Кои са отличителните белезиq по които можете да се ориентирате?
Липсва говор до 2 г и 6 м.
Използва само няколко думи или говори неразбираемо, на свой собствен език, липсват фрази.
Детето не говори, използва предимно жестове и мимики, за да бъде разбрано.
Не реагира на името си.
Не проявява интерес към подражание.
Не изпълнява прости инструкции.
Избягва очен контакт за продължително време.
Не се включва във всеобща игра.
Не проявява интерес към четене на приказки.
Не посочва познати предмети, обекти по инструкция.
Не играе с играчките по предназначение или изобщо.
Проявява неспокойство, хиперактивност.
Наблюдава се хиперсаливация – повишено слюноотделяне.
Изпитва затруднения в преработката на течности и храни.
В предучилищна възраст изпитва трудности в разказването на последователни картини по зададен сюжет, липса на концентрация и внимание.
Говори прекалено бавно или бързо.
Има нарушения на височината, силата и тембъра на гласа.
Наблюдавате заекване, запъване на срички, думи.
Няма ориентация за ляво-дясно, горе-долу.
Не разпознава цветовете.
Не може да брои в прав и обратен ред до 10.
Не може самостоятелно да се облича, самообслужва.
Има дискоординация на движенията.
В начална училищна възраст има проблеми в овладяването на:
Смятането, писането, четенето.
Трудно чете числата и разбира математическите знаци и термини, среща трудности при решаване на устни и текстови задачи, логическо мислене.
Пише огледално, заменя сходни букви и звукове, пропуска, добавя или размества букви и срички, пише разделно части на една дума, слива съседни думи, не спазва редовете и др.
Чете бавно, буква по буква, заменя сходни звукове и букви, пропуска и добавя звукове и срички, често губи мястото на четене, нарушено е разбирането на прочетеното.