Осмокласници 2024/2025 - тема 3

  • 37 634
  • 757
  •   1
Отговори
# 645
  • Мнения: 6 457
И в нашия клас тестът по комбинаторика е бил много труден за децата. Моят набор има четворка, което било най-високата оценка 😒

# 646
  • European Union
  • Мнения: 1 943
Мама Ру, няма да нулират всяка година паролите. Сега ги нулираха заради тестовия изпит по природни науки. Имат намерение сега пак да ги нулират, след като изпитът мина.

# 647
  • Мнения: 4 925
Нищо лошо не искам да кажа за учителите, но ако цял клас в добро училище е с 2 или 3, причината не е в учениците ми се струва. Или тестът е труден, или учителят не си е свършил работата. А каква е ползата от труден тест и 2 и 3, психолозите казват. Това като нормативите по фвс. За високи, за ниски деца еднакви норми, гледат само възраст.

# 648
  • Мнения: 6 457
С голяма уговорка, че не съм специалист по математика или по преподаване, мисля, че тази комбинаторика е напълно излишна в осми клас Simple Smile. Това е моето мнение.

# 649
  • София
  • Мнения: 4 877
При каката беше подобно положението с комбинаториката - ниски оценки в класа, тя беше с 3. Да де, в друго училище е, но и то е уж хубаво.

Явно децата ми също като мен не могат да разберат този дял от математиката.

ПС. И аз не виждам особен смисъл да се учи в училище. Вече в университет по определени специалност - да.

# 650
  • Мнения: 932
И при нас на първия тест по комбинаторика масово децата  бяха с 2 и 3, имаше две четворки и една петица. Но госпожата отдели още няколко часа да ги упражняват и в четвъртък желаещите отидоха да си поправят оценките
Допълвам се, че при нас госпожата по математика им е класна и се упражняваха в часа на класа и в часа за консултации, иначе предполагам е трудно да се отделят часове

# 651
  • Мнения: 230
В Дневник би трябвало да има таб Теми, но при нас го няма. В Испанската го имаше.
Темите не са задължени да ги пишат. И при нас няма тази година, досега винаги е имало.

Синът ми е в Школо и виждам, че в новото училище темите ги няма. Когато влязох обаче в профила му в НЕИСПУО, темите са там. Така че сега ползвам и двете платформи Simple Smile. Друг е въпросът доколко се придържат към темите или ги пишат по-скоро формално за да изпълнят изискването на МОН...

# 652
  • Мнения: 6 457
Питах сина ми и според него учителят прави каквото може. По думите на сина ми “просто е трудно за разбиране”.

# 653
  • Мнения: 1 876
Всъщност комбинаториката, за разлика от немалко други неща в математиката, би им била доста полезна в живота. Лошото е, че не ѝ отделят достатъчно време и масово децата не успяват да я разберат и прилагат, а после и ще забравят всичко, като е претупано надве-натри в началото на 8 клас.
Моя позната, която е била в МГ, ми каза, че навремето са я учили в 10 клас. При нас в ЕГ, като че ли пък изобщо не сме учили, или ако сме учили, е била претупана набързо по подобен начин.

# 654
  • Мнения: 6 457
Аз съм съгласна, че има практически елемент. Но защо в осми клас? За един месец в началото… пълно претупване.

Аз не съм учила комбинаторика в средното училище. Със сигурност сме се водили по учебния план, едва ли просто учителят я е пропуснал, така че при нас нямаше по програма.

# 655
  • Мнения: 577
Нищо лошо не искам да кажа за учителите, но ако цял клас в добро училище е с 2 или 3, причината не е в учениците ми се струва. Или тестът е труден, или учителят не си е свършил работата. А каква е ползата от труден тест и 2 и 3, психолозите казват. Това като нормативите по фвс. За високи, за ниски деца еднакви норми, гледат само възраст.

Мен ме учуди че господина не пожела да им ги обясни пак, но предполагам,че ги има заложени в програмата и в по-големите класове и затова ги отряза.
Те се оплакаха и на класната, но нямаше ефект.

# 656
  • София
  • Мнения: 4 877
При мен(МГ),  беше спомената набързо в 10-ти клас, ако не бъркам. И си ни казаха, че това не се дава по приемните изпити. Можело да се падне задача с лихва, но не и комбинаторика

# 657
  • Мнения: 932
На моето дете например, му е трудно да определи кога кое да използва- кога вариация, кога пермутация, кога комбинация. Като попитал госпожата, му казала, че това е по усет, ама то моето такива работи не признава, той иска конкретно и точно Laughing
Не помня аз дали съм учила

# 658
  • София
  • Мнения: 1 224
Не е по усет. Има си конкретно правило, но и на моя син му е трудно да го разбере. Просто си трябват повече упражнения, за да свикнат. Пермутация е, когато имаш  n обекти, в селекцията трябва да участват всички n и как ще ги подредиш има значение. Типичен пример е цифрите 1,2,3,4 и колко четирицифрени (участват всички 4 цифри) числа може да направиш с тях. Вариации - пак имаш n обекта, но ползваш k  от тях. Например, с цифрите 1,2,3,4 колко трицифрени числа (избираш 3 от 4 цифри) можеш да направиш. Комбинации е когато няма значение подредбата на елементите имаш n обекта и избираш от тях k, без значение кое ще е първо, второ. Например числата от тотото. Няма значение кое число е изтеглено първо, второ и т. н. Друга класическа задача от комбинации е имаш 12 топки, 3 жълти, 5 бели, 2 червени. Колко варианта имаш да изтеглиш по 2  от всеки цвят.

# 659
  • Мнения: 95
“Комбинации използваме, когато разглеждаме част от всички обекти и няма значение тяхната подредба. Например: По колко начина може да се избере отбор от 5 души за състезание по математика, ако желаещите са 10. Тук използваме комбинация, защото използваме част от всички обекти, и не е от значение подредбата им. А варияции използваме, котаго разглеждаме част от всички обекти, НО ИМА значение тяхната подредба. Например: Колко четирицифрени чесла могат да се орбазуват от цифрите 1,2,3,4,5,6,7. Тук използваме вариации, защото ни трябват само част от обектите- в този случай само 4 числа ни трябват всички 7, защото търсим четирицифрени числа , но има значение тяхната подребда, защото има разлика ако напишем четирицифреното число 1365 и 1356. Затова се използва вариация

пермутации: редът има значение и се избират всички елементи, вариации: редът има значение, но се избират само част от елементите, комбинации - редът няма никакво значение.”
Ето това им дайте на децата да прочетат и би трябвало да им стане ясно. В учебниците е написано ужасно неразбираемо и им се струва като ядрена физика, а всъщност, ако се осмисли, не е толкова сложно.

Общи условия

Активация на акаунт