Yettel отказват да прекратят договора на починалия ми баща

  • 1 950
  • 19
  •   1
Отговори
  • Мнения: 238
Здравейте! Баща ми почина миналата година. След няколко дни отидох в офис на Yettel с всички устройства, смъртен акт и всички документи. Подадох молб за закриване поради смърт на титуляра. Накараха ме да платя няколко лева, явно текуща сметка, взеха торбата с устройствата за телевизия и интернет и ми казаха че най-късно на другия ден услугите ще са прекратени. Случайно, плащайки други смвтки, установих че си се трупат сметки на неговия клиентски номер. Отидох в офис на Yettel и там ми лазаха, че в тяхната система си се води жив... Препратиха ме да отида в офиса в който съм подала заявлението, от там ме отпратиха да съм дойдела когато има управител. Само че работното време на управителите им било само в работни дни от 10 до 19.00, т. е. коогато е и моето работно време. Звъннах на съпорта им и ми казах, че ще проверят и ще ми върнат обаждане - едн седмица по- късно естествено никой не се е свързал с мен. Подадох сигнал в КЗП, но опитът ми с тях е, че дори не си спазват сроковете за отговор и не съм оптимист...

Някой имал ли е подобен казус и имате ли идеи какво мога да направя?

# 1
  • Мнения: 2 451
Нямам опит с такъв случай, но няколко пъти успявам да се разбера с Виваком посредством жалби. Изглежда някой служител на място в офиса не си е свършил работата. Имате ли протокол за това, че сте върнали устройствата?

За начало напишете жалба до Йеттел, в която гневно опишете ситуацията. Цитирайте в кой офис, на коя дата сте подали заявление и върнали устройствата, приложете копие на протокола. След това опишете, че сте звъняли, ходили отново в офиса, разигравали са Ви и прочие. Оплачете се от некомпетентността на всички служители, с които сте общували и че тяхната некомпетентност на Вас Ви трупа сметки. За финал ги насолете по какъв начин се съхраняват личните Ви данни и официални документи - акт за смърт, удостоверение за наследници, вероятно в заявлението за прекратяване сте дали имена, ЕГН, номер на л.к. и адрес. Къде са тези документи, как се съхраняват, как гарантират, че някой не ги е изхвърлил в кофата до офиса и т.н. Накрая напишете, че очаквате договорът на баща Ви да бъде прекратен, личните Ви данни заличени от тяхната база данни и сметките за периода от подаване на заявлението за прекратяване насам занулени. И натъртете, че тяхната некомпетентност, лошо или липсващо обучение на служителите и слаб или отсъстващ качествен контрол на обслужването на клиенти, осъществявано от служителите им, би следвало да е за тяхна сметка, а не да изнудват наследниците на починали хора да плащат загуби, генерирани от собствените им грешки. И я пращате по имейл до Йеттел, КЗП и Комисия за защита на личните данни.

Последна редакция: пн, 10 фев 2025, 00:02 от Rebel Rebel

# 2
  • София
  • Мнения: 20 155
Документи за прекратяване трябва да са ви предоставени.
С тях /копие/ пишете жалба.
Не съхраняват  смъртен акт и удостоверение за наследници в системата си.

# 3
  • Мнения: 2 451
Документи за прекратяване трябва да са ви предоставени.
С тях /копие/ пишете жалба.
Не съхраняват  смъртен акт и удостоверение за наследници в системата си.
Вероятно не ги съхраняват в системата, но ако е предоставила копия, приложени към жалбата, те трябва да се намират някъде физически.

Последна редакция: нд, 09 фев 2025, 23:55 от Rebel Rebel

# 4
  • София
  • Мнения: 20 155
Сканират ги и ги връщат.
Не  правят копия.

# 5
  • Мнения: 6 387
Входящ номер на заявлението за прекратяване нямате ли?
Виваком прекратиха за ден договорът, при това беше на адрес за телевизия и интернет. Не сме имали разправии.

# 6
  • Мнения: 2 451
Сканират ги и ги връщат.
Не  правят копия.
Същата работа. Съхраняват лични данни, които тя има право да поиска да бъдат заличени. Дали са в CRM системата им, на sharepoint или са запазени локално на компютъра на служител в офиса, няма значение.

В допълнение, сканираните файлове къде се съхраняват и там ли са, където се очаква, за да бъдат обработени с жалбата? Ако не са там, то пак има проблем с обработката на лични данни, защото процесът им не е спазен и ако не се спазва, как гарантират служителите им какво правят с личните данни на клиентите? Все въпроси, на които Йеттел трябва да могат да отговорят и да адресират проблема на дамата.

# 7
  • София
  • Мнения: 20 155
Същността на въпроса не е свързан с лични данни.А такива на пичинало лице пък...

# 8
  • Мнения: 2 451
Същността на въпроса не е свързан с лични данни.А такива на пичинало лице пък...
Това с личните данни го дадох като допълнителен акцент към жалбата, за да “пришпори” евентуално Йеттел да си свършат работата. Никъде не съм написала, че е същността на проблема. А за да подаде дамата заявление за прекратяване, тя би следвало да се е легитимирала като наследник и към жалбата да са прикачени съответните доказателства за това. В тях, а и в самата жалба, следва да се е заявила с личните си данни, няма как анонимно някой да подаде заявлението. Вероятно самото заявление е и подадено като физически документ. Не разбирам Вас какво Ви притесни това с личните данни. Напълно легитимен въпрос е къде са отишли документите за прекратяване с личните данни на потребителката. Аз бих се запитала, ако администрацията на Йеттел не са обработили заявлението, то получили ли са го и ако не са го получили, то къде е.

Последна редакция: пн, 10 фев 2025, 06:43 от Rebel Rebel

# 9
  • Мнения: 51 157
Ти нали имаш документ с дата, че си заявила прекратяване и си върнала всичко?
От там нататък топката е в тяхното поле - абонаментът на баща ти е личен и нека трупат сметки, няма да плащаш. Пък нека после го търсят да се издължи. Ако някой те потърси като наследник им показваш документа и толкова.
Имам леко различен опит с възрастна жена, с която имахме общо не не съм и роднина. Занесох смъртния акт във Виваком, но ми казаха, че само роднина/наследник може да прекратява и да оставя нещата така. Оставих и са се трупали сметки, докато месеци след това намерих писмо с покана за издължаване от фирма за събиране на вземания. Обадих им се и им казах как стоят нещата и те оправиха всичко.

# 10
  • Мнения: 75 608
Дано да имате някакъв входящ номер или протокол че сте върнали уредите и че сте подали въпросното заявление.
Защото ако нямате, няма как да докажете че това се е случило.
От офиса където се е случила въпросната случка могат свободно да излъжат /и го правят/..че не, не сте подавали нищо...и тогава върви доказвай.
Е, може да изискате записи от камери, но ще ви отговорят че не се пазят толкова време.
Искала съм записи за друг проблем, развил се в офис, не ми дадоха да ги гледам, обажда се някакъв шушляк да ми дудне глупости после само...

ВИНАГИ когато връщате нещо искайте документ!!! Писмен..... защото дума в папка не стои!

# 11
  • Мнения: 14 752
Със сигурност са ти дали входящ номер.
От там нататък не те интересува къде какви суми се трупат. Да съдят баща ти, ако си нямат работа. Ти нямаш нищо общо.

# 12
  • Мнения: 75 608
Със сигурност са ти дали входящ номер.


Това пък откъде? Моите наблюдения са в обратната посока - че избягват всячески и се правят на улави само и само да не дадат номерче.

И изобщо ... ако няма как да докаже че е подала въпросното заявление, си е точно неин проблем, не нечий друг!

# 13
  • Мнения: 238
Да, опитаха се да ми кажат, че всичко ставало електронно, но аз поисках хартиено копие. Има си входящ номер. Чакам резултат от жалбата в КЗП.

# 14
  • Мнения: 75 608
Браво че си изискала!

Общи условия

Активация на акаунт