Отговори
# 75
  • Мнения: 726
Здравейте, бих искала да попитам по какъв начин детето получава обратна връзка, че се е справило добре, щом липсва традиционното оценяване? Как могат да се ориентират родителите дали детето има пропуски в знанията? Приемат ли се деца със СОП?

# 76
  • Разпиляна във въображението
  • Мнения: 27 725
Здравейте! Училището наистина е впечатляващо. По време на разходки сме минавали наблизо и е чудесно, че в България има такъв пример.

Имате ли индивидуален подход към децата, които могат да се окажат със свои специфики? Подходът, с който биват приемани не се ли оказва някаква бариера към тези, които може би имат СОП и затруднения при усвояване на знания и умения?

# 77
  • Мнения: 264
Имам позната, чието дете е там. Сега записват и второто си дете там. Изключително са доволни. Смятам, че за хората, които могат да си го позволят, защото таксите не са малки, идеята е чудесна.

# 78
  • Г. О.
  • Мнения: 1 983
Много ми харесва това, което прочетох и съжалявам, че в града, в който живеем, няма такова училище. Интересува ме на какъв принцип се приемат децата? Какви спортове има при вас? Каква храна се предлага на децата?

# 79
  • Мнения: 742
Здравейте до кой клас е училището.

# 80
  • София
  • Мнения: 411
По какъв начин родителите и детето разбират реално как се справят с материала, след като няма поставени оценки?

# 81
  • Мнения: 481
Живяли сме в Норвегия, където системата на обучение е много подобна. Децата започват да получават оценки от 8 клас, като идеята е да не се стресират. Има индивидуален подход към всяко дете, като учителите са длъжни да се съобразяват с напредъка и да нагаждат програмата към способностите на всяко едно дете. Получавахме редовно рапорти за напредъка на децата, както и след всяка индивидуална или обща родителска среща, в който се описваше как се справя детето по всеки предмет и какви са препоръките към него. Всяка сряда децата имаха ден навън за цялото училище ( около 90 деца от 1 до 10 клас), където учеха сред природата по доста по-различен начин, като винаги си носеха дърва за палене на огън и нещо за печене и хапване. Радвам се, че вече и тук има училища с подобен подход и грижа към децата. Нашите деца учат в подобно училище във Варна и бих казала, че това е един от най-добрите ни избори, които сме направили за тях. Изключително много се набляга на развиване на презентационните умения, работата в екип и комуникацията - изключително важни soft skills, които за жалост в държавните училища все още доста се игнорират и подценяват.

# 82
  • Мнения: 4 995
Аз лично виждам само положителното  в това да липсва традиционното оценяване.  Браво

# 83
  • Мнения: 69
Моят въпрос е - по какъв начин се стимулират и мотивират децата за активно участие в учебния процес и извънкласните дейности?

Здравейте,

Активността на учениците до голяма степен зависи от дейностите, които е подбрал учителят за часа и начина, по който структурира процеса. За да поставим децата в активна позиция, те често работят в малки групи, което дава възможност за дискусии и разпределяне на роли в тях. Разбира се, работата в група е умение, което целенасочено се формира и в първи клас се стартира с работа по двойки. Впоследствие може да се увеличи броя на участниците в група, но оптималният им вариант е до четири деца. Освен работата в група, активността на децата се увеличава, ако дейностите са съобразени с теми, които ги вълнуват или са съотнесени към техни интереси. За тази цел учителят може да подготви едно и също учебно съдържание поднесено в различни дейности - визуални, слухови, кинестетични и т.н. и по този начин да достигне до всяко дете през  различните типове интелигентност.

# 84
  • Мнения: 69
Какви изкуства и как са застъпени те в програмата ?

В програмата са застъпени занимания по изящни и приложни изкуства, музика и танци. В часовете по Изобразително изкуство децата постепенно опознават живопистта, графиката, колажа, скулптурата, различни текстилни и керамични техники. Кабинетът по изобразително изкуство разполага с пещ за глина, което позволява на специалистите да разгърнат дейности свързани с нея. Чрез разнообразни задачи, като теми и техники, те научават практически какви са възможностите на материалите. Учениците работят индивидуално, както и екипно (например при създаването на декор за дадена постановка), като стремежа на преподавателите е да бъдат ментори на творческия процес. Учебните занимания за най-малките са насочени към запознаване с различни материални и техники (при работа с акварелни бои, тъкане или скулптиране на керамични фигурки), докато при по-големите фокуса е повече върху самата тема - като направата на релефен керамичен печат за хляб.

# 85
  • Мнения: 69
Приветствам нестандартните и иновативни методи на обучение. Прилагат ли индивидуален подход към всяко дете?

Здравейте,

Индивидуалният подход при нас се разгръща на три нива - в учебния час, извън часа във вид на консултация и работа с екип подкрепа  /логопед, ресурсен учител и психолог/ при необходимост. Във всеки един учебен час с децата работят по двама педагози, което дава възможност за индивидуална подкрепа и внимание по време на часа. При необходимост от допълнително време за индивидуална работа се организира консултация, а при нужда от специфична подкрепа за детето се изготвя план за индивидуална работа, която се осъществява от специалисти.

# 86
  • Мнения: 69
Оценката на знанията би следвало за отразява степента на усвоения материал. Как става ясно доколко даден ученик се справя по различни предмети без оценка?

Здравейте,

Напълно сме съгласни, че оценката би следвало да отразява степента на усвоения материал. Действителността обаче показва, че когато едно дете получи добър 4, не винаги знае какво точно е сгрешило и как да подобри уменията си. Обикновено обяснението, което дава е “не ми стигнаха точки”. Всеки учител в Училище Дени Дидрò проследява напредъка на учениците, посредством описани критерии за всеки дял по предмета, който преподава.Той проверява уменията на децата, както в самостоятелни дейности и писмени работи, така и в осъществяването на проекти и групови дейности. С тези критерии са запознати и децата.  Фокусът трябва да е в това дали умее да събира многоцифрени числа с преминаване /например/, а не в това колко точки носи задачата и съответно дали намалява оценката. Само така ученикът ще има възможност да работи върху преодоляването на трудностите, които среща.
Оценката като количествено измерение няма стойност, ако не е изпълнена със съдържание, а ниската оценка, без да са очертани пътищата за подобрение, е демотивираща. Когато вниманието е насочено към критериите, количественото измерение не е от особено значение и децата лесно биха разбрали различните системи за оценяване с точки, проценти, букви и число.

# 87
  • Мнения: 69
Много интересно, не бях чувала до сега. А деца със СОП приемат ли се в училището, яко да, как се работи с тях?

Здравейте,

Всяко семейство може да подаде заявление за кандидатстване в Училището и да се срещне с ръководството. Когато дете има специални нужди, те се обсъждат на срещата открито заедно с евентуалните предизвикателства, които могат да възникнат в процеса на обучение. След това взаимно решаваме дали е необходимо да се предприемат допълнителни действия свързани с набавянето на информация за вземане на решение.
Когато детето стане ученик в Училището, с активното участие на екип от специалисти /ресурсен учител, логопед и психолог/ се изготвя индивидуален план за работа и съответния график свързан с него. Съгласува се с родителите и класния ръководител и се следват специфичните цели заложени в него.

# 88
  • Мнения: 69
Според мен оценките са нож с две остриета. От една страна могат да мотивират децата, но от друга могат да ги направят "бележкари" или при ниска оценка да загубят интерес или да се създаде отрицателна нагласа към учебния предмет.
Ако при вас има деца, които не са достатъчно мотивирани поради липса на оценка, какви методи използвате, за да ги мотивирате да учат и надграждат знанията и уменията си? По какъв начин родителите получават обратна връзка, тъй като за съжаление повечето родителите сме свикнали да получаваме простичко отражение на моментните знания под формата на количествена или поне качествена оценка.

Здравейте,

Мотивацията за учене при децата се обуславя от много фактори. Това, което сме сигурни е, че учениците в начален етап се мотивират по-лесно и истинското предизвикателство за нас предстои в прогимназиален етап. В нито един етап обаче оценката не е истински мотиватор за учене. В нашата образователна система началните учители започват да пишат шестици още в първи клас и детето започва да се радва, защото родителите са щастливи от тези първи оценки. Постепенно шестиците намаляват, притесненията на родителите се усилват, а децата често се демотивират, че не могат да оправдаят очакванията им. Някъде там се губи и най-ценното - формирането на умение да учене, защото фокусът е в оценката. Това към което се стремим е всички екипи от учители да създадат измерими критерии за всеки учебен предмет, които да проследяват напредъка. Чрез тях се проверяват уменията на децата в самостоятелни дейности, писмени работи, проекти и групови дейности. С тези критерии са запознати и децата. Вярваме, че по този начин учениците ще наблюдават своя напредък и ще са мотивирани да работят за преодоляване на трудностите. В края на всеки срок родителите получават подробна писмена обратна връзка свързана с академичния напредък на децата. Тя се базира на критериални матрици, създадени от учителите.  След това се организират индивидуални родителски срещи. В случай, че детето има затруднения, които се преодоляват трудно или прояви в поведението, на които е необходимо да се обърне внимание, се организира среща с родителите своевременно, преди регулярната обратна връзка и се изготвя индивидуален план за преодоляването им.

# 89
  • Мнения: 69
Как родителите получават обратна връзка справя ли се детето? Какво е нивото му сред останалите?

Здравейте,

В края на всеки срок родителите получават подробна писмена обратна връзка свързана с академичния напредък на децата и след това се организират индивидуални родителски срещи. По този начин те се запознават с описаните критерии от всеки учител за съответния учебен материал. В случай, че детето има затруднения, които се преодоляват трудно, се организира среща с родителите своевременно, преди регулярната обратна връзка и се изготвя индивидуален план за преодоляването им.
Според нас обаче е по-важно да научим децата да наблюдават себе си в процеса на обучение, да открият какъв е техният стил на учене, как по-лесно възприемат и обработват информация, кое ги затруднява и т.н. Затова тези критерии е важно да се знаят и разбират от учениците. Родителят може да влияе на процеса само докато детето е в началните класове, ние вярваме, че ученикът трябва да умее да следи процеса на собственото си учене, защото това е процес, който продължава и след завършване на училище, това е умение за цял живот.

Общи условия

Активация на акаунт