УниКредит - блокиране на дебитна карта

  • 852
  • 9
  •   1
Отговори
  • Пловдив
  • Мнения: 19 422
През януари ми блокираха дебитната карта заради опит за съмнителна транзакция - наистина не го бях направила аз. Наложи се да ходя в клон, за да изтегля сума за текущи нужди на каса и да заявя нова карта, и да чакам няколко дни, за да бъде издадена.
Тази сутрин пак - известие за опит за покупка на стойност 15 австралийски долара, блокирана карта.
Банката не съм я избирала, просто навремето там, където работя, от счетоводството ми заявиха, че не може то така да си избирам аз банка, където да ми превеждат заплатата, тази банка трябва да е, и точка (знам, че може, но за дреболии не ми се разправяше, и то със счетоводители, и то заради вероятно нечии топли връзки с банката, в която бяха тогава и сметките на самото учреждение). Сега обаче не искам да я сменям, свикнала съм с нея.
Но и не ми е кеф през седмица да ми блокират картата, да тичам по клонове и да чакам с дни без карта. Хубаво е, че спират съмнителните транзакции, браво, искрено, но защо след това трябва да ми се налага издаване на нова карта, не знам. С тази карта НЕ пазарувам по интернет, а само от физически магазини. Не я давам физически на никого също така, у мен стои.
Имате ли някакви съвети, какво да избягвам (освен пазаруване), какво да проверя, на какво може да се дължи?

Последна редакция: нд, 09 фев 2025, 09:12 от Магдена

# 1
  • София
  • Мнения: 18 211
Възможно ли е все пак някой около теб да се заиграва с картата ти?
Може и в някой от редовните магазини, където пазаруваш, не близък.
Сети се къде си ползвала и двете карти.

Иначе съпругът ми има от много години сметка и карта в банката. Има и онлайн банкиране. От години не е ходил на гише. Всичко се случва онлайн или по телефона, а картата ти я изпращат с куриер до удобен за теб адрес.

Съветът ми е да я виртуализираш и да зададеш плащане само след потвърждение с пръстов отпечатък, независимо от начина на разплащане.
Смени си също така контактите в банката - имейл и телефон за потвърждение при плащане онлайн. Може някой да е прихванал тях.

# 2
  • Мнения: 28 661
Хм, странно. Първата ми мисъл беше, че си пазарувала в интернет и оттам са ти изтекли данните. Но щом само във физически магазини я ползваш...
Няма ли начин да си изкараш втора карта – някаква Виза например, за да пазаруваш само с нея? Аз например си взех карта на Револют точно с цел пазаруване и теглене от банкомат без такса. Прехвърлям си малки суми, харча, като свършат – пак зареждам. Така че и да стане някаква издънка, да изгърми револют картата, а не тази към основната ми сметка.
Плюс това ползвам Paypal и Gpay навсякъде, където е възможно, при онлайн плащанията. Още един буфер, за всеки случай.
И с включени всички възможни защити – пароли, кодове за верификация и т.н.

# 3
  • София
  • Мнения: 3 603
Точно уникредкт не ги знам как работят, но трябва да има опция за сигурност. Например да ти искат потвърждение през приложението на телефона, когато се пазарува онлайн.
Освен това има и опция онлайн покупките да се забранят.

# 4
  • Мнения: 2 840
Някой определено има някакви твои данни и за втори път опитва да харчи твои пари. Майки ми, която също като теб не пазарува онлайн, плаща с картата рядко и то само в 1-2 магазина, не я е давала на никого преди време беше с блокирана карта (друга банка) заради опит за плащане с нея в САЩ.
Ако не искаш да сменяш банката (което не разбирам защо е). При получаване на новата карта отдели време за да прочетеш и направиш правилните защити: оторизация с пин за всяко плащане, допълнителна защита с код при онлайн плащания. Наистина е хубаво, че банката спира плащанията и слава Богу, че е така, но ако трае всеки път с дни и разхождания …
Няма ли вече банки в България, които да са станали по-гъвкави? Да заявиш онлайн издаването на карта, да ти я изпратят по пощата, след няколко дни ти изпратят пин и ти само да направиш активация?

# 5
  • Пловдив
  • Мнения: 19 422
Може да се заяви онлайн, мисля, ако имаш активно банкиране чрез приложението. Аз поисках само пасивно и опитах да заявя онлайн нова карта, но май не се получи.
Има полезни идеи в отговорите, благодаря.

# 6
  • Варна
  • Мнения: 38 308
Може би е дреболия и няма значение, но да си кажа. Аз карти държа не в портмоне, а в отделно калъфче, което е екранирано.

# 7
  • София
  • Мнения: 18 211
От онлайн банкирането можеш да си блокираш плащанията по банков път. Ако решиш да ги ползваш, просто ще ги активираш временно.

# 8
  • Мнения: 4 619
Магдена, преди всичко банките си гледат стандартите за киберсигурност, колкото и понякода да е в разрез с удобството на клиента.
Във Вашия случай е просто лошо стечение на обстоятелствата.
Мисля, че не е до банка, а до регулации.
На съпруга ми от друга банка блокираха карта, дори без да му кажат каква е била съмнителната транзакция.
Но щом риск мониторинга на банката е разпознал транзакция като такава, длъжен е да я блокира. Обратното означава да оставят потенциален трети човек да Ви има данните.
На нас също ни причиниха неудобство, хубаеото беше, че аз пък имам 2 пластики, вързани към една сметка, та се оправихме.
Специално Вашата банка позволява през Интернет банкиране да си блокирате сама картата, ако самата Вие усетите нещо, както и да заявите преиздаване он лайн, като куриер Ви я доставя и мисля, че веднага след това, Вие пак през приложението сменяте пина.

# 9
  • Пловдив
  • Мнения: 19 422
Сега като разгледах по-внимателно известията и посочените в тях последни 4 цифри от номерата на картите - опитът за транзакция явно се отнася за старата карта, която така и така си беше блокирана заради друга подобна транзакция и я върнах за унищожаване. Ще проверя дали настоящата "работи". Но полезността на съветите си остава, така че благодаря още веднъж!

Общи условия

Активация на акаунт