Права на работник.

  • 1 789
  • 26
  •   1
Отговори
# 15
  • Варна
  • Мнения: 57
Здравейте. Бих се радвала някой компетентен човек да ми отговори на въпроса.Работодател казва на свой служител , че при ползване на болничен ще бъде освободен от работа.Въпросът ми е това законно ли е и има ли право? Благодаря  предварително!

Типичен блъф на български работодател, който се възползва от това, че повечето служители не си знаят правата и могат да бъдат сплашвани с нереални неща. НО към въпроса, ако е в изпитателен срок въпросният служител - може да бъде освободен без причина (както други обясниха), ако не е в изпитателен срок - няма как да го освободи ей така, може да обжалва болничния само, което не води до уволнение или нещо подобно.

# 16
  • Мнения: 211
За съжаление, няма работодател, който щом е решил, да не е намерил вариант за освобождаване. И ако не е направил самият той грешка в тази процедура, дори не е подсъден.

# 17
  • Мнения: 1 629
За съжаление, няма работодател, който щом е решил, да не е намерил вариант за освобождаване. И ако не е направил самият той грешка в тази процедура, дори не е подсъден.

Ще се изненадаш колко много успешно осъдени работодатели има по тази причина.
Не е чак толкова лесно.

# 18
  • Мнения: 211
За съжаление, няма работодател, който щом е решил, да не е намерил вариант за освобождаване. И ако не е направил самият той грешка в тази процедура, дори не е подсъден.

Ще се изненадаш колко много успешно осъдени работодатели има по тази причина.
Не е чак толкова лесно.
Няма от какво да се изненадам, самата аз съм осъдила успешно няколко работодатели. Но пак казвам, че успях заради техните грешки, а не, че не са имали право да ме освободят.

# 19
  • Мнения: 1 629
Да имат право да те освободят означава доказано да не си изпълняваш задълженията, доказано да закъсняваш или д Ане се явяваш на работа.
Аз говоря за случаите, когато просто не те харесват, не си им удобен или искат да сложат друг на твое място.

# 20
  • Мнения: 187
Както някой от служителите на фирмата-работодател може некоректно да използва вратичките на законите, така и работникът може да докаже опита му за измама и да се защити. Такива, които на лична основа не харесват някой служител или работник, въпреки безупречността в работата му, само защото присъствието им ги комплексира и влияе на неувереността им, разчитат на незнанието и некомпетентността на работниците или пък на сломената им воля да се борят за правата си.

# 21
  • Мнения: 3 855
Т.е някой си върши работата както трябва, но работодателят иска да го освободи, защото не го харесва?
Какво да му харесва или не харесва?
Работата или е свършена, или не.
Защо предполагате, че работодателите имат време и желание за някакво лично отношение?
Като отидете в магазина нима се интересувате дали Иванка или Марийка ще е на касата.
Като по същия начин не се интересувате дали Иван или Гошо ще ви преведе заплатата.

# 22
  • София
  • Мнения: 811
За мен това с правата реално не работи. Всичко се определя от пазарната икономика, ако правиш нещо, което е лесно заменяемо, нямаш почти никакви права. Ако правиш нещо , което е трудно да се прави от другите, ти имаш всички права, да смениш работа, шеф и ако шефа те изпусне и той ще загуби.
 Може да го осъдиш, ако е в някоя малка фирма и винаги има нещо не наред в документация, счетоводство.
Но примерно не може да осъдиш Виваком или някоя Банка или Завод, защото там армията от адвокати , служители не могат да не победят обикновения човек. Реално ако вместо да съдиш шефа, оползотвориш това време в придобиване на нови знания и умения, ползата ще е по-голяма.

# 23
  • Мнения: 7 186
Вече и малките фирми си нагласят документите да са изрядни и трудно може да ги хванеш за нещо, а съвсем малките 10- 20 човека чужди хора почти не наемат.

# 24
  • Мнения: 1 629
Т.е някой си върши работата както трябва, но работодателят иска да го освободи, защото не го харесва?
Какво да му харесва или не харесва?
Работата или е свършена, или не.
Защо предполагате, че работодателите имат време и желание за някакво лично отношение?
Като отидете в магазина нима се интересувате дали Иванка или Марийка ще е на касата.
Като по същия начин не се интересувате дали Иван или Гошо ще ви преведе заплатата.

Защото в големи колективи имаш много екипи и отношенията вътре в тях може да са напрегнати.
Възможно е да имаш безупречен служител, който да е конфликтен.
Възможно е да имаш служител, който отмята работата, но сваля морала на екипа, обижда кара хората да напускат.
Дето има хора възможностите са безкрайни.
А в големите компании също има голям брой паразитни позиции.
Закона го има с причина. В защита и на двете страни.

# 25
  • Мнения: 187
Има и служители, които освен че си вършат работата безупречно, се и открояват от тълпата с индивидуални и специфични умения и качества. Такива служители умеят да бъде лидери, да намират правилните начини и методи в работата, което обаче притеснява ръководителя.
Имахме случай, новоназначена мениджърка беше решила да се доказва като по-добра от предишната и започна да въвежда в работата свои методи, които бяха в абсолютно противоречие и несъвместими с работния ни процес.  Резултатите не закъсняха и хората започнаха да напускат, а един от решилите да останат се опита да й обясни защо нейните идеи не са ползотворни и не дават добър резултат.
И тук вместо разумът и добрата преценка на ръководителката, превес взе егото й и срещу служителя се правеха няколко опита да бъде изгонен от работа.
Законът е устроен така, че да бъде полезен и за двете страни. Но само ако се използва правомерно.

# 26
  • Мнения: 1 431
Съгласна с последното мнение. Не всяка работа може да се определи просто върши се - не се върши. Има различни типове работа, някои по-комплексни с много съставни елементи и нюанси. Не всички продават на каса. Много може да варират ред качества и умения на служителя, което рефлектира и върху качеството на работата. Например някои са бързи, но правят грешки или не вникват в нещата, не са аналитични. Други са малко по-бавни, но забелязват и по-рано сигнализират за нередности, което спестява време после, мислят кое може да се подобри и са склонни да влагат в качество. Аз например бях от втория тип, имах временно колега от първия. Вършехме да го наречем различни дялове от работата в отдела, с малко допирни точки. Зависи кое как се оценява, което пък зависи от мениджъра. Моят маниер ми помогна да развия определени системи и процеси, където четях гледах клипове и се самообучавах, за да разуча определени проблеми и намеря решения. Нямаше да успея ако бях от първия тип и действах на конвейер. Все пак не ме оцениха достатъчно, отказаха ми увеличение въпреки поети нови ангажименти, пробваха ако мине. Прекалено ме изнервиха с това, напуснах.

Общи условия

Активация на акаунт