МОН - промените продължават (6)

  • 37 432
  • 746
  •   1
Отговори
# 645
  • Варна
  • Мнения: 111
Не точно, бях писал за въпроси относно НВО и стремежа на учители за оформяне на годишна оценка, та ми отговориха в рамките на няколко часа. Може да е било и излючение, Joy знам ли...

# 646
  • Мнения: 647
Не точно, бях писал за въпроси относно НВО и стремежа на учители за оформяне на годишна оценка, та ми отговориха в рамките на няколко часа. Може да е било и излючение,:joy: знам ли...

Това е похвално😇

# 647
  • Мнения: 7 683
Galub, пак да кажа, че тази тема и тези ти съждения бяха коментирани надълго и нашироко назад в темата. Чак до решаване на задачи от ИИ се стигна. Joy Нека не повтаряме дискусията. Безсмислена е и излиза много от темата.
И сте я водили с един пълен и завършен тъпоъгълник. В геометрията такава фигура няма 🤣, но във форума има и това е той. Стана ми интересно, та погледнах назад. Много възпитано сте му обяснили някои неща, и ти, и другите, но от един тъпоъгълник какво може да се очаква, освен да си знае неговите тъпотии. Беше писал между другото, че Румъния била 40 милиона. Освен това защитава и ЛГБТ, абе въобще... много неприятна личност. Личност ли казах... всъщност истински тъпоъгълник.

# 648
  • София
  • Мнения: 16 209
МОН винаги са ми отговаряли на сигнали и жалби. Но в случая става въпрос за събиране на становища и мнения по проект на нормативен акт, а те не предполагат отговор.

# 649
  • софия
  • Мнения: 30 338
Изпратените становища и предложения и тяхното отразяване се включват в съгласувателна таблица, която е част от документите, които се внасят към акта в дневния ред на МС. Там си следете какво се случва с предложенията.

# 650
  • Пловдив
  • Мнения: 1 144
Аз също съм доволна от предложените промени.
Ще чакаме наредбите, за да се изяснят детайлите.

# 651
  • Мнения: 4 619
Всяко електронно писмо, изпратено на priemna@mon.bg, получава автоматично деловоден отговор и може по него да се следи на кого е разпределено за отговор и т. н.
Конктетно за наболялата тема, когато има общ обсъждане, се пише на посочените на сайта конкретни мейли и тогава няма обратна връзка, след се накрая таблицата и последващите версии на акта.

# 652
  • Мнения: 164
Galub, пак да кажа, че тази тема и тези ти съждения бяха коментирани надълго и нашироко назад в темата. Чак до решаване на задачи от ИИ се стигна. Joy Нека не повтаряме дискусията. Безсмислена е и излиза много от темата.
И сте я водили с един пълен и завършен тъпоъгълник. В геометрията такава фигура няма 🤣, но във форума има и това е той. Стана ми интересно, та погледнах назад. Много възпитано сте му обяснили някои неща, и ти, и другите, но от един тъпоъгълник какво може да се очаква, освен да си знае неговите тъпотии. Беше писал между другото, че Румъния била 40 милиона. Освен това защитава и ЛГБТ, абе въобще... много неприятна личност. Личност ли казах... всъщност истински тъпоъгълник.

Мецане,

гората да не е стигнала до 4 -ти км ? Пийте си редовно хапчетата те ще Ви помогнат когато Ви се привиждат разни неща.
Може и просто да се извините.
Иначе е абсурдно да обяснявам, че нямам сестра. В няколкото десетки поста, които съм пуснал тук  нито съм имал желание да обсъждам ЛГБТ , а още по-малко пък някога за нещо да съм коментирал Румъния и населението и ?!?!?
Но не се плашете има надежда за Вас. ИИ има добра вероятност да помогне на хората с различен вид дефицити.

Иначе знам, че е обсъждано нещо относно ИИ, има различни мнения. Нямам намерение да налагам моето /споря/ на никого макар да е добре подплатено с факти и знания , които за голяма част от хората тук към момента са неизвестни..... и биха били полезни. Скастриха ме, спрях и не ме интересува. Всеки да си мисли и оправя както иска.
Бъдещето, каквото и да е то ще се случи без оглед на това дали мението ми съвпада с нечие друго по какъвто и да било въпрос.
Това се отнася и за промените на МОН. Никой няма да се съобрази с някакви , майки и татковци и да пишат мейли....

Всичко това е извън темата и глупав спор затова се извинявам на тези , които го четат , но след като другото абсурдно и лъжливо обидно мнение не е изтрито смятам за редно да отговоря по същият начин.

Последна редакция: пн, 26 май 2025, 17:02 от Galub

# 653
  • Мнения: 2 461
Галъб,
Нали се казва обществено обсъждане? Обществото не е ли от майки и татковци?
За един приятел питам

Последна редакция: пн, 26 май 2025, 16:51 от Априлски душ

# 654
  • Мнения: 164
Тук е общество, навън също има такова. То може да обсъжда каквото си иска и го прави...И какво от това ?!
Това има малко общо с решенията , които се взимат.
Нужно е опита за решение да е по някакъв съвсем екстремен въпрос тотално в противоречие с разбиранията на обществото, който би предизвикал сериозни катаклизми в реаният свят  / тип стачката на СКГТ или сваляне на правителството/ , така че да има отзвук в управлението.
10, 100 или 10 000 мейла са нищо.....за закон за образованието.
Без да провокирам спорове особено с политика и не изказвам никакво мнение по темите само ще спомена , че по-голямата част от обществото е против еврото според проучванията , но не питат хората.
А при приемането ни в НАТО , вероятно 90% от хората бяха против.

Има още куп подобни примери и на този фон някакъв си закон за училищата с добре аргументирани / оправдани промени / а те са такива - всичко се променя в името на по-добро/ не би минал само по 2 причини. Първо , ако падне правителството или ако има много по-комерсиални неща за приемане и не остане време за този закон/ случвало се е в миналото с полезни закони, които дори са били приемани на първо четене/ докато отново падне правителството....
Иначе редакции ще има до приемането , но същината няма да се промени.

Последна редакция: пн, 26 май 2025, 17:10 от Galub

# 655
  • Мнения: 7 683
Изобщо нямах предвид теб. Ти защо се припозна?! Сам си си отговорил - нито си коментирал ЛГБТ, нито Румъния. Така е. Нито пък си участвал във въпросната дискусия 🤣 ...има сигурно нещо в това, че сам се припозна, но аз не съм виновен за това...

# 656
  • Мнения: 4 482
Цитат
Има още куп подобни примери и на този фон някакъв си закон за училищата с добре аргументирани / оправдани промени / а те са такива - всичко се променя в името на по-добро/ не би минал само по 2 причини.

Аз промени видях, аргументи - НЕ! Та ... ако обича авторът да цитира тия добри аргументи. Що се отнася до "всичко се променя към по-добро" - такива общи балалайки показват липса на аргументация. При толкова критика и то - сериозна, да му казваш на всичкото "добро", айде нема нужда. Sunglasses Кажете ни какво съдържа това "добро" и "по-добро".

# 657
  • Мнения: 75 456
https://www.mon.bg/project-document/proekt-na-zakon-za-izmenenie … noto-obrazovanie/

Тук са публикувани мотивите към/за промените.

# 658
  • София
  • Мнения: 16 209
Няма да навлизам подробно колко добре аргументирани са всички промени, но ще посоча само това "логически издържано" и "дълбоко премислено" творение:
„(5) Чрез оценяването в процеса на училищното обучение се насърчава активното учене и придобиването на житейски значими умения и се отчитат и придобитите от учениците социално–поведенчески умения.“
Ако не е ясно какво означава това, да поясня /защто подозирам, че и за авторите не е ясно/: допуска се едно абсолютно недопустимо смесване на два изцяло различни института в училищното образование - оценяването на придобитите знания и санкциите за дисциплина. Наред с това, със същите промени се въвеждат изисквания за обективност, справедливост и  прозрачност на оценяването, при ясни и предварително обявени критерии за оценяване. Поставят се следните въпроси:
Как отчитането на социално–поведенчески умения кореспондира с изискванията за обективност, прозрачност и ясни критерии за оценяване? Как и по какви критерии ще се оценяват социално-поведенческите умения? Доколко такова оценяване изобщо би могло да бъде обективно и прозрачно? С каква тежест ще се отчитат социално–поведенчески умения спрямо придобитите знания?
Въпросите са реторични, разбира се. Както казах и по-горе, това отваря широка врата за субективно оценяване на база лични симпатии и наказателни оценки, което по никакъв начин не кореспондира с посочените в мотивите към законопроекта цели. Разпоредбата изглежда като писана от научен сътрудник без какъвто и да е пряк допир с реално училище и без каквито и да е умения за моделиране на процесите в развитие.
Промените относно МГ-тата - въвеждането на допълнителен изпит за прием в тях е добра идея, автоматичното продължаване на приетите в 5-ти клас - не е. Последното не е в полза на изпълнение на посочените цели за осигуряване на достъп до МГ на добрите математици. Приемът в 5-ти клас е по-скоро избор на родителите и често не заради самата математика, а заради търсенето на добро училище в прогимназиален етап, в който именно се случва най-големият срив в българското образование. С допълнителния изпит ще се осигури оставането на добрите математици в МГ, без да е нужно да им се гарантира автоматично.

Та, аз ще драсна едно становище до МОН и гарантирам, че ще е по-добре аргументирано.

# 659
  • Мнения: 962
Аз имам въпрос към по-запознатите. Резултатите от това обществено обсъждане могат ли реално да променят нещо - т.е. длъжни ли са да се съобразят с тях или всичко е на добра воля?
Да не е положението кучетата си лаят, керванът си върви..

Общи условия

Активация на акаунт