Голямото РЕДЕНЕ и ПЪРВО КЛАСИРАНЕ – седмокласна 08.07.-15.07.2024

  • 156 346
  • 2 774
  •   1
Отговори
# 2 310
  • Мнения: 9 520
В предишната тема бях сложила кривите за резултатите на БЕЛ и математика миналата и тази година... БЕЛ е със стандартно разпределение (леко изместено на дясно), математиката е почти плато (рази година вдигнато нагоре) с мини пик на 30-40т и после на 95... Нищо общо с нормално разпределение... Утре мога да ги кача пак, не че в момента вече има значение за настоящите седмокласници... А и статистиките имат смисъл за първото редене и съвместно първо и второ класиране... В момента между тях няма какво смислено да покаже. Сега влияят индивидуалните решения Simple Smile

# 2 311
  • Мнения: 62
sisill. усложняване само на част от втори модул е добра идея и за мен.
Но аз искам, писала съм го тук, да сложат в учебните програми срок, след който децата задължително да имат преговор и упражняване по формат нво преди самия изпит.
Преди да се направи това, според мен е нужно да има часове за упражнения. Сега е "препускане" - нов урок, нов урок... Няма време да се затвърди текущия материал. Иначе да идеята е чудесна, да се направи преговор 5-7клас, да се решават тестове с формата....

# 2 312
  • Мнения: 22 242
Само не съм никак съгласна, че " най-лошия - се премества". За дете, което не е за МГ, преместването оттам е най-разумния вариант.

# 2 313
  • Мнения: 5 008
Познавам дете с 91 бел и 85 мат. Можеше да влезе в ЕГ, тя при нас е по-елитна в момента. Но детето се повлия от приятели и записа МГ. Сега ще е 9 клас. Изключително му е трудно. Иска преместване, но засега не успява.

# 2 314
  • Мнения: 13 045
Много е притеснително, котато чета, че хората искат математиката да им се опрости. В математиката това води до още по-големи проблеми. Все едно да строиш къща без основа. Напротив, трябва да искаме материалът да се разширява и затвърждава, за да могат децата да го разберат.
Това, което се случва в момента не е от полза за детето с 90т., също колкото и за детето с 30 т.

# 2 315
  • Мнения: 17 467
Ей ,мързи ме да гледам всички области, затова направих бърза справка за Русенска.
1598 са се явили на БЕЛ, резултат над 90.00 имат 66 ученици, от тях 20 момчета и 46 момичета.
1603 явили се на НВО математика, резултат над 90.00 имат 100 души, 49 момчета и 51 момичета.
1600 ученици са се явили на двете НВО, 67 имат над 180 сбор, 28 момчета и 39 момичета.
Както и да го смятате, това са 4-6%.
МГ приема 4 паралелки - 2 математика, 1 СХН и 1 ПН
Три езикови гимназии с 9 езикови паралелки и 2 СТЕМ или както се водят - компютърна анимация в АГ и предприемачество в Дойче шуле (Немската). Спокойно се наместват всички 166 ученици, които са изкарали поне по единия предмет над 90 точки. И тъй като в изброените от мен училища минималният бал е над 331, това означава, че деца дори с бал над 75-80 ще влязат. Разслояването си го има и сега. Новото за мен е че, че видях доста високи максимални  балове в училища от втория ешалон и то такива, които биха могли да се класират в ЕГ или МГ.
Да, в София има проблем в това отношение, но може да се помисли за решение, което не засяга цялата страната.

# 2 316
  • Мнения: 22 242
Аз пък вчера научих, че детето на наши познати е едно от момчетата със 100 точки по математика и е приет в СМГ София. Сега ще се мести в столицата, за да учи там.

# 2 317
  • Мнения: 62
Само не съм никак съгласна, че " най-лошия - се премества". За дете, което не е за МГ, преместването оттам е най-разумния вариант.

Ако родителят мисли обективно да, практиката ми е показала друго... Sob
В годините преди съм го виждала, в тази в огромни размери, пренасяне на родителските амбиции върху детето. Избор на училище не пожелание на детето, а защото мама иска така. В моя случай, дадох цялата събрана информация на "масата", но го оставих той да си реди. В крайна сметка, той ще го учи 5 г., аз като е трябвало съм учила.

# 2 318
  • Мнения: 3
Позволявам си да попитам и в тази тема, не мога да намеря прогнозните статистики за тези училища
“Здравейте, последните седмици четох много седмокласните теми, но за първи път се включвам с въпрос. Младежа е приет в искана от него паралелка с АЕ,  но иска да опита и за предната паралелка която е с немски. Според мен има шанс (делят го пет точки) , но на първите 6-7 места сме посочили езикови в 18, 35, 32 и 31. Сега обаче вече не иска толкова много тези училища, а да се премести в другата паралелка. Разликата между неговия бал и последните приети тази година в училищата които изброих е над 30 точки. Според мен няма да прескочи тази разлика на второ класиране, гледайки промените между първо и второ предишни години за тези училища. Вие как мислите? Ще съм благодарна да споделите мнения.”

# 2 319
  • София
  • Мнения: 6 931
Аз пък вчера научих, че детето на наши познати е едно от момчетата със 100 точки по математика и е приет в СМГ София. Сега ще се мести в столицата, за да учи там.
Само мога да кажа респект към семейството, че го подкрепят! И сам да дойде, и семейството да се мести, все е трудно, важно и голямо решение!
Приятелят на дъщеря ми е такъв случай. (бяха съученици в СМГ). Трудно му беше на детето. Отначало се бъзикаха с него, че говори на меко, че използва диалектни думи. Е, пребори се. Май даже така се и харесаха в 10 клас, защото тя го подкрепяше постоянно. Семейството е разделено през по-голяма част от времето, но се справят. Пътуват, правят графици и са сплотени. Всичко е възможно, стига целта да е обща!

Последна редакция: нд, 14 юли 2024, 11:43 от bibi

# 2 320
  • Мнения: 2 047
Solen, 30 точки е много, вероятно няма да стигне до тях, но все пак трябва да приемете и този риск, ако отидете на второ
В класа на големия ми син има три деца от Русе, Варна и Пазарджик, което съответно са освободили места там в МГ. Две от тях са се преместили със семействата си в София. Това във връзка с въпроса освобождават ли се места в МГ извън София

# 2 321
  • Мнения: 406
Svil24, има резон в логиката ти и може би наистина разликите между първо и второ класиране ще са минимални

# 2 322
  • Мнения: 17 467
SoLen, ако по-желаната паралелка е в същото училище, в което е прието детето, то моят съвет би бил да се запише това, което е прието и после да чака да минат всички класирания. Възможно е вътрешно разместване с някое дете, което е размислило и иска повече английски, а и е по-лесно, когато има свободно място първо да се премести детето от училище и след това да се обяви неговото място.

# 2 323
  • Мнения: 623
Познавам дете с 91 бел и 85 мат. Можеше да влезе в ЕГ, тя при нас е по-елитна в момента. Но детето се повлия от приятели и записа МГ. Сега ще е 9 клас. Изключително му е трудно. Иска преместване, но засега не успява.
Много деца се влияят от приятели. И дъщеря ми е от тях. Приеха я  в ЕГ, а всички нейни приятелки ще бъдат в МГ. Не можа да се зарадва напълно, че е приета на първо желание, заради това, че няма да са заедно.
От доста познати чух колко се радват, че децата им ще учат в МГ, пък са изкарали само по 40, 60 точки, но видях че има паралелки , в които мин бал е 322. Предполагам, че на такива деца, които не се справят с математиката ще им е трудно в бъдеще, но пък родителите са много горди, че децата им ще бъдат в такова  училище.

Последна редакция: нд, 14 юли 2024, 11:19 от Gergana8310

# 2 324
  • Мнения: 1 109
Познавам дете с 91 бел и 85 мат. Можеше да влезе в ЕГ, тя при нас е по-елитна в момента. Но детето се повлия от приятели и записа МГ. Сега ще е 9 клас. Изключително му е трудно. Иска преместване, но засега не успява.
В 7 клас бях с ясно изразен математически профил и много зле по езиците. Тогава не бяха толкова популярни езиковите курсове и ми беше безкрайно ясно, че ако искам да говоря език трябва да отида в езикова гимназия. Твърдо заявих, че нямам нужда да уча нещо, което и сама мога да усвоя- математиката, но имам страшна нужда от помощ за езика. Майка ми ме остави сама да направя избора, а родата я изяде с парцалите защо не ме е натиснала за МГ. Резултатът беше, че първата година ревях всеки ден, а учителката ми ме мразеше,защото съм заела мястото на някой който 'заслужава'. Ами научих го езика с инат и 10 пъти повече усилия от другите и това е единственото нещо от средното ми образование, което ползвам и до ден днешен всеки ден. За университета си кандидатствах с математика. Записаха ме при една напълно безполезна учителка от МГ, която в началото ме гледаше с голяма насмешка - някаква самозванка от ЕГ, която си мисли, че знае математика. После като установи, че решавам по 200-300 задачи на седмица, престана да се смее и започна да ме дава за пример на всичките си прехвалени ученици от МГ. А аз го правих защото ми беше кеф да си решавам. Така че не съжалявам за миг, че се записах там за където не бях - извлякох много повече ползи от трудността, отколкото минуси. А с любимата ми математика нищо нямаше да постигна в бъдеще, защото не бях чак на ниво национални състезания и програмирането не ме влечеше.

Общи условия

Активация на акаунт