Задължителен ДЗИ по математика в 12 клас - за или против

  • 9 493
  • 105
  •   1
Отговори
# 30
  • Мнения: 17 153
Само, че за целта в училище трябва да се премахне академичната математика за не профилираните с математика паралелки и да се учи приложна математика. На когото му трябват лимеси, прогресии, логаритми, синуси, косинуси, вариации, пермутации, факториел, че дори и квадратни уравнения да ги учи в профил математика или в университета. Програмата е безумна. Не се развива мисленето на децата, тъпчат ги с информация, за която няма достатъчно време за усвояването, а и едно 90% от учениците не виждат полза от това, което са принудени да учат.

# 31
  • Мнения: 51 170
И това съм казвала - за тези, които са избрали профил без математика трябва да има по-различна такава, на по-ниско ниво, но по-приложна.

# 32
  • Мнения: 17 153
За съжаление ,не само в математиката, материалът е все по-академичен.
В момента има два варианта на ДЗИ - математика и профилна математика.

# 33
  • Мнения: 19 150
Категорично против!!!!! Матурата по математика в момента е много трудна  Ако задължителната ще бъде на същото ниво, огромна част от децата няма да изкарат оценка различна от 2. Абсурдно е. При този огромен  и труден материал, липсата на достатъчно добри учители, които да го обяснят така, че да се разбере и липсата на достатъчно часове, за да се упражни (а математиката се учи с решаване на много задачи) е абсурдно да се подготвят. Родителите и за матурите по математика ли ще трябва да плащат частни уроци? Толкова много проблеми има в това образование в момента - те още простотии измислят.

# 34
  • Мнения: 9 117
Против съм, макар че за мен математиката е голяма любов и решавам задачи за отпускане и удоволствие. От друга страна е някак странно човек със средно образование да не може да сметне проценти, лица и други такива ежедневни неща. Всичките ми приятели лекари са добри математици, може би са просто хора с високо IQ.

# 35
  • София
  • Мнения: 5 286
Разбира се, че против! Елементарна математическа грамотност може и по друг начин да се постигне. Има НВО в 7 клас. Толкова е достатъчно. Там се учи как да изчислиш колко плочки ще са ти необходими. След това е излишен предмет за повечето ученици в сферата на хуманитарни и културни дисциплини.

# 36
  • Мнения: 51 170
Разбира се, че против! Елементарна математическа грамотност може и по друг начин да се постигне. Има НВО в 7 клас. Толкова е достатъчно. Там се учи как да изчислиш колко плочки ще са ти необходими. След това е излишен предмет за повечето ученици в сферата на хуманитарни и културни дисциплини.

Така е. И защото е излишен и ненужен го забравят. Не виждам нищо лошо да си го припомнят, докато още могат. На същото ниво горе долу. Колко ли младежи нямаше да се хваната на въдицата на бързите кредити ако знаеха за сложната лихва и експоненциалния растеж....

# 37
  • Мнения: 19 150
Разбира се, че против! Елементарна математическа грамотност може и по друг начин да се постигне. Има НВО в 7 клас. Толкова е достатъчно. Там се учи как да изчислиш колко плочки ще са ти необходими. След това е излишен предмет за повечето ученици в сферата на хуманитарни и културни дисциплини.

Така е. И защото е излишен и ненужен го забравят. Не виждам нищо лошо да си го припомнят, докато още могат. На същото ниво горе долу. Колко ли младежи нямаше да се хваната на въдицата на бързите кредити ако знаеха за сложната лихва и експоненциалния растеж....

Затова е добре да се въведат часове по финансово образование, особено за гимназистите поне във втори гиназиален етап. Да добият някава поне базова финансова култура. Но това е друга тема.

# 38
  • София
  • Мнения: 5 286
Това е едно, Черна станция, Вълчев обаче търси инженери и специалисти. Матурата ще е сложна и върху материал, който не се разбира масово от учениците и не им е необходим. Има други начини да се привличат специалисти - финансови и социални стимули, а не да прецакаш бъдещето на 95% от учениците. Тоя върна петилетките в образователната система.  Neutral Face

Последна редакция: нд, 02 фев 2025, 09:47 от Lunna_sonata

# 39
  • Мнения: 1 088
Абсолютно съм на мнението на Черна станция. Глупаво е да се гледа на математиката все едно е само прогресии, логаритми, синуси, косинуси, вариации, пермутации и т.н. Доста често ме питат, а и чета в форуми за решаване на задачи до 4 клас, за да помогнат на децата си. Потресаващо невежество, но не - против са за ДЗИ. С какво БЕЛ е по-необходимо и полезно в живота?

# 40
  • Мнения: 17 153
И като се въведе задължителен ДЗИ по математика изведнъж всички ще научат математиката ли? Който едва връзва тройката сега като ученик, той и на изпита няма да върже. Справка НВО 7 и 10 клас. Там поне са само точки без оценка. На ДЗИ всичко под 30 точки е Слаб (2). Ако средният резултат на НВО за 7 клас е 35-40 точки, то в 10 клас пада, затова пък е реално, защото на уроци и школи не се ходи, явяват се с училищните знания. На ДЗИ обаче резултатът средният ще е не повече от 20-25 точки.

Последна редакция: нд, 02 фев 2025, 22:54 от Mama Ru

# 41
  • София
  • Мнения: 5 286
С какво БЕЛ е по-необходимо и полезно в живота?

Комуникация и взаимоотношения, анализ и интерпретация на текстова/устна информация, културна идентичност, изразяване, емоционална интелигентност, социална адаптация и др. Все едни такива неща, които са необходими в ежедневието.
Вкарването на математика като задължително ДЗИ е вид петилетка за мен. Не ни достигат кадри, то за това през следващите 5 години ще въведем матурата, за да ни стигат. От историята мога да ви кажа, че петилетките не работят. Опа, хайде сега и една задължителна матура по история, за да не ставаме свидетели на такива тъпи идеи от министри.

# 42
  • Мнения: 1 088
И като е слаб 2, защо трябва да завърши средно? Разбира се, говорим за базови познания, а не въпросните логаритми, синуси, косинуси, вариации, пермутации? Айде малко да се напънат с математиката, пък стига с това родителско закрилничество, видиш ли тормозени били децата. За мен пък литературата е ужас, ама я учих ща не ща. С нищо не ми помага изучаването на някакви произведения и анализи какво иска да каже автора.

# 43
  • Мнения: 17 153
Да, де, ама те изпит върху базовата математика са държали вече и в 4, и в 7 клас. На ДЗИ е върху материал от 11 и 12 клас. Та какво точно се учи по математика в гимназиален курс?
8 клас - пермутации, вариации, комбинаторика, квадратни уравнения и трапец до тук. За трапец добре, ама другото?
ДЗИ в 12 клас нито по БЕЛ, нито по математика не може да е върху материал до 7 клас. Той си е върху съответната степен.

# 44
  • Мнения: 1 088
Mama Ru, съгласна съм с вашето мнение. Но както ДЗИ по математика е излишен върху материала от 11 и 12 клас, същото важи и за БЕЛ. По-добре или да се въведе избор на предмет или да върнат освобождаването с оценка над 5.

Общи условия

Активация на акаунт