Частни училища -информативно - дискусионна тема- 65

  • 39 870
  • 780
  •   1
Отговори
# 60
  • София
  • Мнения: 18 648
Да си ги държим вкъщи да си четат тогава, какво сме се вторачили в училища и учители Simple Smile Стига, Лейке, не може истински да вярваш, че не е толкова важен учителя, че материалът до и 7 клас е мега лесен и че всеки може и трябва всичко сам да си прочете и научи. Сори, ама нищо от това не е вярно.
Материалът като такъв може и да е лесен (макар и с това да не съм съгласна, но, да кажем, че това си е мой проблем и съм леко по-тъпичка), но поднасянето му в учебниците е скандално. А учителят е най-най-най-важният в обучителния процес.
Самообучение чрез самостоятелно търсене и четене на материал се очаква да се случи в университета, не в 5 клас, със сигурност. В училище може по изключение за някой проект или нещо такова.

# 61
  • в страната на чудесата
  • Мнения: 8 517
Не съм казала, че учителят не е важен - върни се и прочети пак. Казах, че могат да четат и че материалът не е сложен особено в предмети, в които няма велика логика, или тя е толкова дълбока, че се стига до нея извън училище.
Да не помниш нищо по география учителят ли крив? Че не преподавал ангажирано младежите не могат да четат и търсят?

# 62
  • София
  • Мнения: 18 648
Да, според мен да, учителят е крив. Точно географията впрочем, безумно намразих в гимназията, заради учителката и спрях да чета каквото и да било. Има големи бели петна, които наваксвам на дърти години.

# 63
  • в страната на чудесата
  • Мнения: 8 517
Ми нямам какво да кажа.
Явно е по-лесно някой друг да е отговорен 😂
Има различни хора и несъмнено личността се отразява на общуването в професионален план. Който желае ще положи усилия за себе си.
Нали говорим за училищен материал, а не за олимпиади и състезания?

# 64
  • Мнения: 11 319
И в географията, и в историята има логика, иначе аз нищо не бих могла да запомня там. Simple Smile
Откога оправдаваш посредствеността при преподаването? За какво пращаме децата на изпити, ако ни е все едно кой ще ги учи? И за какво да плащам, и да пътува детето 90 минути в посока, ако е все едно кой ще му преподава?
В посредственото държавно взе да разбира уроците в час по география. В амбициозното частно, само след като прочете учебника. А аз плащах, за да разшири мирогледа.

# 65
  • в страната на чудесата
  • Мнения: 8 517
Отказвам се.
Simple Smile
Да има логика и за повечето хора до нея се стига със знания над училищния обем.
И да ти кажа на мен ми е все едно ти за какво плащаш. Няма нито едно училище, нито едно, в което да няма поне един учител, който да не е върхово ангажиран. И това какво променя казаното от мен. Та тук всички ли са победили посредствеността 😂
Единственото, което казвам е, че всяко средностатистическо дете в 7 клас може да чете с разбиране и да има училищното ниво знания даже при посредствено преподаване.

# 66
  • Мнения: 11 319
Ще чете с разбиране, ако има здрава основа в знанията и навици. Повечето деца нямат такава за съжаление.

# 67
  • София
  • Мнения: 380
Ох, стига с тая посредственост, все това ли трябва да го изтъквате на първо място. Добре де, посредствени сме и децата ни също са. Тука да не е детско шоу "Кой е по- по- най-'?

# 68
  • Мнения: 234
О, не ѝ се връзвайте на лейка, тя така си говори. Не схващаш материала в училище, значи си посредствен и сам си си виновен, защото си тъп и не четеш. Учителите вина не носят. Учебниците и те са написани перфектно. Бъка от междупредметни връзки и логика и ти блестят хиляди сияйни слънца и само ти остава да си четеш, ако не си тъп и мързелив тинейджър. И на училищата не им остава нищо освен да те разкарат, за да си вържат резултатите от НВО-то и да има кой да им плаща по 9К на година без храна и транспорт. А след 7 клас се избиваме децата да влязат в трите топ гимназии заради средата от окрилени и четящи гимназисти, които са се научили да се справят и без учителите. Ама тука е така, да си знаете.

# 69
  • София
  • Мнения: 655
Факт е, че СС гледат емоционално и социално развитие, но нека не забравяме и факта, че изпита се оценява на база точки. Миналата година гледах втория кръг на моето дете. Жената там ми каза - приемахме деца с над 35 точки. Точките бяха само и единствено на база на изпитните въпроси - български, математика, логически задачи. Съвсем вериоятно е детето да е нужно да премине определен брой точки, след което да се разисква неговото социално и емоционално поведение, и едва тогава да се вземат предвид всички фактори. На много места чувам, че подготовката не е толкова важна, честно казано от това, което аз видях - важна е.

# 70
  • Мнения: 3 162
Аз пак си повдигам въпроса - какво мога да направя, за да “подготвя” детето? Напр. какво се търси като знания по БЕЛ от дете на 5, по математика, логика? Пак казвам, че не се заяждам, а питам сериозно.

# 71
  • Мнения: 1 830
Аз пак си повдигам въпроса - какво мога да направя, за да “подготвя” детето? Напр. какво се търси като знания по БЕЛ от дете на 5, по математика, логика? Пак казвам, че не се заяждам, а питам сериозно.

Преди години в СС ми казаха - търсете всякакви логически задачи за възрастовата група онлайн. Имат два кръга и задачите наистина са си за подготовка. Никой да не се връзва на приказките за липса на подготовка. Ако детето идва от добра частна градина, може и да не е необходима подготовка.

Всички занимателни книжки на български също са подходящи - крокотак и подобни. Лабиринти, разлики, първи и последен звук, съставяне на история от няколко картинки и т.н. Просто бих заложила на леко изпреварващи знания, ако на детето му е интересно. Шапка свалям за самото провеждане на изпита - децата се чувстват добре и искат да учат там.

# 72
  • Мнения: 6 206
Ама никой и никъде не каза, че учителите не са важни. Но да се прехвърля отговорността само на тях е абсурдно. Всъщност и най-уникалният учител не може да направи нищо с демотивирано или мързеливо дете. Насила с фунията не става. Това е.

Ето го. Има го примерът от НПМГ. Учител за когото 99.99% от родители и ученици говорят само със суперлативи, не успява да мотивира едно умно дете да работи, поради други причини и обстоятелства.(няма да коментирам самите причини и обстоятелства).

Та аз разбрах Лейка, че всеки трябва да се огледа и да види и собствената си отговорност. А не само да я прехвърля на някой друг и да се извинява.

# 73
  • Мнения: 11 319
Всеки (аз и сигурна съм, всички в темата) си гледа собствената отговорност, не се притеснявайте за това.
Много е лесно, когато детето ти учи в СМГ, СС или ПЧМГ да се оглеждаш. Така се оглеждам вече 10 години и да ви кажа, харесвам това, което виждам.

Ама с друго дете се огледах в друга обстановка и изобщо не ми хареса. Същият родител съм и за другото си дете.

п.п. Случаят в НПМГ е различен. Там идеята на родителя е да се пишат високи оценки на детето без то да полага усилия по дадения предмет.

# 74
  • Мнения: 6 206
За теб друг, за мен съвсем в контекста.

В крайна сметка единствената отговорност за децата, които сме родили си е наша.

Общи условия

Активация на акаунт