Голямото РЕДЕНЕ и ПЪРВО КЛАСИРАНЕ – седмокласна 08.07.-15.07.2024

  • 156 191
  • 2 774
  •   1
Отговори
# 2 010
  • Sofia
  • Мнения: 5 138
Въпросът ми е в електронната система видимо ли е по някакъв начин, че детето е подало заявление за второ класиране?

Някой от миналогодишнте седмокласни ще каже, когато се включи. Аз не помня как беше преди 5 години, но знам, че нищо не ме е притеснявало, а съм от тези, които проверяват по 1000 пъти (вкл. и от вчера насам периодично проверявам добре ли съм въдяла класирането на дъщеря ми Laughing)

# 2 011
  • София
  • Мнения: 20 081
Според мен пък  ( нищо лично) е доста некоректно написана, една от многото такива, които ни се поднасят в годините от РУО и журналисти.  Как се сравнява бал на  ЕГ ( 2 БЕЛ + 2 мат + мат  от диплома + БЕЛ от диплома) с такъв на ТУЕС ( 3 мат + 1 БЕЛ + мат от диплома +  физика от диплома) и  с такъв на  НПМГ ( особено пък в онези паралелки, в които участват резултати от състезания)?Най-близко до истината са класациите на Дидева, като тя все пак предвидливо е  упоменала, че  никога не може да се достигне максимална точност  при такива съпоставки на балове, понеже разни   показатели не са еднакви. Да не  говорим пък за това с броя упоменавания на дадена гимназия....

Последна редакция: сб, 13 юли 2024, 08:19 от пенсионирана русалка

# 2 012
  • София
  • Мнения: 6 965
Сигурно сте писали, но все пак. Има ли някой който няма да води Набора в понеделник, за подаване на заявление за второ класиране? Мисля да пратя баща й сам, с нейната лична карта... Ама той дали ще се оправи...та да питам как планирате..

# 2 013
  • Мнения: 2 089
Според мен пък  ( нищо лично) е доста некоректно написана, една от многото такива, които ни се поднасят в годините.  Как се сравнява бал на  ЕГ ( 2 БЕЛ + 2 мат + мат  от диплома + БЕЛ от диплома) с такъв на ТУЕС ( 3 мат + 1 БЕЛ + мат от диплома +  физика от диплома) и  с такъв на  НПМГ ( особено пък в онези паралелки, в които участват резултати от състезания)?Най-близко до истината са класациите на Дидева, като тя все пак предвидливо е  упоменала, че  никога не може да се достигне максимална точност  при такива съпоставки, понеже разни   показатели не са еднакви.
Пък и тия от дневник пак не броят правилно - не са две, ами са три паралелките от професионалните гимназии - самото ТУ-ЕС също е такава Wink))))

# 2 014
  • София
  • Мнения: 16 334
Т.е., дали можеш да провериш дали в училището са отразили заявлението в системата?
Да, точно това питам.
Може би не успях да формулирам правилно въпроса си.
Тези неща съм ги следила отгоре-отгоре в предходните години, но по спомен статусът се променя на нещо като "заявил участие".

# 2 015
  • Мнения: 162
Сигурно сте писали, но все пак. Има ли някой който няма да води Набора в понеделник, за подаване на заявление за второ класиране? Мисля да пратя баща й сам, с нейната лична карта... Ама той дали ще се оправи...та да питам как планирате..

Ако не е запознат с подробностите около кандидатстването, аз не бих се доверила друг да свърши тази работа. Особено след като вчера моя мъж ми вика що не сме включили паралелките с японски, като са щели да го приемат. То всичко свърши, той сега се сетил да участва в избора. А аз две седмици дудна и обяснявам как стават нещата, какво съм избрала и какви са ми доводите. Последния ден и на сина и на бащата изчетох всички паралелки и исках удобрение. Сега седнал да дава акъл моля ти се. После една тирада защо смятам китайския, че е по-добре от японски и корейски.  Обясних, че и със сина ни съм обсъдила нещата и че той е казал много трудно май ще бъде и затова се отказва. Аз специално за азиатските езици мисля, че е грешка да се учи език, само защото се смята, че е переспективно за вбъдеще. Според мен трябва да имаш страст към езика и тази културата за да ти се получи.

Последна редакция: сб, 13 юли 2024, 08:50 от dalil

# 2 016
  • В Страната на чудесата
  • Мнения: 410
Татко Мецан, това е писано за моето момче и приятелчетата му от класа.
Вече излезнали резултати от изпитите, заведохме класа на почерпка една вечер, приятел на сина ми е с 98.5т по мат., искат да са заедно нищо друго! Питам го къде ще запише 1во желание. Той на секундата ми казва Руската с испански, там бал 370т за миналата година. Детето е с 96т и  по БЕЛ, завършват МГ Пловдив децата. На въпроса не искаш ли да продължиш в МГ, той казва: Нееее ние ще ставаме футболисти и ще играем в Реал Мадрид, затова като отидем в Испания трябва да знаем испански. Супер сериозно, не се шегуваше. Това си гонеше детето и там го приеха. Половината клас това искаха. Моят и той беше с добри точки 94 мат 87 бел той записа ЕГ Пловдив с английски и единствената причина, поради която не написа испанския в руската беше, че ще трябва да учи 3 езика. Руски, испански и английски на курс (понеже му куца). Та сега половината клас са в ЕГтата, за да станат футболисти...

Имаме семегейче-футболистче  в класа, което цяла година обясняваше на всички, че след 7 клас ще кандидатства в спортното. Grin Е, родителите му все пак имаха последната дума по въпроса и детето ще е ТУЕС-арче наесен. Stuck Out Tongue Winking Eye

# 2 017
  • София
  • Мнения: 224
Здравейте.
Имам въпрос - ако дете е прието в едно училище, но има бал за друго училище, но не излиза в системата като прието, какво следва, за да се запише в другото училище?

# 2 018
  • Мнения: 809
Статии доста. Тази видях вчера имаше некоректни неща https://danybon.com/obrazovanie/top-10-sf-1-clasirane-24/
За това на дневник ми се видя по-точна. Поне могат да сравнявят балове по гимназии


Приятен уикенд. Пратих статията на дневник понеже описва и класиранията. А има доста въпроси по правилата.

# 2 019
  • Мнения: 162
Здравейте.
Имам въпрос - ако дете е прието в едно училище, но има бал за друго училище, но не излиза в системата като прието, какво следва, за да се запише в другото училище?
Това друго училище на по-предно желание ли е от това, на което детето  е класирано вчера?
Ако е на по-задно, то тази паралелка не участва в 2 класиране във вашия конкретен случай.
Пример: Ако имате 17 желания и сте приети на 10 желание. На второ класиране може да се пробвате и ще има вероятност да влезете само в паралелките от 1 до 10. Всички останали от 11 до 17 желание за вас в 2 кръг не участват.

Последна редакция: сб, 13 юли 2024, 09:07 от dalil

# 2 020
  • Мнения: 17 465
Здравейте.
Имам въпрос - ако дете е прието в едно училище, но има бал за друго училище, но не излиза в системата като прието, какво следва, за да се запише в другото училище?
Детето може да се запише само там, където е прието, защото е прието на първото желание, за което му е стигнал балът.

# 2 021
  • София
  • Мнения: 20 081
Топло мляко,  да, в цитираната статия просто е копирана  класацията на РУО. Знам, че има доста последователи дамата, но за мен лично  блогът й е  една от доста необективно и неточно поднасящите  информация за образованието платформи.

# 2 022
  • Мнения: 7 354
Логика на (неамбициознан) 14-годишна кандидат гимназистка:
"За какво да кандидатствам на второ? За да уча нещо, което не искам, в клас с по-висок бал? И какво, 5 години ли ще ги догонвам по успех другите - както сега? И в следващите изпити ли ще имам второ класиране и втори шанс спрямо съучениците, или ще съм все последна и ще ми се караш. Искам да ме запишеш на първо класиране, където са другите с моя успех"

Така че я записвам в понеделник и няма смисъл да я убеждавам повече. Писахте как амбицията се възпитава и т.н., сигурно е така, сигурно аз съм неамбициозна майка.
Но възпитава ли се да се чувстваш на място и да се чувстваш щастлив?

П.П. разликата ни с "по-класната" гимназия 1 АЕГ е 9 точки. Не е непосилна за второ май. Но нека остане на второ класиране за някого, който я желае повече от нас. Kids first, parents second.

Доро, детето нищо и никого няма да догонва на база по-висок бал. Извън математиката и БЕЛ има предостатъчно предмети, които никой никъде не е взел под внимание в тази цедка. Много близнаци, които влизат като надпланов прием, всъщност са повече от добре вписващи се в средата не само с физическото си присъствие. 
За съжаление много деца с много високи балове тази година ще бъдат много разочаровани, защото имат едни много точки, които щяха да им свършат работа преди една година, но не и сега. Ей това е много лошо за психиката на децата. Положили са достатъчно труд (или са имали късмет да покрият предварително зададено ниво) и следват очакванията, които не стават реалност.   
В МГ до 10-ти клас информатиката е леко проформа. В учебния план се вижда някакъв 1 час седмично и може да набъбне с още един под формата на ФУЧ. В СМГ в един и същи випуск част от класовете учат С++, а другите са на Java. Забравих обаче какъв беше критерия, дали е според профил информатика/физика, или ги деляха на РИЧЕ/ИИЧЕ.

# 2 023
  • Бургас
  • Мнения: 1 486
Татко Мецан, това е писано за моето момче и приятелчетата му от класа.
Вече излезнали резултати от изпитите, заведохме класа на почерпка една вечер, приятел на сина ми е с 98.5т по мат., искат да са заедно нищо друго! Питам го къде ще запише 1во желание. Той на секундата ми казва Руската с испански, там бал 370т за миналата година. Детето е с 96т и  по БЕЛ, завършват МГ Пловдив децата. На въпроса не искаш ли да продължиш в МГ, той казва: Нееее ние ще ставаме футболисти и ще играем в Реал Мадрид, затова като отидем в Испания трябва да знаем испански. Супер сериозно, не се шегуваше. Това си гонеше детето и там го приеха. Половината клас това искаха. Моят и той беше с добри точки 94 мат 87 бел той записа ЕГ Пловдив с английски и единствената причина, поради която не написа испанския в руската беше, че ще трябва да учи 3 езика. Руски, испански и английски на курс (понеже му куца). Та сега половината клас са в ЕГтата, за да станат футболисти...

Имаме семегейче-футболистче  в класа, което цяла година обясняваше на всички, че след 7 клас ще кандидатства в спортното. Grin Е, родителите му все пак имаха последната дума по въпроса и детето ще е ТУЕС-арче наесен. Stuck Out Tongue Winking Eye
Първите две години моя футболист ми мрънкаше, че не съм го записала в спортното да си играе спокойно футбола, не да го стягат да учи в търговската. Сега ми обяснява, че това е било най- доброто “ни” решение😃Записа същото и в университета. Само в неговия избор се намесих, ама в спортното някак си не го виждах. Отделен  е въпроса, колко бележки давах и се червих, че или е на подготвителен лагер, или в друг град имат футболна среща, но изкласи, къде ще ходи!

# 2 024
  • Мнения: 21
Ако все още е така след 8 клас английските паралелки учат с+++ а немските java. quote author=рони link=topic=1671922.msg48289593#msg48289593 date=1720849893]
Логика на (неамбициознан) 14-годишна кандидат гимназистка:
"За какво да кандидатствам на второ? За да уча нещо, което не искам, в клас с по-висок бал? И какво, 5 години ли ще ги догонвам по успех другите - както сега? И в следващите изпити ли ще имам второ класиране и втори шанс спрямо съучениците, или ще съм все последна и ще ми се караш. Искам да ме запишеш на първо класиране, където са другите с моя успех"

Така че я записвам в понеделник и няма смисъл да я убеждавам повече. Писахте как амбицията се възпитава и т.н., сигурно е така, сигурно аз съм неамбициозна майка.
Но възпитава ли се да се чувстваш на място и да се чувстваш щастлив?

П.П. разликата ни с "по-класната" гимназия 1 АЕГ е 9 точки. Не е непосилна за второ май. Но нека остане на второ класиране за някого, който я желае повече от нас. Kids first, parents second.

Доро, детето нищо и никого няма да догонва на база по-висок бал. Извън математиката и БЕЛ има предостатъчно предмети, които никой никъде не е взел под внимание в тази цедка. Много близнаци, които влизат като надпланов прием, всъщност са повече от добре вписващи се в средата не само с физическото си присъствие. 
За съжаление много деца с много високи балове тази година ще бъдат много разочаровани, защото имат едни много точки, които щяха да им свършат работа преди една година, но не и сега. Ей това е много лошо за психиката на децата. Положили са достатъчно труд (или са имали късмет да покрият предварително зададено ниво) и следват очакванията, които не стават реалност.   
В МГ до 10-ти клас информатиката е леко проформа. В учебния план се вижда някакъв 1 час седмично и може да набъбне с още един под формата на ФУЧ. В СМГ в един и същи випуск част от класовете учат С++, а другите са на Java. Забравих обаче какъв беше критерия, дали е според профил информатика/физика, или ги деляха на РИЧЕ/ИИЧЕ.
[/quote]

Общи условия

Активация на акаунт