Шестокласници 2025/2026

  • 20 821
  • 443
  •   1
Отговори
# 435
  • София
  • Мнения: 5 635
На нас изпратиха чужди резултати. Честно казано не знам дали въобще ми се занимава да се обяснявам, че детето ми е друг пол, най-малкото 🥹

# 436
  • София
  • Мнения: 1 631
При нас още няма информация, не знам дори дали ме интерусува какви са резултатите. Цялото училищно преживяване е такова изпитание за нервите!
Не по темата математика- върнали им контролни по английски онзи ден и се оказва, че "учителката" е задрасквала верни отговори и ги е поправяла с грешни. Не можах да го видя с очите си, защото моето дете не е попаднало под ножа, но негови приятели са. И споделиха децата, че тя и на български пише неграмотно, а в школо, когато отгаваря на съобщения на децата, понякога пише на шльокавица. Положението е страшно! А аз не знам дали имам енергия да водя поредна битка с училището, там ми се носи слава на побъркана майка, всички много внимават с мен от миналата година. Но не знам- ако мълчиш не променяш нищо, ако не мълчиш ставаш лудата. Много съм разочарована, но само още 2 години там...

# 437
  • София
  • Мнения: 23 383
И ние получихме най-после резултатите по математика.
Пълна шестица каза детето.
Имаме много добра учителка по математика.
Но и имат доста часове, 8 часа седмично математика , с всичките фуч и иуч.
Водят се математическа паралелка в стандартно квартално училище.

# 438
  • Варна
  • Мнения: 582
Здравейте, детето има проблем с математиката и вече съм сериозно притеснена.
Имат нова преподавателка, не съм сигурна дали в това е проблемът и не искам да бързам да обвинявам.
Вкъщи обясняваме, упражняваме се, но някак не успява да осмисли нещата.
В момента са на смятане с рационални числа. Но страшно много я объркват знаците. И не може да го разбере - кога е минус, кога е плюс, защо е така. Уж запомня, след няколко дена отново се бърка. И покрай знаците бърка и абсолютно елементарните сметки.
По другите предмети няма проблеми. Любими са ѝ английския и българския. Има шестици.
Но математиката Sad  вече не съм и сигурна дали е само липса на мотивация. Даже леко съм притеснена, да не би да ѝ има нещо. Нещо като дислекцията при четенето, да не успява да схване разни математически зависимости.

# 439
  • Мнения: 1 303
За рационалните числа при моята голямата госпожата беше обяснила с асоциация - приятелят на моя приятел става и мой приятел и подобни. Много бързо ги беше схванала кога +, кога -.
Сега при малката проработи по-математическо обяснение:
Ако нямаш знак за умножение или деление и скоби:
две числа с еднакви знаци винаги се събират и се пише знака им
две числа с различни знаци винаги се вади от по-голямото по-малкото и се пише знака на по-голямото - различните знаци са изваждане, еднаквите събиране, щом не ти е казано да умножаваш или делиш.
Ако имаш знак за умножение или деление: два минуса са равни на плюс, плюс и минус са винаги минус
При отваряне на скоби минус пред скобите обръща всички знаци в скобите, плюсът нищо не прави.
Да използвам да попитам до къде са вашите деца с основните предмети?
При моята по литература започнаха Косачи, взели са сбит преразказ и правиха един върху Моето семейство и други животни, по български - минаха местоименията.
По математика са свършили координатна система и вече 2 часа са на обобщение на рационални числа.
По ЧП са към края на физичния дял, другата седмица трябва да го свършат.

# 440
  • Пловдив
  • Мнения: 7 304
Знам само, че по математика са на координатна система, защото с баща си снощи тъкмо това упражняваха.
По английски пък помагам аз - сегашно продължително и минало просто.
По другите предмети и идея си нямам - учи си самостоятелно и ако има проблем, тогава идва да пита.

# 441
  • София
  • Мнения: 1 631
На мен английският ми е болна тема в момента. Учителката им е неграмотна. Истински, отчаяващо неграмотна и на двата езика. Дава им контролно, една от задачите е да направят изреченията в минало време. По някакви критерии хваща произволно вярно изречение, драска го и го поправя да е в сегашно време. Не знае как се образува минало, учи ги грешно, те я поправят. За произношението ѝ легенди се носят. И това не са просто приказки на детето, на голямото ми дете също "преподаваше" и също ставаше за смях.  Дава им домашни в школо, написани на български потресаващо неграмотно, пише на шльокавица... Те я поправят.
Но е здраво бетонирана в училището, от години преподава и е непоклатима. Чувала съм, че членовете на синдикатите са толкова непоклатими, сигурно е такъв случаят, защото тя не става за нищо, а си стои там.
Засега не съм вдигнала училището на ура, защото и без друго ме мислят за напълно луда, а и защото съм безкрайно  изморена от битките в това училище. Залагам на това, че детето ми очевидно не разчита на нея за да учи език, очевидно отдавна я надминава по знания, броя месеците до завършването на 7 клас и стискам зъби, не знам колко време ще успея да се въздържам.

# 442
  • Варна
  • Мнения: 582
Здравейте, разучавам училищата за след 7-ми клас.
Малко ми е объркано относно балообразуването.
Кои оценки по БЕЛ и МАТ се взимат - от 7-ми клас само или средно за всички 7 години?

# 443
  • Мнения: 1 315
Само седми клас

Общи условия

Активация на акаунт