Частни училища -информативно - дискусионна тема- 66

  • 42 233
  • 775
  •   1
Отговори
# 750
  • Мнения: 254
Е, аз пък знам за такова училище и изобщо, рядко си позволявам да пиша без личен опит. В случая на Лейка, не ставаше дума за дете със СОП, към което клетата ни образователна система не може да се нагоди или обратно. Ставаше дума за училището КО. Даде го като пример, че в КО все пак се държи на ученето, за разлика от някои други. Не знам защо се извъртя цялата работа върху качествата на детето.
Е, не се извъртяла към детето. Ние, на практика, не знаем подробности нито за детето, нито за изпита, нито за пропуските. КО са много малко училище, рядко се освобождават места в начален етап и очевидно учат изпреварващо. Та спрямо какво е имало пропуски детето не се знае. Може и изобщо да е нямало пропуски, но да е било назад спрямо нивото на КО и за тях да е било по-лесно да откажат и като причина са изтъкнали пропуски. За да има смисъл изобщо, е трябвало да кажат с какво не се справя, а не просто с “потресени сме,  не сте за нас”. В което и да е училище, влизането на ново дете създава сътресения и повече проблеми отколкото позитиви и ако може да се избегне, се избягва.

# 751
  • София
  • Мнения: 2 925
Е, как пък сега решихме, че са казали това от КО? Joy Доколкото ги познавам, обикновено подробно коментират резултатите и очевидно им е личало, че не е толкова обичайно това ниво. Силно се съмнявам да са казали "потресени сме" в прав текст Joy Освен това, чак пък сега да наречем КО "силно изпреварващо", за да оправдаем ниското ниво в някакво училище, което дори не го знаем кое е... Еми приемете, че има и училища, в които трудно покриват нивото на МОН

# 752
  • Мнения: 254
Е, как пък сега решихме, че са казали това от КО? Joy Доколкото ги познавам, обикновено подробно коментират резултатите и очевидно им е личало, че не е толкова обичайно това ниво. Силно се съмнявам да са казали "потресени сме" в прав текст Joy Освен това, чак пък сега да наречем КО "силно изпреварващо", за да оправдаем ниското ниво в някакво училище, което дори не го знаем кое е... Еми приемете, че има и училища, в които трудно покриват нивото на МОН
Ама, хайде да не ми изопачавате думите. Не съм казала, че КО е силно изпреварващо, но определено надгражда над програмата на МОН. И това не си го измислям. Също за потреса не бяха мои думи. Коментирам това, което беше казано от лейка. Не знам каква обратна връзка са дали и какви са били пропуските на детето, но предполагам, че били по отношение на нивото в КО, а не общообразователното. На базата на това съдя, че в КО изпреварват програмата на МОН, защото за всеки запознат с въпросната е ясно какво се учи във втори и трети клас и освен ако училището не е супер пропаднало, детето не е със СОП или пък диване не е възможно да се натрупат чак пък такива “потресаващи” пропуски.

# 753
  • София
  • Мнения: 2 925
Аз пък твърдя, че в КО не изпреварват с нещо кой знае колко велико програмата на МОН. Просто учат редовно и стабилно, което се оказва рокет Сайънс за някои училища. Единствено по математика имат часове извън МОН до 4 клас, само че на приемните си изпити, изпитват на нивото по МОН. Били сме на изпит- знам. Колко пъти трябва да напиша, че имам личен опит, а не просто гадая ?

# 754
  • Мнения: 254
Аз пък твърдя, че в КО не изпреварват с нещо кой знае колко велико програмата на МОН. Просто учат редовно и стабилно, което се оказва рокет Сайънс за някои училища. Единствено по математика имат часове извън МОН до 4 клас, само че на приемните си изпити, изпитват на нивото по МОН. Били сме на изпит- знам. Колко пъти трябва да напиша, че имам личен опит, а не просто гадая ?
А защо решихте, че аз гадая🙂 Всички академични училища твърдят, че изпитват на нивото по МОН и нищо повече. А нивото по МОН се оказва твърде разтегливо понятие. Има минимум, но не е заложен максимум. Както и да е. Така и никой не ми отговори какво са потресаващи пропуски във втори клас и в крайна сметка какво толкова не е знаело въпросното дете, което се е явило на изпит🙂

# 755
  • Мнения: 12 762
Изпитват по МОН за пук. После, не.

# 756
  • София
  • Мнения: 2 925
Дават рачешки задачи? Кръгове на Ойлер? Магически квадрати? Диофантови уравнения?

# 757
  • Мнения: 12 762
Не знам какво дават, за моите всичко е "нормални задачи", само знам, че няма как да са лесни, защото местата са по-малко пт децата, които кандидатстват.

# 758
  • София
  • Мнения: 123
За тези, които се интересуват от КО, говорих по телефона с тях. Приемът за ПУК 2025 година е приключил и ми казаха, че прием за първи клас (2026 година) няма. Продължавали само децата от ПУК, въпреки че на сайта им пише друго "Кандидатстването за прием на ученици между 1-ви и 6-ти клас за съответната учебна година започва през месец март на предходната учебна година". Така че, ако сте се ориентирали към тях, действайте по-рано.

За първи клас могат да се освободят, ако по някаква причина след ПУК не подпишат нов договор за първи клас. При дъщеря ми така се освободиха две места. Задължително проверете след м. Март/Април трябва да имат информация. Тогава се подписват и договорите за новата учебна година.

Последна редакция: чт, 20 фев 2025, 16:30 от Коко-Ми

# 759
  • София
  • Мнения: 16 222
Няма такова нещо като "ниво на МОН". Има учебни програми на МОН. И изпитите за прием в училищата са изцяло по програмата на МОН, няма нищо извън нея /освен за прием в математическите училища след 4-ти клас/. Иначе извън програмите на МОН са само изпитите по чужд език, защото там ЧУ вървят изпреварващо на програмата на МОН.

# 760
  • София
  • Мнения: 2 925
Ох, Санака, слава Богу, че се включи. Това е хубаво уточнение, защото явно битува мнението че "нивото по МОН" е равнозначно на нещо лесно. Тъкмо щях да пиша, че не означава непременно лесни задачи на приемен изпит, ако е по програмата на МОН.
То така като се замисля подлъгват и разни "алтернативни" училища. "Ние не следваме МОН, то е елементарно/неподходящо/остаряло (изберете поне едно от трите". Joy

# 761
  • Мнения: 254
Ох, Санака, слава Богу, че се включи. Това е хубаво уточнение, защото явно битува мнението че "нивото по МОН" е равнозначно на нещо лесно. Тъкмо щях да пиша, че не означава непременно лесни задачи на приемен изпит, ако е по програмата на МОН.
То така като се замисля подлъгват и разни "алтернативни" училища. "Ние не следваме МОН, то е елементарно/неподходящо/остаряло (изберете поне едно от трите". Joy
Ох, sadlady, кой точно е казал нещо различно?  МОН има програма, която следват всички лицензирани училища и има минимум, който трябва да се покрие по държавните образователни стандарти. Вече как ще се покрие тази програма и колко ще се надгражда над нея зависи от училището и от всеки отделен учител, ако щете. Ако учителят иска може да преподава математика чрез месене на баница, стига децата да усвоят накрая материала, заложен по програмата. 
И ако дадено училище даде на изпит задачи от група Б, примерно, то не значи, че училището дава изпит извън МОН, нито значи, че дадено дете, което не е решавало такива задачи има пропуски. Значи само че детето не е решавало такива задачи.
И между другото, алтернативните училища имат нелеката задача да образоват и онези деца, които не искате да ви се мотат в академичните училища🙂

# 762
  • Мнения: 834
Много е цинично ако някое училище обяснява как си е поставило тази "нелека задача". Повчето пръст няма да мръднат за дете с проблем, Много долен маркетинг:(

Малко офф топик, но това с четенето, писането и смятането от малки напоследък много го преосмислих.  И то по повод коментар от отворените врати на Св София. Там обясниха, че много родители очакват, че понеже децата им могат да пишат, четат и смятат на 5 и едва ли не са топ, няма нужда да ходят за приемен ден:) Но всъщност те изобщо не търсят това, понеже след като са в училище вече, тези неща се научават много бързо така или иначе, те и децтаа порастват и им е по естествено. Явно все пак има деца, при които по рано идват тези умения, което е супер, но далеч не чак толкова ключово може би. Развиване на логика, способност да се фокусират за някакъв приемлив период от време, наблюдателност,  фина моторика и т.н. ще се окажат по важни, според възрастта разбира се. И се замислих, че аз самата бях много горда с голямата, която много от рано се научи и да чете и да пише, малкото сега чете и смята дори и вкъщи по едно време имаше радост за това. Но това наистина си остава една гордост за родата и толкоз, явно някаква част от мозъка се е включила, но кой знае каква полза да има, то така или иначе на 6-7 всички се научават. Другите елементи сега си мисля, са по важни и все по важни ще стават, особено покрай устройствата, които им даваме вече от малки и в някаква степен объркват нещата.

# 763
  • София
  • Мнения: 2 925
Мда ..на теория може и само с месене на баница, ама на практика си трябва и решаване на задачи.
И не, пропуските са си пропуски, не става въпрос за задачи от група А и група Б. Лично съм я сърбала тази попара, но съм благодарна, защото поне ми се отвориха очите за много неща.

# 764
  • Мнения: 19 999
Аз не можах да разбера какъв е проблемът с детето с пропуски. КО си имат критерии, детето не ги е покрило и точка. Явно за техните критерии има пропуски. Дали някой смята, че във втори клас тези пропуски са големи или малки и бързо наваксващи се, няма значение.

Относно четене и писане преди Пук тук многократно е обяснявано, че не се търси това. Даже е имало родители в годините, които са се възмущавали как детето чете и смята, но не е било прието.

Общи условия

Активация на акаунт