Тема за бързи въпроси и отговори ~ Всичко за нашите деца ~ Училищен блиц ~ Тема №7

  • 35 406
  • 573
  •   1
Отговори
# 330
  • Countryside
  • Мнения: 12 202
Единствената полза на занималните за мен е, че улесняват родителя и детето е с написани (в повечето) случаи домашни, а родителите му могат да работят целодневно. Цял следобед, затворени в една стая, я се сетят да проветрят, я не, зимата изобщо не ги извеждат, цял ден седят с обувките, не могат да си полегнат, ако са изморени, не могат да си похапнат(само ако нещо си носят и понякога няма и къде да си измият ръцете), да не говорим за шума, а доста често и мръсотията в стаите. Но всеки си преценя, чувала съм и за чудесни госпожи в занималните, макар че там почти винаги слагат току-що завършили учителки, които трудно успяват да овладеят децата.

# 331
  • Мнения: 13 423
Вероятно става въпрос за друго. Отдавна не е ученик детето ми, но като беше, в училищата имаше целодневна форма на обучение. При тази форма се редуват редовни часове с часове за самоподготовка. При уроци+занималня е различно. От моя опит и от погледа ми върху децата (които вече са извън училищната система) няма единно универсално решение, за всяко дете е подходящо различно, много фактори оказват значение.

# 332
  • Мнения: 1 481
Занималнята на моето дете беше чудесна, аз съм от доволните. Имаше кой да я гледа да си учи в къщи, но тя ходеше с голям кеф. Не седяха цял ден в една стая, следобяд имаха и два часа за свободни занимания, в които когато беше хубаво времето, играеха в прекрасен озеленен двор. Госпожата от занималнята ги занимаваше с игрите от моето детство - пускам, пускам кърпичка, кралю порталю, криеница; бурно, тихо или замръзнало, както и игри, които не ги знаех. Когато беше лошо са шили шевици например (който иска), дъщеря ми дори беше написала един "роман " в няколко книжки с лист и химикалка. Подготвяха и разни представления за пред родителите. Четяха книжки, пишеха на дъската. А колко картички ми е направила. Понякога имаше нещо за дописване в къщи, но не ми е било проблем. В първи клас след като обядват, са полягали на чинчетата, който е изморен. В пети клас исках да я отпиша от занималнята, бяха събрани две паралелки, беше ковид пандемията, но тя не искаше, каза, че на занималнята й била любимата госпожа. Чак в седми клас започна да не й харесва, като два пъти й смениха учителката. Ако се избира между варианта - дообяд часове и следобяд занималня и редуването им, аз бих избрала първия вариант. Така можете понякога да заведете следобяда детето на зъболекар например, без да изпусне кой знае какво. Може и ако се улучи да е зле занималнята или да учи в къщи, ако има с кого или да го запишете на частна занималня, ако имате възможност.

# 333
  • пустинята Гоби
  • Мнения: 8 680
Не съм защитник на занималнята, ясно е че са там за да ги занимават докато сме на работа, но на децата последната им грижа е дали са с обувките, дали могат да полегнат (сигурно има деца, които имат нужда, моите не са от тях) и дали е проветрено. По скоро стреса в първи клас е в повече и едно поетапно свикване, би било много полезно - ходене само по половин ден, евентуално във втори, трети клас оставане по цял. Има полза и за ученето от занималнята, но тя за мен е второстепенна, ако детето е съвестно и има кой да му помага вкъщи, вариант е. В класа на моя син има едно момиченце, което не ходи на занималня, отличничка е. От друга страна учителката на моя син не беше записала детето си на занималня, следобед тя да се занимава с него и се оплакваше, че има големи разправии с него (точно като у нас). Поне ни влизаше в положение жената, ако по време на боледувана някое домашно останеше ненаписано. В 3 и 4 клас децата много играят на двора, остават след училище пак за да са заедно, за мен това е големия плюс и от моите спомени като дете.

Последна редакция: сб, 26 юли 2025, 08:22 от 🌹 Mimi Rose 🌹

# 334
  • София
  • Мнения: 5 635
Хубаво проветете и уточнете ясно какво питате - занималня и целодневно обучение са съвсем различни неща. Отзивите тук ми звучат повече като занималня.

# 335
  • Мнения: 5 013
Жената пита за дневна и комбинирана форма на обучение, а това е съвсем различно от целодневно обучение или занималня, както го наричат. Комбинираната форма най-общо включва дневна в училище и самостоятелно с учител по предмет. Има материали, наредба за тази форма.

# 336
  • София
  • Мнения: 3 379
Може ли накратко, означава комбинирана форма? За първи път чувам за такава.

# 337
  • Мнения: 188
Комбинирана форма на обучение в повечето случаи е за децата със СОП и това означава, че въпросното дете в някои часове е със съучениците си, но в други часове е с друг учител и не е с класа. Понякога се използва този вид обучение и за много болни деца, които не могат да присъстват много в училище и само някои часове са в училище или в класа, а всички други часове са или онлайн, или учителите ходят да му преподават в къщи и след това, в края на срока го изпитват.

# 338
  • София
  • Мнения: 7 280
Синът ми беше в комбинирана форма първите   години, няма нищо общо със занимални и самоподготовка. Половината часове беше с класа, другата половина вкъщи. Би трябвало да се занимава с учители, но не.

# 339
  • Мнения: 4 528
Имали сме възможност да сме с детето у  дома след училище. Не съм им причинявала занималня. Родителите по едно време се светнаха, че учителката решава задачите на дъската, децата преписват и сами не могат да отлепят нищо. Това се случи в четвърти клас.

# 340
  • Countryside
  • Мнения: 12 202
На децата може да не им пука дали са цял ден с калните обувки и дали проветряват,но на мен ми пука. Няма как да са здрави, ако ги оставят мърляви и на застоял въздух в бациларника 30 деца. Как да е, това е моето разбиране, вашето може да е друго, но масово се оплакват покрай мен колежки и познати точно от това и от истерични учителки в занималнята.

Ако става въпрос за целодневно обучение и не е занималня, да не визирате частните училища? Там то е целодневно и обикновено следобед имат по-олекотена програма, освен това предлагат и допълнителни занимания/ателиета (рисуване, инструмент, доп  спорт)?

Какво е комбинирана форма? Олекотен материал, намалено прксъствие и изпит накрая?

# 341
  • Мнения: 59
Плюс на занималнята, ако за нея говорите, е че децата се научават на отговорност да си пишат домашните. Моят син в първи клас се офлянкваше, когато се налагаше да си пише домашните сам, вече ще е четвърти и когато е пропуснал училище сяда и за 10 минути сам пише всичко. Но има сговорни и отзивчиви деца, които биха го правили в домашна обстановка и без да се налага родителят да им го каже 10 пъти, така че малко си зависи от детето. Друг плюс за мен е комуникацията с децата, игрите навън. Аз също съм била по цял ден на училище, не съм се уморявала, харесваше ми да ходя заради игрите и приятелите.
Благодаря! Но не става въпрос за занималня . Дневна форма е когато децата до обяд минават учебните предмети а следобяд са в занималнята . А комбинирана форма е когато се предаде урок и веднага след него се пишат домашните по предмета . И така по всички учебни предмети за деня- урок,домашно..

# 342
  • пустинята Гоби
  • Мнения: 8 680
Да, аз съм била така в училище - сутрин български после домашни, следобед математика - после домашни. Да разбирам ли, че при двете форми на обучение детето ще е по цял ден на училище? Честно казано не виждам кой знае каква разлика тогава, говоря за усвояване на учебния материал. На занималнята също се обясняват уроците, при нас не иде реч за преписване на задачите от дъската. Зорко следя кой колко знае и давам допълнително вкъщи, ако видя, че нещо не е усвоено.

Госпожа, Букет, моето дете ходи на училище с чисти обувки, съответно няма как цял ден да седи с кални. Учителките проветряват, просто казах, че на децата претенциите не са като на родителите и се чувстват добре в компанията си, другите неща са странични. Със сигурност ми пука за децата ми, поне колкото на Вас за Вашите, а вероятно и повече.

# 343
  • Countryside
  • Мнения: 12 202
Ясно, както го обяснявате комбинираната форма е вариант на целодневно обучение. Обаче, ако взимат урок и следващия час затвърждават наученото и пишат домашни, дали изобщо ще е възможно детето да е до обяд? Ако е такава концепцията и децата са си с класа мисля, че би било по-добре да остава цял ден, за да върви с темпото на класа. Предполагам имат и разтоварващи часове и спорт?

Със сигурност ми пука за децата ми, поне колкото на Вас за Вашите, а вероятно и повече.
Със сигурност вие най-добре знаете на кой колко му пука за собствените му деца, благодаря, че ни уведомихте.

# 344
  • Мнения: 5 013
Плюс на занималнята, ако за нея говорите, е че децата се научават на отговорност да си пишат домашните. Моят син в първи клас се офлянкваше, когато се налагаше да си пише домашните сам, вече ще е четвърти и когато е пропуснал училище сяда и за 10 минути сам пише всичко. Но има сговорни и отзивчиви деца, които биха го правили в домашна обстановка и без да се налага родителят да им го каже 10 пъти, така че малко си зависи от детето. Друг плюс за мен е комуникацията с децата, игрите навън. Аз също съм била по цял ден на училище, не съм се уморявала, харесваше ми да ходя заради игрите и приятелите.
Благодаря! Но не става въпрос за занималня . Дневна форма е когато децата до обяд минават учебните предмети а следобяд са в занималнята . А комбинирана форма е когато се предаде урок и веднага след него се пишат домашните по предмета . И така по всички учебни предмети за деня- урок,домашно..
В грешка сте. Няколко потребители ви казахме какво е комбинирана форма на обучение. Прочетете наредбата (10/2016г.) за организация на дейности в училищното образование.

Общи условия

Активация на акаунт