Частни училища -информативно - дискусионна тема- 66

  • 37 903
  • 775
  •   1
Отговори
# 765
  • Мнения: 42
Относно различните нива и евентуални пропуски.

Моето дете ходи на няколко изпита в последните 2 месеца в няколко ЧУ.
В две от училищата, получих обратна връзка, че детето е със сериозни пропуски,  като в едното ми бяха дали най-подробно описание къде не се е справило.

В друго ЧУ обратната връзка беше " ниво над изискуемото за неговите години и клас".

В настоящето му ЧУ (от което искам да го махна именно защото мисля, че има пропуски в учебния процес) , оценките за срока са 6 по БЕЛ, Родинознание и английски и 5 по Мат. ?!?. (Като било между 5 и 6 според учителя, но му оставил 5, за да се стегне).

Т.е. аз какво да смятам - че две ЧУ (с репутация на изискващи, но не СС, КО, Архимед/Питагор, ТЕ) са твърде претенциозни, но нашето и друго, по-скромно ЧУ , имат по-вярна методика на оценка?

Ами избрах да вярвам на лошите отзиви. И детето не е със СОП. Просто наистина не учат. Което добавено към вродения му мързел води до тези резултати.  А по-потресаващото за мен е, че това не учене е стандарт за някои ЧУ (уви, вкл и настоящето ни). 

И не ме е срам да призная, че детето ми се провали на 2 изпита,  яд ме е на мен, че не забелязах по-рано накъде отиват нещата.

Та толкова за "еднаквите" критерии.

# 766
  • Мнения: 231
Аз не можах да разбера какъв е проблемът с детето с пропуски. КО си имат критерии, детето не ги е покрило и точка. Явно за техните критерии има пропуски. Дали някой смята, че във втори клас тези пропуски са големи или малки и бързо наваксващи се, няма значение.

Относно четене и писане преди Пук тук многократно е обяснявано, че не се търси това. Даже е имало родители в годините, които са се възмущавали как детето чете и смята, но не е било прието.
Хванахме се за това дете, защото темата за нивото на образование си е доста актуална. Уж има държавни образователни стандарти и в същото време те не се налагат на училищата. Уж НВО-то трябваше да го прави, а това след 4 клас е проформа, това след 7 клас си има други цели и нищо не стана. Напливът за пет максимум общински училища в София говори точно за това. Липса на единни стандарти и огромна пропаст между училищата. За извън София дори няма да отварям дума. На практика всяко училище си определя критериите (има право) и за едно училище детето има пропуски, за друго си е съвсем ок. Затова и питах какво трябва са знае едно дете,
примерно във втори клас, за да не се квалифицира като такова с пропуски.

# 767
  • Мнения: 109
mauvette напълно споделям мнението ти! Между повечето училища освен че има пропаст, имам чувството че са от различни слънчеви системи. Нищо общо едното с другото. На мен болната тема  е математиката, която стана много модерна. Да, хубаво е децата да мислят, да намират решение на проблемите (задачите), но на моменти имам чувството че прекаляват. Да им дават интеграли от първи клас и да се приключва, поне да е ясно че в начален етап трябва да се вземе материала до 7-ми клас за да се доберат до по-добро училище  в про-гимназия.

# 768
  • Мнения: 11 251
На мен ми казаха чуждоземни учители, че е вредно да го уча аз преди първи клас, защото детето може да заучи нещо грешно и по-трудно се оправя, но когато се озове в ситуация, че целият клас чете и пише ..беше много гадно. Добре, че поне математиката си я знаеше по природа и там само допълваше сборник самостоятелно.

# 769
  • Мнения: 47 514
Хванахме се за това дете, защото темата за нивото на образование си е доста актуална. Уж има държавни образователни стандарти и в същото време те не се налагат на училищата. Уж НВО-то трябваше да го прави, а това след 4 клас е проформа, това след 7 клас си има други цели и нищо не стана. Напливът за пет максимум общински училища в София говори точно за това. Липса на единни стандарти и огромна пропаст между училищата. За извън София дори няма да отварям дума. На практика всяко училище си определя критериите (има право) и за едно училище детето има пропуски, за друго си е съвсем ок. Затова и питах какво трябва са знае едно дете,
примерно във втори клас, за да не се квалифицира като такова с пропуски.

Да де, ама как ще се наложат единни стандарти? Ще вдигнат за всички училища нивото като в СМГ? И какво ще стане, колко деца ще се справят? Или да свалят навсякъде (включително и във въпросното СМГ) нивото до стандарта в Сусурлево?  Просто няма как да има еднакво ниво и да не се отваря ножица. Това си е съвсем естествен процес. И в САЩ и Англия, водещи държави в образованието, има Айви лига от една страна и селски университети от друга. Съмнявам се, че и в азиатските държави нивото е еднакво при цялата строгост на обучението там.

# 770
  • Мнения: 19 788
Mauvette, работи се с материали на клиента. Всички трябва да усвоят някакъв минимум, за да могат да функционират в обществото. КО не е от училищата, които се целят в минимума, а го надграждат.
Естествено, освен капацитета на децата, важен фактор са и учителите и ръководството, някои от които са безхаберни и не обучават добре.

# 771
  • София
  • Мнения: 732
Въпросът за стандартите според мен опира до единен минимум - всеки в седми клас да може да смята поне проценти, дроби, да знае елементарна геометрия например, да може да чете с разбиране и пише грамотно, да е запознат с елементарни понятия от различните науки. Ако този минимум е покрит, училището си е свършило работата.

Оттам нататък е ясно, че децата, които искат да продължат в елитна гимназия, ще се готвят много повече и по различен начин от тези, които се целят в техникум или обикновено квартално/селско училище. Съответно родителите им биха избрали училище, което дава над минимума.

Различни нива има навсякъде, винаги е имало и ще има. Просто хората не сме еднакви - и като заложби, и като интереси, и като среда. Но да сме поне елементарно грамотни и възпитани е по силите на всеки и ролята на задължителното образование за мен е да осигури именно това.

# 772
  • Мнения: 47 514
Именно - стандартът може само да изисква минимум знания, но нагоре след това границата е небето (както се казва). И колко над минимума ще е едно училище зависи от много неща, но не може да се иска всички да са равни.

# 773
  • Мнения: 790

Оттам нататък е ясно, че децата, които искат да продължат в елитна гимназия, ще се готвят много повече и по различен начин от тези, които се целят в техникум или обикновено квартално/селско училище. Съответно родителите им биха избрали училище, което дава над минимума.


Зависи от техникума, в ТУЕС май балът е висок, а то нали минава за техникум?

# 774
  • Мнения: 231
Да, говорим за минимум знания, който да се осигурява от всяко училище и този минимум да е гарантиран и без този минимум да не може да се продължи в следващ клас .При сегашното положение това е невъзможно. В начален етап не може да се повтори клас. В пети клас вече е късно за каквото и да било.

# 775
  • София
  • Мнения: 5 350
52ра страница, време е за нова тема, заповядайте: https://www.bg-mamma.com/?topic=1744427.new#new 

Общи условия

Активация на акаунт