Осмокласници 2024/2025 - тема 3

  • 37 584
  • 757
  •   1
Отговори
# 555
  • Мнения: 17 079
Училищата, в които има изборни секции не учат, ама тези, в които няма такива - учат. Щерката ще учи, ние с малкия - не. Планирала съм да й запиша временен личен лекар тогава, ама да видим ще успея ли.

# 556
  • Мнения: 1 451
И моята е от спортните натури. От 1 клас предпочита да играе с момчетата на футбол, вместо да седи с момичетата на пейката. Играе ли се нещо, тя е първа пушка там. На плажа вместо да се пече, тя се присламчва към групичка играеща плажен волейбол и играе докато не си тръгнат всички. За мен е мъчно, че от 3 или 4 (не помня) дни в седмицата с ФВС, сега имат само един. Цял ден седене на чина  никак не е здравословно.

# 557
  • Мнения: 4 916
Моето няма да учи на 28. Обаче е много нечестно спрямо другите.
Имат 3 пъти седмично фвс.

# 558
  • София
  • Мнения: 16 210
Наборът за първи път ще има неучебен ден след избори. Планирал е тогава да ходи в старото училище с други бивши съученици, за да си видят учителите.

# 559
  • София
  • Мнения: 8 248
Вярвам, че еднократното хвърляне на медицинска топка ще има изключителен принос за здравето на децата. Часовете по физическо трябва да имат за цел, децата да обикнат спорта и да осъзнаят колко е важен за развитието им. В този им училищен вид, дори спортистите не обичат тези часове.

# 560
  • Мнения: 377
Относно физическото аз едно не разбирам: Защо след като се оценява бягане, скок и не знам какво си, защо толкова много учители не си правят труда да ги научат тези деца да бягат правилно, да скачат правилно. Това си е предмет като предмет. Ако обучаваха децата през цялата година нямаше да треперят и мразят нормативите, защото ще са свикнали и можещи. Сега повечето неактивно спортуващи деца мразят часовете по физическо, вместо да са им приятни и полезни тези часове.

# 561
  • Мнения: 9 045
Вярвам, че еднократното хвърляне на медицинска топка ще има изключителен принос за здравето на децата. Часовете по физическо трябва да имат за цел, децата да обикнат спорта и да осъзнаят колко е важен за развитието им. В този им училищен вид, дори спортистите не обичат тези часове.
Нямам идея дали сте виждали разпределението по ФВС, но то си е изключително прилично. Да не кажа повече от добро. Проблема е, че рядко се спазва. Масово хвърлят по веднъж медицинска топка. А то си има видове хвърляния и за какво работят. И не го спазват учителите, първо щото няма база, предполагам че всеки е чувал как играят физическо по два класа в салона. И второ щото масово родителите мрънкат /за малките класове/, “що в 8 часа на 5 градуса играят навън?”, “как с екип, че то няма къде да се преобличат?” “ какъв баскетбол, ми то после как ще пише по математика?”.
И после и децата яхват тази тема и масово в гимназията  девойките са на седянка, пък младежите на футбол Wink

# 562
  • София
  • Мнения: 8 248
Именно, нищо не се спазва и прави както е по разпределение, но се гони краен резултат. Като нямат база, се съобразяват с наличното. Да не говорим колко смехотворно е когато учител по физическо, не може да демонстрира покриването на норматив за момичета. В гимназиите, за които аз имам отзиви, никой не е на седянка.

Последна редакция: пн, 21 окт 2024, 23:05 от buni

# 563
  • Мнения: 869
Е няма как деца, които не са спортна натура и не могат да покрият нормативите за 6, да бъдат научени да го направят. Да... вероятно могат с работа да си подобрят постиженията, но само толкова. На моята за първи път виждам оценка 4, предвид че не спирала да тренира нещо си от детската градина. Сигурно не се постарала да скочи повече, и си почива на старото. Господина по ФВС на родителската си каза, че за 8 клас са завишени нормативите. Е, постара се за следващия норматив повече и няма драма при нея. Наложи се да се откаже от тренировки заради втората смяна, но си намери друга физическа активност, на която да ходи. Нека се движат...

Последна редакция: вт, 22 окт 2024, 10:32 от a.vasileva

# 564
  • Мнения: 377
a.vasileva, първо не мисля че е невъзможно здрави и прави деца да покрият нормативите с отличен. Дори да приемем, че е така то има както казах възможност да се научат и да се представят примерно за 5ца. И да разбирам ли, че само активно спортуващи деца могат да имат отлични оценки по физическо. Т.е измерва се само каквото си могат от школите, а учителя там е само да отрази резултата?

# 565
  • Мнения: 869
Вероятно не съм се изразила правилно, но не смятам, че само спортуващи деца/в някакви школи/ могат да имат отлични оценки. Може би под "спортна натура" имам предвид, че им е дадено от природа и никоя школа няма работа тук природно. Не знам какви са нормативите и не мога да оценя това като специалист. Учителят е там за да си върши работата. Или аз не съм се изразила правилно, или Вие не сте ме разбрала.😉

# 566
  • София
  • Мнения: 2 743
То и активно спортуващите не могат да покрият нормативите за 6-ца Joy Имам чувството, че някой е взел олимпийски резултати и ги изисква от учениците. Трябва да се тренират тези неща, а не - ето ти топката/например/, хвърляй. Сбъркана работа. И пак опираме до учителите - те са тези, които имат поглед над децата, трябва да са гъвкави и стимулиращи. Както не на всеки му се отдава например математиката, така и има деца, за които тези нормативи са греда. ФВС  - не напразно е това "възпитание" в абревиатурата, а то се постига с търпение и обучение.

# 567
  • Мнения: 575
Нормативите са безумни и нямат никаква връзка с реалността. Моят е слаб, жилав и ужасно бърз, но е нисък. Тепърва го трясват хормоните. Има висока двигателна култура и с удоволствие се включва във всякакви спортни дейности, но недолюбва футбола заради изблиците на бивши съученици. Прави "200 клека" без проблем. В шести клас беше 1.40, а в класа му вече имаше високи по 1.70. Нормативът за скок на дължина беше безумен и еднакъв за всички. Той се беше примирил и ми казваше мамо, аз няма как да скоча толкова с моя ръст. Да не говорим, че нито техника им обясняват, нито загряват като хората преди да бягат. Всичко е проформа и отчитане на дейност. Спокойно могат да минават тези часове в различни упражнения и групови игри. Ние по физическо учехме хора момичета и ужасно се забавлявахме. При хубаво време тичахме в парка, а госпожата караше колело и ни свиреше със свирка ако скатаваме. При нормалния учител в старото училище играеха на народна топка и не си тръгваха като приключи часа, за да довършат играта.

# 568
  • Мнения: 11 067
Добре, че моите са спортни натури и обичат спорта и игрите на открито. Но аз не бях като тях. Мразех физическото от все сърце. Не е до старание, Ами не ми се отдаваше. Правехме мост по гимнастика - как не се счупих, не знам. Но ме беше страх от моста. Това с коремните преси ми докарваше ужасни болки в кръста, но никой не ми обръщаше внимание - всички бяхме длъжни да ги правим. В моя случай се оказа, че имам медицински причини, които и до сега си съществуват и ме тормозят, но като бяхме деца бяха супер рядко при децата и никой не ти вярваше.
Така че, аз не бих искала да бъдат тормозени децата в часовете по ФВС. Едното приятелче на моето малко, е пълно дете. Старае се майката, тестените храни са силно ограничени. Води го на плуване, карат колелета, ходят на дълги разстояния, ама не може да стане кльощаво както останалите. И по-нахалните са го взели на мушка вече. Е, как пък да обичаш ФВС

# 569
  • София
  • Мнения: 6 897
Неправилно хранене, пици, спагети, баници и сладко, това най- често са причините за килограмите при децата. Моята щерка винаги вземаше в нейният отбор по физическо едно пълно момиче от класа й, което не можеше да тича и никой не я искаше в отбора си. Били са 3ти, 4ти клас. Cold Sweat пуска я да тича пред нея , после тича за 3ма да навакса и печелеха състезанието. Аз бях горда с постъпката й, ама знам как всички хейтеха горкото дебеличко момиче, та представям си как се чувстваше.                                                   
  Спорта е важен обаче , така е, много важен. Древните гърци са смятали за неграмотен човек, който не може да чете, не може да тича и не може да плува. Grinning

Общи условия

Активация на акаунт