НПМГ - Тема 10

  • 65 341
  • 752
  •   1
Отговори
# 690
  • Мнения: 2 147
Здравейте! Интересува ме кандидатстване след 7ми клас с БЕЛ-66 т. и МАТ-89 т. и отлични оценки от дипломата, възможно ли е в паралелка с математика и физика? Не сме от София и детето не е участвало в нито една олимпиада.
Тогава в балообразуването оценката от олимпиада или състезание по физика ще бъде 0. Паралелката е много желана и ако Ви се вижда, че баловете са по-ниски, то е защото задачите от изпита по физика са трудни, което е хубаво, за да се отсеят тези, които наистина имат интерес към физиката.

# 691
  • Мнения: 6
Наблюденията са ми, че олимпиадите не стигат за прием в НПМГ, защото в Националното Състезание се постигат по-високи резултати и вдигат много бала.

# 692
  • Мнения: 2 147
Всеки има право да се яви и на олимпиада, и на състезание, като участва с по-високия резултат в класирането.

# 693
  • София
  • Мнения: 5 551
Надявам се с тези точки  едно близко мое дете да успее за паралелката Математика и Информатика с АЕ. Това е единственото му желание.

# 694
  • Мнения: 902
Ей, 99.5 точки, 0.5 точки от къде му взе някой проверител Simple Smile
Вътре е 100%

# 695
  • Мнения: 35 473
Ще успее със сигурност. Балът му е 497 -  3*мат и 1*БЕЛ, ако оценките са му 6 от дипломата.

# 696
  • Мнения: 6
Всеки има право да се яви и на олимпиада, и на състезание, като участва с по-високия резултат в класирането.

Разбира се, не съм твърдял друго. Но да вземем например олимпиадата по биология за миналата година: на първия евентуално не би му стигнал бала, ако не се бе явил на НС, на който има по-висок резултат и с който участва в класирането.

# 697
  • Мнения: 257
Здравейте, детето ми има интерес към географската паралелка, за която считаме че бала спокойно ще стигне. Учителят му по математика, обаче, е изразил мнение, че това е най-слабата паралелка в училището и само ще си похаби отличния резултат, съответно съветва за математическата. Това твърдение ме притеснява до известна степен. Очаквам, предвид втория математически профил на географската паралелка, нивото й да близко до математическата. Моля да споделите опит и впечатления за нивото на обучение в географската паралелка.

# 698
  • Mars Hotel
  • Мнения: 5 286
Ако детето иска да учи математика основно, математическата паралелка е за него. Ако иска география - отговорът е ясен. Коментарът за това колко е "слаба" географската пралелка ще подмина.

Последна редакция: сб, 28 юни 2025, 16:36 от Светлица

# 699
  • Мнения: 2 147
Винаги ме е дразнело като се заговори за "похабяване на бала"! Какво похабяване ако са те приели да учиш точно това, което искаш? Запишете го да учи това, което го влече най-силно, а като гледам постиженията и отличията на географите по състезания и олимпиади, никак не ми изглежда да са слаба паралелка. И въобще по какви критерии се сравняват ученици, които поначало имат различни интереси и съответно са силни в различни дисциплини?
Поздравления за високите резултати, които Ви дават възможност да избирате.

# 700
  • Мнения: 257
Благодаря за мненията.
А преподавателите по даден предмет различни ли са за различните паралелки или едни и същи?

# 701
  • София
  • Мнения: 1 221
Различни са, в един випуск има по 7 паралелки, което не е малко.

# 702
  • Мнения: 14 209
Здравейте, детето ми има интерес към географската паралелка, за която считаме че бала спокойно ще стигне. Учителят му по математика, обаче, е изразил мнение, че това е най-слабата паралелка в училището и само ще си похаби отличния резултат, съответно съветва за математическата. Това твърдение ме притеснява до известна степен. Очаквам, предвид втория математически профил на географската паралелка, нивото й да близко до математическата. Моля да споделите опит и впечатления за нивото на обучение в географската паралелка.
 
Нивото на тази паралелка по математика е доста под нивото  на  двете математически паралелки. Не се залъгвайте. Изяснете си какво искате да учите, че да не ревете после.

# 703
  • София
  • Мнения: 352
Според скромния ми опит от нашата първа година в НПМГ мога да кажа, че всички учители по всички предмети са доста взискателни.

# 704
  • София
  • Мнения: 9 020
Здравейте, детето ми има интерес към географската паралелка, за която считаме че бала спокойно ще стигне. Учителят му по математика, обаче, е изразил мнение, че това е най-слабата паралелка в училището и само ще си похаби отличния резултат, съответно съветва за математическата. Това твърдение ме притеснява до известна степен. Очаквам, предвид втория математически профил на географската паралелка, нивото й да близко до математическата. Моля да споделите опит и впечатления за нивото на обучение в географската паралелка.

Сравнението на този учител е като ябълки с круши.
Децата са страхотни в тази паралелка - имам странични впечатления и от завършили, и от учещи, учителите са отдадени и взискателни.
Същото като редовния въпрос всяка година "защо балът на нематематическите паралелки е нисък?", нисък е като на някой му е слаба математиката и логиката, т.е. на питащия.
... вместо да се популяризира същественото, се намали  тежестта на Състезанието/Олимпиадите, за да се вдигне бала Angry
Да не говорим, че при намаляването гимназиалните паралелки, Географската беше една от сочените като нарочена за отпадане, при това тогава бе без аналог.
Абсолютно грешно е да се сравняват паралелките с различни коренно различни профили.
Горното от позиция на непестящ критики на училището с едно завършило НПМГ дете (Б+Х) и с потенциално второ (Мат или Гео бяха в полезрението).

Основното, на което се набляга, в Географската паралелка не е  Математиката.
Много добре трябва да си помисли детето дали иска География и какво ще прави после с нея.
Комбинацията География + Математика (преди няколко години вторият профил бе История) е супер, ако реши да продължи с Икономика или да се занимава с ГИС.
От личен опит - при интерес към Математика и География, моето дете при подреждането на желанията даде предимство на Математиката
Скрит текст:
(план Б и план В в списъка ѝ, но не стигна до Б). Бе сред първите 10 на областния кръг на Олимпиадата по География за София (и на 1+ т. от нац. на НОМ), днес Географията продължава да я вълнува макар вече да не я учи.

Общи условия

Активация на акаунт