Войната за паркоместа

  • 7 642
  • 248
  •   1
Отговори
# 30
  • Мнения: 36 008
При нас има автосервиз, но без паркинг. Всички тези коли за ремонт са пред блоковете. Понякога стоят със седмици.

# 31
  • Мнения: 3 254
Проблемът не е само в големите градове. В родният ми град живеем до къща за гости за 30 човека. Е през уикенда/празници редовно ни запушват гаража, въпреки че е маркиран, че се ползва и т.н. Единствено решение виждам в подобрение на междуградските връзки с автобус/влак, дали ще се случи е друг въпрос.
И в културата (а тя е най-трудна за оправяне "точно ти ли ще ми кажеш!", "само за 5 мин...", "ама с децата съм"...), и в инфраструктурата, и в ефективното глобяване.

Видях пред една кооперация табела, че снимат запушващите входа за гаражите и ги изпращат на КАТ директно за глоба. Така е обща и анонимна заплаха, не лична разправия. Май имат ефект. Но за караниците в междублоковите пространства кой можело да паркира, това май няма как да се приложи. Там е въпрос на култура. Въпреки че защо не, една тве табели да напомнят, че местата са общински, не частни.

Има и нещо друго - хора, които дори при оскъдни места за паркиране, не се свенят да паркират като за 2 коли. А пред блоковете упорито не си очертват парко линии, за да има от кумова срама някакъв ориентир, в който се очаква да се вместиш, ако си достатъчно кадърен и грамотен.

Последна редакция: пт, 28 фев 2025, 11:58 от Linda*kiss

# 32
  • Мнения: 360
Според мен за разрешаване на проблема трябва да се предприеме комплекс от мерки:  увеличаване на данъка за автомобилите, разширяване на зоните за платено паркиране, подобряване на качеството на градския транспорт и нещо много важно - изграждане на паркинги. В европейски градове като Стокхолм, Осло и Брюксел ми направи ми впечатление, че в централните им части по улиците има много по-малко паркирани автомобили, в сравнение с българската столица. При по-внимателен поглед забелязах на много места входове към подземни паркинги. Тези паркинги, предполагам, не са безплатни, но безспорно много улесняват паркирането и в същото време разтоварват улиците.

Българинът трябва да се научи, че за удобството за придвижване с автомобил в града се плаща.

Преди време в Интернет пространството се появи идея вторият автомобил в семейството да бъде с по-висок данък, а третият и следващи - с драстично по-висок. Тази идея е неработеща. Първо, много трудно ще се осъществи контролът кой с кого е в семейство. И второ, хората ще прехвърлят колите си на баби и дядовци и тази мярка няма да ги засегне.

# 33
  • Мнения: 1 917
Основно е липса на места. Новите кооперации нямат досатъчно такива и спират пред другите блокове. Разбира се, улицата е на всички и не може да им се забрани. Но тази лудост със застрояването ще доведе до....не знам и аз къде. В Нови хан ли се бяха били за място за паркиране преди няколко дни?
Да, в Нови хан, дето реално погледнато е едно голямо поле наоколо, а какво остава за пренаселените софийски квартали.

# 34
  • Мнения: 394
Увеличението на данъците няма да повлияе. За много хора колата е необходимост. И на мен и на мъжа ми ни се налага да ходим с коли на работа, защото няма друг транспорт до работните ни места. Това е единствената причина да поддържаме 2 коли.

# 35
  • София
  • Мнения: 1 194
Траябва да се строят паркиги, колите се увеличават, паркоместата не.
Данъците и да са по-високи не мисля, че ще има ефект. Когато колата е необходимост, искаш-не искаш - плащаш.
Новите блокове да имат осигурени гаражи и места за всички апартаменти, и хората да имат възможност да си ги купят, а не един гараж да струва, колкото 1/3 апартамент.
Хората да се научат как се паркира, а не да спират като индианци в пустиня.
По-внимателно да се следи и да се премахват стари коли, забравени с години.

Живеем в панелен блок с 4 входа. От едната дълга страна на блока има малка, глуха уличка, от другата страна е кален паркинг, който преди 30 години е имал асфалт. На късата страна, откъм по-главната улица, съседи разчертаха паркоместа преди около 2 години - ами почти никой не ги спазва тези очертания. То масово хората не могат да паркират, спират на по 1 метър от тротоара с по половин кола разстояние от другите коли, и така седят с дни. Редовно излизането от калния паркинг е трудно, защото някой така е спрял на улицата, че ти не можеш да вземеш завоя. Има един участък пред входа, където могат да се поберат 3 коли, да ама някой спира и заема 2 места, без да го интересуват съседите. Отделно има 2 стари коли, които са на един собственик. Те не се местят никога. Обаче совственика по някакъв начин успява да им издава документ за технически преглед и общината не може да ги премахне.
Ето все уж дребни проблеми, но просто никой не го интересува нищо. Важно е, че той/тя си е спрял колата и до там.

В нашият квартал преди 4 години бутхана незаконните гаражни клетки и общината построи платен паркинг. Отдавна вече няма места на него. Миналата година построиха 4-етажен паркинг, отново общинкси, местата свършиха за отрицателно време. Отделно, на буферния паркинг на метростанция Бели Дунав също има места с месечен абонамент. И въпреки това, има много коли паркирани в градинките между блоковете.

Ние сме с 2 коли, лична и служебна на съпруга ми. Работата му е такава, че по цял ден е с колата. За личната си имаме абонамент на общинския паркинг и я караме само уикендите, основно извън София. Аз ходя на работа с градския транспорт, ангажименти на детето също са планирани, да са удобни с транспорт. Имаме приятели в квартал Витоша, ами да ви кажа, предпочитаме да отидем с метро и след това автобус, а на връщане с такси, отколкото да ползваме колата.
Но аз например преди да срещна ММ съм живяла на място с достатъчно градски транспорт, и когато купувахме и първото, и второто жилище избирахме така, че да има ГТ на не повече от 10 минути пеша.

# 36
  • Beyond the stars
  • Мнения: 9 269
Само да вметна - може да подавате сигнали за трошки без валиден технически преглед, общината лепи стикер и ги прибират, ако никой не реагира.
Новото строителство, в най-добрия случай, осигуряват едно паркомясто на апартамент, което въобще не решава въпроса с втората кола, която в много случаи е необходимост. Работя в район Павлово и съм свидетел как на място на къщи и свободни площи се издигат мастодонти, а нито улици, нито инфраструктура са предвидени за такъв трафик/човекопоток и т.н.
В провинцията не е по-добре - в родното Търново имам чувството, че колите са повече от хората вече. А там спокойно за 20мин пеша можеш да стигнеш от всяка точка А до всяка точка Б, дори с кола има случаи, в които е по-бавно.
Трябва държавна политика и по европейски пример - многоетажни паркинги (доколкото знам има вече такъв в Надежда), забранени за коли централни зони (освен за живущи и доставки) и т.н.

# 37
  • Мнения: 360
Ако се увеличат данъците върху автомобилите, това ще стимулира семействата с по 3-4 автомобила да се отърват от излишните, а също и семействата, на които една кола е достатъчна.

# 38
  • Beyond the stars
  • Мнения: 9 269
Ако се увеличат данъците върху автомобилите, това ще стимулира семействата с по 3-4 автомобила да се отърват от излишните, а също и семействата, на които една кола е достатъчна.

Според мен ще стимулира единствено прехвърлянето на коли на баби, дядовци, стринки и т.н. Предвид, че не съществува ограничение за наличие на шофьорска книжка за притежаване на автомобил - съвсем лесно става.

# 39
  • Мнения: 2 451
Отделно, на буферния паркинг на метростанция Бели Дунав също има места с месечен абонамент. И въпреки това, има много коли паркирани в градинките между блоковете.
Няма места. Всичко е заето. Лично съм питала два пъти в последните 6 месеца. Местата са отдавна заети и не се освобождават.

# 40
  • Мнения: 360
Прехвърлянето на баби и дядовци ще се случи, ако критерият е колко коли притежава един човек или едно семейство. Ако данъкът е твърд, без значение кой пореден притежаван автомобил е това, няма да има изгода от прехвърлянето на собствеността. Данъкът на колата няма да стане по-нисък от това, че е първа поредна на друго лице.  
Мярката ще даде ефект ако се вдигнат данъците на всички автомобили, без оглед на това дали това ти е първа, втора или пета кола.

Ако се увеличат данъците върху автомобилите, това ще стимулира семействата с по 3-4 автомобила да се отърват от излишните, а също и семействата, на които една кола е достатъчна.

Според мен ще стимулира единствено прехвърлянето на коли на баби, дядовци, стринки и т.н. Предвид, че не съществува ограничение за наличие на шофьорска книжка за притежаване на автомобил - съвсем лесно става.

# 41
  • София
  • Мнения: 1 194
Вълшебство, точно този в Надежда е 4-ри етажния от моя пост.

Да, това за сигнала го знам. Миналата година една от колите, мега стара Лада, имаше такъв стикер, обаче собственика не знам какво направи, но не му я вдигнаха. А тази кола е свърталище на котки, които обаче биват хранени от разни приходящи хора всяка вечер. Тия котки унищожиха боите на колите на съседите.
Ще взема да пусна сигнал.

Rebel Rebel да знам, сигурно от година няма и там.
Дадох го като пример, че все пак общината е направила нещо по въпроса, но въпреки това не е решен проблема.

# 42
  • Мнения: 36 008
Скъпите цени на храните спряха ли ви да купувате? Подобно ще е с данъците и колите. Ще се ядосваме, ще коментираме, но ще си плащаме. В днешно време не е някакъв лукс, а си е необходимост, освен ако не си в някое село или малък град, където пък нямаш тези проблеми.

# 43
  • Мнения: 360
На никого не са му необходими 4 коли.

# 44
  • Мнения: 169
Това ми е болна тема. Живеем в София, с една кола сме - семейство с 1 дете.
Таткото кара скутер/малък мотор, когато е топло в града, аз обичам да ходя пеша, но детето ни е в градинска възраст и...предполагам знаете как е.
Градски транспорт/Спарк - не винаги са удобни или ги има.

За добро или зло, ще трябва да вземем още една, този път малка градска кола.
В подземния паркинг на нашия блок е останал един-единствен гараж, малък и краен и се продава за 36,000 EUR, т.е. 2,000 EUR/кв.
Цените май наистина са такива, особено в южните квартали на София... Close

Общи условия

Активация на акаунт