
Тотално се загуби в математиката в 7-ми клас, а госпожата им решаваше първа и втора задача от учебника и до там и една матура не са решили. Видях накъде отиват нещата и я записах на школа от декември месец, твърде късно, но в училище все едно учител нямахме. Изкара 80 по математика, но е категорична, че точките щяха да са наполовина само със "знанията" от училище. Тя е пълен отличник 1-7 клас съвестно и много фокусирано дете. Била е затруднена от някои от условията от втори модул.

# 2 389
  • Мнения: 29 675
Има го и това. Съученичка на дъщеря ми, която не беше зле по математика, но по- скоро за 5, има 6 за годината и 58т на НВО

# 2 390
  • Мнения: 84
Аз не искам да се опростява изпита нито МАТ, нито БЕЛ.

Искам да може с добро преподаване в училище да се подготвят децата, които слушат и разбират в час. С малко усилие вкъщи от помагала и сборници да имат добри резултати. Това е нормалното.

Ако се премахнат всички ученици от МГ с не знам колко часа повече математика, всички частни понеже те имат повече часове по предметите и се готвят в учебно време за НВО и изключват при ниски оценки и се забрани ходенето на школи и частни уроци. Графиките ще са съвсем други.

НВО е на задължителния  учебния материал. В предишни дискусии се каза, че Модул 2 не е заложен е училище. Доста родители споделиха това дали е пропуск в преподаването или не не знам.

Учебната програми мисля са въведени от 2016г.

Аз пък познавам деца в СМГ, които се справят с математиката без да са били там преди. Може да се единици, не знам. След като са ги приели имат право да се запишат, ако решат. Такива са правилата. В провинцията влизат деца с доста по-нисък бал в МГ и без същата подготовка като на СМГ. Сигурно се справят и имат добри резултати на матури в класациите.

Тук се защитават само правата на децата от СМГ и как са ощетени ако от стрес сбъркали на 1ви модул. Имаше предостатъчно време за проверка и всички са под същия стрес. Да се сложи Трети и Четвърти модул за СМГ, лобирайте в МОН.
+1 глас от мен - "За" - 3-ти и 4-ти модул, за отсяване каймака математици за СМГ.
Като 4-модул да включва: логическите задачи на Евр. Кенгугу и Олимпийски такива.
Неужно за тях е 1-ви модул - там са "семки и бонбонки" задачи,
които не ги оприличават като математически "бисерчета".

# 2 391
  • София
  • Мнения: 1 459
Аз се загубих в спора Ви. За мен цялата образователна система е сбъркана. Синът ми преди две години изкара 60т. па МАТ,  и с уроците цяла година не се и заблуждавам, че е бил за повече. Но и той си го каза ако не бях ходил на уроци с ученето в училище нямаше и на половината да изкарам. А след това в същата сбъркана образователна система всеки кандидатства с бала си, иска не иска език, математика или природни науки не е важно, там където отреди балът, там. Сега е в паралелка Природни науки, а дали химията му е любима и му върви, ами не…Но балът там му отреди, защото всеки иска да е във възможно по-елитно училище.

# 2 392
  • София
  • Мнения: 5 921
Абсурдна история наистина.
Да си издействат отделни изпити и отсяване за СМГ.

# 2 393
  • Мнения: 10 130
Мисля пак да си почина от тая тема.. до другия петък.
Дано си наместите чакрите дотогава Simple Smile

# 2 394
  • София
  • Мнения: 20 081
Аз пък съм абсолютно сигурна, че дете със затруднения по математика и незаслужена шестица абсолютно няма как да изкара 80 точки по математика.
Добре, майката, "похвалвайки" ми се с  резултата му в Месинджър, лъже.. Естествено, че като всеки родител беше доволна от много по-високия резултат  в сравнение с всякакви очаквания на база справянето му през годината, ама си беше в ступор..  Сподели и оценките му през срока, масово петици, тук таме  за цвят шестичка, на класното 4,5...

Последна редакция: нд, 14 юли 2024, 14:20 от пенсионирана русалка

# 2 395
  • Мнения: 52 412
Аз се загубих в спора Ви. За мен цялата образователна система е сбъркана. Синът ми преди две години изкара 60т. па МАТ,  и с уроците цяла година не се и заблуждавам, че е бил за повече. Но и той си го каза ако не бях ходил на уроци с ученето в училище нямаше и на половината да изкарам. А след това в същата сбъркана образователна система всеки кандидатства с бала си, иска не иска език, математика или природни науки не е важно, там където отреди балът, там. Сега е в паралелка Природни науки, а дали химията му е любима и му върви, ами не…Но балът там му отреди, защото всеки иска да е във възможно по-елитно училище.

Съгласна. Тежестта на оценките от дипломата е абсурдна при тази девалвация на оценките - дали шестица от Сусурлево е равностойна на шестица от СМГ или Света София?  Нека НВО е само с резултата от изпита.

# 2 396
  • Мнения: 1 198
На някои хора явно пъпът им е хвърлен в СМГ и не си дават сметка, че казусите извън това училище засягат много-много повече родители и деца.

Последна редакция: нд, 14 юли 2024, 14:43 от Mur

# 2 397
  • София
  • Мнения: 20 081
ЧС, въобще не става дума само за СМГ, СС и подобни, в които изискванията за 6 са по-високи. Огромни разлики в оценяването, в  склонността да се дава рамо или не има и между нормални училища, понеже  всичко зависи от конкретен учител. Младежът от по-горния ми пост е с шестица при описаните оценки през срока и  с 5 за първия срок в най-обикновено  училище, което е определяно във форума като втори-трети ешелон  в среден курс, а деца от НЕматематическите паралелки на 125-то с този странния преподавател са с отлични резултати на НВО (или пък детето на jenaр и негови съученици, които имаха  смелостта и на изпит за промяна на оценка да се явят и които не останах с впечатление да идват от такова като упоменатите  от теб) са с 5, даже и с 4..

Последна редакция: нд, 14 юли 2024, 15:52 от пенсионирана русалка

# 2 398
  • Мнения: 52 412
На някои хора явно пъпът им е хвърлен в СМГ и не си дават сметка, че казусите извън това учлище засягат много-много повече родители и деца.

Не е баш така. Там недостатъците на системата се виждат най-силно, но иначе лошият изпит е вреден за всички. И е нагласен за полза на политиците, не на децата. Е, и за егото на родителите също.

# 2 399
  • Мнения: 17 465
Аз пък съм абсолютно сигурна, че дете със затруднения по математика и незаслужена шестица абсолютно няма как да изкара 80 точки по математика.
Добре, майката, "похвалвайки" ми се с  резултата му в Месинджър, лъже.. Естествено, че като всеки родител беше доволна от много по-високия резултат  в сравнения с всякакви очаквания на база справянето му през годината, ама си беше в ступор..  Сподели и оценките му през срока, масово петици, тук таме  за цвят шестичка, на класното 4,5...

Това не означава, че детето не може да решава задачите, а че не му е предизвикателство, не му е интересно, все тая му е, щом МГ не е на фокус. Да можеш и да искаш да две различни неща. Детето, което изкарва в час шарени оценки, но предимно 4 и 5 и с уроци трудно ще дръпне до 80+ точки на НВО, ако няма математическото мислене. За едно дете, което математиката не го вълнува, но има развито математическо мислене е напълно възможно.  И моят завърши с 5 по математика в трети клас, но това не са възможностите му. Та той събираше и изваждаше до 1000 с преминаване и заемане наум на 6+ години, на 7 пресмяташе 3*3,50 или 15- 2*7,89, при това без да съм го учила. На финансова математика отиде на сила, без да е видял и една задача - 14 от 30 точки, сигурна съм, че е решавал от горе от горе. Школа - НЕ, уроци - НЕ, категоричен е, дори ИУЧ математика нямат. Това, което иска е задачите в час да са по-сложни от това, което учат - било за бебета, ако го цитирам. Е, няма как да стане в масовото училище. Ш той не е мерилото какво да се учи. Не е и състезател, т.е не иска да ходи на състезания по математика, затова гледам къде да го преместя след четвърти клас с ИУЧ математика.

Общи условия

Активация на акаунт