Всякакви въпроси за пералнята - тема 20

  • 27 511
  • 739
  •   1
Отговори
# 480
  • Мнения: 27 829
Продават се после като втора употреба. Амазон е пълен с такива стоки. Пише си го ясно, отразено е в цената.
При пералните не е кой знае каква драма. Перланя е, ще пуснеш два три празни цикъла да се дезинфектира. Не е баш така при епилаторите например.
За протокола, и аз се срамувам да връщам.

# 481
  • Мнения: 14 380
Колко удобно,
Да ползваш уред и да го върнеш, защото си променил решението си.

Освен ако няма упоменат тест период, ми се струва неуместно очакване от потребителите.
По принцип си права. Има хора, които злоупотребяват, но в конкретния случай става дума за наистина дефектна бройка. Ако са коректни, би трябвало поне да ѝ я заменят.
Аз, на нейно място, бих снимала какво прави този уред и бих изпратила снимките на АЕГ-България с молба за замяна.
В случая на една друга потребителка ставаше дума също за дефектна бройка, но тя твърдеше, че АЕГ, като цяло, са си такива, което просто не е вярно.

Последна редакция: пн, 28 апр 2025, 12:39 от petiaivanov

# 482
  • Мнения: 51 922
Дефектна (или несъответстваща) стока се връща по друго перо - като рекламация. Това не е като връщане без причина, просто хей така.

# 483
  • Мнения: 76 105
При рекломация не връщаш. Пращаш за ремонт - това е водещото! Wink

# 484
  • Мнения: 51 922
Зависи от рекламацията. Ако е повреда - ремонт. Ако е несъответствия или механично чупене връщаш.

# 485
  • Мнения: 76 105
Няма такова нещо.
Законът е един за всички уреди..от обувка до пералня.
Единственото различно е ако търговецът прецени да върне парите още при първа рекламация..но НЕ е дръжен и на практика се случва мнооооого рядко. И ако откаже...си е в правото си
И пак казвам..при единици търговци минава това..заради политиката им.

# 486
  • Мнения: 51 922
Тоест ако съм поръчала черен хладилник 203 см, а ми доставят бял 186 см не мога да го върна???  Нали затова пиша за несъответствие.

# 487
  • Мнения: 5
Не знам дали си струва да се хабя да пиша, но в опит да бъда полезна на princess_07 и snejinka ще опитам...
Като минала през връщане на пералня AEG, също късаща и захабяваща дрехите, което беше бавно, кошмарно и ми коства доста търпение и нерви, но все пак успях, благодарение на пост в тази тема и подробни насоки от потребителка, минала през същия проблем, който вероятно може да намерите назад.
Накратко:
1. Предявявате рекламация към търговеца и си искате входящ номер, като подробно описвате проблемите. Имате отношения с него - договор за покупко-продажба. Не се жалвате нито пред АЕГ, нито пред вносители, нито пред сервизи и т.н. - с тях нямате отношения и те няма какво да направят. Обръщате се само и единствено към търговеца.
2. На имейл, който търговеца ви предостави може да изпратите снимки на съсипани дрехи с подробно описание като в рекламацията.
3. Чакате няколко посещения от сервизни техници, които ще идват и само с поглед ще "констатират", че уреда е изправен и няма проблеми. Но това не трябва да ви отказва, напротив!
4. Пускате много подробна жалба до КЗП с всички документи - касови бележки, входящ номер на рекламацията и протоколи от сервизи, задължително и снимков материал на съсипани дрехи. За да спестите време ви съветвам да я пуснете още след първото посещение от сервизен техник.
5. Следва да вземат да "тестват" уреда в сервиз - тук се пригответе също за много неадекватни тел. разговори с арогантни "техници", които всячески ще ви убеждават, че пералнята не късала и как я били тествали допреди малко с дрехите на бебето на колегата, а преди това с работните им дрехи и т.н., но не я приемайте обратно в никакъв случай, настоявайте да продължат да я тестват. На мен накрая ми казаха, че вероятно маншона бил крив и ако искам да го поръчат и да го сменят, друго не можели да направят. Излишно е да казвам, че маншона не е бил крив, както и барабана никъде на закачаше, и бяха в напълно в изрядно състояние... Отговорих да го поръчат, тъй като това отнемало мин. 2 седмици за доставка, а оставаха 7-8 дни до изтичането на 1 месец, откакто пералнята е в сервиза, който изчаках да мине и посиках от търговеца да ми върне парите. Общо взето по тази точка се стремите да мине 1 месец, за да си поискате обратно парите от търговеца...

# 488
  • Мнения: 97
Хиляди благодарности! Надявах се да се включи някой, минал по тази процедура. Не исках да вредя на търговеца, тъй като до момента са отзивчиви и бързи, но вероятно ще се стигне до там. Този месец без пералня ме притеснява, но явно няма как по друг начин. Ще имам предвид казаното, много благодаря за отделеното време!

Последна редакция: пт, 02 май 2025, 16:21 от princess_07

# 489
  • Мнения: 1 655
И все пак откъде идва проблема с късащите дрехите пералня?

# 490
  • Мнения: 14 380
Според мен се закачат някъде между барабана и маншона.
На мен никога не ми се е случвало с която и да е марка, която съм имала през годините.

# 491
  • Мнения: 2 415
Аз ползвам АЕГ 8 серия, някаква лавамат май се водеше, от около 2 години, но... Не мога да я харесам тази пералня и това е.
Пера с прах Ариел, рядко ползвам течен, дори последните поне 7-8 месеца не съм и ползвала.
Слагам дреха с петно, пускам програма памук 2 часа и нещо, градуси 40-50, зависи цветно или бяло, пускам предпране вече времето става над 3 часа. Вадя дрехите и да...петното си е там. Честно казано със старота, Беко, не беше така, дори почти не съм ползвала предпране.
Сега на всяко петно ползвам спот или пръскам с меглио...има подобрение, ама някак си очаквах повече от 8-ма серия.
Скоро правих почистване на пералнята с препарат, измих и долния филтър. След 2 дни, както си работеше пералнята показа грешка е20, прочетох в интернет за прегънат дренажен маркуч. Натиснах я пак да тръгне, въртя там известно време, сменя времето, накрая спря...дрехите подгизнали, мокри..центрофугата явно не се е включила.
На другия ден, ММ и е гледал маркучите, канала, да няма запушване, няма.
Отворихме пак долния филтър на пералнята, наблъскан с мъх... Преди 2 дни като го чистих имаше съвсем малко, сега много, защо нямам идея. На старата за 8 години и бях чистила филтъра 3 пъти и всеки път беше доста чист, по една точка мъх и веднъж имаше стотинка. Та тук ми стана странно, защо така се е затлачил, толкова скоро. Не я харесам 🤣
Друго, което не ми се беше случвало със старата за 8 години.
Гумата до барабана беше с някакъв налеп, мръсотия, а честно казано не съм прала някакви много мръсни дрехи и обувки не съм.
Пералнята я затварям, само когато работи, през другото време вратата е открехната, чекмеджето също, почти винаги слагам и една микрофибърна кърпа на гумата (там където имаше и налеп единия път) да попие останалата вода.
Все пак има и положително - не ми е късала дрехи, само нервите.
Ще си я ползвам, докато работи, нооо не я харесвам и вероятно бъдещата ми няма да е АЕГ. Скоро и сушилня сменяхме, та като минавах покрай АЕГ гледах на другата страна. Когато я избирахме консултантът ни каза че и Бош и АЕГ са добри, но отвора на барабана при АЕГ бил по - голям и съответно по - удобно за пране на завивки и по - обемни неща.
Ама той ММ я избира за това сигурно не се сработихме с нея, а обикновено аз избирам техниката вкъщи 😁

# 492
  • Мнения: 210
Купих АЕГ по препоръки от тази тема и мога да кажа, че съм повече от доволна.
Чак вече се притеснявам да я похваля като чета проблемите на другите.
Единственият недостатък, който мога да посоча е липсата на аромат, но вероятно проблемът е и в мен с моето странно обоняние след Ковид, не съм сигурна.
До преди 2 месеца смятах, че старата пере, в голяма заблуда съм била обаче.
Нарочно пуснах килимчето от балкона - то стана буквално като ново. Старата не успяваше да го изпере.
Центрофугата е повече от феноменална, дрехите са почти сухи. И другото, което мога да отбележа, разходът на вода падна надолу, както и електроенергията. А не пера по-малко.

# 493
  • Мнения: 76 105
Това с малкият разход за вода за мен не е плюс. Не харесвам пране с канче вода...водчка си е нужно и то повечко Grinning..лично мнение ъф корс.

Капамел...не знам за отворите но аз ходех с ролетка в магазина и си замервах чинно отворите Simple Smile
Да не се бърка консултантът с външната част на люка ..че често тя е по-голяма но вътре отворе - не? Едва ли и той е замервал с ролетка.....вероятно е ръсил думи на кило ... така си мисля.

# 494
  • Мнения: 3 798
Карамел, по същия начин бях аз три години с Бош- скъсах си нервите.
Така е като пратиш мъж да купува пералня , омаяли го консултанти и вместо Самсунг- Бош.
Повечето мъхове във филтъра са заради по- малкото вода и дългото време на пране.
Два часа и кусур ми въртеше пет парцала, че и вода доливах на всяко пране.
Родих се с новата , избирам си градуси, обороти и пере точно , колкото е зададено на дисплея.

Общи условия

Активация на акаунт