



И този, който разкри мрачните й тайни.
Началото
След като осъзнал, че и други негови приятели са имали подобни изживявания, 30-годишният Реймънд видял в проблема възможност: да създаде магазин за бельо, предназначен да накара мъжете, пазаруващи там, да се чувстват комфортно.
Той си представил викториански будоар, обзаведен с тъмна дървена ламперия, ориенталски килими и копринени завеси. Избрал името „Виктория”, за да извика асоциация с пуританизма и строгите нрави на Викторианската епоха в Англия; но макар на пръв поглед да е прилична жена, „тайните” на Виктория винаги ще се крият под строгата й фасада. През 1977 г. Реймънд и съпругата му събират 80 000 долара от собствените си спестявания и от заеми от роднини, наемат площ в малък универсален магазин в Пало Алто, Калифорния, и така се ражда Victoria’s Secret.

Новият собственик
И тук се появява Лесли Уекснър – мъжът, който започва бума на масовите продажби на спортни дрехи с магазина The Limited. „Влязох в един малък магазин, който беше викториански – не английски викториански, а като бардак от епохата, обзаведен с червени плюшени канапета”, разказва той за първата си среща с марката. „Там обаче имаше много секси бельо, каквото до този момент не бях виждал.”
Уекснър бързо съзира какъв е проблемът на досегашния бизнес модел – като се фокусира върху магазини и каталози, които се харесват на мъжете, а дамите се чувстват точно толкова неудобно в магазините на Victoria’s Secret, колкото някога се е почувствал Реймънд в онзи ужасен универсален магазин.
Уекснър купува веригата и каталога за около 1 млн. долара. Първата му стъпка е да проучи европейските бутици за бельо. Връща се у дома убеден, че ако американките имаха достъп до същото сексапилно и достъпно бельо като европейките, те също щяха да искат да го носят всеки ден. Уекснър решава да създаде нова среда в магазините – такава, която ще покани и жените да влязат.

И все пак, има ли Виктория?
Образът на Виктория оказва огромно влияние на развитието на бранда. Когато някой от служителите трябвало да вземе решение от името на компанията, Уекснър го карал да се запита: „Виктория би ли направила това?“. Историята на Виктория била толкова правдоподобна, че някои нови служители вярвали в нея и смятали госпожа Уайт за истински човек. Те дори често питали кога ще я срещнат.
1995: Plaza Hotel, New York City
Дефилето открива Стефани Сиймор.

През 1996г. ревюто е преместено в сезона на "Свети Валентин", защото тогава хората са по-склонни да купуват бельо.Дата е преместена преди Коледа, след 2000та година.
Тайра, Наоми и Жизел на едни от първите ревюта на марката :



Появата на "Ангелите"
Някои служители изказват опасения относно новата концепция на марката. Всъщност много от тях смятали, че брандът, който винаги се е гордял с това, че поставя жените на първо място, се е променил много. Вместо това „Виктория Сикрет“ се фокусира върху мъжкия поглед и дава приоритет на идеята, че сексът продава. „Оригиналната Виктория беше мъртва, тя беше убита от ангелите“, казва Синди Фебъс-Фийлдс, бивш главен изпълнителен директор на компанията. "Преминахме към по-агресивна и секси гледната точка." Уекснър дори привлича режисьора на „Трансформърс“ Майкъл Бей, за да придаде на рекламите на бранда атмосфера, подходяща за мъжката аудитория.

"Супер боул" 1999г.
По време на „Супер Боул“ през 1999 г. компанията купува рекламно време за 1,4 милиона долара, канейки зрителите да посетят техния уебсайт. Близо милион домакинства се насочват към уебсайта – трафик, заради който той дори се срива. Интересът е запален!
Рекламата : https://www.superbowl-ads.com/1999-victorias-secret-fashion-show/
Мъжете зад крилете
Друг професионалист, който работи дълги години за марката и отговаря за идеите и реализирането на крилата, както и за по-сложните конструкции на корсети или аксесоари е т урският моделиер, базиран в Париж - Серкан Кура.

Най-тежките криле са носени от Алесандра Амброзио на шоуто през 2011г. Те тежат повече от 18 кг и имат 105 000 кристала "Сваровски":

А най-големите криле са носени от Хайди Клум на шоуто през 2003г. и те са големи над 3.6 метра.

"Перфектното тяло"

Брандът за дамско бельо „Лейн Брайънт“ провежда кампанията в мото „Не съм ангел". Други подобни компании пък се противопоставят на ретуширането на снимки и популяризират различните типове тела в рекламата си. През 2018 г. модното шоу на марката за дамско белзо на Риана - „Savage x Fenty“, стана хит заради участието на модели от всякакъв произход. Бела Хадид, която е участвала в 3 модни ревюта на „Виктория Сикрет“ между 2016 и 2018 г., казва пред медиите, че участието ѝ за „Savage x Fenty“ е единственият път, когато се е чувствала истински силна по време на шоу на бельо.

Австралийска манекенка Бриджит Малкълм говори без най-малко смущение за всички ужаси, които е преживяла, докато е била модел на “Victoria's Secret”...
“Всички в компанията винаги ни говориха колко е важно да сме слаби. Случвало се е да не ям три дни. Отнемаше ми около десет минути, за да се изкача стълбите на три етажа, толкова бях изтощена “, споделя моделката. През 2017г. е отхвърлена от маркетинговия директор на компанията, защото тялото й не изглеждало достатъчно добре...
“Поради факта, че бях принудена да спазвам диета, страдах от косопад, дисморфия (психично разстройство за несъвършеност), имах предменструално дисфорично разстройство, депресия и тревожност”, признава още Бриджит.
Малкълм успява да се стабилизира и сега насърчава съзнателно отношение към себе си и любов към тялото си, а също така редовно напомня за важността на психичното здраве.

Със сходни признания се присъединява и друга моделка - Ерин Хедъртън, която е бивш "ангел" и държи гласът й да бъде чут. В подкаст тя споделя, че има същия негативен опит зад гърба си. Още когато я приемат на работа във Victoria's Secret й поставят ултиматум да отслабне. За да се впише в наложените представи, използва хапчета за потискане на глада, които определя като "разредени амфетамини“.

New York Times е този,
който разкри тайните й
"Ню Йорк Таймс" разкрива реалността на насилието и тормоза правейки свое собствено разследване.
Журналисти са разговаряли с повече от 30 настоящи и бивши служители, модели, доставчици и шефове, както и са анализирали съдебни обвинения и други документи.
Така те стигат до твърденията, че Ед Разек се е държал неприемливо с модели, опитвайки се да ги целуне, молил ги е да му сядат в скута и е искал от тях да бъдат голи, когато мерят бельо.
Моделът Анди Муиз споделя, че през 2007 година, когато е била на 19 години, многократно е отхвърляла признаците на внимание от страна на Разек. Искайки да ù отмъсти, той не е поканил момичето да участва в шоуто през следващата година. Според Алиса Милър – модел, която е сътрудничила на марката – Разек често ù казвал следното: „Аз съм носител на власт. Аз мога да те създам или да те унищожа“.
Трима от интервюираните споделят пред NYT, че по време на кастинги се е случвало Разек да е искал от моделите телефонните им номера.
поред свидетели през 2018 г. по време на мерене на бельото преди Victoriaʼs Secret Fashion Show Разек казал на Бела Хадид да „забрави за бикините“ и взел да разсъждава за гърдите й. По време на същите проби той демонстративно опипал между краката друга манекенка.
„Подобно отношение беше нещо като шега и бе прието за норма. И всеки, който се опитваше да направи нещо по въпроса, не беше просто игнориран, а наказван“ , казва Кейси Кроу Тейлър – бивша служителка в отдела за връзки с обществеността.

Разек отрича всички обвинения . Според него информацията „категорично не съответства на реалността, неправилно се тълкува или се вади от контекста“, но все пак не завежда дело .
Ед Разек е маркетингов директор на компанията от 1983г. ( той измисля "Ангелите" ) и напуска компанията през 2019 година, след като заявява, че трансджендър и plus size модели нямат място на ревютата на марката бельо Victoria’s Secret , защото „шоуто е фантазия, а не универсален магазин“ .
За първи път през същата година шоуто на Victoria’s Secret бива отменено.
Когато розовото, може
да бъде зловещо
"Ню ЙоркТаймс" показва и още една фактология. Лесли Уекснър е бил в близки отношения с Джефри Епстейн, който междувременно е обвинен в сексуален трафик.
Тяхното познанство започва през 80те години, посредством общ познат.
През 2003 г. Епстейн каза пред Vanity Fair, че споделя специална връзка с Уекснър: „Хората казват, че сякаш делим един мозък“
Майкъл Грос споделя, че Епстейн е имал репутацията на „проправящ си път в живота посредством по-възрастни успешни евреи“. Бивш бизнес партньор на Епстейн споделя, че той е „необикновено хипнотизиращ“ и „може да убеди всекиго във всичко“. Може би това обяснява как бивш учител по математика в предучилищна възраст, се е превърнал в частен инвестиционен съветник, който превръща Уекснър най-големият клиент на своята финансова фирма въпреки липсата на опит. (Епстейн твърди, че е работил с много богати хора, но Уекснър остава единственият му известен клиент.)
"New York Times" разкрива, че Епстейн е получил пълномощно за богатството на Уекснър и че Уекснър му е продал множество имоти с голяма отстъпка, включително голяма къща в Горен Ийст Сайд.
Защо Лес Уекснър е дал на Джефри Епстейн толкова много контрол над живота му?
Това е въпросът за милиарди долари, на който никой – включително журналисти, бивши служители и близки приятели на Уекснър– не са успели да отговорят.
Уекснър твърди, че даването на пълномощно на Епстейн е чисто бизнес решение, но реалността показва, че Епстейн е също толкова замесен в личния живот на Уекснър.
Епстейн насърчава Уекснър да скъса връзките си с всеки, когото не харесва. Това включва и собствената му майка - Бела, която фондацията на Уекснър съди, за да й попречи да заеме мястото на Епщайн в борда на благотворителната му организация.
Към придобивките на Епстейн има и частен самолет, за който се твърди, че е използвал за трафик на жени, наречен "Лолита експрес". Епстейн е карал момичетата да идват на прослушване, което най-често водело до сексуално посегателство. Едно от показанията беше прочетено във федерален съд през 2019 година, когато бизнесменът беше обвиняем.
В него се казваше, че тези прослушвания са „кастинг за проститутки“.
Жената, която остава анонимна, добавя, че това е било най-лошото ѝ преживяване. „Чувствах се катов ада“.
Според „New York Times“, Уекснър е знаел и за действията на Епстейн, но отново не е предприел нужните мерки.
На този фон, Victoria's Secret представя колекцията „PINK“, насочена към тийнейджърите, която стартира през 2002.г.
„Един ден те изпразниха целия отдел за чорапи и сложиха навсякъде тези луди, малки, ярко оцветени гащета и подходящи долни тениски. Музиката също се промени, пускаше се поп", разказва във филма Сара Зофко, бивш служител на Victoria's Secret. „Тогава усетих, че нещо върви в грешна посока, защото „PINK“ беше буквално предназначен за тийнейджъри. Чувството не беше добро“.

Марката обяви „Victoria's Secret Collective“ - група модели от различен произход с различни типове тяло. Сред тях са Меган Рапиное и Приянка Чопра Джонас. Компанията похарчва 90 милиона долара за защита на служителите от тормоз и дискриминация. Всички тези усилия са насочени в една посока – брандът да се свърже отново с нормалните жени и да им предложи увереност, сексапил и комфорт. А дали е възможно - времето ще покаже.