Осмокласници 2024/2025 - тема 6 и втори срок

  • 27 497
  • 760
  •   1
Отговори
# 615
  • Мнения: 10 130
При мен няма помощ.

Трудно е, но ако детето не свиква, не бих се двоумила и бих проверила всички опции още сега - друг клас в рамките на същото училище, или директно ново с подобен профил. Дори намирам че 8 клас е идеален за това, защото ако примерно детето е с разпространения език, надали ще е толкова трудно, по-специализирани предмети едва ли има много засега в професионалните паралелки.

По казуса на Мама ру не знам, аз просто не бих в никакъв случай си пратила детето в друг град (въпреки че моето е момче и само заради проблеми от подобно естество) и затова не мога да дам съвет сега.

# 616
  • Мнения: 1 477
Мама Ру, съгласна съм с Мартеа, че това е тормоз, който не бива да се подминава. Нещата които говориш, че се случват граничат с престъпно поведение и не знаеш до къде ще стигнат. Очевидно тя не се справя със ситуацията сама, а и не би трябвало да е сама при такова поведение.

# 617
  • София
  • Мнения: 16 334
Може да се премести дете през годината до 30 учебни дни преди края на всеки учебен срок. Т.е. в случая, може да се премести детето до 18 май. Ако ситуацията се отразява толкова зле на психиката на детето, аз бих действала веднага. Бих си харесала няколко училища, бих питала за свободни места в тях и ако има - действам.  Ако все пак може да се изчака до края на годината, за следващата със сигурност ще има свободни места.
Не бих се притеснявала особено и дали детето ще се справи в по-елитно училище. Все пак там не учат ядрена физика. Дори и да е от последните във випуска като успех - какво от това? А каквото и да си говорим, в т.нар. елитни училища, тормоз, във вида, който описвате, е доста по-малко вероятен.

Последна редакция: чт, 13 мар 2025, 12:01 от sanaka

# 618
  • Мнения: 1 210
И аз мисля, че не трябва да се чака детето само да вземе решение. Всяка опция, която изключва тормоз, е по-добра.

# 619
  • Мнения: 22 242
GRЕEN, според мен ако се отразява на психиката и здравето, преместете я. За мен няма по-важно от това детето ми да е психически спокойно. Всичко друго губи значение. Самата аз леко съжалявам, че учих в елитна гимназия. Нашите отказаха да ме преместят в 8-мо училище в Дървеница, а там бяха всичките ми приятели и щях да си живея супер. Не че съм страдала чак толкова в другото, и приятелки имах, но не беше същото както ако бях с моите хора. Все пак нашите се смилиха и ме преместиха в съседен клас, че в първия съвсем нямаше да издържа. И до днес си спомням с лека тъга как не ме преместиха, а са минали 100 години.

Говори с дъщеря си и ако от сърце усетиш, че детето не е добре - помогни й. Няма кой друг.

Мама Ру, твоето дете има ли там приятелка? Животът на общежитие се оказва една джунгла. Пълен с прекалено много дори за мен изненади и предизвикателства. А аз не се шашкам лесно. Там май се чувстват добре деца като моя син - непукисти, които обичат купона, шегите, свободата да свършат някоя беля отвреме навреме. Предполагам, че за по-затворено и подредено дете е трудно да свикне. Голямата ми дъщеря например не би дори погледнала към ученическо общежитие. Дано намерите разрешение, и дано има поне една приятелка - много по-лесно ще й е!

Относно средата и чалгата, аз съм възприела здравословната позиция, че отгледано от мен дете няма никакъв начин да стане чалгар по душа. Оттам нататък къде са били, коя чалга са чули някъде, с кого са танцували, не ме тревожи. Наистина точно по този въпрос не усещам напрежение. Най-малкото дори някое мое дете да заобича чалгата (което едва ли е възможно), никога няма да ми го признае, така че аз ще си живея спокойно хаха

# 620
  • Мнения: 17 465
Има някакви "приятелства", от някои се разочарова, с други излизат от време на време. В класа май няма приятели, една по-близка имаше, но тя се премести в друго училище. Но тя и в старото училище нямаше приятели. Поне не истински, а само такива, които й се правеха на такива, за да си правят гаргара с нея. Надявам се на джудото да срещне деца с нейните интереси и нагласа и да се сближат.
Това, което й харесва, е че на общежитие има по-голяма независимост, а и самостоятелна стая, каквато аз не мога да й осигуря. Решението за местене, обаче трябва да дойде от нея и то в момент, когато има къде да я преместя

# 621
  • София
  • Мнения: 3 071
Както знаете, аз имам едно наум за това кое училище колко е елитно. По-скоро смятам, че има някои училища, които са с по-голяма концентрация на по-амбициозни, сериозни, учещи и доста интелигентни деца. Ще възприема изрзът "елитни" за целта на този разговор.

Приемът в основните училища е различен, с изключение на няколко, и аз не мога да възприема да се обозначава като "елитно".

Съученик на голямата ми дъщеря беше подложен на брутален тормоз заради сексуалната си ориентация.
В класа на голямата ми дъщеря имаше няколко момчета с фашистки виждания за живота, които намираха концентрационните лагери за много забавни. Добре, че имаха читав класен, който много интелигентно се справи със ситуацията.
В класа на наборката има откорвени расисти.
Така че не е вярно, че в елитните гимназии не може да има тормоз.

Колкото до чалагата - всички слушат чалга. Испанската на Бала си тази година отидоха в Мегами. И като се събират, в 90% е в някакви чалга дискотеки. Но не се поддават на чалга култура. Слушат музика, забавляват се и после се втъщат към музеи, галерии, университети.

# 622
  • Мнения: 5 006
Слушат чалга, забавляват се, но не се поддават.
А забелязвам поддаване при моята, приема техния стил, за да им се хареса, да се впише в колектива, у дома и сред близки започва да проявява тяхното изразяване. Не е устойчива на училищната среда. Нямам нищо против всякакви хора, но не дружа с всеки.

# 623
  • София
  • Мнения: 3 071
Laurentin, разбирам твоя проблем. При най-добрата приятелка на наборката се получи същото. С тази разлика, че тя се стараеше да се промени по чалга калъп, за да бъде приета. Което е  тъжно.

# 624
  • София
  • Мнения: 1 316
Green, не си казала какъв е проблемът в училището и не си длъжна, разбира се. Ако е нещо преодолимо говори с детето и намерете начин да се справи. Ако е нещо сериозно обаче, аз бих изтъркала мокета пред директорските кабинети в подходящите училища, докато успея да я преместя.
 laurentin, много съжалявам, че детето ти не се чувства на място (или може би в случая е добре да не се чувства на място). Не я подценявай, ако можеш да я преместиш в по-добро училище и тя иска, действай. Ще се справи.
Мама Ру, твоето дете имаше проблеми и в предишното училище и в компанията си. Мисля, че първо с детето трябва да се работи. Но е факт, че като е далеч от теб е много по-трудно да се направи нещо.
Надявам се нещата да се оправят и всички наборчета да са щастливи.

# 625
  • Мнения: 11 142
Мами - плюс 150 лв съм от преди малко. Simple Smile За втория срок.

И оказа се, и нашите щели да ходят на екскурзия в чужбина. Май в Румъния. Супер новина! В стария ни град никога нямаше да се случи. В София училищата явно имат по-добра политика за екскурзиите.

# 626
  • София
  • Мнения: 6 930
Много ми стана жал,  когато прочетох последните страници... Кураж и късмет !
И при мен току що влязоха 150 кинта от ДСП Слатина.
Някой, нещо да е чувал за резултати от олимпиадата по АЕ. Моята не е оптимист, ама чисто любопитство.

# 627
  • Мнения: 1 930
Някой, нещо да е чувал за резултати от олимпиадата по АЕ. Моята не е оптимист, ама чисто любопитство.
Вчера излязоха от немския, който се проведе на 09.02..., тъй че няма да е много скоро сигурно. Ама пък националният е на 29-30.03, все трябва да излязат дотогава Joy
И моята, колкото и да беше уверена веднага след, сега смени плочата и не мисли, че има шанс. Каза, че на диктовката сигурно няма да има точки.

П.П. и аз имам превод.

# 628
  • София
  • Мнения: 1 316
Аз да питам тези, чиито деца учат интензивно изцяло нов език, различен от английски, до къде са с езика. В смисъл как оценявате вие набор на усвоени думи, възможност да създадат текст и да говорят.
Според мен учат корейския по различен от познатия ми начин и ми е трудно да се ориентирам как се движи. А съм страшно любопитна. Имат за домашно да правят дневник с какво им се е случило през деня за 30 дни. Тя успява да ми разкаже деня си, направи си "банка" с над 50 изречения за повтаряемите действие в делничните дни, от които да избира, за да не се повтарят всеки ден. Но все се чудя дали предвид по-различния и труден език се движат с подобно темпо на по-близките езици.
И аз получих помощта.

Последна редакция: чт, 13 мар 2025, 15:53 от Ahoney

# 629
  • София
  • Мнения: 2 101
Моето е с английски, но учи корейски до 7 клас. Твърдеше, че не е сложен, но все пак те завършиха 7 клас с ниво, което мисля се равнява някъде на 8 клас за гимназия. На мен ми правеше впечатление, че в ученето на езика се преплитат и културни особености - например имат два стила - официален и разговорен. Имат различни обръщения, в зависимост от възраст, положение. А роднинската система е цяло чудо. Предвид и непознатата азбука ми се вижда нормално нещата да се случват по-бавно.

Общи условия

Активация на акаунт