Частни училища -информативно - дискусионна тема- 65

  • 37 599
  • 780
  •   1
Отговори
# 45
  • в страната на чудесата
  • Мнения: 8 475
Е кое е сложното на материала 5-7 клас?
Не разбирам колко е трудно да се учи системно. Да, някои деца имат нужда от 1 други от 3 часа за една и съща задача, но и с родителите е така. Някои от нас се справят бързо, други имат нужда от усилия да схванат същината. Впрочем и тази тема го доказва.
Съжалявам фовет, ако те засегнах лично. Но да, който не може за час, следва да полага усилия за три часа и в това няма нищо странно, лошо или несправедливо. И да, едно частно училище следва да може да има изисквания към усилията. Нямам предвид британика щото не ми пука за други училища освен това, на което плащам. Но напълно ги приветствам в усилията да постигнат ниво. По данни на ползвателите им, имат очевиден напредък. Нямам представа дали е така наистина, но им го пожелавам.
Пс. Никой не избира родителите си. Нямам наблюдения всички да ходят на уроци през цялото време. В седми клас вероятно. В нашия клас даже в седми клас повечето не ходеха на уроци. Но имаше и такива.

# 46
  • София
  • Мнения: 380
Ами честно е поне да се рекламират така - при нас се привличат само деца, които могат да се справят отлично  с материала. Ако не могат, проблемът си е техен, защото са мързеливи и слабаци. Е те това ли е смисълът на основното образование?
А материалът и начинът
на преподаването му в 5-7 клас за мен е в голямата си част затъпяващ мисленето на  децата и отблъскващ ги от доста предмети.

Е кое е сложното на материала 5-7 клас?
Не разбирам колко е трудно да се учи системно. Да, някои деца имат нужда от 1 други от 3 часа за една и съща задача, но и с родителите е така. Някои от нас се справят бързо, други имат нужда от усилия да схванат същината. Впрочем и тази тема го доказва.
Съжалявам фовет, ако те засегнах лично. Но да, който не може за час, следва да полага усилия за три часа и в това няма нищо странно, лошо или несправедливо. И да, едно частно училище следва да може да има изисквания към усилията. Нямам предвид британика щото не ми пука за други училища освен това, на което плащам. Но напълно ги приветствам в усилията да постигнат ниво. По данни на ползвателите им, имат очевиден напредък. Нямам представа дали е така наистина, но им го пожелавам.

Последна редакция: нд, 13 окт 2024, 22:01 от Magenta2022

# 47
  • Мнения: 11 013
Ставаше дума, когато училището не предлага, а изисква. В училището на голямото учителят обясняваше така, че всяко дете да го разбере. Не ходеха на уроци. На номер две, всички бяха на уроци. Едни, защото не разбирали, други не разписвали. После ми обясни страничен учител, че си имало методология това как да стане и не било свързано с мрънкане пред родителя.

# 48
  • Мнения: 200
Е кое е сложното на материала 5-7 клас?
Не разбирам колко е трудно да се учи системно. Да, някои деца имат нужда от 1 други от 3 часа за една и съща задача, но и с родителите е така. Някои от нас се справят бързо, други имат нужда от усилия да схванат същината. Впрочем и тази тема го доказва.
Съжалявам фовет, ако те засегнах лично. Но да, който не може за час, следва да полага усилия за три часа и в това няма нищо странно, лошо или несправедливо. И да, едно частно училище следва да може да има изисквания към усилията. Нямам предвид британика щото не ми пука за други училища освен това, на което плащам. Но напълно ги приветствам в усилията да постигнат ниво. По данни на ползвателите им, имат очевиден напредък. Нямам представа дали е така наистина, но им го пожелавам.

Е, защо пък да си ме засегнала, лейка?
Аз също не се интересувам от британика. Последното, което чух е, че са има много напуснали (по собствено желание). В СС и ПЧМГ е пълно с учещи и амбициозни деца, но не съм чула за масово напускане. Явно и училището си върши работата. За британика не съм особено сигурна, че това е така. Явно претенциите им са повече от възможностите.

# 49
  • в страната на чудесата
  • Мнения: 8 475
Ама няма частно училище от среден и висок клас, което да е посочило, че няма никакви изисквания и претенции към усилията на учениците си. Ако бъркам моля ми покажете едно.
И никога не съм си мислела, че ще защитавам баш британика 😂😂😂 такава ирония. Сега е моментът да се извиня още веднъж на Нико
Но хора, вие нали не очаквате да стоварите детето си в ЧУ и там едни магьосници да му наливат докато то е щастливо в тик ток вместо нещастно да учи и пише домашни?
Хайде да сложим представите си и тогава да пишем кое училище става и кое не, щото се изсипвате редовно срещу сс, но май грешката не е в техния телевизор.

Последна редакция: пн, 14 окт 2024, 06:10 от Leika_moja

# 50
  • Мнения: 11 013
Мпите представи са да има изисквания, но и да го научат нещо. Академико мога да пускам и аз. /Други амбициозни имам предвид, не Британика/

Последна редакция: нд, 13 окт 2024, 21:33 от Spensa

# 51
  • София
  • Мнения: 380
Ама те децата в повечето случаи си полагат усилия, но дали ще разберат нещо и дали ще се мотивират да научат повече и да  да се усъвършенстват по даден предмет зависи в голяма степен от учителя.
Иначе ще си ги подбираме  децата по способности и какво  значение ще има кой и как ги обучава?

# 52
  • Мнения: 200
Ама няма частно училище от среден и висок клас, което да не е посочило, че няма никакви изисквания и претенции към усилията на учениците си. Ако бъркам моля ми покажете едно.
И никога не съм си мислела, че ще защитавам баш британика 😂😂😂 такава ирония. Сега е моментът да се извиня още веднъж на Нико
Но хора, вие нали не очаквате да стоварите детето си в ЧУ и там едни магьосници да му наливат докато то е щастливо в тик ток вместо нещастно да учи и пише домашни?
Хайде да сложим представите си и тогава да пишем кое училище става и кое не, щото се изсипвате редовно срещу сс, но май грешката не е в техния телевизор.
СС си е чудесно училище. Има си претенции и си ги покрива. Може и да си говорим, но това не променя факта, че училището си има изградена система и не само изисква, а и дава (това и аз не мислех, че ще го кажа някога😀 Истината е, че ЧУ разчитат на високи резултати от НВО, за да привличат нови клиенти (особено ако са в ценовия клас на Британика им е много спешно да са с високи резултати). Това го разбирам много добре. Нека си имат изискванията. Но ако тези изисквания и претенции не са подплатени със съответните усилия от страна на училището да предостави качествена услуга, се налагат подобни “освободителни” мерки, така да го нарека🙂

# 53
  • Мнения: 5 928
Правилно. Няма кой да те чака три часа.

# 54
  • София
  • Мнения: 422
В британика имам две познати деца и познавам бегло но лично собствениците. Освободиха доста деца Мин година заради слаби резултати, със заявка за по-добри академични резултати. Моите познати имат забележки по храна и ей такива неща, имало странни птици (не знам дали Нико е бил в техните класове 😂😂😂) , но са доволни с нивото на образованост и отношенията в класа. Мога да попитам нещо специфично ако ви интересува.

Привет и благодаря!
Краткият отговор е, децата там да са щастливи!

Конкретно ни интересува да им се обръща внимание, да спортуват наистина и да се хранят с качествена храна.
И някой да забележи силните и слабите страни на децата. Особено силните  
Smile

От друга страна, самоцелното преследване на оценки от матури, класирания и т.н. въобще не ни интересува!
За нас матурите са изключителна глупост, сътворена поради липсата на капацитет в МОН да се въведе нещо смислено като оценяване!
Не казвам да не учат. Напротив! Но не и само заради оценките, особено тези от НВО!
И не разбирам каква е тази мания на всички да си мерят точно външното оценяване от МОН?

Т.е. искам да виждам как дъщеря ни е щастлива, докато учи! Да е забавление за нея.
В момента това коства доста време, предимно на съпругата ми, на която съм повече от благодарен
и не искам да бъде съсипано от някой недоволен от живота/заплатата/нещо друго човечец!

Tова е Smiley
За новата база писах. Хареса ни, особено на фона на почти всичко друго в София!

За чистия въздух, не зная! Ходил там и ми се стори много прашно.
Много строежи има в момента. И не виждам как ще се подобри с тия свободни парцели наоколо?
Ако може да попитате дали и техните впечатления са такива, ще съм благодарен? Pensive

P.S. Най-лошото е, че продължавам да чета назад в темите и се обърках още повече с тия частните училища Sweat Smile

------
 
Леле. Какво е станало докато пиша? Sweat Smile

Ще взема да прочета за Света София, че ми стана интересно!

Последна редакция: нд, 13 окт 2024, 22:25 от mitkomitashki

# 55
  • Мнения: 72
Аз също мисля, че това прекалено вторачване в НВО като единствен измерител на нещо (не бих казала на качествено образование) е по-скоро вредно за децата. Училищата удвояват хорариумите на 2 предмета, с месеци яко се тренират формати, а другите предмети, както и другите активности тотално се неглижират, или просто се преподават по остарял, неангажиращ начин. Ето, гледам го моя гимназист - да, взе почти максимум на НВО с възможност да си избира каквито пожелае "елитни паралелки", ама когато и вкъщи да зачекнем тема, свързана със сфери извън БЕЛ/МАТ (история, география, обществени и политически процеси и т.н)...нищо не помни и не може да коментира. А уж все в първите "комини" по всички предмети (освен това чете много). Той самият в такива моменти малко радикално се изказва, че "нищо не е научил". "Не е така - в топ еди колко процента в страната си, на НВО", му казвам, ама всички си знаем на каква цена...
Затова приветствам стремежа към образование, което не е фиксирано в пустите БЕЛ и МАТ, особено в контекста на многобрайни изследвания какви знания и умения са нужни в 21-ви век, но разбирам и тук преобладаващото утилитарно мислене - важно е да е в позиция да избира след 7 клас, а това се постига в тези 2 (3?) ЧОУ и така...

# 56
  • в страната на чудесата
  • Мнения: 8 475
Ми всеки явно полага различно време за мат и Бел и не му остава време за другите?
То и аз не помня находищата на цинк в България, но вероятно съм го знаела в там който клас се учи.
Но пък е много дразнещо вечно някой друг извън ученика да е крив. Сега пък преподавали неангажиращо 😂😂😂
Ма кой е обещал щастие и ангажираност в живота.
Виж историята е изключително важна, поне колкото математиката.

# 57
  • София
  • Мнения: 380
И физическото е важно, и рисуването .... и много други умения и дейности, които не са задължителни предмети по програмата на МОН.

# 58
  • Мнения: 72
Да, преподава се така, че мотивиран и системно учещ ученик нищо не помни - та не е важно да е забавно преподадена историята, но да е преподадена качествено така, че ученик с горния профил да има елементарни познания накрая. И на мен не ми е толкова смешен резултатът..

# 59
  • в страната на чудесата
  • Мнения: 8 475
Ама чакайте малко - ученик в седми клас колко да му се преподава? Нали може да чете да търси да пита? Да му преподава/обяснява мат, физика, химия разбирам, но ако е мотивиран кое му пречи да чете история, география, биология?

Общи условия

Активация на акаунт