Отговори
# 135
  • Мнения: 100
Здравейте! Дъщеря ми прави поправка на контролна работа за вектори. Къде е грешката в чертежа, как трябва да бъде ?
Според дъщеря ми, щом е изваждане, C трябва да започва от началото, а не от края на B, тоест да се ситуира от другата страна. Дано ме разбрахте.

# 136
  • София
  • Мнения: 20 082
Така е, но въпреки това според мен няма как да се задраска изцяло нещо, което е  вярно и да се отнемат всички точки.

# 137
  • Мнения: 100


Ето го и онагледено. Първият начин,според нея, се учи в училище, а вторият е само за профилиращи.

# 138
  • София
  • Мнения: 20 082
И двата си се учат в училище от всички. Simple Smile Във втория обаче е сгрешена посоката на вектора.

# 139
  • Мнения: 100
И двата си се учат в училище от всички. Simple Smile
Идея си нямам, най- вероятно така им е казала учителката.

# 140
  • Мнения: 35 946
Просто русалка, много благодаря. Просто ми се иска и аз да ги разбера тези задачи. Не знам на тях как им е обяснено, че трябва да се решават, моят явно е блял някъде....

# 141
  • Мнения: 9 521
Моля за помощ. Как се рещават тези типове задачи?





.....ако може обяснение като за лаици.
x4+x3+x2+5x2+5x+5=
x2(x2+x+1)+5(x2+x+1)=(x2+5)(x2+x+1)

x(x+1)(x+3)(x+5)(x+7)+15=
x(x+3)(x+5)(x+1)(x+7)+15=
x(x2+8x+15)(x2+8x+7)+15=
x((x+4)2-1)((x+4)2-9)+15
и нещо се полагаше, но спомен... никакъв...

# 142
  • Мнения: 35 946
Първата я разбрах, благодаря.

Втората нещо ми се мотка това +15, което няма как да остане там, понеже се иска да се докара до множители.

# 143
  • Мнения: 3 546


Ето го и онагледено. Първият начин,според нея, се учи в училище, а вторият е само за профилиращи.
Ама детето си е написало в решението, че ще събере с вектора -с и си му е вярно написаното.

# 144
  • Мнения: 100


Ето го и онагледено. Първият начин,според нея, се учи в училище, а вторият е само за профилиращи.
Ама детето си е написало в решението, че ще събере с вектора -с и си му е вярно написаното.
Но вектор М трябва да е в другата посока.

# 145
  • Бургас/София
  • Мнения: 325


Ето го и онагледено. Първият начин,според нея, се учи в училище, а вторият е само за профилиращи.
Ама детето си е написало в решението, че ще събере с вектора -с и си му е вярно написаното.
Но вектор М трябва да е в другата посока.
Правилна е посоката, защото а - с = а +(-с) и тогава важи правилото за събиране на вектори.

# 146
  • Мнения: 100


Ето го и онагледено. Първият начин,според нея, се учи в училище, а вторият е само за профилиращи.
Ама детето си е написало в решението, че ще събере с вектора -с и си му е вярно написаното.
Но вектор М трябва да е в другата посока.
Правилна е посоката, защото а - с = а +(-с) и тогава важи правилото за събиране на вектори.
Може ли да го обясните, защото чета правилата и все ми се струва, че вектор М трябва да е с друга посока и не разбирам явно. Ето това чета:

# 147
  • София
  • Мнения: 20 082
MPG, сгрешена е посоката на вектора във вариант 2 от  Вашия пост. Точно това е вариантът, ползван правилно от детето на Гергана -  при сбор на два вектора новият вектор е с начало началото на първия и с  край - края на втория. При Вас е обратно (и грешно). Първият вариант е напълно правилен.

# 148
  • Мнения: 100
MPG, сгрешена е посоката на вектора във вариант 2 от  Вашия пост. Точно това е вариантът, ползван правилно от детето на Гергана -  при сбор на два вектора новият вектор е с начало началото на първия и с  край - края на втория. При Вас е обратно (и грешно). Първият вариант е напълно правилен.
Благодаря, сега разбрах. В такъв случай не разбирам защо на детето му е поправена задачата от учителката.

# 149
  • София
  • Мнения: 20 082
MPG, сгрешена е посоката на вектора във вариант 2 от  Вашия пост. Точно това е вариантът, ползван правилно от детето на Гергана -  при сбор на два вектора новият вектор е с начало началото на първия и с  край - края на втория. При Вас е обратно (и грешно). Първият вариант е напълно правилен.
Благодаря, сега разбрах. В такъв случай не разбирам защо на детето му е поправена задачата от учителката.
Най-вероятно е  държала да види вариант 1, а не предствяне на разликата като сбор от два вектора (3в и противоположния на с). Но дори и така да е, не виждам причина със замах  да задраскаш правилно решение, че  и да отнемеш всичките точки като примерно при ученик, който въобще нищо не е написал по задачата.

Тук се сещам за случка с приятелка. Прати ми  във вайбър контролното на детето си, 8 клас, с питане защо му е отнета 1 от всичките 3 точки, когато решението  според нея е напълно вярно. В условието на задачата ( с 3 подточки) обаче беше упоменато, че се искат пълни решения с комбинации, вариации и пермутации.  В първите две това условие беше спазено. В третата - не, явно детето не се е  сетило как. Ставаше дума за това колко са четирицифрените числа без повторение на цифри при възможен избор от 7, сред които имаше и 0.  Учителката е искала  явно решение с разлика от вариации. Детето я беше решило с кутийки както  в 4 клас  правят кандидатстващите за СМГ, тоест само с умножение на възможности. Отнела му е точка за неспазване на изискването в условието, но пък е отчела, че решението е  вярно. Което е и правилният подход, поне според мен.

PS: Soul Free, ще споделиш ли разлагането на втория пример като за 7 клас, ако го разгледат/обсъдят в час? Интересно ми е просто. Снощи го въртях, суках, надявах се и Ант да се включи с нещо не толкова хамалско като моето. Не измислих нищо ново,  останах си с привеждането на полинома в нормален вид, с ползването на метода на неопределените кофициенти и последващото решаване на системата. Но това е абсурдно за 7 клас. Ако го нямаше първия множител Х в примера, щеше да е доста по-лесно разлагането, понеже тогава стават нещата с помощта на полагане. Но, уви, има го. Wink

Последна редакция: вт, 05 ное 2024, 10:36 от Просто русалка

Общи условия

Активация на акаунт