Кандидатстване с рисуване след 7 клас - 12 тема (удължена тема до края на месец ЮЛИ)

  • 49 444
  • 1 075
  •   1
Отговори
# 840
  • Мнения: 10 740
Категорично не е вярно за пълномощното, това е юридически нонсенс.

# 841
  • Мнения: 2 412
Моето дете ще се пробва на второ класиране в НГПИ. Подадох заявление и искрено се надявам да не се изгаврят както го направиха с чакане на входящите номера. Вчера подадох, до момента нямам имейл.
Трябва ли да очаквам имейл и трябва ли да се притеснявам, че нямам? Има ли тук хора, подали заявление за второ класиране?
...
Номера получих моментално, както и обратен мейл, че съм попълнила формуляра за второ класиране. За второто няма входящ номер, а само потвърждение, че е получено. Вероятно проблемът е с пощата Ви. Звъннете им.

# 842
  • Мнения: 1 745
Записах детето в НПГПФ и във всичките документи имаше и заявление, че искам да изучава религия факултативно. Отказах да го подпиша. Хем избираемо, хем друго няма....

# 843
  • Мнения: 15 899
Проблем на виждането на  рисунките е, че винаги могат да бъдат намерени и упоменати грешки, винаги може да се аргументира ниската оценка. Децата на тази възраст е нормално да имат неточности и непълноти. Ако рисуеаха перфектно нямаше да има нужда да са ученици на училище по изкуства. Най-големия проблем е, че рисунката трябва да бъде представена и критикувана на фона на всички други оценени творби (Те са анонимни, затова няма конфликт), но това никога не се прави. Често  родителя не може обективно да "види"нивото. Когато моят кандидатстваше първи клас за паралелка изкуства имаше около 200 кандидата за 26 места. Всички творби от кандидати бяха  изложени в зала. Приетите бяха на едната стена  всичко друго на другата. С код за прием а не поименно. И можеше много добре да,се направи сравнение на нивото.

Рисунката по принци може да се види от родител , но рядко родители са адекватнив преценката. Те гледат с други очи. На познато дете ( бивш съученик на нуи на моя  в периода 5-7 клас) бяха писали много ниска оценка на входния за гимназия), а то беше ходило и на допълнителни уроци по рисуване. Майката отиде, учителката която го подготвяше допълнително не беше допусната. Според майката разсипали рисунката от критика, а тя нямала как да прецени обективна ли е критиката. Защото няма база за  сравнение. Ако един преподавател иска , може да дамери хиляди грешки. И да се аргументира. Та оценката на детето беше 4,65 и не стигна дори за трето класиране.

Ние отидохме да видим аргументите за ниската оценка, независимо че беше приет. Не можехме да повярвам нито аз нито учителката му , а според детето се беше справил много добре. Получихме  много НЕадекватни аргументи. А позицията от която е рисувана постановката  -напъшно абсурдна. Всеки предмет криеше другия, виждаше се дръжка. Крайче. Дадоха и много положителна оценка откъм стил,  начин на обиграване на вида материал особено порцелана накрая заключиха-нали все пак Е приет. Е да де,  ама на косъм.Не може мястото от което рисуваш да влияе на оценката. Това е напълно несправедливо. Особено към деца които са рисували в подготовка само фронтално положение на композиции. Моят,  по време на уроците в училище се е падал и на абсурдни места отстрани, та поне беше наясно какво да прави каквото леко да се отмества, та да хармонизира доколкото е възможно подобна нехармонична визия. Истината е че на училището не му пука дали е приет Гошо или Тошо, то си е запълнило бройката.  Защо му е да се кахъри че Тошо не е показал най-доброто от себе си.

Последна редакция: чт, 10 юли 2025, 11:50 от _re_ge

# 844
  • Мнения: 1 745
Абсолютно вярно! Бяхме в НУИИ и грешките, които ни посочиха бяха малко "изсмукани от пръстите". Успяхме да видим рисунката на детето преди нас, докато я скрият и видяхме, че дори е недовършена, а оценката е само с 0.10 по-ниска от нашата (написани са на рисунките). Дъщеря ми се разстрои още повече😒

# 845
  • Мнения: 27
Извинявам се, ако е леко встрани въпросът ми, но не знам къде другаде да питам, за да съм сигурна в предпоследния момент. Знаете ли дали може да пренаредим/добавим желания към МОН в системата му при пуснато вече заявление, преди да е затворила системата?

# 846
  • Мнения: 1 474
Преди да се затвори системата можете да пренареждате колкото пъти искате.

# 847
  • Мнения: 27
И аз ходих и в Приложната и в НУИИ да видя работите на дъщеря ми. Все ми се струва, че можеше и малко повече да й пишат - например 4, даже 4.20 Simple Smile . Но явно конкуренцията е жестока. Паднала се е наистина на много, ама много кофти позиция. Иначе обаче, определено има какво да се желае - в контраста, както и в това, че е сбутала малко предметите. Чак днес на място разбрах с лек шок, че са им дали да рисуват изкуствена, а не естествена роза в НУИИ. Също така знам, че за самата роза дават най-малко точки (тя най-малко ги интересува) и че една преподавателка от комисията си е била доста строга... Малко ми е тъпо, че ние се готвихме за плодове и зеленчуци, а то - изкуствена роза, супер невзрачна... Децата сигурно доста са се шашнали. И все пак сигурно е по-добре от ананас...

# 848
  • Мнения: 10 740
Миналата година децата масово се бяха справили най-добре на ананаса, казаха в нуии

# 849
  • Мнения: 39
Записах детето в НПГПФ и във всичките документи имаше и заявление, че искам да изучава религия факултативно. Отказах да го подпиша. Хем избираемо, хем друго няма....
Абе да бе 😳😳😳😳😳

# 850
  • Мнения: 27
Миналата година децата масово се бяха справили най-добре на ананаса, казаха в нуии

Напълно възможолно. Година с година не са едни и същи. Но доколкото аз разбрах, най- малко се държи на ананасите, розите, чушките. По-важна е цялостната работа, светлосенките, материята, композицията. А много деца се подвеждат и се съсредоточават в ананаса, розата, чушката...

# 851
  • Мнения: 1 745
Ние ходихме на консултациите преди изпитите в НУИИ и учителят , който беше в този ден каза, че живият предмет им е най-големият "лакмус", защото всички се научават как се рисуват гърнета, призми и кълбета в уроците, но не могат да научат всички възможни "живи" предмети.

# 852
  • Мнения: 2 412
Ми той умрел е бил, доколкот разбирам аз /като в оня виц/

# 853
  • София
  • Мнения: 1 768
Да се опитам да дам малко подробности за ФУЧ Религия в НПГПФ:
Този предмет няма нищо общо с новото предложение на министъра, което тепърва ще се приема с промените в Закона за образованието и ще се гласува в НС. Този си го имат те от години. Учи се само в 8 ми клас, 1ч./седм. Преподава им госпожата, която води предмета Рисуване. Има учебник, представени са най-общо различните религии, а също празници и обичаи. Рисуват доста в тези часове. Като наближи празник, коледен базар примерно - изработват подходящи неща по темата - картички... (Да изясня, че не заставам в никакъв случай За или Против и не такава дискусия целя, а само да дам малко повече информация. Със сигурност не е изчерпателна, пиша каквото знам.)
За момчето, което чака за К. анимация - стискам силно палци. Но пак малко информация. В 8ми клас насърчават всички деца да се пробват и в останалите специалности като им предоставят възможност за занимание веднъж седмично под формата на клубове. Доста е популярно и мисля, че сериозно се занимаваха. Не зная дали все още ги има и какво се случва нагоре в класовете. Добре би било да попитате в училището и да помислите дали е вариант за вас, ако не се придвижи напред, докато сравнявате с другите възможности на детето.
Честито на всички приети и записани! Стискам палци и на тези, които чакат второ, Мон-ско и т.н. класиране. Разместванията тепърва предстоят тези дни!

# 854
  • Мнения: 2 412
Звънях и аз днес. Казаха, че ще се обаждат по класирането надолу според местата, и ако не са ми се обадили до петък да им звънна отново.

Общи условия

Активация на акаунт