Войната за паркоместа

  • 7 642
  • 248
  •   1
Отговори
# 15
  • София
  • Мнения: 35 629
От години сме с една кола - аз се отказах от моята, защото така или иначе ходя или пеша, или с ГТ. По-добре повечето хора да направят същото. И въздухът ще бъде по-чист. Вместо да мрънкаме от мръсния въздух или липсата на места, можем самите ние да направим нещо по въпроса. Но ще трябва да жертваме удобството си. Или то ни е по-важно.

П.П. И аз съм в зона. Нощем има места, да.

# 16
  • Мнения: 4 580
Не знам къде са тия всички нови сгради, дето имат повече паркоместа от апартаментите, явно не и около нас. В нашият блок сме 18 апартамента с 3 гаража и 5 паркоместа (ново строителство), до нас строят в момента, оставили са място за 5 коли, а блокът е на 6 етажа с минимум 2 апартамента на етаж (даже май с по 3 бр). Околните блокове масово са така - няколко паркоместа в двор, няма подземни гаражи. Даже на старите блокове наоколо има много повече, защото си имат паркинги отвън + места между блоковете (определени за паркиране, не тревна площ).
Ние лично сме с една кола, нямаме нужда от втора за момента. Но когато ходя в офис на мен ми е невъзможно да ходя с ГТ. В най-добрият случай трябва да сменя 3 вида градски, за да стигна и ще ми отнеме час и половина. С колата съм там за 30 мин. Рядко ходя, така че съм екологична. 😀
В София не навсякъде е цъфнал и вързал този ГТ, да не говорим вътре каква мизерия е обикновено.

# 17
  • Мнения: 491
По мои наблюдения, в нашия квартал проблемът идва основно от това колко коли има, които изобщо не се движат, с месеци стоят, някои буквално с години. Такива без ГТП и дори без регистрационни номера, катастрофирали и направо смазани коли, които стоят пред блока. Онзи ден като няваля големия сняг се загледах колко коли бяха изчистени и са излизали този ден. Ами за целия блок може би бяха 2-3. Всичко останало стои. Съседът ми има 3 коли, таратайки, които явно купува от любов към изкуството дет се вика, почти не палят, в събота излиза да си ги форсира на сухо пред входа и това е.
Решение на проблемът би било да се вдигнат всички изоставени коли и да се качи данъкът на всяка 2-3-4 кола. Така ще започнат да се замислят дали има нужда да имаш по 3-4 коли, които не ползваш. Разбира се и всяка кола, която е в общото пространство трябва да има изрядни документи, ГТП, застраховка в срок и тн.

# 18
  • Мнения: 513
Ако не се лъжа, при новото строителство паркоместата в сградите са % от апартаментите, дори не са длъжни да обезпечат 100% от апартаментите с паркоместа (да не говорим, че както казахте един апартамент често има по повече от 1 автомобил). Отделно правят много често достъпа до подземните паркоместа да е с рампа и голяма част от живущите не искат да си ползват местата именно заради въпросните рампи.
При едновремешното квартално строителство е имало мисъл, оформяли са паркинги около блоковетве, зелени площи, целите квартали са били предварително проектирани.
Сега....

# 19
  • Пловдив
  • Мнения: 20 350
Никой не може да си пази място, хвърляш му тубите или каквото е сложил и си спираш. Ако ти повреди колата, да се разправя със застрахователя.
Рязали са ми гума.
Нямам Каско, не знам кой е, само подозирам собственикът на коя кола е.
Аз се разправям със сервизи, а не той - със застраховател.
Чувстват се в правото си и част от хората са съгласни. Но и да не са, как ще докажеш, че са те?

Така спестява време колата, че от нас до гарата в пиков час едва ли не по-бързо стигам пеш. 40 минути.

Разбира се, че е вариант градският и междуградският транспорт там, където го има - как не е вариант? Понякога го няма вече, защото всички са с коли. Не обратно. Примерно до Цигов чарк, област Пазарджик - пълно с хотели и вили, автобус няма. Никакъв.

Последна редакция: пт, 28 фев 2025, 08:50 от Магдена

# 20
  • София/Севлиево
  • Мнения: 12 464
И в малките населени места е трудно с паркирането.Нашата кола я държим пред къщата, въпреки че има знак,че не трябва да се спира там.В началото идваха 2-3 пъти полицаи и ни слагаха фишове за неправилно паркиране още повече,че е със софийски номер,но като разбраха че живеем тук за постоянно спряха с глобите.ММ се пробва да я остави на мини паркингът в края на улицата,но се оказа че свободното място е на някакъв човек, който си спирал там колата от 20+ години(тогава просто бе заминал някъде).И за да сме в добри отношения със съседите върнахме автомобила пред къщата.Имаме гараж,но колата ни е твърде висока,за да влезе вътре,а и той е на такава тясна улица,че изобщо не знам как би влязло каквото и да е превозно средство там(когато къщата е строена отзад е нямало други къщи,сега обаче има и уличката е супер тясна, което я прави неудобна за шофиране,но пък идеална за игра и цялото лято децата карат колела там).
На свекъра му рязаха гуми,надраха му едната врата защото не спрял където не трябва...

# 21
  • Мнения: 36 008
На мен са ми издрали колата с ключ. Не ми е драма, не държа на перфектен външен вид. Обаче такива дребни душици се смятат за безнаказани. Особено като видят жена ..... (и да, мъже обикновено агресират към жени - супер мъжкарско е да се дуеш на жена, нали....)  Силно се надявам някой ден да си намерят майстора и да отнесат някой тупаник!!!

И още нещо се сетих - има някой идиот, който плюе по стъклата на колите, дори и да не пречат изобщо.

Честно, не го разбирам това. Типично по ганьовски стил - мястото е мое (нищо, че е общинско), ще му повредя колата (кво ше ми напрай), ще му плюя на прозореца (нека му е гадно).

Панелките са строени с мисъл. Има паркинги и места около всички. Някои от тях вече застроени. Аз лично виждам как от новите блокове спират пред панелките и се прибират пеш. Разбира се, улицата е на всички, но изобщо не съм съгласна, че в момента се строи с мисъл, а най-вече с алчност за пари.

# 22
  • Пловдив
  • Мнения: 20 350
И на мен ми е надрана вратата отдавна, но даже не съм разбрала кога. Брат ми ми обърна внимание.
Посланието, ако е имало такова, не е стигнало до мен. Grinning

_____

Нормална, възпитана жена сериозно се възмущава пред мен, че не бива тези от отсрещния нов блок да паркират на улицата пред нейната къща, а там трябва да паркират само живеещите в къщата - какво да говорим за ненормалните и невъзпитаните.

# 23
  • Банско
  • Мнения: 2 482
Трябва да се построят надземни или подземни паркинги. Това е оправията за големите градове.  Не знам как някой не се е сетил да инвестира или вземе този бизнес. Може би нещо законово пречи. В Сащ масово по филмите гледаме огромни надземни паркинги.

# 24
  • Мнения: 1 461
Във Варна съм, но съм идвала достатъчно и в София последно време, за да сравня. В София пак е по-добре от една гледна точка - налични платени паркинги като някаква опция. Има разни платени, има буферни към метрото, много ми се сториха. Във Варна са в пъъъти по-малко, крайно недостатъчни, общинските особено са смешна бройка и капацитет. А частните често едни такива инкогнито, някой път нямат табели с цени няма нищо, минаваш с колата заглеждаш и не можеш да разбереш на ден на месец ли имат опция. А и последната врътка - появи се някой голям паркинг, решаваш да го ползваш за постоянно и след време се оказва, че е временен докато не почне там строеж на блок. Не знам точно каква етази схема.
Тук има крайна нужда от подобни многоетажни паркинги, общината по-точно предприятието по синя и зелена зона уж от над 2 години търси парцели, нямало подходящи. За блокове винаги се намират обаче. Някаква дива корупция е или не се печели / не се препират пари/ от паркинги, не знам.

# 25
  • Мнения: 3 254
За да вземат разрешение за строеж трябва да имат. Друг е въпросът, че не е задължително да си купиш и някои не го правят и спират пред други блокове. Но това значи, че друг ще купи мястото и няма да спира пред блоковете. продължавам да смятам, че проблемът е в завареното положение - стари сгради без никакви гаражи и паркоместа.
Обаче по принцип трябва да се съобрази един архитект със завареното положение. Добре че е завареното положение, че да има някакви паркове в тия квартали, че ако се разчита на сегашното градоустройство.... Проблемът не е в старите блокове, а в презастрояването и пренаселването в квартали, където няма инфраструктура за това - тротоари, паркове, паркинги, ленти движение, нормални вело алеи, приходящи към живущите. Повечето улици, всичко е старо. Само блоковете и офисите са нови. Софийска община конкретно въобще не мисли в перспектива. И ето го проблемът. Нагло е, че вместо да строят блокове, не направиха няколко подземни паркинга в кварталите.

Отделно от това вече са се изказали съфорумци - манталитета на Ганьо е да не иска да плаща, дори да има осигурен палтен паркинг примерно за 100 лв на месец. В някои квартали има много добър градски транспорт и да, баш си е мързел. Колата е удобство, така е. Но идва момента, че трябва да съобразиш. Като толкова не ти е изгодно, има градски. Давам пример, преди децата не се караха до училище, а взимаха градския. Сега 15 годишни тийнове още се возят на задната седалка. Принцове и принцески. Та, не винаги употребата на колата е защото няма друга алтернатива.

Все има някой, който "ама само за малко" "ама аз не разбрах" и иска да запуши дори подземни гаражи. Липса на култура. Всеки си мисли, че неговият зор е с предимство. То затова си има правила.

Последна редакция: сб, 01 мар 2025, 08:33 от Linda*kiss

# 26
  • Мнения: 2 451
В задължителния процент паркоместа към новите блокове доколкото знам включват и прилежащите на улицата. При нас подземните гаражи са и двойни. Двойни на височина обаче. Не стига, че две места реално са към един апартамент, ами и трябва да се инвестира в специална рампа. Има непродадени даже и доколкото имам наблюдение инвеститорът още не желае да ги продаде.

Като търсех да наема паркомясто в близост до жилището, предлагане нямаше почти никакво. Налични бяха гаражи, за които искаха между 200 и 250 лв месечно. Платените паркинги бяха пълни, абонаментните паркоместа към метрото също бяха запълнени. С триста мъки през познати намерих открито паркомясто. Общината на места би могла да направи многоетажни паркинги и ще се ползват, дори и платени. Не виждам обаче ЦГМ да си дават зар в тази посока.

Преди ползвах метро и умишлено си търсех жилище близо до метрото. И така докато не почна да ми става лошо и да не мога да изкарам от една станция до друга. Наземният транспорт не ми е удобен, освен ако нямам между 3 и 4 часа дневно за губене. Принудих се да изкарам шофьорска книжка и да си причиня терзанията с паркирането.

# 27
  • Бургас
  • Мнения: 666
За новото строителство по норми се осигурява по 1 парко място на жилище, но засега не си длъжен ако си купиш апартамент, да си вземеш и парко място.
А какво да кажем за безбройните служебни коли, бусчета и камиончета, с които са пълни паркингите? Трябва да се забрани паркиране са служебни коли в жилищни райони.
Като плюс на кошмарното обикаляне всяка вечер да си намериш място по околните паркинги, може  да се приеме успешното намирането на колата сутринта. Ако си спомняш къде си паркирал, значи още не те е хванал алцхаймера Simple Smile
Допълвам се, парко местата извън имота, в който е построена дадена сграда, не се се включват към нея. Те са си общински места.

# 28
  • Мнения: 394
Проблемът не е само в големите градове. В родният ми град живеем до къща за гости за 30 човека. Е през уикенда/празници редовно ни запушват гаража, въпреки че е маркиран, че се ползва и т.н. Единствено решение виждам в подобрение на междуградските връзки с автобус/влак, дали ще се случи е друг въпрос.

# 29
  • Мнения: 450
Колите са адски много - познавам семейства с по 2 лични и поне 1 служебен паркирани. Имам колежката,която се изпусна, че тя не може като си вкара колата в подземния да я изкара и я оставя отвън. И не е само тя. Ние имаме подземен и като видя как някои паркират в тунела,ама на завоя за изхода че не можели да си сложат комбито на мястото или мамето нямало време. Щом аз имам, една жена,която си стои предимно вкъщи няма как да й липсват 5 мин да си намести колата. За външния паркинг - има номера на местата и никой не смее да си остави колата там. Не знам колко милиона е София вече, но сиг броят коли скоро ще е колкото хората.
При родителите ми паркингът е общински, обаче имат съсед,който на черно продава стар нов внос или там както му викат. Той има кола за града и една за село, жената има кола и служебен бус. 4 коли само от тях на паркинга пред блока. Отделно, през 3-4 месеца довлича някаква таратайка, кърпи я поне 2 месеца и още 3 се мъчи да я продава. 5 коли само заради него и като го питаш, що не сложи някоя на платен паркинг - Аааа, няма пари за глупости.

Общи условия

Активация на акаунт