СЪВЕТ ЗА ДОБРО ЧАСТНО ОСНОВНО УЧИЛИЩЕ

  • 145 942
  • 645
  •   1
Отговори
# 570
  • Мнения: 186
Лени, мила, недей да хабиш нерви за такива неща! Hug
Ако някой иска да оплюе някое училище, пък даже и да е от конкуренцията, даже и този човек да се регистрира заради въпросното мнение, пак може да го направи с каквото име си поиска - това е положението с форумите - хора всякакви, с подбуди всякакви. Naughty

Сигурна съм, че повечето форумци напълно игнорират подобни мнения - никакъв извод не може да си направи човек от тях. Stop
Неслучайно съществува един принцип, още от библейски времена - че за да има сила едно твърдение, трябва да се потвърди от двама или трима свидетели. Иначе всеки може да си говори каквото си иска. ooooh!

А иначе принципно си права...

Последна редакция: пт, 13 фев 2009, 15:43 от touchstone

# 571
  • Мнения: 3 271
Ами не искат, Лени, така е по-удобно.
Истината е, че всяко училище - държавно или частно е различно. Нищо не е идеално, навсякъде си има кусури, на много места има и доста положителни неща. Предвид, че нямаме особено голям избор на добри училища, които да са ни близо, цената да е поносима, ако имаш 2 и повече деца и т.н. критерии ИЗВЪН качеството на образованието, какво ни остава да направим освен да изберем някакъв баланс или иначе казано по-малкото зло.
И да, ако някои иска нещо да каже, ами да дойде и да го каже. И в Иван Вазов има и чудесни, и със сигурност не много добри учители - както навсякъде. Ако някой е намерил място, в което всичко да е перфектно, всяко дете да харесва храната всеки ден, всички учители да са мили, спокойни и ведри всеки ден, да не го крие моля. Ама ако може и цената да е за Българските условия.

# 572
  • Мнения: 1 883
ще ви чета ...по късно

# 573
  • Мнения: 606
От Пловдив съм. Ще следя темата с интерес.
 Hug

# 574
  • Мнения: 2
Не знам до колко ще съм полезна с тази информация и до колко майки ще стигне това мое изявление, също така колко от тях ще се замислят върху това, което съм написала, но ето малко повече информация за ЧОУ Иван Вазов и ЧДГ Малечко - от първа ръка.

Като си каже човек "частно училище" си представя по-добри условия, по-високо качество на обучение, по-добра материална база и т.н. За съжаление в това училище няма нищо такова... Първо стаите са тъмни през целия ден и се работи на изкуствено осветление (смесената светлина е най-вредна за очите на децата). През зимния период е перманентен студ (защото се пести от отопление, термометрите много често показват 15-16 градуса, да не говорим за понеделник сутринта). Малките ученици са принудени да имат по 45 минутни часове (съобразява се с графика на големите, което си е престъпление, в закона изрично са упоменати с каква продължителност трябва да са часовете за различните възрасти), няма физкултурен салон и физическото в лошо време се играе в стаите (на мокет и с тонове прахоляк). Да не говорим за това, че всичко се чува през стаите, а там където са на два етажа, учениците от горния етаж само да ходят нормално и долу се тресе тавана (както се сещате тези деца на долния етаж могат да учат спокойно). Методите за обучение и възпитание, които са предпочитани от директорката и някои от учителите, са меко казано нехуманни (крещене, пречупване на детската психика и др.). Натоварването на децата през деня е много голямо, но това определено не води до добри резултати (защото, за да бъде ползотворно детското учене, то трябва да се редува с почивки, в които учениците да могат да релаксират, а такива направо липсват). Трябва да спомена, че директорката въобще не долюбва предмети като рисуване, музика, бит и техника - изобщо всички творчески ориентирани дейности, които носят на децата удоволствието да направят нещо сами и да се забавляват, затова тя с лека ръка ги затрива от програмата (нищо, че такива се водят на книга). Има и още един хитов предмет в това училище - информационни технологии, който е най-смешното нещо в обучението на децата, забравете за стая, в която да има компютри (дори един или два), този предмет се преподава на един лаптоп от разстояние и се разнася от стая в стая, на дъската се рисуват монитори и мишки и някак "виртуално" се натискат ляв и десен бутон. На децата все им се забранява - да носят свои играчки, да играят свободно в двора (то не че има с какво да се играе там, но все пак...), да шумят през междучасията, да имат собствена инициатива и желания и каквото се сетите още. Режимът на хранене е ужасен, децата често са тъпкани насила с лоша на вкус храна или пък другото - много често няма допълнително (защото е много трудно да се намажат още няколко филии), понякога порциите са направо жалки - например за закуска по две или три мини банички (които са си по две хапки) или по една филийка с нещо (от тънко нарязаните хлябове), за следобедна закуска половин вафла и разтворен сок степ, за обяд десерта е по четвъртинка ябълка или 5 зърна грозде. Така наречената столова се намира в един фургон, който е малък, за да побере всички и децата се хранят на някакъв безумен график, който допълнително ги стресира. Относно същата тази столова - тя служи и на логопеда като кабинет за обучение на дете със специфични образователни потребности - между тракането на чинии и разговорите на непедагогическия персонал. Да не говорим за безумието да се обуват и събуват пантофи през деня до припадък (защото както казах стаите са с мокет, който на всичкото отгоре се чисти веднъж на сто години), няма коридори и за всяко влизане и излизане от стаята се изпълнява едно и също упражнение (за пристигане, три пъти до столовата, за физическо, за ходене на басейн, за излизане на двора, за тръгване).
Да поговорим малко за условията на труд на учителите - заплащането въобще не отговаря на натовареността, защото тази натовареност е целодневна, включва и допълнителни дейности. Един учител може да преподава по няколко неща, защото г-жа директорката пести парички от заплати за допълнително наемане на персонал (този определено е недостатъчен). Няма учителска стая, в която да може учителя дори да прегледа тетрадките на децата или да си почине между часовете, т.е. има, нещо, което е един на два, намира се в столовата и вътре пряко сили се събират 3-ма души, при това прави, като се съвместяват заедно с бойлер, хладилник и закачалка. А недай си боже да видят учител, който си "почива", веднага ще му намерят работа, да сервира, да мие чинии, да отваря вратата и т.н. Ако някой учител има добри идеи, то те определено няма да са посрещнати с отворени обятия, по-скоро ще му се обясни, че не е необходимо да си дава толкова много зор, нищо че е за доброто на децата.
 Директорката - определено и признавам едно, усвоила е изкуството на лъжата и манипулацията до съвършенство, в това едва ли има много по-добри от нея. По този начин тя си крепи бизнеса през тези години. На родителите се говори толкова омайно, че дори човек, който знае истината се хваща. За учебния процес, за възпитанието, за условията в училище и т.н. Едно от нещата е анкетата за спорта - предварително е решено, че те са само два (преди наистина е имало някакъв избор), а после независимо от резултатите се обяснява, че не е сформирана група, т.е. няма достатъчно желаещи и още, и още...
Трябва да уточня, че за ДГ Малечко нещата не са по-добри, защото всички се хранят в една и съща столова, стаите, в които се гледат децата са малки, спалното помещение е общо за двете групи - с двойни легла, където са натъпкани като сардини и няма свеж въздух, спалното бельо се пере веднъж на две седмици, двора за ДГ и училището е един и той е крайно недостатъчен, едната учителка е привърженик на строгите и репресивни методи на възпитание и др.
Е, моето изложение стана доста дългичко, но искрено се надявам да е полезно.
Препоръката ми е - не ходете там, нито като работник, нито като клиент.

пп: Наистина е жалко, че такива организации успяват да просъществуват, но такъв е живота...

ппп: И още нещо от първа ръка - в училището дойде ученик, който до сега се беше обучавал в държавно у-ще - ами той беше най-добрия ученик по всички предмети. Повярвайте ми, това дете не е вундеркинд, а средно статистическо нормално дете - с нормално развитие за възрастта си. То дойде по-възпитано от децата в у-щето - странно, но факт. Изводите ще ви оставя да си направите сами. Аз само ще задам въпроси: Защо този ученик е по добър, при положение, че в ЧУ са по-малко деца и учителите могат да работят с тях индивидуално, при това по цял ден? Къде е митът за по-доброто възпитание и обучение в ЧОУ?...

И не ме разбирайте погрешно, частното образование, само по себе си е нещо много хубаво, само че в БГ условия то отново се превръща в пародия и не води до очакваните резултати.

# 575
  • Мнения: 639
Цвете05, Вие като клиент (родител) или като работник бяхте там?

# 576
  • Мнения: 3 271
На мен ми прилича на работник, Габи, но и аз това исках да попитам.

# 577
Познахте,цвете е бивш работник.Аз съм настоящ,за съжаление не знам защо още... #2gunfire  newsm78 може би защото искам да покажа на децата,че съществуват и такъв тип хора,които не са забравили,че са били деца!
Виждала съм и тъпкането на храна в устата,чувала съм и постоянните крясъци (там ако не крещиш на децата те гледат малко странно и не си на уважение), постоянните интриги,в които за съжаление забъркват и децата....но ако дойде родител....всички сили се впрягат да се омае и да се представи най-добрата страна.После какви неща им се говорят зад гърбовете-кои бил ненормален,коя била проститутка,кой баща с какви любовници ходел....И така...Ако искате-идете и вижте,ако ви пуснат!Ако не- вижте мненията и в бг.работодател

# 578
А АЗ ДА ПОПИТАМ ЗА ЧАСТНО СОУ ПО ИЗКУСТВА И ЧУЖДИ ЕЗИЦИ "АРТИС" . КАКВО ВИ Е МНЕНИЕТО ЗА НЕГО ? !

# 579
  • Мнения: 2
Kakto kaza i encantadora, az sum bivsh slujitel. Radvam se, 4e kolega se e prestrashil i e pisal v podkrepa na moite dumi. Blagodaria ti, encantadora Hug

# 580
  • София
  • Мнения: 257
E.Sokolova непременно прочети постовете ми в тази тема от страница 5 нататък!
http://www.bg-mamma.com/index.php?topic=309102.80
Чувствам се длъжна да свалям розовите очила на всеки търсещ в Шилер, нещо по-добро от Държавно училище и по-евтино от Частно!
Повярвай на опита ми - няма такова училище!
О-х да споделя. Не ни приеха в Шилер.
Та, извикаха ни на осми април - да сме там в 12 часа. (много се зачудих - точно на обяд)  newsm78 и приключихме към два.

Събрахме се родители и деца, после децата ги отделиха в съседната стая, на нас ни раздадоха въпросник за родителите - какво знаем за училището, защо искаме там и т.н.

Децата се върнаха при нас. Доколкото разбрах от дъщеря ми задачите са били - охлюва да намери пътя по лабиринта до цветето; да открие и огради 3 между всички символи; от триъгълник, квадрат, окръжност и форма подобна на тези от пъзелите - да загради излишната. Отделно са ги наблюдавали са ги как играят, как взаимодействат.

После се наредихме на опашка, за да влезнем родител и дете в съседната стая.  Някои стояха вътре дълго, други кратко...

В единия край дама (психолог ли, учителка ли) се занимаваше с дъщеря ми, а в другия край с мен. На нея й показваха букви, цифри и искаха да ги познае. Имаше и други въпроси и закачки, но тъй като и аз трябваше да отговарям на въпроси от това как поощрявам, как наказвам, с какви игри играем заедно....

После имаше въпроси от психоложките, които говориха с мен, към дъщеря ми - избери си от тези моливи пет, после кажи цветовете. Докосни си с лява ръка нослето, после докосни с дясна ръка нослето, кажи пет предмета, които виждаш в стаята.


На 30 април резултатите са изнесени. Ние отидохме да ги видим на първи май. И какво виждам - само списък кои са приети - нито списък с резултатите, нито общ списък с кандидатстващите, нито оценки - нищо. Те правилно казаха, че след резултатите, комисия / съвет от фондацията ще реши кои да бъдат приети. Twisted Evil Twisted Evil Иди разбери защо не са приели детето? Каква част от резултата е от представянето на детето? Каква част е от въпросника, който аз попълних, каква част е от събеседването? Къде е обратната връзка?

Вчера бях много разстроена, че не са ни приели. Само като си помисля, че трябва да се активизирам наново, да търся, да кандидатстваме, пък да не сме изпуснали сроковете…. И ето ме в сайта да търся съвет.

# 581
  • София
  • Мнения: 5 470
Елена, Шилер не е частно училище. Таксите там са около 120лв/месец.
Таските в различните частни училища са различни.
Ако приемем, че учебната година е от 8 месеца, то средна такса от около 3000 евро/година се равнява на около 740 лв / месец.
Не знам какъв съвет търсиш.

# 582
  • София
  • Мнения: 257
Призма,

До Януари бяхме в Дойче Шуле - втора година. Тогава търсех добро ЧУ с немски език като основен.

Бях дочула добри неща за Шилер. Сега като преглеждах страниците от януари  направи ми впечатление на постингите на Лени  - и нейните преживявания с Шилер.

За това и аз споделих скорошния си опит с Шилер.

Ориентирах се към Веда, но след друг постинг  и той отпада от списъка ми.

За сега са Ровел, Меридиан 22, Еспа, ....

# 583
  • София
  • Мнения: 5 470
Елена,
Ако търсиш училище с немски език, добри отзиви има за Ерих Кестнер.
Не знам дали местоположението има значение за теб.
За Ровел, Меридиан 22 и Еспа информацията е противоречива.
И не съжалявай за Шилер  Simple Smile

# 584
  • София
  • Мнения: 257
 А какво търся някои безразборно нахвърляни - училище, което да даде знание на детето ми, да му даде основите, върху които ще гради после с години...
учителите да не отбиват "номера", 
да има дисциплина - нито прекалено строга, нито пък липсваща, вярната "доза";
училището да е притегателно място за детето - да не се чувства застрашено от учители и съученици;
срещата със знанието да е удоволствие за детето;
учителите да имат онази харизма, която ни кара нас да си спомняме с топли чувства за тях дълги години след като сме напуснали чина;
да има извънкласни занимания;

Общи условия

Активация на акаунт