Пазарът на недвижими имоти в БЪЛГАРИЯ, какво се случва реално - тема 82

  • 31 330
  • 756
  •   1
Отговори
# 690
  • Мнения: 7 782
Мен лично подобно викане в офиса ме дразни.
При условие, че в днешно време има телефони, мейли, електронни подписи, онлайн срещи и т.н. Брокери на луксозни имоти би трябвало да знаят как да пестят времето на клиента.
Друго си е да те омайват очи в очи. Голямо шубе да не ги прескочиш. Въпреки, че който търси - намира начин. Особено в по-малките градове.

Последна редакция: пн, 02 сеп 2024, 08:49 от dariVale

# 691
  • София, Bulgaria
  • Мнения: 2 985
То и в Икея влизаш за калъвка,  ама за да стигнеш до тях и после да излезеш обикаляш целия магазин...по срелкичките, по стрелкичките ...и ако се отплеснеш в къщи се прибираш и с много хубави постелки за баня, панерчета, декорации и т.н. и се чудиш, за какво ти бяха и трябва да им търсиш място.

# 692
  • Мнения: 7 782
То и в Икея влизаш за калъвка,  ама за да стигнеш до тях и после да излезеш обикаляш целия магазин...по срелкичките, по стрелкичките ...и ако се отплеснеш в къщи се прибираш и с много хубави постелки за баня, панерчета, декорации и т.н. и се чудиш, за какво ти бяха и трябва да им търсиш място.
Томева, моите уважения към вас и всички професионалисти в бранша на брокерите.
И друг път сме водили дискусии за подготввността и компетентността на това съсловие.
Факт е, че едно разхожда е до офиса не гарантира нищо нито на брокер, нито на купувача.
Моя скромен опит е само негативен - на живо видях поразителна некомпетентност, тотално неразбиране изискванията ми като купувач. Щях да си спестя подобно "знание", ако се бяхме ограничили до обикновен телефонен разговор.
Професионалиста може да различи добронастроения клиент и по телефон.

# 693
  • София, Bulgaria
  • Мнения: 2 985
darivVale, с примера исках да кажа, че това е част от стратегии за продажба. Някои продават стока, други услуги. Не съм имала предвид качеството.
А по същество, да викаш купувач, обадил се на обява първо в офиса, незнайно с каква цел е безумие. И не мисля, че е практика, по скоро е изключение. Освен, ако е имало да се споделя информация с чувствително съдържание, която не е редно да е по телефона.
Теб за какво са те извикали първо в офиса, а не са ти разказали подробности по телефона.

# 694
  • Мнения: 4 355
Кво викате, българите пари нямали? Жилищата били недостъпни?

https://businessnovinite.bg/tehnologii/balgarija-e-parva-po-rast … chobox=1725086029
Нямат ами. В България се продават по около 50 хиляди автомобила на година, като тук се включват фирмени баничарки, лекотоварни и т.н. (само камиони и автобуси се водят отделно).
Личните са мисля към 20 хиляди. Има 2.5 милиона работещи в България, значи под 1% от тях годишно си купуват нов автомобил. И на 10 години веднъж да си купуваш, все трябва 10% от хората да си купят всяка година, нали тъй.
Но как да им останат пари за нова кола, като за по-основни нужди като жилище им трябват 8-10 годишни дохода, то цял живот не могат да го изплатят, ако го вземат на сегашните цени. Добре, че от едно време 90% от българите имат собствени жилища... Останалите купуват по 5-6 за инвестиция, като колегата.
Естествено, има сегмент с високи доходи, за които не е проблем да си купят нито кола, нито жилище; проблемът е, че едно домакинство живее в едно жилище - ако и да има пари за 10, останалите 9 трябва да са за препродаване (някой друг трябва да има доход да ги купи) или за под наем (някой трябва да има доход да ги наема).

# 695
  • Мнения: 11 120
Ами инцидентите по пътищата ще намалеят много повече, ако шофьорите просто не са такива селяндури и ако пътищата са в добро състояние. И не знам какви мацки ще ловиш точно със скъпарската кола, като след това ги заведеш в панелката в Люлин или у ваш'те.

# 696
  • Мнения: 7 782
darivVale, с примера исках да кажа, че това е част от стратегии за продажба. Някои продават стока, други услуги. Не съм имала предвид качеството.
А по същество, да викаш купувач, обадил се на обява първо в офиса, незнайно с каква цел е безумие. И не мисля, че е практика, по скоро е изключение. Освен, ако е имало да се споделя информация с чувствително съдържание, която не е редно да е по телефона.
Теб за какво са те извикали първо в офиса, а не са ти разказали подробности по телефона.
При нас за всичко изискват посещение в офиса. А аз първо проучвам терена и местоположението на имота в КАИС кадастър, после стрийт вю и чак после ходя да гледам.
Скрит текст:
В конкретния случай беше двуфамилно блокче в парцел 300 кв.м и брокери те бяха твърдо убедени, че продават 1-ви етаж в едно с парцел 300 кв.м. На моя коментар за парцел в съсобстввност се разсърди ха 😀

# 697
  • Мнения: 1 546
Друго си е да те блъснат с нова S класа, душата отива директно в рая.

# 698
  • Мнения: 4 355
средно правя по 4-5 сделки на година( за тази мисля, че са три). С пари в брой не разполагам, просто намирам други начини
В името на добрия форумен тон примемам, че това е вярно, макар че всички тук сме просто аноними никове в публичен форум и всеки може да си говори каквото иска.
Та ако е вярно, само затвърждава тезата, че имотите в България до голяма степен са се превърнали в предмет на спекулация сред един сегмент от населението, който си ги препродава едни на други и качва цената им, и на хартия трупат богатство. Ако дойде време жилищата да изпълняват ролята си по предназначение - да се купуват от хора с цел да живеят с тях и да ги изплащат с доходите си - тогава нещата ще изглеждат съвсем различно.
И аз съм правил немалко сделки и спекулации (не непременно с имоти), за които не мога да се гордея, че създават някаква добавена стойност - просто съм целял аз да спечеля. Това е нормално при свободен пазар и икономика.
Нормално е в тази система обаче да се появяват и изкривявания от рода на балони, предизвикани точно от подобна  активност в дадена сфера, която в един момент привлича все повече спекуланти (които са на практика паразити), отколкото реални икономически агенти, които произвеждат блага и създават добавена стойност.
Та да видим къде ще му излезе края - може да не е добър за тези, които са се натоварили с активи и дълг в очакване активите да се качват, а дългът да се обезценява (питай ме откъде знам).
Успех на всички!

# 699
  • Мнения: 4 224
Аз се бях зарекъл да не продължавам темата, но след като повдигна въпроса, ми е чудно какъв е профила на такива спекуланти без грам стотинка в джоба. Бях упрекван, че съм имал авариен фонд. Та се чудя как един мъж, глава на семейство с 1-2 деца, в 40-50г възраст, застаряващи родители и тн няма да подсигури спокоен живот на семейството си. И по-скоро ми стана ясно, че профила на спекуланта е млад мъж с добри доходи (вероятно немъчени), без семейство и деца, без предишен негативен опит, всъщност без никакъв предишен опит, яхнал имотната вълна и мислещ се за велик инвеститор, до толкова, че дори не помни колко сделки прави. Но на мен ми говори за голямо его. Сбъркана работа.

# 700
  • София, Bulgaria
  • Мнения: 2 985
Аз не знам, кой какъв е, но да ви кажа, че от страни всички демонстрирате голямо его, върховни компетенции и не приемате чуждо мнение/варианти/обяснения. Като, казвам не приемате имам предвид, че много често стигате до груби квалификации и сравнения на хора, които мислят и действат в противовес на вашите виждания.  Може да не е  директно към потребител тук, но от години се изказвате негативно и обидно към хората, които използват имотите и като инвестиция.

# 701
  • Мнения: 386
Аз се бях зарекъл да не продължавам темата, но след като повдигна въпроса, ми е чудно какъв е профила на такива спекуланти без грам стотинка в джоба. Бях упрекван, че съм имал авариен фонд. Та се чудя как един мъж, глава на семейство с 1-2 деца, в 40-50г възраст, застаряващи родители и тн няма да подсигури спокоен живот на семейството си. И по-скоро ми стана ясно, че профила на спекуланта е млад мъж с добри доходи (вероятно немъчени), без семейство и деца, без предишен негативен опит, всъщност без никакъв предишен опит, яхнал имотната вълна и мислещ се за велик инвеститор, до толкова, че дори не помни колко сделки прави. Но на мен ми говори за голямо его. Сбъркана работа.

Е както се казва, когато приливът се отдръпне се вижда кой е плувал без гащи.

# 702
  • Мнения: 676

Това е твърдение на човек който не е карал кола за 100К+ евро. И ако беше вярно това дето го казваш нямаше да четем за толкова блъснати пешеходци. Моята кола разпознава пешеходци, разпознава знаци и може да си променя скоростта според ограниченията или трафика по пътя, има вътрешна камера която ми следи очите и ако изглеждам уморен ми казва да спра за почивка, а ако нещо стане може да поеме пълен контрол и да отбие извън лентата за движение. Предполагам че масовата Дачия дето се кара в Бг има същите опции.

И аз къде съм казала нещо за масовата Дачия? Писах за кола среден клас. Кашкаят, който карам, прави повечето от тези неща. Е, няма вътрешна камера и не паркира сама край пътя, но и не виждам кога ще ми е нужно. Аз също така писах и за нормални шофьори, не за изживяващи се като Фитипалди. Защото с каква кола убиха Милен Цветков? А с каква кола убиха Ферарио Спасов? И още колко по-малко известни, пометени от коли за 200 бона, понеже каращите ги искат да се накефят на поведението на пътя, а това с под 150 км/ч не става, нали? Та никакви системи не компенсират това в главата, а поне половината шофьори на скъпи коли смятат, че като са дали пари правилникът не важи за тях.

И, както се писа, имотът е вложение, защото си вдига цената, докато колата я губи с всяка година. Напълно несъпоставими неща. Освен това примиум клас кола те въвлича в огромни разходи. Ако на някой му е кеф да я има и да я кара - ОК, негови са си парите, негово е правото. Но това е съвсем друга категория харчене - за кеф, а не за практичност и полза. За практичен човек като мен повече от, да кажем 80 000 лева е неразумно да се дават за кола.

Моят коментар започна защото масовата нова кола във Варна е Дачия. А по принцип тези опции дето съм ги изброил струват екстра пари, а българския гъзар купува емблема и пари за опции явно не дава. Милен Цветков мисля че с Ауди Q7 го блъснаха ама нашия гъзар защо да дава 10 хил лева за пакет за сигурност дето колата сама щеше да спре или поне намали скоростта до минимум. Аз не купувам кола да впечетля някой и специално си поръчах всички пакети за сигурност и даже като си избирам кола едно от нещата дето гледам е спирачен път от 100км/ч до 0. В щатите и предполагам в западна европа скъпите марки коли без никакви опции по-трудно се продават и обикновено имат екстра отстъпка.
И за да не се отклонявам прекалено много от темата, ми прави впечетление че във Варна са излезли скъпи апартаменти за продажба и стоят от доста месеци. Гледам има няколко обяви построени идентично от частно лице, предполагам голям инвеститор се опитва да продаде портфолио.

# 703
  • Мнения: 3 202

Моят коментар започна защото масовата нова кола във Варна е Дачия. А по принцип тези опции дето съм ги изброил струват екстра пари, а българския гъзар купува емблема и пари за опции явно не дава. Милен Цветков мисля че с Ауди Q7 го блъснаха ама нашия гъзар защо да дава 10 хил лева за пакет за сигурност дето колата сама щеше да спре или поне намали скоростта до минимум. Аз не купувам кола да впечетля някой и специално си поръчах всички пакети за сигурност и даже като си избирам кола едно от нещата дето гледам е спирачен път от 100км/ч до 0. В щатите и предполагам в западна европа скъпите марки коли без никакви опции по-трудно се продават и обикновено имат екстра отстъпка.
И за да не се отклонявам прекалено много от темата, ми прави впечетление че във Варна са излезли скъпи апартаменти за продажба и стоят от доста месеци. Гледам има няколко обяви построени идентично от частно лице, предполагам голям инвеститор се опитва да продаде портфолио.
Волво е най-безпасната марка коли по принцип, не БМВ, Мерцедес или Порше. Иначе тези пакети дето колата сама спирала, откакто четох какво става с Теслата, и се отказах.
Във Варна ако стоят идентични имоти причината е най-вероятно в сградата.

# 704
  • Мнения: 676

Моят коментар започна защото масовата нова кола във Варна е Дачия. А по принцип тези опции дето съм ги изброил струват екстра пари, а българския гъзар купува емблема и пари за опции явно не дава. Милен Цветков мисля че с Ауди Q7 го блъснаха ама нашия гъзар защо да дава 10 хил лева за пакет за сигурност дето колата сама щеше да спре или поне намали скоростта до минимум. Аз не купувам кола да впечетля някой и специално си поръчах всички пакети за сигурност и даже като си избирам кола едно от нещата дето гледам е спирачен път от 100км/ч до 0. В щатите и предполагам в западна европа скъпите марки коли без никакви опции по-трудно се продават и обикновено имат екстра отстъпка.
И за да не се отклонявам прекалено много от темата, ми прави впечетление че във Варна са излезли скъпи апартаменти за продажба и стоят от доста месеци. Гледам има няколко обяви построени идентично от частно лице, предполагам голям инвеститор се опитва да продаде портфолио.
Волво е най-безпасната марка коли по принцип, не БМВ, Мерцедес или Порше. Иначе тези пакети дето колата сама спирала, откакто четох какво става с Теслата, и се отказах.
Във Варна ако стоят идентични имоти причината е най-вероятно в сградата.

Това за Волво са градски легенди от миналото. Не са лоши коли и имат повечето опции за сигурност. Мисля че е чудесна кола за жени или по-възрасни хора. Аз тествах XC90 и ХC60 и не ми хареса. Никога не е ставало въпрос за Тесла и моята кола се е сприрала няколко пъти сама и ме е известявала за потенциална опасност. Ето ти една класация да видиш на кое място е БМВ Х5 и Волво ХC90:
https://www.kbb.com/suv/best-luxury-mid-size-suvs/2024/

Общи условия

Активация на акаунт