Кралски работи и клюки - януари 2025

  • 93 536
  • 1 029
  •   1
Отговори
# 570
  • Мнения: 5 206
Принцът на Уелс стана патрон на колежа за парамедици и ще присъства на първата по рода си конференция за спешни и интензивни грижи в Бирмингам по-късно днес.

# 571
  • Някъде там
  • Мнения: 19 149
Браво на Маргрете.
Много хубава рибка "ще плува" на юбилейната чашка на "Royal Copenhagen", лично нарисуванa от нея.
По случай 250-годишнината на Royal Copenhagen кралица Маргрете създава мотива за юбилейната чаша. С меки, сини мазки на четката две 🐟 плуват оживено върху набраздената външна част на термочашата и отправят поздрав към наследството на Royal Copenhagen.

https://www.instagram.com/reel/DE1zUWhPCtY/?igsh=MXdvNjl1eTNjYTRxMw==

Кралица Маргрете проявява интерес към рисуването от детството си и запазва интереса си в живота си на зряла възраст, където творческата работа се превръща в приоритетна дейност с фиксиран ден от седмицата в натоварения календар.
Скрит текст:
Художествената работа на кралица Маргрете става публично известна, след като Нейно Величество проектира коледната марка за годината през 1970 г. и в края на 70-те години прави илюстрации за трилогията на Толкин „ Властелинът на пръстените“ . Оттогава кралица Маргрете е постоянно активна в много различни художествени области като живопис и акварел, декупаж, бродерия, църковен текстил и дизайн на, наред с други неща, сценография и костюми за балетни представления и филми.
Голяма част от творбите на кралица Маргрете са показвани на изложби в Дания и в чужбина от средата на 80-те години на миналия век.

Изложбите на които е имало нейно изкуство
Скрит текст:
Колекция от скици на художествения музей Køge, 1988 г
Музеят на стъклото, Ебелтофт, 1988 г
Millesgården, Стокхолм, 1989 г
Къщата на К. Андерсен, Одензе, 1988-1989
Blaafarveværket, Норвегия, 1991 г
Фермата на барон Болтен, Копенхаген, 1991 г
Holtegaard 1993 и Хернинг Арт музей 1993-1994
Замъкът Бурглинстер, Люксембург, 1994 г
Арт Билдинг в Орхус, 1998 г
Замъкът Мариенлист, Хелсингьор, 1998 г
Датска централна библиотека, Фленсбург, 1998 г
Национален музей, Рейкявик (църковен текстил), 1998 г
Theatre Museum der Landeshauptstadt Düsseldorf, 1998-1999
Галерия JMS (sm Dorte Foss), Осло, 1999 г
Кметството на Одензе и музеят на Х. К. Андерсен, Одензе, 2000 г
Националният музей на изкуството, Букурещ, 2000 г
Музей Амалиенборг, Копенхаген, 2000 г
Замъкът Софиеро (см. Престолонаследница Маргарета), Хелзингборг, 2002 г.
Музей на Карън Бликсен (декупаж), Рунгстед, 2002 г
Blaafarveværket, Норвегия, 2003 г
Музей на изкуствата на Дидриксен, Хелзинки, 2002-2003
Yamanashi Hemslöjd, Токио, Япония, 2003 г
Brandts Klædefabrik, Odense и Waldemarsudde (sm Prins Eugen), Стокхолм 2003-2004
Замъкът Сьондерборг, 2005 г
Датският културен институт, Единбург, 2005 г
Националният музей, Копенхаген, 2005 г
Музей Холмен, Løgumkloster, 2005 г
Museo Stibbert, Флоренция, Италия, 2006 г
Bakkehusmuseet (sm. Prins Henrik), Копенхаген, 2007 г
Манастирът Vitskøl, Vendsyssel, 2007 г
Манастир Бьорглум, Вендсисел, 2008 г
Музеят на религиозното изкуство, Лемвиг, 2009 г
Къщата на К. Андерсен, Одензе, 2009 г
Музеят на Франц Майер, Мексико, 2010 г
Международен център Меридиан, Вашингтон, САЩ, 2010 г
Дворецът на принц Гонг, Пекин, Китай, 2010 г
Музей Сковгаард, Виборг, 2010 г
Токио, Япония, 2011 г
ARKEN, Ishøj, 2012
Ермитажът, Санкт Петербург, Русия, 2012 г
Палацо Масимо, Рим, 2012 г
ARoS; Орхус 2013 г
Музей Сиан, Сиан, Китай, 2014 г
Landesmuseum, Цюрих, Швейцария, 2014 г
Розендал (см. кралица Соня), Норвегия, 2015 г
Градски музей на Кавазаки, Япония, 2017 г
Градски исторически музей Анджо, Япония, 2017 г
Градски музей Саяма, Япония, 2017 г
Пощенски музей, Токио, Япония, 2017 г
Katuaq (sm Prins Henrik), Нуук, 2017 г
Музей Амалиенборг, Копенхаген, 2018 г
Музей Силкеборг, 2019-2020
Музеят на религиозното изкуство, Лемвиг, 2019 г
Дворецът на принц Гонг, Пекин, Китай, 2019 г
Замъкът Колдингхус, 2021 г
Света Катарина, Датската църква в Лондон, 2021 г

Визулни изкуства
Скрит текст:
Още като дете принцеса Маргрете е била заета с рисуване. Както бабата по майчина линия, шведската престолонаследница принцеса Маргарета, така и по-възрастен роднина, принц Ойген от Швеция, бяха талантливи и продуктивни художници, така беше в семейството. В списанията на Кралския дворец има няколко рисунки от детството и младостта на кралица Маргрете, но също така и няколко панела, които принцеса Маргрете е получила разрешение да украси с цветни риби в подводен свят в една от баните в дома на детството в двореца на Фредерик VIII в Амалиенборг.

В началото на 70-те години кралица Маргрете се увлича от „Властелинът на пръстените“ на Толкин и изпраща поредица от скици на автора без покана и под псевдонима Ингахилд Гратмър. Толкин бил против всякакви илюстрации за творбите си, защото читателите трябвало да създават свои собствени представи за вселената на книгите във въображението си. Все пак авторът крие рисунките от неизвестния художник, тъй като след смъртта му през 1973 г. две от мастилените скици на Гратмър са открити в джоба на палтото му, а останалите се появяват по време на огледа на имението - няколко дори с топлите препоръки на Толкин, отбелязани на чаршафите. Оказа се, че художникът зад него е Нейно Величество и когато Гилдендал преиздаде  „Властелинът на пръстените“ през 1977 г. , издателят избра да вземе за отправна точка плавните и мечтателни илюстрации на Величеството, вдъхновени от ар нуво, където не са поставени лица главните герои, точно както Толкин предпочиташе.

Кралица Маргрете продължава да рисува и рисува оттогава и работи както с акварел, маслена креда, така и с акрилни бои, които са преведени в натуралистични и повече или по-малко абстрактни изрази. През годините малките блокчета за скициране са били постоянен спътник в чантата при пътуванията на кралица Маргрете, така че впечатленията и интересните мотиви, смесени с идеи за нова бродерия, църковен текстил или балетен костюм, могат да бъдат незабавно запазени. Нейно Величество обича да работи в серии, където една идея се тества в няколко версии в продължение на няколко години. Тук черпим от много различни източници на вдъхновение: природа навън и у дома, впечатления от пътувания или престои в замъците Amalienborg, Fredensborg, Marselisborg, Graasten или Château de Cayx, Jagthuset i Trend или Kongeskibet Dannebrog, но също така и археология, легенди и литература и не на последно място собственото въображение на кралица Маргрете.

Кралица Маргрете започва да рисува с акварел още в средата на 70-те години на миналия век, когато Нейно Величество създава поредица от почти 50 приказни илюстрации за четене на синовете си преди лягане - отново за възхитената трилогия  Властелинът на пръстените , но този път в красива форма пастелни цветове, които също се появяват отново в поредицата Пейзажи до изгубени легенди . Иначе кралица Маргрете специално е използвала акварелната картина, която като оборудване не заема много място, за да запечата впечатленията си от пътувания по света - не на последно място в Гренландия и Норвегия.

Кралица Маргрете е щастлива да рисува с акрил върху платно, като през последните 30 години са тествани различни стилове, наред с други неща, за множество серии картини. Те включват веселата серия Flaget за трапезарията на Royal Ship Dannebrog, Årstiderne , която принадлежи на HM the King, сицилиански колони и серия от натюрморти с летни вази за цветя за трапезарията в Graasten Castle. По-драматични и мрачни мотиви има в зловещия сериал Skyen и сериала за мистериозните Стендисер и Хълстен. През последните 20 години кралица Маргрете работи предимно в ясни, силни цветове и с по-малко натуралистичен идиом, например в поредицата От най-външните планини с обезпокоителни, празни, зелено-сини пейзажи, подобни на сънища, в мрачен нощен мрак, поредицата От най-външния бряг , вдъхновен от обиколки с хеликоптер над фарьорските пейзажи и най-скорошните редици от фантастични плодове, плодове Wayward и фантастични цветя и донякъде противоречивата поредица в жълто и крещящо розово на подобни на кост, деформирани кости с препратки към археологията.

Сценография и костюмография
Скрит текст:
Още от детството си кралица Маргрете проявява голям интерес към света на театъра и особено към балета, вдъхновена по-специално от възхищението на Фредерик IX от него. В ранна възраст принцеса Маргрете се присъединява към родителите си в Кралския театър, където през 1948 г. принцесата посещава балета "Наполи" на Огюст Бурнвил, който прави голямо впечатление на малката принцеса.

Като възрастна, самата кралица Маргрете се включва в балета като сценограф и художник на костюми. От средата на 80-те години на миналия век и през следващите 30 години Нейно Величество помага за ежегодните балетни представления в танцовото училище на свой приятел в Нествед, където декорите и костюмите се създават с голямо въображение от наличните материали. Особено специални са многобройните хартиени шапки в представленията, които самата кралица Маргрете е измислила и създала.

Изобретателността на кралица Маргрете на любителската сцена в Нействед води до по-професионална работа, когато през 1987 г. Телевизионният театър на Датската радиотелевизионна корпорация се обръща към кралица Маргрете и убеждава Нейно Величество да помогне като сценограф и художник на костюмите за телевизионна постановка на приказката на Ханс Кристиан Андерсен "Пастирката". Приказката на Андерсен "Пастирката и коминочистачът". През 1990 г. последва амбициозната нова продукция на Кралския датски театър на балета "Народна приказка" на Огюст Бурнвил, където кралица Маргрете проектира сценографията и многобройните костюми.

Десет години по-късно кралица Маргрете се присъединява към Театъра за пантомима в Тиволи, за да помогне за съживяването на малките балети на театъра, които се играят безплатно за публиката в градината. Първото представление с участието на кралица Маргрете като сценограф и художник на костюмите е спектакълът на Н. Пр. Андерсен през 2001 г., вдъхновена от балетната постановка "Любов в дюнерджийницата". Оттогава насам има балети, базирани на няколко от приказките на автора, като "Палечка", "Оловната кутийка", "Непоколебимият оловен войник", "Момчето прасе" и "Снежната кралица", но също и "Лешникотрошачката" и "Пепеляшка".

През 2023 г. кралица Маргрете има значителен принос в създаването на филма на Netflix Ehrengard - The Art of Seduction (Еренгард - Изкуството на съблазняването), режисиран от Биле Аугуст. Нейно Величество създава около 70 декупажа за сценографията на филма и също така проектира костюмите. На 3 февруари 2024 г. кралица Маргета е удостоена с наградата "Робърт" като дизайнер на костюми на годината за художествената работа на Нейно Величество във филма.
Декупаж
Скрит текст:
От средата на 70-те години на миналия век кралица Маргрете обича да работи с така наречената техника декупаж, при която изрезки от списания и книги се залепват, за да се създадат нови и често изненадващи мотиви. Кралица Маргрете изрязва от аукционни каталози и списания за дома и използва своите декупажи като декорация на подноси, рамки за снимки, кутии и особено хартиени кошници, но също така и на по-малки мебели и паравани за камини, които предпазват от течение, когато камината не се използва.

Красивите и причудливи декупажи на кралица Маргрете, които са запечатани със защитен лак, често съдържат препратки към литературни, митологични или художествено-исторически теми, което е отразено в заглавията, които винаги са изписани на датски и френски език в долната част на предметите. Декоративните предмети се подаряват на семейството и приятелите или се поставят около замъците Фреденсборг и Château de Cayx и не на последно място в двореца на Кристиан VII в Амалиенборг, където всички апартаменти за гости са оборудвани с една от хартиените кошници на Нейно Величество, покрити с декопаж.

Все по-изтънчената работа на кралица Маргрете с декупаж е използвана и в книги и филми. През 2000 г. принц Хенрик публикува стихосбирката "Cantabile", а през 2010 г. - стихосбирката "Frihjul", и двете с декупажи на кралица Маргрете, а издадената през 2003 г. на датски и английски език книга "Седем готически приказки" на Карен Бликсен също е илюстрирана с изрезки на Нейно Величество. Кралица Маргрете участва активно и в създаването на няколко приключенски филма, като проектира костюмите и създава многобройните изрязани вселени, в които живите актьори във филмите влизат и излизат с помощта на специални компютърни техники. През 2000 г. кралица Маргрете участва във филмовата адаптация на "Снежната кралица" по приказката на Ханс Кристиан Андерсен. Андерсен, а през 2009 г. - във филма "Дивите лебеди" по приказката на същия автор. През 2023 г. Нейно Величество създава около 70 декупажа за сценографията във филмовата адаптация на разказа "Еренгард" на Карен Бликсен.
Църковен текстил
Скрит текст:
От средата на 70-те години на миналия век кралица Маргрете е проектирала и отчасти е бродирала няколко парамента или църковен текстил за църкви в Дания, Гренландия, Германия и Англия: детайлни епископски одежди, масови одежди в бяло, червено, зелено и виолетово за църквата празници, антепендии или олтарни покривки и дори сватбено одеяло и корица на книга с химни.

Първият църковен текстил е започнат от кралица Маргрете в средата на 70-те години на миналия век, когато Нейно Величество, по своя собствена инициатива, започва да шие нов, зелен месехагел за църквата Fredensborg Palace. Масовата градушка, заедно с бяла и виолетова масова градушка – проектирана от кралица Маргрете, но бродирана и апликирана съответно от кралица Ингрид и Н.В.В. принцеса Бенедикте – беше представена на църквата на нейната 250-годишнина през 1976 г.

Оттогава се е превърнал в много църковни текстилни изделия, както може да се види от прегледа по-долу. Всички са проектирани от кралица Маргрете, която от време на време бродира сама, но иначе оставя работата по шиене и сглобяване по-специално на Обществото за църковно изкуство. Нейно Величество обича да взема мотиви, символи и бродирани цитати от Новия завет, датския псалтир или настоящата църква и нейните непосредствени околности, докато текстилът, който трябва да издържи много години, често е здрава, тъкана с дамаска коприна или вълнени тъкани в цветове, съобразени с църковното пространство. Понякога те се смесват с красиви, рециклирани тъкани от скривалището на кралица Маргрете, например антепендиумът за катедралата Хадерслев, където апликациите са изработени от фина коприна от пътуванията на кралица Маргрете и принц Хенрик до Япония, Китай, Индия и Тайланд, съчетани с оранжева коприна плат от една от парти роклите на Нейно Величество. Останки от жълта копринена дамаска, намерени в замъка Фреденсборг след прабабата на кралица Маргрете, са използвани за бялата трапезария на църквата.

Сред по-новите църковни текстили на кралица Маргрете са антепендиум и масова градушка за църквата на замъка Граастен, изпълнени през 2019-2020 г., като и двете са пълни с бродирани лични символи, като маргаритки, рицарски шпори, сиви каменни ябълки и френски лилии на бледосин фон, който хармонира с бароковия таван на църквата. Съвсем наскоро Нейно Величество създаде червена масова градушка за датската църква „Света Катарина“ в Лондон, която пусна градушката в употреба през декември 2020 г.

Декорации и дизайн
Скрит текст:
Кралица Маргрете е допринесла за множество обществени проекти с артистичните си творби. В допълнение към църковния текстил, кралица Маргрете е проектирала, наред с други неща, олтар за Skei Fjellkirke в Норвегия, коледна лъжица и датската коледна значка на годината през 1970, 2003 и 2015 г., както и коледната значка на Гренландия през 1983 г. .

Изкуството на кралица Маргрете също е предоставено на редица хуманитарни организации, където печалбите от продажбата на плакати, литографии и календари на Нейно Величество са отишли ​​за текуща цел. Няколко от организациите са сред покровителствата на кралица Маргрете, като Обществото за борба с рака, Асоциацията на склерозата и Асоциацията на гренландските деца.

Бродерии
Скрит текст:
Според самата кралица Маргрете, Нейно Величество мразела ръкоделието като дете и предпочитала да рисува. Това се промени през лятото на 1960 г., когато кралица Ингрид и група приятели се забавляваха да бродират в замъка Граастен, докато гледката на красивите цветни прежди запали желанието на младия престолонаследник да шие. Бързо се превърна в чанта за парти, бродирана за майката в импровизиран, подобен на пламък мотив, калъф за очила за Н.В.В. принцеса Бенедикте и калъф за стол за Амалиенборг - всичко това е направено без шаблони.

Оттогава - в допълнение към официалния бродиран църковен текстил - това се превърна в безброй частни бродерии, които са били подарявани или използвани в собствените всекидневни на кралица Маргрет: парти чанти и кутии за очила за приятели и членове на семейството, коледни календари за всички внуци, коледна покривка с дължина три метра и половина за замъка Марселисборг, калъфи за възглавници и мебели за замъците, кралския кораб Dannebrog и Jagthuset i Trend, паравани за камини за наред с други неща, замъкът Фреденсборг и дори тоалетка за Н.В. Кралицата.

Бродериите сега се изработват по модели, които самата кралица Маргрете създава върху милиметрова хартия, за предпочитане въз основа на монограма на получателя и увити с виещи се форми. Цветовете на бродериите се адаптират, както мотивът, лицето или помещението, където ще бъдат поставени бродериите.

Нейно Величество също така е проектирала няколко бродерии за популяризиране на занаятите, включително модели за календари, калъфки за възглавници и подложки.

Личните бродерии на кралица Маргрете бяха изложени в замъка Колдингхус през 2021 г.

# 572
  • София
  • Мнения: 2 585
Страхотна е юбилейната чаша Heart
Маргрете има арт талант безспорно, не беше ли изработвала и подарявала чанти на снахите си, Daviz?
Помня, че бяха много красиви и цветни.

# 573
  • Мнения: 5 419
Защо ми се върти едно коледно клипче, може би, с Маргрете, в което бърка в разни сандъци, вади разни неща... с една детска радост в очите. Просто се сетих сега, като говорим за талантите й.

# 574
  • София
  • Мнения: 11 290
Аз пък помня, че беше рисувала илюстрации към издание на  "Властелинът на пръстените".
Страхотна е Маргрете - хубаво е, че въпреки "тежка е царската корона" е успявала да се занимава и с творчество.
Чашката е много красива!

# 575
  • Мнения: 1 877
Принц Уилям пристигна в Конферентния център за срещата днес следобед.

# 576
  • Мнения: 5 206
Чарлз III проведе аудиенция с Джулиус Маада Био, президент на Сиера Леоне, в Дъмфрис Хаус, в Шотландия.


# 577
  • Някъде там
  • Мнения: 19 149
Защо ми се върти едно коледно клипче, може би, с Маргрете, в което бърка в разни сандъци, вади разни неща... с една детска радост в очите. Просто се сетих сега, като говорим за талантите й.
Не се сещам за кое говориш, но тя има толкова много забавни и винаги с онзи детски ентусиазъм и дори сега когато видимо не е както преди, пак погледа й грее.
Ще търся и ако намеря ще сложа.

Жасмин ето.
Мери я носеше преди две години на "Лешникотрошачката", на която пак Маргрете беше направила сценичните костюми.
Мари не си спомням виждала ли съм я с нея.

Не са само чантичките. Много бродирани неща имат всичките й роднини от нея.

Да Лана под псевдонима Ingahild Grathmer.

# 578
  • При семейството си
  • Мнения: 7 875
Чашката струва скромните 106.90 €:
https://www.royalcopenhagen.com/en-ie/collections/all-collection … ion-26-cl-1075811

# 579
  • Мнения: 9 500
То като всякакви други чашки на същата фирма Simple Smile Изцяло ръчно изработени...
https://www.royalcopenhagen.com/en-ie/our-legacy/a-delicate-craft/the-craft

# 580
  • Мнения: 1 877
Херцогинята на Единбург посети "The Company Shop - community hub" в Лондон и получи торта за  60-ия си рожден ден.

# 581
  • При семейството си
  • Мнения: 7 875
Софи участва в много смислени инициативи, ангажименти, без да е в центъра на прожекторите, медиите, снимачните екипи.
“Community Hub предоставя променящо живота обучение и личностно развитие чрез плана Какво ако, задвижван от печалбите от Community Store. Помага на хората да повишат своята увереност, да надградят силните си страни и да преодолеят бариерите в живота си. Community Hub вдъхновява хората да станат най-добрата версия на себе си.”
Кога е всъщност рожденият и’ ден?

# 582
  • Мнения: 5 206
Принц Уилям се спря да изпие сайдер Bulmers и да побъбри за футбол с феновете на Астън Вила при изненадващо посещение в пъб Wetherspoons в Бирмингам - докато чакаше влака за дома…

Последна редакция: ср, 15 яну 2025, 18:50 от Tinо

# 583
  • София
  • Мнения: 11 290
Не струват ли в този порядък подобни чаши, с цел отбелязване на разни събития?

# 584
  • Някъде там
  • Мнения: 19 149
Максима посещава Royal Cosun, носител на наградата "Крал Вилем I" в категорията "Голяма компания".
Скрит текст:
Royal Cosun произвежда растителни храни и хранителни съставки, фуражи за животни, съставки на биологична основа и зелена енергия. Тяхната мисия е да извличат всичко от завода, за да предоставят решения на обществените предизвикателства в областта на храните и климата.
Кралица Максима посещава Royal Cosun, носител на наградата "Конинг Вилем I" в категорията "Голяма компания". По време на посещението си в иновационния център и склада за захарно цвекло кралица Максима 0.а. разговаря с производителите за осигуряването на модел на печалба, който да е устойчив в бъдеще, за устойчивостта на полето и за наследяването на бизнеса. Разговаря със служителите за прехода към протеини, ферментацията, устойчивостта и най-доброто използване на остатъчните потоци.

Бенедикте е била в Етиопия  като патрон на SOS Детски селища. Как пътува да изпълнява ангажименти в такива далечни и не особено безопасни страни сама и то на тези години й се чудя. И тя и доня София и Муна не спират с пътуванията.
Чудесен патронаж и ангажимент.


Скрит текст:
Нейно кралско височество принцеса Бенедикте току-що се завърна от патронажно пътуване в Етиопия По време на патронажното пътуване принцесата се запозна с работата на SOS Детски селища в африканската страна.
SOS детските селища в Етиопия подкрепят деца и младежи, живеещи в трудни условия, за да получат безопасно отглеждане с грижа, стабилност и възможност за развитие. В допълнение към концепцията за детски селища участието на SOS Детски селища в Етиопия включва и алтернативни форми на грижа за деца, които не могат да живеят с родителите си, специални инициативи за млади хора, превантивна дейност и хуманитарни усилия (спешна помощ).
Принцеса Бенедикте е патрон на SOS Детски селища от 1995 г. насам.
Фредерик днес приема нови посланици.

Общи условия

Активация на акаунт