Отговори
# 240
  • Мнения: 219
Такава таблица би ви помогнала и за събиране и за изваждане. Също ще онагледява преминаването през десетици. Може, засега, да си направите до 20. Слага пръстчето на умаляемото, отброява докато получи разликата. Може и да си отбелязва с маркер за бяла дъска, ако се ламинира, а после да трие.

# 241
  • Мнения: 33
Може ли помощ за тази задача от ИУЧ за 5. клас, делимост. Решаванa е подобна, но ако остатъците са еднакви, а тук са различни.

Едно естествено число при деление на 15 дава остатък 12, а при деление на 20 - остатък 2. Какъв е остатъкът от делението на това число на 12? Кой е общият вид на всички числа, които отговарят на условието?

# 242
  • Мнения: 17 503
Моето решение:
х*15+12=х*20+2
12-2=20х-15х
10=5х
х=2

2*15+12=42
2*20+2=42
42:12=3 и остатък 6

# 243
  • София
  • Мнения: 5 557
Моето решение:
х*15+12=х*20+2
12-2=20х-15х
10=5х
х=2

2*15+12=42
2*20+2=42
42:12=3 и остатък 6
Поредното грешно решение, Mama Ru.

# 244
  • Мнения: 9 521
15*n + 12 = 20*m +2
n  и m естествеени чусла
15*n= 20*m-10
3n=2(2m-1)
Т.е. n е четно, а (2m-1) се дели на 3
n=2k (k естествено число), 2m=3p+1 (р следва да е нечетно) 2m= 3 (2q+1)+1=6q+4
Първоначалното число е 15*2k+12 или 20.(3q +2)+2=60q+42 делим на 12 и трябва да ни остане еднакъв остатък
60 се дели на 12, 42 дава остатък 6

Нататък хич не съм сигурна

30k+12 трябва да дава остатък 6 при делене на 12, т.е.30k=12*r+6
5k=2r+1
...

ПП: например
15 * 2 +12 = 42 = 20 * 2 + 2
15 * 6 +12 = 102 = 20 * 5 + 2
15 * 10 +12 = 162 = 20 * 8 + 2
15 * 14 +12 = 222 = 20 * 11 + 2
И т.н

Последна редакция: ср, 20 ное 2024, 14:44 от peneva_a

# 245
  • Най-красивата страна
  • Мнения: 13 178
Добро утро момичета.Моля ви за помощ.
Не можахме да се справим с тази задача.

# 246
  • София
  • Мнения: 1 597
Добро утро момичета.Моля ви за помощ.
Не можахме да се справим с тази задача.



а) f(x)=0 при х= +-2
    g(x)=0 при х=2
    h(x)=0, н.р.  h(x)=3 за всяко х

б) Две по две функциите са равни в пресечните точки на графиките им .

# 247
  • плевен
  • Мнения: 1 294
Привет! Може ли малко помощ със задача 10?

# 248
  • Мнения: 17 503
Привет! Може ли малко помощ със задача 10?
Попитай в темата за българския език.
https://bg-mam.ma/t/1418867

# 249
  • Мнения: 6 850
Има тема "Трудност с българския имаш...".
А сега отговор на въпроса: Лексикална грешка има в А. Няма вътрешен интериор. Интериорът е оформяне на вътрешното пространство.

# 250
  • плевен
  • Мнения: 1 294
Благодаря Ви!

# 251
  • Варна
  • Мнения: 2 339
ganis, според моя седмокласник, решението на Mama Ru е правилно.
 А, видя къде е грешката. Бързата работа срам за...

Последна редакция: ср, 20 ное 2024, 13:06 от Пеева

# 252
  • Мнения: 9 521
Дадох пример, че това е само единия възможен вариант.
Mоже изобщо да няма вариант делението да дава едно и също частно и различно остатъци... (например, ако беше деление с 15 и със 100... при същите остатъци 15.х+12=100.х+2 и х естетствено число... няма решение, но такова число съществува
15 * 6 +12 = 102 = 100 * 1 + 2
и не само едно)

Ganis е учител по математика Hands V

# 253
  • Мнения: 13 055
Моето такива задачи го карам да решава с признаци на делимост и инварианти. от15.а+12 виждаме, че числото се дели на 3.
От остатък от 20н+2 виждаме, че е четно и завършва на 2.

# 254
  • София
  • Мнения: 3 378
Една забавна задача от нета /не е училищна, не е спешно, стана ми интересно /, ако някой има време и ако може да обясни къде е грешката 2+2=5
Скрит текст:


Общи условия

Активация на акаунт