Шестокласници 2024-2025-тема 4-От Радини вълнения обзети,децата учат пак безброй куплети

  • 21 955
  • 764
  •   1
Отговори
# 480
  • София
  • Мнения: 4 041
Ще ме прощаваш, ама хич не си прав да абсолютизираш така. На е правдиво да представяш така децата от мг-тата единствено жертви на родителски амбиции. Същите родители и същите деца, в по-малък мащаб, има навсякъде другаде… Пък и какво ни е важна чуждата паничка, всеки е свободен да прави за себе си, каквото намери за най-добре в неговата си ситуация. Само дето, свободата свършва там, където започват границите на другия. А за този друг с предложените промени равен достъп няма след един определен момент..
Аз единствено не харесвам непрестанното чувство на конкуренция и състезание, което се създава в главите на някои деца и родителите им. На мен ми падна мандибулата преди няколко години, когато чух дете да обяснява на моето, че там, за където ще кандидатства шансът бил 1:3, а пък при него ситуацията била 1:ебасимного и съответно едното училище не ставало толкова, колкото другото.. Кому е нужно това между деца.. И родители, дето не спират да сравняват резултати, ексели и постижения.. Ама е, и ти на моменти си така, пък нямаш дете в мг 😄

# 481
  • София
  • Мнения: 2 398
И след всичко казано, на кой му е толкова важно детето му да влезе в МГ след 4-ти клас?! Огромно напрежение ще се стовари върху тези малки деца! Да започне да се готви за МГ във втори клас, когато още не се е отучил да спи и закусва следобед, за мен е направо абсурдно!
И друго, автоматично прехвърляне нагоре е страшно несправедливо спрямо останалите деца, които в седми клас вече се предполага, че са доста по-осъзнати и ориентирани. Те няма да имат никакви шансове, защо? Или ще се надяват да се преборят за 3-4 освободили се места?
Наистина не разбирам защо вече няма приемни изпити? Каква е действителната причина?

# 482
  • Мнения: 392
Не знам. Имате контакт с друг вид родители и деца, явно. Аз споделям за наблюдения над три гимназии и е нямало такова нещо. Да, изисква се да се напомня и обяснява на детето задачите, които го затрудняват, да му се набавят теми и задачи за решаване, но това, което казвате вие не съм го виждала.
Всеки, който не си пише задачите от домашните по курса, а продължава да ходи на него, явно е заради родителите си. Има обаче не малко деца, които си пишат домашните, питат, когато задача не е ясна и учат новите уроци с идеята да знаят, а не с идеята мама да е доволна. Затова и се получава от 1000-1200 да се приемат 200. Масово децата искат да си продължат в математическите гимназии. Ако някой има друга амбиция, не виждам защо възможното оставане ще ги спира тези деца да се готвят и да следват мечтите си. Моят също ще кандидатства сега в МГ в 5 клас, но след седми иска да продължи с природни науки. Има мечти и цели, ще се бори за тях.

Не знаем още как ще се процедира с приема в 7 клас, само предполагаме и гадаем. Никъде никой не е обявил. Нека се разбере и стане ясно и тогава да го коментираме. Сега е нещо от типа "нероден Петко".


Бе човек, (Лексче), от нашия клас едно момиче ходеше на 2 школи и решаваше часове на ден в 4 клас, понеже не й се удава математиката, страшен тормоз, и ходеше по уроци и я тормозеха от 2 клас, и влезе, но естествено се справя най-зле там. А друго момиче, пак от нашия клас, с лекота в 4 клас беше приета навсякъде - и в СМГ, и в НПМГ, и в ПЧМГ, която е с отделен изпит, и в математическата паралелка на 107-мо, за която също има отделен изпит - състезанието "Еврика", като се гледа и олимпиадата и Кенгуруто. Навсякъде беше приета, и си остана в нашето ЧУ😀 защото в СМГ са на смени, нямат английски, храна, и пр., та случаи всякакви...такива като първата има доста.

Мишленце, +1000, това имах предвид и ето ти си там и им го казваш от извора. Точно така е.
Децата като тази наша съученичка, която влезе навсякъде, са абсолютно изключение и се броят на пръсти. Една друга наша съученичка пък влезе на 9-то място без да се е побърквала от решаване, но и такива като нея са малко. Все пак нашият клас още от ПУК са подбрани с изпит, нивото е високо, има още две-три частни, които са така, затова и това момиче, приетото навсякъде, а и ние, не искахме да ходим в държавно, пък било то и СМГ. Тя освен това е и златна медалистка от Speling Bee по английски.
Но за гимназия вече е друго. ЧУ е до 7 клас. Сега защо това момиче да не може да отиде в СМГ в 8 клас, понеже няма да има места.
Не случайно добрите ЧУ са до 7 клас, защото за гимназия няма интерес, а които ЧУ имат и гимназии, тези гимназии по принцип са слаби, защото всички добри в ученето деца отиват в държавните гимназии - математическите и езиковите.

# 483
  • Мнения: 1 517
В моето обкръжение всички малки математици са такива заради родителите си.
Децата не искаха да се местят след 4 клас, сега не искат да решават задачи и да учат математика, но яко ги натискат. Това споделят с дъщеря ми, а пред родителите говорят друго.
Социалният им живот е сведен до минимум. Ми мерси съм.

# 484
  • Мнения: 7 683
Кажи го на Лексче и Бийпс🤣. Абсолютно си права.

# 485
  • Мнения: 4 619
.....

Последна редакция: вт, 27 май 2025, 10:33 от a blue-eyed girl

# 486
  • Мнения: 7 683
Тези въпроси за учебните планове и програми се уреждат с наредби, а не в закона - Санака го обясни, затова в проекта не се споменават часовете по език. Премахването на ИИЧЕ и оставянето на РИЧЕ само за езиковите гимназии са намерения, които са ясно изразени от министъра в редица негови интервюта, а реализирането им се случва с наредби, които ще се приемат след приемането на закона, поне аз така разбрах, и аз като вас чета от Санака, прехвърлих и проектозакона, много ясно, че там го няма това, след като се урежда с подзаконови нормативни актове.
Пфу, играх си да пиша, пък ти се изтри🥶

# 487
  • Мнения: 4 619
Не е напразно написаното от теб, извинявай, че се изтрих.
Ама една колежка юрист веднага ме хвана на къс пас - къде го пише това в мотивите, в проекта, и аз балъшката - абе не знам къде го пише, ама в бг мама само това бистрим Simple Smile

От неюрист толкова Simple Smile

# 488
  • Мнения: 392
Е, как да се съглася като едни гледат отстрани, а аз съм в пряк контакт и нито синът ми, нито децата, с които имам досег за на сила в МГ? Имат желание , имат цел, готвят се и мечтаят да са достатъчно добри. От тези гимназии постоянно има световни шампиони по математика и природни науки, информатика, БЕЛ, езици, пак ли е защото родителите им ги принуждават?! Всички деца, които познавам и от ПЧМГ и от СМГ, искат да си останат в училищата, не заради родителите си.
Как не можете да предположите, че както едни деца искат да останат в своето си ЧУ, така и мнозинството от децата искат да останат в своите си МГ, защото те го желаят, а не защото е желание на родителите ?!

Близко дете бе прието в ТУЕС, където и искаше. Беше му мечта, но това не означава, че майка му не му напомняше постоянно, че трябва да се готви, понякога и с кавги.

Не отричам, че има и ситуации, в които детето е отвратено от математика, но родителите го принуждават, но да се обобщава и да се посочва, че всички в МГ след 4 клас са деца, принудени от родителите си до несвяст да решават задачи, не мога да се съглася.

Кажи го на Лексче и Бийпс🤣. Абсолютно си права.

Последна редакция: вт, 27 май 2025, 12:25 от lexche

# 489
  • Мнения: 7 683
Искат да си останат в ЧУ чушки. Моят иска ако има как, да не ходи в никакво училище, а ще му е много добре в кварталното, където ще учи три пъти по-малко и ще бъде пълен отличник. Въпросната приета навсякъде съученичка не взе тя решението да си остане в ЧУ, а го взеха родителите й. На нея й беше все едно. Но разбира се, само децата в СМГ са осъзнати, съзнателни, трудолюбиви и всички много искат да са си там и са елита на нацията. Това отдавна го знаем. Няма да продължавам, защото темата не е за СМГ.

# 490
  • Мнения: 392
Децата от ПЧМГ, СМГ и НПМГ ги слагам под общ знаменател и тези деца, които познавам - около 20тина, не искат да са в кварталното училище и да учат три пъти по-малко. Имаше едно такова момче и то се премести от МГ.

И аз приключвам. Просто приемете, че не всички деца искат да бъдат в кварталното училище и да учат три пъти по-малко. София е голяма, все има едни 300 такива деца от всеки набор.

Искат да си останат в ЧУ чушки. Моят иска ако има как, да не ходи в никакво училище, а ще му е много добре в кварталното, където ще учи три пъти по-малко и ще бъде пълен отличник. Въпросната приета навсякъде съученичка не взе тя решението да си остане в ЧУ, а го взеха родителите й. На нея й беше все едно. Но разбира се, само децата в СМГ са осъзнати, съзнателни, трудолюбиви и всички много искат да са си там и са елита на нацията. Това отдавна го знаем. Няма да продължавам, защото темата не е за СМГ.

# 491
  • Мнения: 961
Моята дъщеря и тя в 4ти клас искаше да е в кварталното училище, където останаха всичките ѝ приятели. На тази възраст не съм и очаквала от нея да мисли по друг начин.
В крайна сметка реши да даде шанс на МГ и доживях да се разтопя един ден от думите: "Мамо, благодаря ти, че ме накара да влезна в МГ-то". Но тези думи дойдоха почти година по-късно, след като си намери нова среда и се почувства добре социално.
В нашия клас има деца, които мразят математиката, а има и такива, които решават сборника за следващия клас през лятната ваканция Grinning
Но повечето са по средата - имат си къде, къде повече интереси в живота децата от едната математика. По състезания в 6ти клас останаха много малко ходещите и от двата класа в нашето училище. Дори и традиционните медалисти от състезания вече ходят само на най-големите, а някои от тях се пренасочиха към информатиката като интереси.

# 492
  • Мнения: 594
Не се е отказал от идеите за промяна на НВО след 7 клас:
https://www.24chasa.bg/bulgaria/article/20591390

Каквото и да бистрим тук, вероятно точно нашите ще бъдат зайците, върху които ще се правят упражнения. Може и за добро да е...

# 493
  • Мнения: 1 100
Аз имам един брой в СМГ и един брой в частно училище и не че нещо, но съм против внесените промени за обсъждане. В 4 клас, че се е трудило дадено дете не го прави същото в 7 клас, освен това още в 6-ти клас ясно се вижда кои са децата влезли в училището заради родителски амбиции. Вероятно имат предстоящи седмокласници в МГ Simple Smile

# 494
  • shumen
  • Мнения: 20 531
Детелина,дано не са нашите опитните зайчета с промените в НВО.
При нас се започна днес ударно след почивните дни с класно по Математика.Уж щеше да е на 29.05 и изведнъж бам днес.Другата седмица ще им са изходящите до 11.06.По География щяло да е 10.06.и да не е тест,а да им даде един въпрос от целия учебник и да пишат по него каквото знаят.Не знам кому е нужно това и то в последните дни преди края на учебната година.
И да питам освен задължителната Литература друго ще учат ли лятото вашите деца?Аз не зналлм,ако го оставя цяло лято нищо да не прави Септември ще му е голяма мъка.

Последна редакция: вт, 27 май 2025, 23:31 от danaeka

Общи условия

Активация на акаунт