Етажна собственост – такава, каквато си я направим. Тема № 14

  • 29 390
  • 869
  •   1
Отговори
# 825
  • Мнения: 326
Не знам дали има шанс да получа отговор от опит, но все пак Simple Smile
Около нашия блок има доста прилежаща требвна площ и със съседите се опитваме да я поддържаме читава. Строителя на сградата е прекарал маркучи за поливна система, но не е завършена, тъй като искали да вържат към ВиК... пълен абсурд.
Та я зарязали така.
Питането ми е дали някой е правил сондаж с такава цел и каква е процедурата. Че от 3 различни фирми, занимаващи се с това, ми дават различна информация като изисквания.

# 826
  • Мнения: 6 854
Първо питайте съответната Басейнова дирекция. Изграждането на сондаж има уведомителен или разрешителен режим в зависимост от целите и ползваните количества.

# 827
  • Мнения: 7 854
https://www.mediapool.bg/neregistriranite-kladentsi-i-sondazhi-s … i-news313308.html
Най-общ ориентир. Обърнете внимание, че статията е от 2020 г.
Ще ви трябва електрическо захранване за помпата и евентуално осъвременяване на поливната система, защото от стоенето навън маркучите прегарят.

# 828
  • Мнения: 6 854
От 2020 година в Закона за водите има промени. Преди години работих в Басейнова дирекция,която издава разрешително /ако в случая има нужда от такова/, затова насочих a_angelov първо да се допита до тях. Най-компетентни са по въпроса.

# 829
  • Мнения: 7 854
От 2020 година в Закона за водите има промени. Преди години работих в Басейнова дирекция,която издава разрешително /ако в случая има нужда от такова/, затова насочих a_angelov първо да се допита до тях. Най-компетентни са по въпроса.
За това специално съм подчертала датата на статията. Аз обикновено прочитам закона, коментари и тогава питам. Един вид - информирано.

# 830
  • Мнения: 979
По закон каква такса заплащат домашните любимци ?
Нужно ли е допълнително гласуване от живущите?

# 831
  • Мнения: 14 519
Колкото режийните  за един обитател/живущ заплащат кучетата.

# 832
  • Мнения: 47 352
Моля, пуснете нова тема.

# 833
  • Мнения: 28
Здравейте! Панелният ни блок се нуждае от ремонт на козирката. За гр. София. Моля да препоръчате фирма, ако сте останли доволни.

# 834
  • Мнения: 1 345
Не знам дали е правилната тема, но много ще се радвам ако ми съдействате. Търся препоръка за фирма професионален домоуправител за град Пловдив, за малък комплекс от три входа.

# 835
  • Бургас
  • Мнения: 7 783
Ще бъда касиер.Бихте ли ми дали някакви съвети за да бъде всичко точно. Малко ми е притеснено не заради самата организация, по-скоро заради отговорността и, че не познавам много добре хората, с които ще взаимодействам.

# 836
  • Мнения: 326
Ще бъда касиер.Бихте ли ми дали някакви съвети за да бъде всичко точно. Малко ми е притеснено не заради самата организация, по-скоро заради отговорността и, че не познавам много добре хората, с които ще взаимодействам.

според мен, най-добре започни да водиш една таблица, където се посочва кога, кой и за какво е дал пари. Отделно, разходите. И изпращай разбивка със събраното и изразходеното по мейл, както и закачено на таблото всеки месец. Преди имаше изискване тази информация да се дава 1 път в годината, не знам дали е сменено на ежемесечно, но аз така го правих за да знаят хората какво е текущото положение. Така и събираемостта е 100% при нас, както и доста са ангажирани ако има някакви покупки/обновления да се правят.
Отговорността с чужди пари е голяма, но  аз не се притеснявах, тъй като при подробен отчет всичко е точно. Всеки месец  си броя кеша и пращам информация. Вече не съм касиер/домоуправител поради здравословни причини и съседът, който пое щафетата нямаше никакви проблеми да продължи същите мои таблици и всички са доволни.

# 837
  • София
  • Мнения: 3 243
Аз съм касиер и имам няколко таблици.
Едната е на Ексел и е за наличните пари в кеш, защото все още доста хора плащат кеш, съответно и аз разплащам кеш някои неща.
Ето как изглежда.

Една колона за приход, една за разход, а в последната се смята наличното след всяко прибавяне/изваждане.

Имам и друга таблица в Уърд за годишните задължения за ФРО и такса поддръжка.


Правя отделни таблици и по всеки по-голям повод. Ремонт на покрива, чипове за входната врата (че са платили и че са си ги получили) и тн.

Събирай бележки за всичко! Аз имам бележка за всяка стотинка, която излиза от касата.

Взех си и един кочан с "приходен ордер" или нещо такова беше и им издавам бележки, когато плащат. Важно е не само за тях, но и за теб, да можеш да си правиш сама ревизия, ако нещо някой път не излязат сметките.

За парите в банката не правя нищо. Когато предавам касата на следващия касиер, ще извадя разпечатка и готово.

Досадното е да не забравиш да запишеш нещо. Например редовно плащам тока и асансьора от портмонето си и забравям да ги запиша. 😂
Или пък ги записвам, но не си взимам парите и касата от време на време ми е на плюс.

Хубаво ще е ако имате група например във Вайбър, защото е много ангажиращо, когато един иска по телефон да се чувате, друг по WhatsApp, трети само лично и тн.

Ако събирате по-големи суми е добре да има и отделна сметка за това. Аз не държа вкъщи големи суми. Ако се съберат над 2000, внасям в банката.

# 838
  • Мнения: 8 114
Трябва да имате 2 отделни сметки и да не смесвате парите от Поддръжка и управление, т.нар. режйни и от Ремонт и обновление.
Бележки за всичко.
Всеки месец се попълва и разпечатва Отчет за приходите и разходите по образец. Има го качен в интернет.
Всеки разход трябва да отговаря на взето на ОС решение!!!
Изключение правят консумативите!
Т.е. заплатата на управител и касиер, гласуване с необходимия кворум, необходими ремонти ако има за тях пари, само се потвърждава разхода на ОС, ако няма - гласувате и събирате и т.н.
Задължително прочетете с разбиране ЗУЕС , защото сте отговорна за харченето на парите.
Направете си сметки на ЕС, например в Пощенска банка можеше да има отделни за двата фонда.
Екселски таблици както е писала Илит за лесен самоотчет.
Успех.

# 839
  • Мнения: 436
Ето как изглежда стената на срама както я наричам, защото се вижда кой от кога не е плащал и какво дължи
Скрит текст:

Общи условия

Активация на акаунт