Войната за паркоместа

  • 7 642
  • 248
  •   1
Отговори
  • Мнения: 36 008
Предполагам всички големи градове го имат този проблем. В София е просто достига страшни висоти. От това просто да няма къде да паркираш, до това да се разправяш с някой, че не може да си запазва място през входа и да те заплашва, като спреш на него.
Докъде ще стигнем с цялото това строителство блок до блок без паркинги....?!? Въпросът не изисква отговор, просто размисъл по темата, ако ви се пише....

# 1
  • Мнения: 7 500
Не е само в София. Станахме мързеливи, всяко семейство е с минимум две коли, един блок е 94 апартамента, не може около него да се поберат към 200 коли. Никой не може да си пази място, хвърляш му тубите или каквото е сложил и си спираш. Ако ти повреди колата, да се разправя със застрахователя.

# 2
  • Мнения: 36 008
Не е до мързеливост. В големия град разстоянията не са пешеходни, а с ГТ не е вариант в повечето случаи. Най-малкото колата спестява време.
И всеки кмет вдига ръце и не прави нищо за разширяване на паркоместата, точно обратното. Преди няколко месеца направиха огромни тротоари и премахнаха доста места. Не ги интересува къде ще се паркира. А колата не можем да си я качим на етажа все пак.

# 3
  • Мнения: 3 181
Съгласна съм,че няма къде да се паркира и че на Бай Ганьо не можеш да му обясниш,че това,че спира на едно определено място,това не го прави негово. Но и няма как всяко семейство да има по 2-3-4 коли и да има място за всички да паркират. В големите градове има достатъчно добър ГТ,в София и метро и не смятам,че наистина на всеки му е необходима кола.
Рязказвала съм и в друга тема,за едни мои съседи-родители и две дъщери,едната студентка,живее на 10мин от университета,другата е по майчинство у дома. Имат 4 коли. На улицата вече е платена зона и не може да се спира. Еми познайте кой изрева първи. А и на всичкото отгоре,имаха вътрешен двор към сградата,но не спираха там,а на улицата. Та така,не е само липсата на места.

# 4
  • Мнения: 52 574
Предполагам всички големи градове го имат този проблем. В София е просто достига страшни висоти. От това просто да няма къде да паркираш, до това да се разправяш с някой, че не може да си запазва място през входа и да те заплашва, като спреш на него.
Докъде ще стигнем с цялото това строителство блок до блок без паркинги....?!? Въпросът не изисква отговор, просто размисъл по темата, ако ви се пише....

Всъщност от години вече не се строят блокове без повече гаражи и паркоместа, отколкото са жилищата. Проблемът е в старите блокове, без никакви гаражи, но чиито обитатели вече имат по няколко коли в апартамент.

# 5
  • Мнения: 36 008
Основно е липса на места. Новите кооперации нямат досатъчно такива и спират пред другите блокове. Разбира се, улицата е на всички и не може да им се забрани. Но тази лудост със застрояването ще доведе до....не знам и аз къде. В Нови хан ли се бяха били за място за паркиране преди няколко дни?

Всъщност от години вече не се строят блокове без повече гаражи и паркоместа, отколкото са жилищата. Проблемът е в старите блокове, без никакви гаражи, но чиито обитатели вече имат по няколко коли в апартамент.

Това не  е съвсем вярно или поне не за всички строежи. Около нас има поне 20 блока ново строителство с макс 5-6 места отвън и 10ина гаражни места, ако има изобщо (не всички строят гаражи).

# 6
  • Мнения: 52 574
За да вземат разрешение за строеж трябва да имат. Друг е въпросът, че не е задължително да си купиш и някои не го правят и спират пред други блокове. Но това значи, че друг ще купи мястото и няма да спира пред блоковете. продължавам да смятам, че проблемът е в завареното положение - стари сгради без никакви гаражи и паркоместа.

# 7
  • Мнения: 1 781
През седмицата ползваме само ГТ, за сметка на това сме се погрижили за това да има къде да си държим колата. Който иска да си кара колата, защото му е удобно, да си ѝ търси място, вместо да иска да взима мястото на пешеходците. Заради наблъскването на коли по тротоара на Васил Левски си паднах на корема в седмия месец, спъвайки се в антипаркинг елемент, разделящ тротоара на паркинг и пътека за преминаване. Естествено светлоотразителните елементи бяха от страната на колите, на пешеходците за какво им е да виждат препятствията по тротоара....

# 8
  • Мнения: 3 181
В нашата сграда са 52 апартамента и 55 паркоместа. Половината не са си купили и ги разбирам. В момента едно паркомясто е 20 000 Евро. Но дори и да си купят,тези с повече от 1 кола увисват. Инвеститора няма как да знае колко коли ще има в сградата,че да осигури за всички.

# 9
  • Мнения: 5 567
Нашата кооперация в София има паркоместа, уви, така като гледам, освен нашите - други заети няма, а апартаментите са вече разпродадени. Та, малко се притеснявам как ще се отрази това в бъдеще, ама какво да се прави.

# 10
  • София
  • Мнения: 335
Преди 15 години бях в Лайден, Холандия. Бях супер изумена от това, че по улиците нямаше наплив от паркирани коли. Имаше коли, но не пред всяка къща/сграда.

И какво се оказа: държавата/инвеститори са построили огромни паркинги, на по няколко етажа. В Лайден - в близост до гарата, в другите градове - на различни места. И хората си държат там колите.

Който иска на улицата, пред къщата (ако няма двор/гараж), плаща. Таксата обаче е толкова висока, че на когото не му е спешно, си я оставя на паркинг. И от паркинга с колело до дома.

Освободени или с намалена такса за паркиране пред дома са хора с увреждания.

Често коментирам темата с познати и всеобщото мнение е, че българинът не иска и не би плащал за паркинг. Иска без пари и пред блока/къщата/кооперацията.

Еми, няма как да стане. Ще започнем да се трепем истински за паркоместа, и в даден момент ще ни уври акъла, че ще трябва да плащаме. 🥴. За съжаление бавно стопляме, и прогреса у нас винаги идва със закъснение...

# 11
  • Мнения: 3 181
То на всякъде е така. В Англия има улици,на които не може да се паркира. И никой не го интересува къде ще си паркираш колата. Или,ако може да се паркира,то може само една кола,понеже мястото е едно и се плаща годишна такса към общината. Ако има паркинг в района,то той също се заплаща. Няма безплатно никъде. Само тук искат достатъчно места на улиците или безплатен паркинг.

# 12
  • Мнения: 701
С градски транспорт е доста по- бързо, просто е доста по- неудобно. Иначе и в по- малките градове е такова положението. Даже е по- зле, щот' дъртите дядовци с пропадналите къщи си мислят и, че всичко до 15 метра от оградата е тяхно. Понякога ми се отщява вечер да се разхождам с колата като знам, че ще трябва да се навра на същото място след като за ме затапили 3 коли Grinning

# 13
  • SF
  • Мнения: 25 716
И в нашия квартал има улици, на които не може да се паркира. Страничната на нашия блок е точно такава.

Имало било чудесен градски транспорт. Ами в някои квартали на София не е толкова чудесен. Освен това колата не е, за да ходим само на работа и обратно. С кола се ходи и до Гърция, и до Франция, и до къщи извън града, до родители, приятели в другия край на България, на планина...
Много ми е интересно къде в кварталите ще направят 2-3 етажни паркинг зони. Наистина ми стана интересно. А да направят два - един в Младост и един в Люлин, смятате ли, че ще е достатъчно и полезно или само си разказваме в кой град какво сме виждали да правят?
Част от семейството ми са в Париж. Нямат 3-етажни паркинги и паркират на улицата, където живеят. Но паркират, ако могат. Същите проблеми имат и там с нощното обикаляне за търсене на място. Аз в Малага бях по същия начин. Имаше много големи зони за паркиране между блоковете, но колите сякаш бяха три пъти повече.  Кварталът беше с ниски блокчета, но паркингите не можеха да поемат колите на всички. Моите съседи имаха 3 коли. Трудна работа. Когато дъщерята се прибираше вечер късно, бащата излизаше да й търси място за паркиране. Запушваха се един друг. На сутринта той отиваше на работа с нейната кола или  жена му връщаше ключовете. Мозъците им цъкаха как да направят врътката с колите на паркинга. Аз също понякога паркирах през девет планини в десета.

# 14
  • Мнения: 13 496
Живея в зона. И само едно ще кажа: когато е платено, местата стигат. Може понякога през работния ден да изглежда, сякаш трудно се намират, но нощем за живущите винаги са достатъчно.

Има начини да се регулира положението, управленска воля няма.

Общи условия

Активация на акаунт