НПМГ - Тема 10

  • 65 364
  • 752
  •   2
Отговори
# 735
  • Мнения: 9 493
Хайде да не прехвърляме темата за НПМГ в общо дискусионна тема за образованието в България.
Скрит текст:
Естетсвено, че и от ЕГ излизат много добре подготвени математици и физици за инженерно образование, това да не са хуманитарни гимназии?

Последна редакция: вт, 01 юли 2025, 12:55 от peneva_a

# 736
  • Мнения: 14 211
Не знам как с лека ръка веднага определихте езиковите гимназии за ненужни. Не мислите ли, че едно по-широко образование , езиково, дава поне култура, която не позволява да определиш изборът на толкова много хора като ненужен?
И език не се учи за ниво само. Той не е електронна игра. Езикът е култура, която на много  в момента явно им липсва.
Къде съм написала, че са ненужни. Дори написах И че министърът ги намира за нужни, но И обръща внимание на занемарените природни науки.
Прочети още веднъж коментара ми.

# 737
  • Някъде там...
  • Мнения: 4 350
Тази година само в София има 229 максимални резултата по математика. Очаква се висок бал за прием.
Стоте по мат няма да отидат всичките в НПМГ, така че не е сигурно още какво се очаква. Езиковите ще глътнат доста стотици, при положение, че министърът им е дигнал мерника и смята ученето на език вредно за държавата.

Далече съм от мисълта, че всички ще се юрнат да кандидатстват в НПМГ. Вече познавам няколко от въпросните, които отиват в АК и ПЧМГ. Но като цяло отново има високи резултати и това ще се отрази на баловете за прием във всички гимназии. Миналата година в някои гимназии имаше драстични разлики в бала спрямо 2023, с по 10 точки по-висок и не стигна на познато дете. А за МГ отново решаващ ще е резултатът на НВО БЕЛ.

# 738
  • Мнения: 2 560
Здравейте!

Завършилите тази година ученици бяха с преподаватели по БЕЛ Борис Илиев и Ана Духалова. През всичките години с тях ли бяха?

# 739
  • Мнения: 14 211
Здравейте!

Завършилите тази година ученици бяха с преподаватели по БЕЛ Борис Илиев и Ана Духалова. През всичките години с тях ли бяха?
Не. На нас ни беше Диана Златкова, но тя напусна и последната година я замести Ана Духалова.
Борис Илиев пък заместваше друг, напуснал по-рано, преподавател.

# 740
  • София
  • Мнения: 4 042
Къде мога да проследя какъв е минималният бал за прием за след 4-ти клас? В сайта нищо не откривам../за СМС също/

# 741
  • Мнения: 392
Това са минималните балове за двете гимназии след 4 клас за 2025г. :
Национална природо-математическа гимназия "Академик Любомир Чакалов"   Математически - АЕ   : 658.24

Софийска математическа гимназия "Паисий Хилендарски"   Математически:   560.92

Къде мога да проследя какъв е минималният бал за прием за след 4-ти клас? В сайта нищо не откривам../за СМС също/

# 742
  • Мнения: 11 069
Тия балове са извънземни;)

# 743
  • Мнения: 212
Аз да си призная,че са постижими, дори и без областен кръг на олимпиадата Simple Smile)

# 744
  • Мнения: 392
950 са максималните и за СМГ и за НПМГ.
150 са от диплома + НВО.
В Класиране можеш да се ориентираш спрямо точки от състезанията. Не са извънземни.

Тия балове са извънземни;)

# 745
  • Мнения: 6
950 са максималните и за СМГ и за НПМГ.
150 са от диплома + НВО.
В Класиране можеш да се ориентираш спрямо точки от състезанията. Не са извънземни.

Тия балове са извънземни;)

Максималният бал едва ли е еднакъв. Формулите, по които се изчислява, са различни за двете училища.

# 746
  • София
  • Мнения: 1 636
950 са максималните и за СМГ и за НПМГ.
150 са от диплома + НВО.
В Класиране можеш да се ориентираш спрямо точки от състезанията. Не са извънземни.

Тия балове са извънземни;)

Максималният бал едва ли е еднакъв. Формулите, по които се изчислява, са различни за двете училища.

Формулите са различни, но тази година изравниха максималните балове и максимума навсякъде е 950.

Минималните необходими резултати от състезания за прием в СМГ и НПМГ не са по-различни от минали години.

# 747
  • Мнения: 6 338
Не знам как с лека ръка веднага определихте езиковите гимназии за ненужни. Не мислите ли, че едно по-широко образование , езиково, дава поне култура, която не позволява да определиш изборът на толкова много хора като ненужен?
И език не се учи за ниво само. Той не е електронна игра. Езикът е култура, която на много  в момента явно им липсва.
Къде съм написала, че са ненужни. Дори написах И че министърът ги намира за нужни, но И обръща внимание на занемарените природни науки.
Прочети още веднъж коментара ми.

Кой казва, че в ЕГ са занемарени природните науки? Проблемът е, че няма учители. В момента ИГ си търси математик, защото една от най-добрите по математика се пенсионира. И друг проблем. ИГ чака собствена сграда сигурно от няколко десетилетия. Затова и децата нямат кабинети по природни науки.
И това са мотивирани деца, влезли с едни от най-високите балове. Т.е. не е трето весело, и учителите ще се налага да си говорят сами в час.

Та министъра вместо да разбутва успешни модели, да вземе да реши проблема с качествените учители и материалната база.
Визията ви за това какво се случва в езиковите е само гледайки през оградата.

Последна редакция: ср, 02 юли 2025, 12:07 от Аncy

# 748
  • Мнения: 14 211
Не знам как с лека ръка веднага определихте езиковите гимназии за ненужни. Не мислите ли, че едно по-широко образование , езиково, дава поне култура, която не позволява да определиш изборът на толкова много хора като ненужен?
И език не се учи за ниво само. Той не е електронна игра. Езикът е култура, която на много  в момента явно им липсва.
Къде съм написала, че са ненужни. Дори написах И че министърът ги намира за нужни, но И обръща внимание на занемарените природни науки.
Прочети още веднъж коментара ми.

Кой казва, че в ЕГ са занемарени природните науки? Проблемът е, че няма учители. В момента ИГ си търси математик, защото една от най-добрите по математика се пенсионира. И друг проблем. ИГ чака собствена сграда сигурно от няколко десетилетия. Затова и децата нямат кабинети по природни науки.
И това са мотивирани деца, влсезли с едни от наи-високите балове. Т.е. не е трето весело, и учителите ще се налага да си говорят сами в час.

Та министъра вместо да разбутва успешни модели, да вземе да реши проблема с качествените учители и материалната база.
Визията ви за това какво се случва в езиковите е само гледйаки през оградата.
А министърът от къде ще ги вземе тези учители по придодни науки и то качествени, ако няма кандидати за тези специалности в университетите? А от къде идват кандидатите?-от училище
Не мислите ли, че едно огромно безхаберие през последните 20 години доведе до тези дефицити?
София не е България. Погледнете баловете в провинцията, погледнете им успехите от матурите. Сравнете баловете, с които влизат децата в природо-математическите гимназии в страната и ще видите пропастта.

# 749
  • Мнения: 6 338
Не знам как с лека ръка веднага определихте езиковите гимназии за ненужни. Не мислите ли, че едно по-широко образование , езиково, дава поне култура, която не позволява да определиш изборът на толкова много хора като ненужен?
И език не се учи за ниво само. Той не е електронна игра. Езикът е култура, която на много  в момента явно им липсва.
Къде съм написала, че са ненужни. Дори написах И че министърът ги намира за нужни, но И обръща внимание на занемарените природни науки.
Прочети още веднъж коментара ми.

Кой казва, че в ЕГ са занемарени природните науки? Проблемът е, че няма учители. В момента ИГ си търси математик, защото една от най-добрите по математика се пенсионира. И друг проблем. ИГ чака собствена сграда сигурно от няколко десетилетия. Затова и децата нямат кабинети по природни науки.
И това са мотивирани деца, влсезли с едни от наи-високите балове. Т.е. не е трето весело, и учителите ще се налага да си говорят сами в час.

Та министъра вместо да разбутва успешни модели, да вземе да реши проблема с качествените учители и материалната база.
Визията ви за това какво се случва в езиковите е само гледйаки през оградата.
А министърът от къде ще ги вземе тези учители по придодни науки и то качествени, ако няма кандидати за тези специалности в университетите? А от къде идват кандидатите?-от училище
Не мислите ли, че едно огромно безхаберие през последните 20 години доведе до тези дефицити?
София не е България. Погледнете баловете в провинцията, погледнете им успехите от матурите. Сравнете баловете, с които влизат децата в природо-математическите гимназии в страната и ще видите пропастта.

И смятате, че проблема с липсата на учители по природни науки ще се реши, като се изтрият с гумичка езиковите гимназии? Laughing

Не ми влиза в длъжностната характеристика да ги мисля аз тези проблеми. Моята задача е детето ми да завърши психически здраво една от най-добрите гимназии в държавата, и стискам палци да е преди поредния некадърник сложен за министър да развали хубавото, вместо да поправи счупеното.

И спирам със спама извън темата за НПМГ.

Общи условия

Активация на акаунт