Тема за бързи въпроси и отговори ~ Всичко за нашите деца ~ Училищен блиц ~ Тема №7

  • 35 297
  • 573
  •   1
Отговори
# 510
  • Мнения: 6 615
Дано отговорите са и били полезни.
Не знам колко полезно ще е да я съветвате да изчака детето самО да си се коригира. Очевидно жената търси съвет как да се справят с проблема. Другото е заравяне на главата в пясъка и е мечешка услуга за ученика.
Аз бих работила с ежедневни преписи и / или диктовки, поправяне на сгрешените думи и детето да ги пише поне по 1 ред всяка от тях.

# 511
  • София
  • Мнения: 954
Рали, аз разбрах, че детето ходи на училищe (може и целодневно да е) - не е в самостоятелна форма на обучение вкъщи. Ама нищо - нека прави във втори клас диктовки вечер и в почивните дни също, що пък не, кво толкова. Айде няма нужда да се разглезва и да вземе да си почине случайно.

# 512
  • Мнения: 35 946
И понеже детето ходи на училище, до вратата спират ангажиментите относно учебния процес....добрееее......

Във втори/трети клас детето трябва да се научи да пише правилно, може да не е красиво, но да е четливо и най-важното - правилно. Ако някой смята, че това е работа само и единствено на училището, нека не се занимава допълнително. Хубаво би било всички да са грамотни, ама далеч не е задължително. Всеки си решава да детето си.

Ако във втори клас не прави диктовки, кога? В четвърти, в седми, в дванадесети...?
В четвърти не могат да пишат грамотно, в седми не могат да преразкажат текст от една страница, в дванадесети не могат за разсъждават по даден въпрос....те нещата са навързани. Ама щом ви  успокоява - нека си почиват с таблетите. Щото едва ли четат книги....

# 513
  • София
  • Мнения: 954
Всяко дете има различни способности и напредва различно. Цял ден в училище и пак ненаучени, да, проблемът е в децата и в безотговорните им родители.

# 514
  • Мнения: 35 946
Както искаш го разбирай. Ученето не приключва с излизането от вратата на училището. Кой виновен е все тая, времето няма да се върне за ненаучените неща. Наваксвате ги и продължавате натам.  Иначе незнанието ще расте.

# 515
  • Мнения: 3 547
Зверското драскане с червено по тетрадките на малките мислех, че е отречено вече. Поправянето на грешките не е задължително да крещи на малките, че са се провалили.
Бях чела даже за някъде-си, че практикуват подчертаване на вярното, вместо задраскване на грешното.

# 516
  • В Страната на чудесата
  • Мнения: 412
Зверското драскане с червено по тетрадките на малките мислех, че е отречено вече. Поправянето на грешките не е задължително да крещи на малките, че са се провалили.
Бях чела даже за някъде-си, че практикуват подчертаване на вярното, вместо задраскване на грешното.
Да, със зелени точки/тиренца се отбелязват само правилно изписаните букви в думата. Но това все пак е приложимо за английския спелинг. Нашият език е фонетичен и не е толкова труден правописът.
Но и при нас отдавна не би трябвало да се използва червено в училище.

# 517
  • Мнения: 29 690
Петък и понеделник ли ще са почивни дни? 31.10 и 03.11

# 518
  • Майничка
  • Мнения: 13 898
Петък и понеделник ли ще са почивни дни? 31.10 и 03.11
Да.

# 519
  • Мнения: 3 547
Зверското драскане с червено по тетрадките на малките мислех, че е отречено вече. Поправянето на грешките не е задължително да крещи на малките, че са се провалили.
Бях чела даже за някъде-си, че практикуват подчертаване на вярното, вместо задраскване на грешното.
Да, със зелени точки/тиренца се отбелязват само правилно изписаните букви в думата. Но това все пак е приложимо за английския спелинг. Нашият език е фонетичен и не е толкова труден правописът.
Но и при нас отдавна не би трябвало да се използва червено в училище.
Защо само за английския да е приложимо?
Не говорим за буква по буква, даже ни било не съвсем ясно за децата. Подчертаване на верните думи и детето си знае, че неподчертаното е грешно.

# 520
  • Мнения: 1 572
От моя опит ще споделя, че аз правех диктовки в почивните дни. Включвах думите, които са сгрешени+кратък текст. Детето беше целодневно обучение и се прибираше 17.30 ч. от училище, та прецених, че през седмицата ще е натоварващо и концентрирах домашната част от обучението през почивните дни.
Но категорично, без участието и на родителите в учебния процес не може.
Просто трябва да се намери баланса .

# 521
  • пустинята Гоби
  • Мнения: 8 674
Най-удачния вариант е това според мен, аз правя същото с моя четвъртокласник. През седмицата само по разказвателните предмети обръщам внимание и ако има нещо да дописва, че понякога го вземам по-рано, че ходи на допълнителни активности извън училище.

Между другото голяма част от децата се справят само с наученото в училище до 2-3 клас, което не означава че родителят не трябва да следи положението, защото оценките често не са показателни - много начални учители поощряват децата сериозно.

# 522
  • София
  • Мнения: 11 904
Моят син е в 3-ти клас и всяка вечер му преглеждам домашните и го препитвам върху материала, който са взели в час.
Миналата година беше на частна занималня и нещата вървяха добре. Тази година поиска да е с приятелчетата си от класа в училищна занималня и нещата не вървят както трябва, няма какво да се лъжем..
Аз се чувствам преуморена и пренапрегната да уча вечер с него, но правим и диктовки, и задачи решава с баща си, и всичко, което е необходимо. Пише много вярно, но некрасиво. И върху това работя. Събота и неделя работим върху "Четене с разбиране" и сборници по математика.
Никога не бих го оставила на произвола на образователната ни система!

# 523
  • Мнения: 2 712
Мхмм, или заради някои мами, чието злато се стресира, щото госпожата му поправила с червено....лоши учители, бе, показват им грешките. Пък то това стрес голям.

Да вземат и още по-лесно да го направят НВОто. Само таблицата за умножение по математика и по БЕЛ да си напишат името и адреса без грешка. Стига толкова....
Да, има лоши и некадърни учители. Не е новина. За съжаление от лоши учители пострадват добрите деца. Тези, на които не им се учи, им е все тая какви са учителите.
И понеже се чудехте от какво се уморява дете втори клас, ще ви напиша, дано разберете.
 Детето става в седем, за да е в осем на училище. На обяд яде на крак или се блъска в някакъв миризлив стол, докато вие си похапвате на прилично място. Ходи в лоши тоалетни, в каквито вие лично не бихте стъпили.  После стои на занималня до пет часа вечерта, като занималнята е малка, лошо проветрена стая с много деца и невротизирана учителка, която вандалства с червено по набързо написано домашно. Вие не бихте издържали и два часа в тази обстановка.
 Е, има и издръжливи деца, с психика от желязо, но повечето интелигентни деца не са от тях.
След пет, детето се прибира вкъщи, където майка му установява, че пише грозно, и неправилно, и почва нова драма.

Последна редакция: пн, 27 окт 2025, 11:56 от Априлски душ

# 524
  • Мнения: 35 946
Не говорим за некадърни учители, а за големия стрес да ти е поправена диктовката с червено.

Общи условия

Активация на акаунт