Пазарът на недвижими имоти в БЪЛГАРИЯ, какво се случва реално - тема 82

  • 31 332
  • 756
  •   1
Отговори
# 675
  • Мнения: 7 782
А защо ти е кола от луксозна марка? Двойна цена за малко по-добри параметри? И драстична загуба на цена с времето.
Данл от имоти да разбирате повече, отколкото от коли.
Когато продадете 8 годишен Опел, пежо, рено и др. поддоб и на половината от магазинската му цена (като нов) - пишете тук за феномена.
За справка така се продават коли от средно луксозна марка като БМВ например.

# 676
  • Мнения: 3 202
Защо да я продава? Ползваш 5 години на лизинг, връщаш и взимаш по-нов модел.
Изобщо кола да се купи с цел да я продадеш и да си върнеш част от парите не е добра идея. За разлика от апартамент, вила, земя, даже и някои дизайнерски чанти колата се хаби, чупи, не дай си боже да я блъснеш или одереш.
Няма смисъл да се планира след 5 години какво ще е, защото и най-скъпата да е, пак нямаш гаранция, че ще е в прилично състояние.
За мен колата е да върви, да е удобна и да се ползва. По възможност да е нова, че с малко късмет да се разваля по-малко. Обаче след изпълненията на един паркинг в центъра, дето се оптваха да ни източват  горивото, вече и в това да е нова не съм убедена. От моите познати само ергените са с някакви по-лъскави коли, за да ловят мацки.

# 677
  • София
  • Мнения: 1 321
Защо да я продава? Ползваш 5 години на лизинг, връщаш и взимаш по-нов модел.
Изобщо кола да се купи с цел да я продадеш и да си върнеш част от парите не е добра идея......
Прихващат ли я на пазарна цена при връщане или колкото кажат-толкова? Питам, защото не съм връщал нова кола, а все си мисля, че ще им трябва печалба за вторична продажба Blush

# 678
  • Мнения: 7 782
Слагам в скрит текст, за който се интересува.
Скрит текст:
Дилърите оценяват максимум на 30% от първоначалната стойност или на около 50% от цената, на която можеш сам да си я продадеш.
Колата по принцип е пари, оставени на улицата. Всичко може да й се случи. Само, че докато е нова или на лизинг е с каско и всякакви щети се отстраняват сравнително безпроблемно. В същото време ако човек търси сигурност, комфорт и известна възвращаемост на вложението си по-добре е да заложи на по-реномирани марка.
Избора, разбира се е според джоба. Но от един и същ клас (да кажем семеен автомобил) по-класните марки се придават по-лесно и пазят по-дълго цената си. Отделно по-класните марки внедряват по-рано всякакви новости за икономичност, екологичност и безопасност. Примерно БМВ слагат на масовите си автомобили активен темпомат като серийно оборудване поне 5 години преди Мерцедес.
Та, ако разполагаш със средства много по-добро вложените е луксозната марка, отколкото масовката
Същото е като да избереш да си купиш тристайна панделка, вместо тристаен тухлени само защото и двата служат за едно и също, а пък ти си активен инвеститор и след пет години ще смениш жилището с по-голямо и и в друг квартал.

# 679
  • Мнения: 3 202
Защо да я продава? Ползваш 5 години на лизинг, връщаш и взимаш по-нов модел.
Изобщо кола да се купи с цел да я продадеш и да си върнеш част от парите не е добра идея......
Прихващат ли я на пазарна цена при връщане или колкото кажат-толкова? Питам, защото не съм връщал нова кола, а все си мисля, че ще им трябва печалба за вторична продажба Blush
Първо, да уточня, че ние сме от нашитите със собствена кола, но късно го разбрах. Иначе имам една приятелка, която си смени наскоро колата и каза, че ако трябва да теглим чертата има предимства и недостатъци. На нея й излизали текущите разходи по-евтино, накрая й оценили автомобила на малко по-ниска от пазарната цена, някъде около 10 - 15 % под. Не знам обаче и те били фирмен клиент на лизинговата компания, дали са им направили отстъпка. Мога да я питам. Като цяло беше доста доволна, защото първата й кола нещо не я хареса и после си избра друг, по-подходящ за нея модел.

# 680
  • Мнения: 51 076
А защо ти е кола от луксозна марка? Двойна цена за малко по-добри параметри? И драстична загуба на цена с времето.
Данл от имоти да разбирате повече, отколкото от коли.
Когато продадете 8 годишен Опел, пежо, рено и др. поддоб и на половината от магазинската му цена (като нов) - пишете тук за феномена.
За справка така се продават коли от средно луксозна марка като БМВ например.

И за теб това не е загуба? От 150 000 да продадеш за 75 000 малка загуба ли е?
И изобщо човек, за когото колата е вложение, да се изказва за уместно похарчени пари е нелепо.

# 681
  • Мнения: 676
А защо ти е кола от луксозна марка? Двойна цена за малко по-добри параметри? И драстична загуба на цена с времето.

Забрави за комфорта, удобството и поведение на пътя, ако повече хора имаха по-добри коли доста по-малко катастрофи и блъснати пешеходци щеше да има по пътищата.


Разликата в комфорта и поведението на пътя за нормално шофиране от нормални шофьори е минимална. И колите среден клас имат екстрите на колите висок клас (всякакви електронни системи, навигации, камери, стабилизиращи програми и прочее), а разликата е, че не са толкова обезшумени, не са толкова луксозни като интериор, возят малко по-твърдо... За мен това не си струва двойната цена.

Това е твърдение на човек който не е карал кола за 100К+ евро. И ако беше вярно това дето го казваш нямаше да четем за толкова блъснати пешеходци. Моята кола разпознава пешеходци, разпознава знаци и може да си променя скоростта според ограниченията или трафика по пътя, има вътрешна камера която ми следи очите и ако изглеждам уморен ми казва да спра за почивка, а ако нещо стане може да поеме пълен контрол и да отбие извън лентата за движение. Предполагам че масовата Дачия дето се кара в Бг има същите опции.

# 682
  • Мнения: 7 782
А защо ти е кола от луксозна марка? Двойна цена за малко по-добри параметри? И драстична загуба на цена с времето.
Дано от имоти да разбирате повече, отколкото от коли.
Когато продадете 8 годишен Опел, пежо, рено и др. поддоб и на половината от магазинската му цена (като нов) - пишете тук за феномена.
За справка така се продават коли от средно луксозна марка като БМВ например.

И за теб това не е загуба? От 150 000 да продадеш за 75 000 малка загуба ли е?
И изобщо човек, за когото колата е вложение, да се изказва за уместно похарчени пари е нелепо.
Ами ползването? Осем години - безотказно и безаварийно?
Скрит текст:
Колата е вложение в служенето. Влагаш средства, за да имаш сигурност и гарантирано придвижване. За работещи активни хора това е по-важно от пасивния доход в място, в което се прибираш да спиш от 19:00 до 6:00 часа.
Един и същ клас автомобил примерно Фолксваген ще струва 100-110 х.лв, Опел 80-90 х. лв, БМВ -130-140 х.лв.
След осем години Опела ще му вземеш най-много 20, Фолксвагена - 50, а на БМВто докато мигнеш - 70-80.
Като цяло не съпоставям вложение в имот и вложение в кола.
Несравними са.
Оспорвам вашето мнение, че е по-добре да си купиш евтина кола, защото и тя и скъпата правят едно и също - возят ви.

Да се върна на темата с имотите. И панелката и тухления апартамент служат за едно и също. Но търсите да купите най-доброто, с най-добрата локация съобразно парите и потребностите си. Ако разполагате със средства за тухлен или НС никога няма да изберете да купите панел.
Вярно е, че като абсолютна сума цените на имотите растат и примерно след пет години ще  вземете същата или по-голяма цифра, а не наполовина като при колите.
Но както казах по-горе това са две несравними величини.


ПП Неймар 👍👍👍 Забрави следенето на осевата линия и как те връща в твоята лента, ако си настъпил осевата без мигач...
В Дачията тая функция се изпълнява от дясно стоящия пасажер 😏

Последна редакция: пн, 02 сеп 2024, 00:42 от dariVale

# 683
  • Мнения: 676
А защо ти е кола от луксозна марка? Двойна цена за малко по-добри параметри? И драстична загуба на цена с времето.
Дано от имоти да разбирате повече, отколкото от коли.
Когато продадете 8 годишен Опел, пежо, рено и др. поддоб и на половината от магазинската му цена (като нов) - пишете тук за феномена.
За справка така се продават коли от средно луксозна марка като БМВ например.

И за теб това не е загуба? От 150 000 да продадеш за 75 000 малка загуба ли е?
И изобщо човек, за когото колата е вложение, да се изказва за уместно похарчени пари е нелепо.
Ами ползването? Осем години - безотказно и безаварийно?
Скрит текст:
Колата е вложение в служенето. Влагаш средства, за да имаш сигурност и гарантирано придвижване. За работещи активни хора това е по-важно от пасивния доход в място, в което се прибираш да спиш от 19:00 до 6:00 часа.
Един и същ клас автомобил примерно Фолксваген ще струва 100-110 х.лв, Опел 80-90 х. лв, БМВ -130-140 х.лв.
След осем години Опела ще му вземеш най-много 20, Фолксвагена - 50, а на БМВто докато мигнеш - 70-80.
Като цяло не съпоставям вложение в имот и вложение в кола.
Несравними са.
Оспорвам вашето мнение, че е по-добре да си купиш евтина кола, защото и тя и скъпата правят едно и също - возят ви.

Да се върна на темата с имотите. И панелката и тухления апартамент служат за едно и също. Но търсите да купите най-доброто, с най-добрата локация съобразно парите и потребностите си. Ако разполагате със средства за тухлен или НС никога няма да изберете да купите панел.
Вярно е, че като абсолютна сума цените на имотите растат и примерно след пет години ще  вземете същата или по-голяма цифра, а не наполовина като при колите.
Но както казах по-горе това са две несравними величини.


ПП Неймар 👍👍👍 Забрави следенето на осевата линия и как те връща в твоята лента, ако си настъпил осевата без мигач...
В Дачията тая функция се изпълнява от дясно стоящия пасажер 😏

Сигурно съм пропуснал още доста неща ама каквото се сетих набързо. Тя освен че ме връща и центрира в лентата даже сменя лентата автоматично като дам мигач (естествено ако няма друга кола в сляпата зона). Освен това посоките на навигацията се показват на стъклото пред шофьора за да не си отклонява погледа. Сори за отклонението ама всеки път като посетя някой български сайт чета за някаква нелепа катастрофа или блъснат пешеходец.

# 684
  • Мнения: 4 225
Има доста автомобили под и около 100хил, които имат всички тези екстри без да са премиум автомобили. Дори втора ръка 1-2-3 годишни са доста под 100хил. Иначе за обезценката, доказано е че премиум автомобили, в частност бмв, се обезценяват много по-бързо от други не премиум марки. Най-бавно се обезценяват тойотите, заради славата си на сигурни и здрави коли. Бмв не е такъв автомобил и ако се счупи нещо, плащаш като поп.

# 685
  • Мнения: 676
Има доста автомобили под и около 100хил, които имат всички тези екстри без да са премиум автомобили. Дори втора ръка 1-2-3 годишни са доста под 100хил. Иначе за обезценката, доказано е че премиум автомобили, в частност бмв, се обезценяват много по-бързо от други не премиум марки. Най-бавно се обезценяват тойотите, заради славата си на сигурни и здрави коли. Бмв не е такъв автомобил и ако се счупи нещо, плащаш като поп.

Затова БМВ само на лизинг и всеки 3 години нова кола. Те покриват цялата поддръжка за първите 3 години така че няма никакви изненади и си знаеш какви са ти разходите до стотинката. Ако знаеш какво правиш БМВ е чудесна кола за лизинг. Аз тойота не съм имал, ама съм имал Лексус която е чудесна кола за по- възрастни хора или жени, ама аз не издържах 1 година и го продадох и разликата с БМВ е невероятна. Даже и жена ми не се интересува от коли изобщо, но скоро се прехвърли от лексус на БМВ и е в екстаз от подобрението в технологията и поведението на пътя.

# 686
  • Мнения: 9 907
За юник, конкретна брокерка за конкретен имот обяви 6%.
Така че… не знам дали за този имот, който гледа потребителката ще е стандартен процента.
Пък и викането в офиса да й обяснят всичко е да подпише договора, който им гарантира че няма да ги прескочи..

# 687
  • София
  • Мнения: 12 344
Мерене на автомобили ли има тука Grinning
Разбрахме, че на някои са над 100К+ евро Joy
Много хубаво, ама не е по темата.

# 688
  • Бургас
  • Мнения: 9 213
Мен лично подобно викане в офиса ме дразни.
При условие, че в днешно време има телефони, мейли, електронни подписи, онлайн срещи и т.н. Брокери на луксозни имоти би трябвало да знаят как да пестят времето на клиента.

# 689
  • Мнения: 51 076

Това е твърдение на човек който не е карал кола за 100К+ евро. И ако беше вярно това дето го казваш нямаше да четем за толкова блъснати пешеходци. Моята кола разпознава пешеходци, разпознава знаци и може да си променя скоростта според ограниченията или трафика по пътя, има вътрешна камера която ми следи очите и ако изглеждам уморен ми казва да спра за почивка, а ако нещо стане може да поеме пълен контрол и да отбие извън лентата за движение. Предполагам че масовата Дачия дето се кара в Бг има същите опции.

И аз къде съм казала нещо за масовата Дачия? Писах за кола среден клас. Кашкаят, който карам, прави повечето от тези неща. Е, няма вътрешна камера и не паркира сама край пътя, но и не виждам кога ще ми е нужно. Аз също така писах и за нормални шофьори, не за изживяващи се като Фитипалди. Защото с каква кола убиха Милен Цветков? А с каква кола убиха Ферарио Спасов? И още колко по-малко известни, пометени от коли за 200 бона, понеже каращите ги искат да се накефят на поведението на пътя, а това с под 150 км/ч не става, нали? Та никакви системи не компенсират това в главата, а поне половината шофьори на скъпи коли смятат, че като са дали пари правилникът не важи за тях.

И, както се писа, имотът е вложение, защото си вдига цената, докато колата я губи с всяка година. Напълно несъпоставими неща. Освен това примиум клас кола те въвлича в огромни разходи. Ако на някой му е кеф да я има и да я кара - ОК, негови са си парите, негово е правото. Но това е съвсем друга категория харчене - за кеф, а не за практичност и полза. За практичен човек като мен повече от, да кажем 80 000 лева е неразумно да се дават за кола.

Последна редакция: пн, 02 сеп 2024, 09:39 от Черна станция

Общи условия

Активация на акаунт