Отговори
# 90
  • Мнения: 69
Какви са цените за учебна година плюс транспорт?
Предлагате ли тренировки по бойни спортове и какви?

Здравейте,

През изминалата и предстоящата учебна година таксата за обучение в Училище Дени Дидрò е 7200 евро. Тя включва образователната услуга, спортните дейности включени в учебната програма, учебните материали, еднодневните посещения извън училище и гостите /спортисти, писатели, художници, музиканти и т.н./, с които се обогатява учебния процес. Възможно е таксата да бъде актуализирана за учебната 2025/2026 година.
Таксата за транспорт се заплаща допълнително, тъй като ползването на транспорт не е задължително. Към момента в една посока се заплаща по 150лв на месец, а в двете посоки - 250лв.
Обучението е целодневно и децата приключват занятията в 16.30ч. Тъй като денят им е наситен с много активности и голяма част от тях ползват транспорт, няма допълнителни занимания след учебните часове. В тази връзка нямаме тренировки по бойни изкуства. Спортната програма включва два часа по 50 минути физическо възпитание, два часа плуване и два часа музика и танци.

# 91
  • Мнения: 69
Доколкото разбрах е само за 6 годишни и не видях таксата за обучение. Иначе ако има опция лятна подготовка и за по-големи деца би било добре.

Здравейте,

Училище Дени Дидрò стартира своята дейност през учебната 2021/2022 година с прием на деца в подготвителен клас и ученици в първи клас. Пътят на растеж на училището следва този на децата и през предстоящата учебна година нашите най - големи ученици ще бъдат в четвърти клас. Приемът, който обявяваме всяка година е за подготвителна група и за свободни места в останалите паралелки, в случай че има такива.
През изминалата и предстоящата учебна година таксата за обучение в Училище Дени Дидрò е 7200 евро. Тя включва образователната услуга, спортните дейности включени в учебната програма, учебните материали, еднодневните посещения извън училище и гостите /спортисти, писатели, художници, музиканти и т.н./, с които се обогатява учебния процес. Възможно е таксата да бъде актуализирана за учебната 2025/2026 година.
Към момента не предвиждаме да организираме лятна програма.

# 92
  • Мнения: 69
Попаднах на критериите ви за кандидатстване за стипендии и останах леко разочарована.. може ли да обясните защо семейството трябва да се грижи за повече от едно дете до 18 годишна възраст? Ние имаме само едно дете и в този случай то е лишено от правото да получава стипендия, така ли да го разбирам?

Здравейте,

Към момента наистина описаните критерии включват изискване семейството да се грижи за повече от едно дете. Но тъй като сме в процес на търсене на възможности за включване на повече деца в програма за стипендии, може да следите актуализиране на информацията на сайта на Училището.

# 93
  • Мнения: 69
Има ли ученици,завършили 4 и 7 клас?Какви са техните резултати от НВО?Как се подготвят или как се предвижда да се подготвят учениците за НВО след 4 и 7 клас?След 4,7 и 12 клас кандидатстването е и с оценки от свидетелството за завършен съответен клас.При липса на количествени оценки по време на обучението,как ще се напишат количествени оценки в свидетелството?
Училището има ли лиценз от МОН?

Здравейте,

Училище Дени Дидрò е лицензирано от МОН и следва учебните програми и очаквани резултати описани в документите на Министерството на образованието.
Училището стартира своята дейност през учебната 2021/2022 година с обучение на деца и ученици в подготвителен и първи клас. Пътят на растеж ще следва този на децата, затова през учебната 2024/2025 най- големите ученици ще бъдат в четвърти клас.
Срочните и годишни оценки, които трябва да бъдат вписани в съответните удостоверения се формират на база критериални матрици, които учителите по всеки предмет създават. Ние отнемаме тежестта постоянно да се мисли за оценката и да се наблюдава процеса на учене през съответните критерии индивидуално за и от всяко дете. Оказваме подкрепа, говорим спокойно за грешките и не ги наказваме със слаба оценка. Търсим начини за преодоляване на затрудненията чрез разговори с децата, за да може да ги научим как да правят това самостоятелно след време.
Според нас оценката като количествено измерение няма стойност, ако не е изпълнена със съдържание. Когато вниманието е насочено към критериите, количественото измерение не е от особено значение и децата лесно биха разбрали различните системи за оценяване с точки, проценти, букви и число. Подготовката за външно оценяване трябва да е насочена именно към критериите, с които се измерват уменията на учениците. Фокусът трябва да е в това дали умеят да събират/ изваждат/ умножават/ делят многоцифрени числа /например/, а не в това колко точки носи задачата и съответно дали намалява оценката. Когато учениците се подготвят за явяване на НВО е много важно с тях да се разгледат и коментират съответните тестове, да се анализира какво проверява всяка задача и всяко дете след това да наблюдава кои елементи го затрудняват. Само така то ще има възможност да работи върху преодоляването на трудностите, които среща.

# 94
  • Мнения: 69
Училището има ли лятна програма, нещо от сорта на "зелено училище"? Абсолютно ли липсва каквато и да е било система за оценяване, дори скрита? Как се разбира детето има ли прогрес и усвоява ли качествено материала?

Здравейте,

Всеки учител проследява напредъка на учениците, посредством описани критерии за всеки дял по предмета, който преподава.Той проверява уменията на децата, както в самостоятелни дейности и писмени работи, така и в осъществяването на проекти и групови дейности. Според нас обаче е по-важно да научим децата да наблюдават себе си в процеса на обучение, да открият какъв е техният стил на учене, как по-лесно възприемат и обработват информация, кое ги затруднява и тн. В тази връзка критериите, разработени от учителите “се превеждат” на разбираем за децата език и целенасочено се поставя фокус върху тях. Така учениците наблюдават своя напредък и са мотивирани да работят за преодоляване на трудностите.
Към момента не предвиждаме да осъществяваме лятна програма.

# 95
  • Мнения: 69
Интересно ми е как протича обучението по Човек и природа и Човек и общество в начален етап. В трети и четвърти клас е събрана изключително много информация, която е трудна за запомняне от учениците. Всичко е в телеграфен стил и почти липсват детайли/ примери.

Здравейте,

Напълно сме съгласни с Вас, че в тези предмети е събрана много информация, която е трудна за запомняне. Това, което ние сме избрали като подход е да поставим фокус не толкова върху самата информация, а върху причинно следствените връзки. За тази цел използваме различно представяне на информацията, чрез мисловни карти, таблици за съпоставка, проекти и пиеси.
За различните дялове от тези предмети практическите дейности са различни. Темите по Човек и природа от първия дял “Тела и вещества”, се представят най-често чрез опити, които позволяват учениците да осмислят абстрактните понятия, които са включени там. През изминалата година, за да дадем възможност на третокласниците да разберат хранителните взаимоотношения и важността на условията на живот, заедно с учителите по изкуства създадоха диорама на блато. Процесът бе свързан с проучване на съответната среда на живот, неговите обитатели и изработка на общ проект. По този начин създадохме възможност за изследване, което може да се приложи като модел за друга среда на живот според интересите на всяко дете.
 За изучаването на историческата част от Човек и общество учениците участваха в три проекта, като последният от тях беше пиеса, която представи Първо българско царство като жива линия на времето. Вярваме, че активното участие на децата в часовете, емоционалното преживяване свързано с изграждането на проект или мини театър в класната стая създава възможност за запаметяване на основна информация.

# 96
  • Мнения: 69
До кой клас не се оценяват децата?Как родители ще разберат за нивото на знания на своите деца?

Здравейте,

Всеки учител проследява напредъка на учениците, посредством описани критерии за всеки дял по предмета, който преподава.Той проверява уменията на децата, както в самостоятелни дейности и писмени работи, така и в осъществяването на проекти и групови дейности. Според нас обаче е по-важно да научим децата да наблюдават себе си в процеса на обучение, да открият какъв е техният стил на учене, как по-лесно възприемат и обработват информация, кое ги затруднява и тн. В тази връзка критериите, разработени от учителите “се превеждат” на разбираем за децата език и целенасочено се поставя фокус върху тях. Така учениците наблюдават своя напредък и са мотивирани да работят за преодоляване на трудностите. В края на всеки срок родителите получават подробна писмена обратна връзка свързана с академичния напредък на децата и след това се организират индивидуални родителски срещи. В случай, че детето има затруднения, които се преодоляват трудно, се организира среща с родителите своевременно, преди регулярната обратна връзка и се изготвя индивидуален план за преодоляване и подкрепа.

# 97
  • Мнения: 69
Здравейте!
Начално ли е училището или има и паралелки в гимназиален етап? Ако има паралелки след 7 клас, как става кандидатстването?

Здравейте,

Училище Дени Дидрò стартира своята дейност през учебната 2021/2022 година с прием на деца в подготвителен клас и ученици в първи клас. Пътят на растеж на училището следва този на децата и през предстоящата учебна година нашите най - големи ученици ще бъдат в четвърти клас. Приемът, който обявяваме всяка година е за подготвителна група и за свободни места в останалите паралелки, в случай че има такива.
През учебната 2025/2026 нашите четвъртокласници ще преминат в пети клас и ще поставим началото на прогимназиалния етап в училище.

# 98
  • Мнения: 69
Как децата и родителите разбират как/дали децата се справят в училище?

Здравейте,

Всеки учител проследява напредъка на учениците, посредством описани критерии за всеки дял по предмета, който преподава.Той проверява уменията на децата, както в самостоятелни дейности и писмени работи, така и в осъществяването на проекти и групови дейности. Според нас обаче е по-важно да научим децата да наблюдават себе си в процеса на обучение, да открият какъв е техният стил на учене, как по-лесно възприемат и обработват информация, кое ги затруднява и тн. В тази връзка критериите, разработени от учителите “се превеждат” на разбираем за децата език и целенасочено се поставя фокус върху тях. Така учениците наблюдават своя напредък и са мотивирани да работят за преодоляване на трудностите. В края на всеки срок родителите получават подробна писмена обратна връзка свързана с академичния напредък на децата и след това се организират индивидуални родителски срещи. В случай, че детето има затруднения, които се преодоляват трудно, се организира среща с родителите своевременно, преди регулярната обратна връзка и се изготвя индивидуален план за преодоляване и подкрепа.

# 99
  • Мнения: 69
Има ли безплатен транспорт?

Здравейте,

Училището предлага училищен транспорт с маршрути, които са оптимално съобразени с местоживеенето на децата и се публикуват на сайта на училището, но не е безплатен. Това е допълнителна услуга, която родителите при желание заявяват и заплащат.

# 100
  • Мнения: 69
Училище „Дени Дидрò" преобръщаме наопаки консервативния модел на учене и оценяване. Прилагаме методи, които провокират детското любопитство, насърчават у децата активно търсене, изследване и анализ, критично мислене, извеждане на изводи и вземане на решения. Прилагаме индуктивен подход на обучение, чрез който децата не получават отговорите наготово, а сами достигат до тях. Учителят превръща средата в лаборатория, предизвиква любопитство и извлича знанията, които децата имат. "

Кои са методите които пригалате?
Къде и как се обучават учителите за прилагането на тези методи?
Какъв е индуктивният подход, който прилагате в първи клас при усвояване на ръкописните букви?

Здравейте,

Активността на учениците до голяма степен зависи от дейностите, които е подбрал учителят за часа и начина, по който структурира процеса. За да поставим децата в активна позиция, те често работят в малки групи, което дава възможност за дискусии и разпределяне на роли в тях. Разбира се работата в група е умение, което целенасочено се формира и в първи клас се стартира с работа по двойки. Впоследствие може да се увеличи броя на участниците в група, но оптималният им вариант е до четири деца. Освен работата в група, активността на децата се увеличава, ако дейностите са съобразени с теми, които ги вълнуват или са съотнесени към техни интереси. За тази цел учителят може да подготвя представянето на учебното съдържание съобразявайки се максимално с множествената интелигентност описана от Гарднър.
В световната образователна практика има много методи на обучение /Монтесори, Валдорфска педагогика, Сугестопедия, Реджо Емилия и тн/, които поставят децата в центъра на обучителния процес и са доказали своята ефективност. Но тъй като те са създадени за конкретна действителност, не бихме могли изцяло да приложим нито един от тях и той да определя организацията на обучението.  Затова създаваме възможност чрез обучения, нашите учители да използват полезни практики и подходи, взаимствани от тези методи като инструменти в процеса на обучение. Методиката за обучение по български език и математика преподавана в нашите университети също дава богат инструментариум.
Индуктивният подход в процеса на ограмотяване може да бъде приложен не само в изграждане на умения за писане на ръкописните букви, но и при запознаването със звука и съотнасянето му към съответната група звукове.
Детето може да изследва посоката на писане на елементите на съответната буква в пясък /например/, така че да се свърже с друг елемент или буква. Ние не създаваме нови методи, просто обръщаме процеса, така че детето да не получава новото знание директно от учителя, а да има възможност да опита и да направи извод.


"Ани Чифлигарска, част от управителния екип на „Дени Дидрò" споделя, че оценката е само моментно отражение на напредъка на ученика, затова и традиционното оценяване се превръща по-скоро в инструмент за натиск върху децата. При нас децата се изпитват по различен начин, за да не усещат тежест и притеснение. За тях това не е традиционо изпитване, а интересна дискусия, тематичен проект или самостоятелна дейност, която те могат да извършват."

След като бъдат изпитвани по различен начин, на децата най-вероятно отново се поставя оценка.
Каква бива тя - колочествена или качествена?
С какво се различава от стандартната оценка?
Как се приравнява към оценките които участват в свидетелствата при завършване на определена образователен етап?

Независимо от начина, по който се изпитват, децата трябва да могат да определят нивото на тяхната работа според критерии заложени от учителите. Всеки учител проследява напредъка на учениците, посредством описани критерии за предмета, който преподава.Той проверява уменията на децата, както в самостоятелни дейности и писмени работи, така и в осъществяването на проекти и групови дейности. Според нас обаче е по-важно да научим децата да наблюдават себе си в процеса на обучение, да открият какъв е техният стил на учене, как по-лесно възприемат и обработват информация, кое ги затруднява и тн. В тази връзка критериите, разработени от учителите “се превеждат” на разбираем за децата език и целенасочено се поставя фокус върху тях. Така учениците наблюдават своя напредък.
Оценката като количествено измерение няма стойност, ако не е изпълнена със съдържание, а ниската оценка, без да са очертани пътищата за подобрение, е демотивираща. Когато вниманието е насочено към критериите, количественото измерение не е от особено значение и децата лесно биха разбрали различните системи за оценяване с точки, проценти, букви и число. Съотнасянето на критериите е към шестобалната система и по този начин се формират оценките за съответните удостоверения.
 Ние отнемаме тежестта постоянно да се мисли за оценката и да се наблюдава процеса на учене. Оказваме подкрепа, говорим спокойно за грешките и не ги наказваме със слаба оценка. Търсим начини за преодоляване на затрудненията чрез разговори с децата, за да може да ги научим как да правят това самостоятелно след време.

"В Училище „Дени Дидрò“ следваме съвременни принципи на образование и оценяване, при които всички страни в процеса са спокойни и са с поглед не само в настоящия учебен процес, но и в бъдещето. Бъдеще, което принадлежи на самоуверени ученици, превърнали се в самоуверени пораснали хора с непоклатима мотивация."

Какви са подходите с които повишавате вътрешната мотивация на децата във възрастта 6-8 години?

Децата на възраст 6-8 години имат естествен интерес към света, който е важно да бъде поддържан в процеса на обучение. Мотивацията за учене се обуславя от много фактори. За да може да повлияем на вътрешната мотивация е необходимо много внимателно да наблюдаваме всяко дете, да открием кои дейности събуждат неговия интерес и да предлагаме възможности за включване в такива дейности. За тази цел учителят може да подготви едно и също учебно съдържание поднесено в различни варианти - визуални, слухови, кинестетични и т.н. и по този начин да достигне до всяко дете през различните типове интелигентност. Това разбира се е важно да се следва като подход и в семейната среда, тъй като мотивацията в процеса на обучение до голяма степен се влияе от въздействието на родителите.

"Организираме дейности, които карат учениците да мислят, да изследват, да наблюдават, да осъзнават това, което виждат, чуват и преживяват. Чрез този метод на обучение децата осъзнават, че светът е разбираем и всеки въпрос има своя отговор. А знанията и уменията им остават трайни, защото те лично са ги открили, опитали и могат да ги приложат отново."

Как този метод е включен към изискавнията на МОН за прокриване на знания и умения във всеки един клас?

Изискванията на МОН и заложената Стратегическа рамка за развитие на образованието, обучението и ученето в Република България /2021-2030/ описват нов образ на учителя.  Все по-ясно се очертава необходимостта учителите да са креативни, иновативни и вдъхновяващи. Те трябва да умеят да мотивират младите хора за търсене на нови знания и формиране на изследователски и творчески интереси”. В тях е описано “Ако искаме сегашните и бъдещите ученици да се справят уверено с най-големите предизвикателства в света, е необходима промяна в начина на преподаване и усвояване на знанията и уменията при формиране на ценности и нагласи. За целта се налага преход от преподаване, запаметяване и възпроизвеждане на информация към използване на интерактивни методи, активно взаимодействие между участниците в образователния процес, персонализация на учебното съдържание и ориентация към резултати.” Затова подходът на обучение в Училище Дени Дидрò напълно съответства и търси реализация на заложената от МОН визия за развитие на образованието.

# 101
  • Мнения: 69
Високата оценка е сигурен знак за повече знания?! Но дали наистина е така?
Според мен оценката зависи от учителя - ако е “добър“ пише хубави оценки, а ако и взискателен не са добри. Поне за мен не винаги са обективни и се надявам знанията да са повече от написаното в бележника.

Смятате ли, че отличните оценки в училище са правилен и надежден метод за определяне на развитието на децата?
В един клас има поне 20 деца и всяко е на различно ниво, въпреки евентуално еднаквите им оценки. Скалата за оценяване вече е супер занижена, благодарение на това от 3 до 4 имаме широка ножица, а различно ниво знания. Важно е какво е разбрало дадено дете, а не колко му е написал учителя.

Аз много бих искала да има място на което да има различни тестове или материали за самооценка, да може да се ползват от родители и така да се опресняват и затвърждават знанията на децата.

Здравейте,

Субективността в оценяването е възможно да бъде преодоляна, ако процесът е базиран на измерими критерии. Те трябва да бъдат добре обмислени, структурирани и приети като стандарт от всички учители в институцията. Оценката би следвало да отразява степента на усвоения материал. Действителността обаче показва, че когато едно дете получи добър 4, не винаги знае какво точно е сгрешило и как да подобри уменията си. Обикновено обяснението, което дава е “не ми стигнаха точки”. Често за работата на учителя се съди по успеха на учениците и това води за завишаване на оценките, което ги превръща в ненадежден метод за проследяване на напредъка. Тъй като обществото ни поставя етикети на училищата посредством класации на резултатите от изпитите, се създаде поле за съревнование и повсеместна практика за реализиране на частни уроци. Ние трябва да приемем, че учителят може да осъществява качествен учебен процес и въпреки това да има деца, които ще покрият само основните критерии и очаквани резултати, защото всеки притежава индивидуални възможности.
Всеки учител в Училище Дени Дидрò проследява напредъка на учениците, посредством описани критерии за всеки дял по предмета, който преподава.Той проверява уменията на децата, както в самостоятелни дейности и писмени работи, така и в осъществяването на проекти и групови дейности. С тези критерии са запознати и децата.  Фокусът трябва да е в това дали умее да събира многоцифрени числа с преминаване /например/, а не в това колко точки носи задачата и съответно дали намалява оценката. Само така ученикът ще има възможност да работи върху преодоляването на трудностите, които среща.
Оценката като количествено измерение няма стойност, ако не е изпълнена със съдържание, а ниската оценка, без да са очертани пътищата за подобрение, е демотивираща. Когато вниманието е насочено към критериите, количественото измерение не е от особено значение и децата лесно биха разбрали различните системи за оценяване с точки, проценти, букви и число.

Ако детето/ученикът може и знае да определи къде са затрудненията, които изпитва посредством критериите, вярваме, че всеки родител би могъл да се включи със съвет и подкрепа по правилния начин.

# 102
  • Мнения: 69
  Само на мен ли ми се струва, че на нашите въпроси отговоря бот?

Здравейте,

Бихме искали да Ви поканим на нашите Дни на отворени врати през месец ноември, за да имате възможност да разговаряте на живо с екипа и ръководството на училището и да разгледате материалната база.

# 103
  • Мнения: 69
Здравейте, бих искала да попитам по какъв начин детето получава обратна връзка, че се е справило добре, щом липсва традиционното оценяване? Как могат да се ориентират родителите дали детето има пропуски в знанията? Приемат ли се деца със СОП?

Всеки учител проследява напредъка на учениците, посредством описани критерии за всеки дял по предмета, който преподава.Той проверява уменията на децата, както в самостоятелни дейности и писмени работи, така и в осъществяването на проекти и групови дейности. Според нас обаче е по-важно да научим децата да наблюдават себе си в процеса на обучение, да открият какъв е техният стил на учене, как по-лесно възприемат и обработват информация, кое ги затруднява и тн. В тази връзка критериите, разработени от учителите “се превеждат” на разбираем за децата език и целенасочено се поставя фокус върху тях. Така учениците наблюдават своя напредък и са мотивирани да работят за преодоляване на трудностите.
Когато детето е с специфични образователни потребности, екипът от учители съгласува своята работа спряма индивидуалните нужди на детето и работи в партньорство със семейството. Изготвя се индивидуален план за покрепа от специалисти /ресурсен учител, логопед и психолог/ и се следват целите заложени в него.

# 104
  • Мнения: 69
Здравейте! Училището наистина е впечатляващо. По време на разходки сме минавали наблизо и е чудесно, че в България има такъв пример.

Имате ли индивидуален подход към децата, които могат да се окажат със свои специфики? Подходът, с който биват приемани не се ли оказва някаква бариера към тези, които може би имат СОП и затруднения при усвояване на знания и умения?

Здравейте,

Индивидуалният подход при нас се разгръща на три нива - в учебния час, извън часа във вид на консултация и работа с екип подкрепа /логопед, ресурсен учител и психолог /при необходимост. Във всеки един учебен час с децата работят по двама педагози, което дава възможност за индивидуална подкрепа и внимание по време на часа. При необходимост от допълнително време за индивидуална работа се организира консултация, а при нужда от специфична подкрепа за детето се изготвя план за индивидуална работа, която се осъществява от специалисти.
Всяко семейство може да подаде заявление за кандидатстване в Училището и да се срещне с ръководството. Когато дете има специални нужди, те се обсъждат на срещата открито заедно с евентуалните предизвикателства, които могат да възникнат в процеса на обучение. След това взаимно решаваме дали е необходимо да се предприемат допълнителни действия свързани с набавянето на информация за вземане на решение.
Когато детето стане ученик в Училището, с активното участие на екип от специалисти /ресурсен учител, логопед и психолог/ се изготвя индивидуален план за работа и съответния график свързан с него. Съгласува се с родителите и класния ръководител и се следват специфичните цели заложени в него.

Общи условия

Активация на акаунт