Тема за бързи въпроси и отговори ~ Всичко за нашите деца ~ Училищен блиц ~ Тема №7

  • 35 311
  • 573
  •   1
Отговори
# 345
  • София
  • Мнения: 954
Bijjy, имате ли възможност да си взимате детето на обяд или не?
Ако имате, помислите кое е по-добре за едно дете до 4 клас. Да учи уроци и пише домашни и да е почти цял ден на чина с още 25 деца в стаята? Или да обядва вкъщи, да си почине и да прави каквото му е приятно вкл.спорт, танци, игра......Материалът до 4 клас е много лесен. Сега им е времето да са деца.
Това е моето разбиране. Хората много се връзват какво научило, не научило детето в тази възраст. Има и по-важни неща от това.

Допълнително! Писане, четене, решаване на задачи и след това отново писане на домашно води до взиране отблизо за дълго време без да се гледа надалеч. Следва спазъм на зрителния нерв, лепва се на детето диагноза късогледство от очния лекар, който разбира се предписва очила за късогледство и детето си остава с очилата за цял живот (като през около две години вдига диоптъра).

Последна редакция: сб, 26 юли 2025, 15:59 от Magenta2022

# 346
  • Мнения: 59
Да, аз съм била така в училище - сутрин български после домашни, следобед математика - после домашни. Да разбирам ли, че при двете форми на обучение детето ще е по цял ден на училище? Честно казано не виждам кой знае каква разлика тогава, говоря за усвояване на учебния материал. На занималнята също се обясняват уроците, при нас не иде реч за преписване на задачите от дъската. Зорко следя кой колко знае и давам допълнително вкъщи, ако видя, че нещо не е усвоено.
Благодаря! Точно това е комбинирана форма която описвате . И да и двете форми са по цял ден. Двама равнопоставени учители преподават на децата .

# 347
  • Deutschland/HE
  • Мнения: 7 457
А кое е целодневна форма на обучение? Според мен това с редуването е целодневна форма на обучение.

# 348
  • В Страната на чудесата
  • Мнения: 413
А кое е целодневна форма на обучение? Според мен това с редуването е целодневна форма на обучение.

При целодневната форма часовете от учебната програма са разпределени и сутрин, и следобед, т.е. възможно е редуване на уч. часове и такива за самоподготовка. При полудневната форма на обучение всички часове от уч. програма са или само до обяд, или само следобед, а самоподготовката (писане на домашни, учене на уроци т.н.) - дали организирано или не - се случва в другата половина от деня.

# 349
  • София
  • Мнения: 3 378
Когато има часове, и то не е само български и математика, а има и други предмети ЧП, ЧО, ТП, компютри, музика , ИИ, език и др. и сутрин и следобед, е целодневна форма, не може да се отсъства от училище, цял ден е много натоващо  според мене.
Затова съветвам, ако има възможност да се взема детето на обед, и да има следобед кой да се грижи за него вкъщи, да се избере полудневна форма.
Дъщеря ми беше така. Имаше много лоша дисциплина в класа, много шумно, много палави деца, дори само половин ден да стои, много се изморяваше.

# 350
  • Мнения: 59
Когато има часове, и то не е само български и математика, а има и други предмети ЧП, ЧО, ТП, компютри, музика , ИИ, език и др. и сутрин и следобед, е целодневна форма, не може да се отсъства от училище, цял ден е много натоващо  според мене.
Затова съветвам, ако има възможност да се взема детето на обед, и да има следобед кой да се грижи за него вкъщи, да се избере полудневна форма.
Дъщеря ми беше така. Имаше много лоша дисциплина в класа, много шумно, много палави деца, дори само половин ден да стои, много се изморяваше.
Благодаря за отговора! Но сме сами с мъжа ми в града . Работим . Често оставам и сама .Не е възможно да се взема детето на обяд.

# 351
  • Мнения: 1 479
Е при вас може да не е така. И аз и детето най-вече бяхме много доволни от занималнята. Всички деца от класа й я посещаваха, с изключение на две деца от малцинствата за които на родителите не им пукаше колко са научили и къде са. И едно дете обратния случай, майката беше домакиня и много се занимаваше с него. Момичето беше най -добро по успех в класа първи и втори клас, но беше нещастна, нямаше приятели, не участваше в тържествата на класа, за които се готвеха в занималнята. В трети клас се беше записала сама на занималня и беше поставила родителите си пред свършен факт. И веднага си намали успеха. Аз съм била дете, спирано от занималня по същите причини, имаше кой да се занимава с мен в къщи и целта беше да бъда по-добре подготвена. Също бях нещастна, нямах с кой да играя и приоритет ми беше детето да се чувства добре. Въпреки това съм за варианта, до обяд на училище, следобяд на занималня. Ако ти се наложи инцидентно да заведете детето на лекар, зъболекар, частен урок, състезание следобяда, ще е по-лесно. А и ако улучите кофти занималня, все пак ще имате възможност да промените нещо - било частна занималня, било някоя пенсионирана учителка да се занимава следобед с него, било след втори клас например да учи в къщи само. В другия случай до края на четвърти клас ще е задължително целодневно.

# 352
  • пустинята Гоби
  • Мнения: 8 674
И аз това обяснявах, че след адаптацията първи, хайде втори клас, висенето по цял ден в училище не е тежест, защото децата да социални животни. Аз съм тръгнала на 6 години на училище, току що навършени и никога не съм се уморявала, защото съм била по цял ден там. Напротив, харесваше ми да ходя, заради приятелите, точно в началните класове, преди да почне да ме мързи. Успехът ми е бил хубав и майка ми винаги намираше време да се занимава с нас, въпреки че ходеше на работа и сме три деца. Въпрос на приоритети. И аз сега намирам време да дам някоя допълнителна задачка на моите деца, да ги взема по-рано някой път или да вися с тях до късно в градинката до училище, за да играят с приятелите си.

# 353
  • Мнения: 35 946
Не е ясно дали детето ще има добър успех със занималня или без.
Задължително родителите трябва да следят какво се учи, дори и след занималня. Събота и неделя да се преглеждат уроци и тетрадки. Това за начален етап.

# 354
  • София
  • Мнения: 26 250
И това зависи. Дъщеря ми обикновено си оставя раницата в училище и не мъкнем учебниците вкъщи за през уикенда. За момента се справя отлично и няма нужда от допълнителна помощ, а уикендите изобщо не я занимавам с учене. Разбира се засега е така, ако видя, че нещо и е трудно и има проблеми  веднага ще откликна. Ще бъде 3 клас на есен живот и здраве.

# 355
  • Бургас
  • Мнения: 1 759
Не намерих по-подходяща тема. Ако има такава, ще съм благодарна, ако пуснете линк.
Наближава времето за купуване и подвързване на тетрадки. Шарените тетрадки не ми харесват и мисля, че е неприлично в час да се размятат анимационни герои и шарении. Досега правех следното:
Има един вид тетрадки, които се предлагат в няколко различни цвята и на тях има само един надпис. По цяло лято чакам зареждания, търся по книжарници и купувам само един или два цвята от тези тетрадки. Понеже в книжарниците идват в опаковка от примерно 12 тетрадки, но все в различни цветове.
Има ли сред нас друг родител с мислене като моето и какво правите, за да избегнете шарениите? Вариантът с цветни найлонови подвързии не ми допада, защото тези, които съм виждала са прозрачни и/или лесно се изхлузват от тетрадката. Предпочитам машинното подвързване с прозрачна, тънка подвързия, защото при него подвързиите стоят стегнато и прилично.

# 356
  • Мнения: 2 047
Чак пък неприлично... Ученикът харесва ли такива "прилични" тетрадки?
Иначе в Джъмбо съм виждала чисто сини тетрадки.

# 357
  • Мнения: 29 690
Щом още се вълнувате за тетрадки, значи детето е малко. Подвържете ги по цветове - червените по български, сините по математика и така

# 358
  • Бургас
  • Мнения: 1 759
Ученикът ще бъде в 5 клас и харесва прилично изглеждащи тетрадки. Не харесва шарении. Т.е. харесва, но за училище не харесва. Примерно гумички в различни форми, линии с картинки - такива неща не му допадат. Тетрадките от Джъмбо не ми допадат.
Г-жа Рамацоти, имаш предвид с картон ли?
Взема да пробвам с 1-2 тетрадки. При това положение май няма да се получи с машинното подвързване. Надявам се да се включи някой с идея за вид тетрадки, които са едноцветни и качествени - с бели листове и еднакви полета. Последното го казвам, защото има тетрадки с разлика в ширината на полетата на различните страници, която е видимо голяма.

# 359
  • Мнения: 35 946
Отивате с детето в Оринж и питате.

Общи условия

Активация на акаунт