Войната за паркоместа

  • 7 642
  • 248
  •   1
Отговори
# 45
  • Мнения: 3 254
Скъпите цени на храните спряха ли ви да купувате? Подобно ще е с данъците и колите. Ще се ядосваме, ще коментираме, но ще си плащаме. В днешно време не е някакъв лукс, а си е необходимост, освен ако не си в някое село или малък град, където пък нямаш тези проблеми.
Хората си съобразяват покупките с цените. Това е факт. Иначе продължават да ядат, да.
Така и с колите. Ще си съобразят бройката. И пак ще се придвижват.

И защо да е необходима кола, ако си с дете и всичко е наред? Сякаш сумати народ не е отгледал деца без тази екстра. Ето за този мързел или хайде, желание за комфорт, говорим. Неслучайно и  друг съфорумец даде за пример - като са с дете, на диагонал се паркира, щото нали... нещо си измислят с детето свързано. Е, всякакви нарушават и пречат. Просто се отвори темата за семейното планиране с колите.

Последна редакция: пт, 28 фев 2025, 13:16 от Linda*kiss

# 46
  • София
  • Мнения: 20 830
Не зная доколко е истина, но съм чувала, че начин да се заобиколи гаражът на всеки апартамент е над някаква кота да се водят ателиета/студия или каквото е там. За тях паркомясто не е задължително.
От книгата "Човек на име Уве" знам, че в Швеция в затворен квартал не се влиза с кола, паркира се отвън. Мисла, че на показания сайт имаше примери за квартали в Стокхолм.
На този сайт има много информация и разсъждения как се строи град, заедно със снимките.
https://bgurban.com/%d0%ba%d0%be%d0%bb%d0%ba%d0%be-%d0%bf%d0%b0% … %b0-%d0%b6%d0%b8/

“Няма божие правило, което да гласи, че трябва да правим автомобилите щастливи. Всички си мислим, че това колко трафик има в един град е божи постулат. Изобщо не е така.” Бих добавила - автомобилите и шофьорите, въпреки че съм шофьор.

# 47
  • Мнения: 3 181
При тези цени на паркомясто няма как да се избиват да купуват,дори и да има за всички апартаменти осигурени от инвеститор. 20 000евро за паркомясто и от 35 000 за гараж. Ние си купихме едно паркомясто,а за другата кола плащаме наем за паркомясто. И да имам пари за второ,няма да си купя. По скоро ще продадем едната кола. 80 000ле за две паркоместа.....Никакъв шанс.

# 48
  • Мнения: 169
И защо да е необходима кола, ако си с дете и всичко е наред? Сякаш сумати народ не е отгледал деца без тази екстра. Ето за този мързел или хайде, желание за комфорт говорим.
Заради липсата на удобен транспорт; заради моментите, в които е по-студено; заради часа за логопед, който е точно след градина и е важно да си навреме... Simple Smile
Но да, ако погледем назад - когато съм била бебе и е имало люта зима, баща ми ме е возил на багажника на колело, за да идем на лекар. Просто е нямало коли, камо ли снегорин. Оцеляла съм, но ако е имал възможност, със сигурност би избрал да има кола по това време.

# 49
  • Мнения: 36 008
Скъпите цени на храните спряха ли ви да купувате? Подобно ще е с данъците и колите. Ще се ядосваме, ще коментираме, но ще си плащаме. В днешно време не е някакъв лукс, а си е необходимост, освен ако не си в някое село или малък град, където пък нямаш тези проблеми.
Хората си съобразяват покупките с цените. Това е факт. Иначе продължават да ядат, да.
Така и с колите. Ще си съобразят бройката. И пак ще се придвижват.

И защо да е необходима кола, ако си с дете и всичко е наред? Сякаш сумати народ не е отгледал деца без тази екстра. Ето за този мързел или хайде, желание за комфорт, говорим. Неслучайно и  друг съфорумец го даде за пример - като са с дете, на диагонал да се паркира, щото нали... нещо си измислят с детето свързано. Не само такива де, и други хора го правят. Но понеже стана въпрос, че се използват децата, че трябвало още една кола.

Не говоря, че не трябва да се спазва и да се паркира по диагонал, а, че колата вече не е лукс. И най-вече пести време.
Като има дете/ца, особено не в градинска възраст, ами добре е да има още една кола, за който смята, че му трябва. Който се чувства добре по ГТ, нека си го ползва.
Когато детето ми беше на 4-5 г. пътувахме с метрото около 18 ч. Не само никой не му отстъпи, ами и беше такава тъпканица, че ни бяха притиснали то стената, направо се притесних да не го задушат. Та говори ми как е удобен ГТ. За чакането по спирките или как карат по два-три един след друг да не отварям дума....

Не виждам защо е спорът колко коли трябва да има семейството. Особено че в днешно време си е напълно нормално всеки да си има кола, за да не разчита на друг за придвижване.
Въпросът е, че всичко от 30 години насам се прави на парче и без мисъл, само с желание за големи печалби. Една Иванчева имаше, дето се опита да спре това лудо строителство и я "сготвиха" набързо....

Borovinkа, изпревари ме, докато пишех, но да, същото имам предвид.

# 50
  • Мнения: 13 496
Заради липсата на удобен транспорт; заради моментите, в които е по-студено; заради часа за логопед, който е точно след градина и е важно да си навреме... Simple Smile
ОК, и аз съм имала малки деца. Но как всичко това изисква 2/3/4 коли в семейството? Една е предостатъчна. Между другото, студеното не пречи на децата, полезно е.

# 51
  • Мнения: 36 008
Това, че ти така си преценила, не означава, че е общовалидно.

# 52
  • Мнения: 2 451
Според мен една кола на шофьор е достатъчна. Няма нищо укоримо в това човек да иска да се движи с автомобил.

Има обаче семейства с двама шофьори и четири коли. Съседи на родителите ми са така. Жената или и двамата се занимават с една МЛМ компания и имат две брандирани коли. Първо беше една, после се появи още една. Отделно и двамата си имат по един личен автомобил. И всичките коли са на паркинга пред блока.

# 53
  • Мнения: 13 496
Първо, на "ти" ще говориш на роднините си.

Второ, когато нечии разбирания съвпадат със здравия разум и грижата за общността, няма значение чии разбирания са. Просто е така.

# 54
  • Мнения: 36 008
Първо, във форума се говори на "ти". И няма какво да се репчиш.

Второ, разбиранията ти са си лично твои. Не задължават общността.

Според мен една кола на шофьор е достатъчна. Няма нищо укоримо в това човек да иска да се движи с автомобил.

Точно.

Иначе и аз съм виждала да се паркират коли, които са за продажба пред входовете. Вярно е, че се въртят и не се задържат, но принципно трябва да си имат паркинг някакъв.

# 55
  • Мнения: 3 254
И защо да е необходима кола, ако си с дете и всичко е наред? Сякаш сумати народ не е отгледал деца без тази екстра. Ето за този мързел или хайде, желание за комфорт говорим.
Заради липсата на удобен транспорт; заради моментите, в които е по-студено; заради часа за логопед, който е точно след градина и е важно да си навреме... Simple Smile
Но да, ако погледем назад - когато съм била бебе и е имало люта зима, баща ми ме е возил на багажника на колело, за да идем на лекар. Просто е нямало коли, камо ли снегорин. Оцеляла съм, но ако е имал възможност, със сигурност би избрал да има кола по това време.
Нямало е и градски транспорт може би.

Разбираемо е че всеки иска на топло, когато той си реши да тръгне, да си натовари половината гардероб в колата и така. Но модерните комфорти си носят и някои проблеми - увеличен трафик, паркиране, замърсяване (повечето коли в БГ са стари), стрес, затлъстяване.

Просто щеше да е хубаво София да се модернизира - нови коли, функционални велоалеи, по-широки тротоари и по-добри пътища. Градският транспорт е сравнително добре. В някои квартали по-добре от други. Едно време нямаше даже разписание. Седиш и чакаш Grinning

Последна редакция: пт, 28 фев 2025, 13:52 от Linda*kiss

# 56
  • София
  • Мнения: 20 830
Първо, на "ти" ще говориш на роднините си.

Второ, когато нечии разбирания съвпадат със здравия разум и грижата за общността, няма значение чии разбирания са. Просто е така.
Хайде сега, във форума говоренето на "ти" е по-скоро норма, отколкото изключение.
Иначе напълно съм съгласна с мнението ти. Който иска нещо извънредно, си плаща за него. Возенето на деца до у-ще на другия край на града и на N извънкласни занимания не е първостепенна нужда, колкото и да се обявява за задължително.

# 57
  • Beyond the stars
  • Мнения: 9 269
С една кола нямаме шанс да оставим детето и да го вземем в работното време на градината, така че все пак да спазим и нашето работно време.
И да знам, че е трябвало да си намерим работа до блока или блок до работата, ама не винаги е възможно.

В този ред на мисли обаче отговорността се прехвърля удобно единствено върху хората, като държавата остава бяла и добра, без никаква вина за застрояване, пренаселване на големите градове, неудобен ГТ, безобразна грижа за пътната инфраструктура и т.н.
Не знам колко хора изгарят от желание да дават пари за коли, поддръжка, гориво и да стоят в задръстване, ако имат по-добри алтернативи. Не мисля, че са много.

# 58
  • София
  • Мнения: 20 830
В този ред на мисли обаче отговорността се прехвърля удобно единствено върху хората, като държавата остава бяла и добра, без никаква вина за застрояване, пренаселване на големите градове, неудобен ГТ, безобразна грижа за пътната инфраструктура и т.н.
Не знам колко хора изгарят от желание да дават пари за коли, поддръжка, гориво и да стоят в задръстване, ако имат по-добри алтернативи. Не мисля, че са много.
Очакваш ГТ да ти е по-добра алтернатива, вкл. откъм средства? Няма начин, след като се движи от 5 до 0 ч.
И определено има хора, които гладни ще ходят, но кола ще карат. Тук ролята на общината е каже "Дотук с мераците....или пък си плащате допълнително за тях".

Последна редакция: пт, 28 фев 2025, 13:47 от Cuckoo

# 59
  • Мнения: 3 254
Ааа напсувахме и общината. Много са мненията, че трябва по-добро градско планиране. Но и при хората си трябва по-добро лично планиране. Ясно, че понякога е нанагорнище. Не го отричам. Но наистина някои занимания на другия край на града не са първостепенни - говорим за "нашумели" активности, където всеки се бута заради модата, не от необходимост.

Общи условия

Активация на акаунт