Голямото РЕДЕНЕ и ПЪРВО КЛАСИРАНЕ – седмокласна 08.07.-15.07.2024

  • 156 191
  • 2 774
  •   1
Отговори
# 2 370
  • Мнения: 17 465
Русалке, изключения винаги има. Вероятно точно, защото не му е пукало, на пробния в школата не е дал максимума от себе си. Учителката му е дала едно рамо съвсем заслужено, защото познава възможностите му по математика. И да, това дете Е с възможности по математика, ако не е паднало голямо преписване/ подсказване в стаята. Аз обаче залагам, че детето честно си е изкарало и точките на НВО, и заслужено си е получило шестицата от учителката в училище. Просто фокусът на детето не е върху математиката, но пък на изпита спортният дух си е казал думата - НВО е състезание, стегнал се е и си е решил задачите.

# 2 371
  • Мнения: 2 703
Не е така. Топ състезателят от предния клас на голямото ми дете беше с под 60 т по бел. Добре, че има алтернативи на смг и нпмг.
Моето номер две е същото, но бел му пречи на представянето по математика.
Кои са тези алтернативи? Като извадя частните училища, аз лично алтернативи не виждам

# 2 372
  • София
  • Мнения: 16 334
Темата не става за четене, честно. Мслех, че няма да достигне миналогодишните "висоти", но тя май ги минава... Smirk

# 2 373
  • София
  • Мнения: 20 081
Русалке, изключения винаги има. Вероятно точно, защото не му е пукало, на пробния в школата не е дал максимума от себе си. Учителката му е дала едно рамо съвсем заслужено, защото познава възможностите му по математика. И да, това дете Е с възможности по математика, ако не е паднало голямо преписване/ подсказване в стаята. Аз обаче залагам, че детето честно си е изкарало и точките на НВО, и заслужено си е получило шестицата от учителката в училище. Просто фокусът на детето не е върху математиката, но пък на изпита спортният дух си е казал думата - НВО е състезание, стегнал се е и си е решил задачите.
Ти предполагаш, ама майка му не, тя е сигурна... Значи ако беше някоя необективна дама, от тия, дето влизат моментално в защитен режим, ако някой каже нещо напреки за детето, ок, но тя си  знае качествата/минусите на младежа. Отделно не е боса и гола по мат, та преценката й, че мат не е неговото нещо със сигурност е по-точна от твоята.   И как така  с лекота  се оправдава удрянето на едно рамо за човек, който не е за 6  дори и според родителите си. Понеже, видиш ли, математичката съзряла потенциал. И други имат потенциал,  даже по-голям, че и домашните са си писали редовно, ама нямат 6, уви...

Последна редакция: нд, 14 юли 2024, 13:14 от пенсионирана русалка

# 2 374
  • Мнения: 52 416
Честно си признавам, че никога не чета анализите на МОН. Може ли някой да ми покаже кривата на оценките по математика за последното НВО?
Според мен със среден брой точки 44, кривата трябва да изглежда горе-долу нормална.

За тази година едва ли има. За миналата година съфорумката esma е публикувала на 29.06.2023



Ясно се вижда ненормалният пик за най-високите оценки.
По БЕЛ нещата са по-близо до нормалното.

# 2 375
  • Мнения: 17 465
Русалке, аз имам едно такова в къщи, сега ще е четвърти клас. Дума не дава да се издума за една задача над домашните, интересува го само футболът, завърши с петица по математика в трети клас, а е над нивото на училищните задачи. Ама пусти мързел и недоглеждане и се стига до грешки, които режат точки. Проблемът си е изцяло негов, ако иска МГ ще трябва да си даде малко зор и да решава допълнително задачи. Аз го виждам повече за Икономическа гимназия - нещо с финанси или Строителна за строителен техник.

# 2 376
  • Мнения: 29 675
Кажете ми какво ще прави 5г в МГ детето със 322т?! Как ще се чувства това дете там, защото съм сигурна, че ще има и деца математици сред съучениците му

Моя съученичка я приеха в МГ, когато имаше отделни изпити. Изкара точно 2 седмици там и се отказа. Отиде в хуманитарна паралелка, където и беше мястото. Сега е психолог

Последна редакция: нд, 14 юли 2024, 15:02 от Г-жа Рамацоти

# 2 377
  • Мнения: 10 130
То проблема ще е за другите. Щото учителите в общия случай се носят по бавните обикновено- най-лесно е

# 2 378
  • Мнения: 558
От петък, освен че рязко вдигнах дневната дажба алкохол, си мисля за РУО и за infopriem-a. Ама така, с любов си мисля за оптимизация на цялата тая патаклама. Защо, например, при излизането на първо класиране и защо не и на  второ, в индивидуалния профил на всяко дете да не излиза колко чакащи м/ж или въобще деца има пред него? Нещо като опашките за билети за концерти онлайн? Ще е чудесен ориентир за клетите родители, които се чудят дали да "играят" на второ, пето, десето и т.н. класиране. Това е и за клетите учители, които дават дежурства в нечовешките жеги и записват и отписват, и после пак отписват и записват деца до припадък чааак до 15.09
Защото ако видиш, че пред детето ти чакат още 30 деца за тази паралелка, няма да се впускаш в дебнене и тем подобни...

# 2 379
  • В Страната на чудесата
  • Мнения: 410
Ох, изобщо не Ви бърка моето дете и не се мери с децата от СМГ. От миналата година съм й обещала да не пишем никакви желания с математика, компютри или немски, нямаме нито една такава паралелка в списъка. Резултата го споменах само заради госпожата с изтърканите лафчета за киселото грозде.

Но интелигентни деца, учещи в СМГ, следва да се справят и с българския.
Защо искате да им го опростявате?

Децата се справят повече от прекрасно с БЕЛ. В състезателните задачи до 4 клас, така или иначе, едно от основните умения е четене с разбиране.
Кой и къде е поискал опростяване на НВО по БЕЛ? Rolling Eyes
И отново - четене с разбиране...
Ако някой иска нещо, то това е 2 точки субективизъм по БЕЛ да не са решаващи за приема в МГ.
А за тази цел няма нужда да се коригира изпита по БЕЛ, а този по математика.

# 2 380
  • София
  • Мнения: 20 081
То проблема ще е за другите. Щото учителите в общия случай се носят по бавните обикновено- най-лесно е
И точно тук идва моментът с кандидатстването в 2 области..

# 2 381
  • Мнения: 17 465
Кажете ми какво ще прави 5г в МГ детето със 322т?! Как ще се чувства това дете там, защото съм сигурна, че ще има и деца математици сред съучениците му

Моя съученичка я приеха в МГ, когато имаше отделни изпити. Изкара точно 2 седмици там и се отказа. Отиде в хуманна паралелка, където и беше мястото. Сега е психолог
Моят енергоспестяващ бъдещ четвъртокласник, ще дръпне много бързо в МГ, защото ще се окаже в свои води с повече часове математика и ниво над училищното. Математическа мисъл има, мързел - също, в час му било скучно, задачите били бебешки. Предполагам обаче, че такива като него не са чак толкова много.

# 2 382
  • Мнения: 4 405
Алисса, в по-предните теми мина и "мъката" с опростяването на изпита по бел.
Искането беше (в резюме) да няма теза и особено преразказ. Като ни напраскат тест по бел само със затворени отговори, после ще има "вчера рИва, днеска рИва, всеки ден рИвеш".

И да, sanaka е права, темата вече не става за четене.

# 2 383
  • Мнения: 52 416

Е, как точно искате да ви се прецизира "разслояването"? Тази година прословутата 23 зад. не ги ли разслои, нали много деца не са я дорешили?
Щом и от СМГ 42 деца са със 100 точки, значи и за някои от тях е било препятствие.
Ами не. Ако вместо 100 точки някой има 99 или 98 това не значи, че не е решил задачата, а че са му намерили кусур за някакви подробности или проверителят се е заял. Това е много типично за относително лесните "трудни задачи". И не дава реално разслояване, нито реална оценка на уменията на ученика.

Или каква прецизност търси бг мама?
Само от СМГ да изкарват над 95 точки и никакви пришълци да не им объркват сметките?
Едва ли е възможно.

Тук не схващам какво искаш. Какви сметки? Сега за отличен слагат летвата за висок скок на 170 см и няма значение, че някой може да скача 180, 190 или 200. Всички се водят равни. И това пречи в СМГ да влязат наистина най-добрите математици, а вместо това влизат просто добри математици с много добър БЕЛ.

Последна редакция: нд, 14 юли 2024, 13:38 от Черна станция

# 2 384
  • София
  • Мнения: 20 081
Златенцето , да се замени един "авторски" текст, какъвто е уж тезата, с  друг, не е искане за опростяване, а за  избягване от нуждата да се заучават  готови фрази.  Грамотността и способността да напишеш свързан текст спокойно могат да се установят и с друга форма, а не  с проверка дали си наизустил какво е искал да каже/внуши авторът...И а мръднеш от очакваните от МОН внушения,  получаваш по-малко точки дори и ако текстът ти е  добре структуриран  като съдържание и е грамотно написан.

Общи условия

Активация на акаунт