Шестокласници 2024-2025-тема 4-От Радини вълнения обзети,децата учат пак безброй куплети

  • 21 958
  • 764
  •   1
Отговори
# 465
  • Мнения: 961
Не знам как е в другите МГ-та, но като гледам в нашето доста деца от прогимназиалния етап не искат да продължават там, а са се насочили примерно към езикови гимназии. След 4-ти клас повечето деца влизат в МГ заради родителски амбиции, а не заради страшен интерес към математиката.
А дори и на математически таланти не винаги им понася в МГ. Дете на наши познати беше влезнало в пловдивското МГ без никаква предварителна подготовка и просто не му понесе и го преместиха в 6ти клас. Това темпо не е за всеки, но децата, които са се готвили години за състезания, са свикнали на него.
Факт е, че след 7ми клас разликата в нивото по математика е огромно. Наши познати деца, пълни отличници в други училища, се затрудняват на задачи от учебника, които за моята дъщеря са елементарни. Затова и тук имат практика след 7ми клас да оставят продължилите от прогимназиалния етап в А и Б клас, а новоприетите - в другите класове.
Като гледам най-вероятно всички деца, поне от нашите 2 класа в МГ, ще си се явят на НВО. Най-малкото това им дава допълнителни опции.
Аз лично се бях насочила към НПМГ, та и за нас ще е интересно сега. Дано наистина да вкарат собствен приемен изпит, та за по-малкото места подборът да е по-голям.

# 466
  • Мнения: 7 683
Далеч не са само за МГ промените. Ами чуждоезиковото обучение, ами орязването на часовете по него, включително и в ЕГ, не са ли съществени и касаят всички.
Дори Санака писа, че и нея я засягат, макар че не вдявам защо, след като най-малкото й дете е вече в ЕГ и тя самата сто пъти обясни, че за завареното положение няма да има промени, не може да има промени във вече започнал етап и доколкото ние сме първият набор, който още не е започнал гимназиален етап (за сегашните седмокласници вече има утвърден ДПП), то ние ще го отнесем най-много. За тези след нас поне вече ще има някакъв опит и ще знаят какво ги очаква, най-големият удар ще го понесем ние.

# 467
  • София
  • Мнения: 4 041
Мецане, други промени още няма обявени. Не знаем какво ще предложат, може и още по-гадно да е 😂😂 А може и да се случи така, че да няма кой да го предложи 😅 Иначе да, ние сме възможно най-прецаканите от де и да го погледнеш. Да видим с НВОто какво ще измислят. Ако и това претърпи кардинална промяна, направо не знам как го мислят с толкова нови неща, за които не знаят все още как биха са отразили, евентуално какъв риск крият, па нещо комуникация на промяната..

# 468
  • Мнения: 964
Моето дете ще продължи с уроците по БЕЛ, без значение дали училището ще е специализирано или не, защото за децата там е важно да бъдат грамотни и конкурентни на съучениците си, а и не само, дори понякога да объркват кое копче от жилетката на баба Илийца е разкопчано.
Между другото, това последното като познание е изключително важно в житейски план.
Но е факт, че промени в предвижданата насока ще им позволят да се развиват в онова, в което повечето от тях са силни — математика и информатика.
„Вашето дете е силно по тенис и слабо по математика. Повечето родители биха наели учител по математика, а аз бих наел учител по тенис.“
— Дийпак Чопра

# 469
  • у дома
  • Мнения: 7 962
За мен единствената адекватна промяна е да се въведе допълнителен,трети модул с 1-2 зад,с който да се кандидатства в МГ-то и сега оли е 4 часа и децата,ходещи по матем състезания са свикнали да решават по-дълго време...Или пък този модул да се провежда в отделен ден,като състезанието на НПМГ и на него да се явяват само искащите МГ деца...

# 470
  • София
  • Мнения: 16 207
E, въвеждат, де. Не трети модул на НВО, ами направо отделен изпит, специално за МГ. И със сигурност той ще е с най-голяма тежест при балообразуването.

Далеч не са само за МГ промените. Ами чуждоезиковото обучение, ами орязването на часовете по него, включително и в ЕГ, не са ли съществени и касаят всички.
Дори Санака писа, че и нея я засягат, макар че не вдявам защо, след като най-малкото й дете е вече в ЕГ и тя самата сто пъти обясни, че за завареното положение няма да има промени
Защото и внуци смятам да имам. Joy

# 471
  • Мнения: 1 100
Отделният изпит за МГ е за децата, които не учат там от 5 клас, нали така? Обаче как ще се отсеят тези, които от 5 клас са в МГ, но в 7 клас не се справят добре вече?

# 472
  • Мнения: 595
И при разпределенията по профил важи същото. Поне в нашата ПМГ има различни такива и ако повече от 26 деца от настоящите (в перспектива оставащи без изпит там) искат един и същ профил, то трябва да има обективен критерий за разпределение. Съответно външни няма да имат достъп до такъв профил? 🤔

# 473
  • София
  • Мнения: 16 207
Отделният изпит за МГ е за децата, които не учат там от 5 клас, нали така? Обаче как ще се отсеят тези, които от 5 клас са в МГ, но в 7 клас не се справят добре вече?
Да се отсеят откъде? Те продължават автоматично и няма основание, на което да ги отсяват. Евнтуално за разпределението им между различните паралелки в 8-ми клас може да имат някакви критерии.

# 474
  • Мнения: 1 747
Аз също смятам, че кандидатстването след четвърти клас е главно родителска амбиции. Голяма рядкост са децата, които да осъзнаят , че има бъдеще и е много добре да учиш математика. Определено в следващите три години част от децата се оказват не на място, но защо пък да не останат щом имат възможност. Определено извън МГ ще останат деца, които са истински таланти, но с не амбициозни родители, които са избрали близкото училище... Определено това е абсурдно и съм сигурна, че ще има родители, които да го атакуват в съда като дискриминация. За мен трябва да има вътрешен изпит, в който да се види дали питомците покриват критериите, които се изискват от външните. Например в Музикалното децата си имат изпит в края на етапа и има реален шанс да не се справят и да отпаднат от училището. Ами ако и там родителите поискат децата да продължат автоматично, стресът и за тях след 7 клас е огромен.
Просто в МОН има хилави експерти, които са се научили да си умират работа, а не да вършат нещо полезно. И докато симулират, вършат глупости и после се бият в гърдите, че правят промени и много работят. Децата са без значение, те ще оцелеят някак...

# 475
  • shumen
  • Мнения: 20 531
И аз мисля,че кандидастването след 4 клас в МГ е заради родителски амбиции.Моето дете му вървеше Математиката,но сам не пожела да се напъне и кандидаства в МГ,а остана в същото училище.И след 7 клас иска да продължи с История,която се оказа,че е пак в същото училище по Хуманитарни науки.
В 6 клас имат 5 часа Мат плюс един час ИУЧ,БЕЛ мисля,че също са 5 часа и още 2 часа ИУЧ,а Английския е 3 часа.

# 476
  • Мнения: 7 683
Разбира се, че в огромната си част е поради родителски амбиции, особено за СМГ е нещо страшно в 4 клас. Има и деца, които сами искат, но са много малко. И то не точно "сами искат", защото в 4 клас те изобщо не са наясно, дори не знаят, че има такова училище СМГ и съвсем пък не знаят каква е разликата между СМГ и другите училища, нито пък ги вълнува това. Родителите им обясняват, че трябва да влязат и колко е велико училището и пр., но просто има деца, които нямат нищо против да решават много, за да влязат. Но те са много малко, а останалите са под много силен родителски натиск; има деца, които направо не искат, и са изтормозени до краен предел.
Това за дискриминацията едва ли може да мине, има например решение на КЗД, че квотният прием в гимназиите не е дискриминация по пол. Мисля, че и за 134-то, когато беше "еврейско", също имаше решение, че приемът с предимство на деца с еврейски произход не е дискриминация по произход, защото по Конституция всеки има право да учи майчиния си език, а няма друго училище, в което тези деца могат да учат иврит. Така че ако го гласува парламентът, ще си мине. Останалите ще държат външен изпит. Който влязъл, влязъл, кака се ожени, е положението 🤣.

Данаека, в гимназията обаче да знаеш, че съгласно сега действащите рамкови учебни планове, във всички гимназии математиката е само по 3 часа в 8-ми и 9-ти клас и само 2 часа седмично в 10-ти. Включително и в СМГ и в МГ Шумен. В тях използват и 3 часа ИУЧ и 3 часа ФУЧ за математика (а в 10 клас 4 часа ФУЧ), та така им стават 9 часа седмично. Сега министърът ще ги променя тези планове, та ще увеличи математиката, ама да видим.
И именно, че английският е 3 часа, както казваш, а той мисли да ги реже, какво ще ореже, не знам, то и с 3 часа нищо не се научава. Затова сме и в ЧУ, защото имаме 10 часа английски и 9 математика. Но това не върви за цял живот, за гимназия вече никой не иска частни гимназии, всички искат добрите държавни и съответно най-добрите деца са там, няма общо с 1-7 клас, в частна гимназия отива който се е издънил на НВО (с изключение на АК).

Последна редакция: вт, 27 май 2025, 07:10 от Татко Мецан

# 477
  • Мнения: 392
Не знам, вероятно имаш по-широк поглед над нещата. Аз познавам няколко деца от СМГ, НПМГ и ПЧМГ и бройка кандидатстващи. Тези, които са под натиск, те нямат желание и не се готвят, което пък гарантира не влизането им сред приетите. Масово всички са отличници в класовете си и е нормално, че искат да са сред най-добрите и да бъдат приети в училище, където и другите деца са на високо ниво. Да, обяснява се как тези гимназии са най, да говори се на детето за плюсовете да бъде в среда, където се учи на високо ниво. Синът ти е в ЧУ, което е на високо ниво и си подбира децата. Обаче децата, които са най-добрите в училищата си из общинските училища, не се чувстват всички на мястото си със съученици, които едва избутват четвърти клас. Налага се да следват нивото на слабите ученици и силните всеки час имат по едни 15 минути, в които изчакват останалите. За дисциплината да не говорим.

Със сигурност има в МГ по някое дете, което не му е там мястото и е влязло заради силният родителски натиск, обаче мисля че са по-скоро единици. Наистина, изисква се упоритост, труд и дисциплина, както е и в спорта и музиката. Има трудни моменти и децата са склонни да се откажат по пътя и се изисква да бъдем до тях. Спортистите, които познавам, също са имали моменти, в които им е било трудно и са искали да се откажат, въпреки че спортът им е страстта.
И не, не съм пряко заинтересована от промените, синът ми има интерес към природните науки и ще продължи натам, но има много добри математици, които оставят математиката на втори план, за да посветят времето на подготовка за НВО БЕЛ, вместо да се концентрират на математиката и математическите състезания.

Разбира се, че в огромната си част е поради родителски амбиции, особено за СМГ е нещо страшно в 4 клас. Има и деца, които сами искат, но са много малко. И то не точно "сами искат", защото в 4 клас те изобщо не са наясно, дори не знаят, че има такова училище СМГ и съвсем пък не знаят каква е разликата между СМГ и другите училища, нито пък ги вълнува това. Родителите им обясняват, че трябва да влязат и колко е велико училището и пр., но просто има деца, които нямат нищо против да решават много, за да влязат. Но те са много малко, а останалите са под много силен родителски натиск; има деца, които направо не искат, и са изтормозени до краен предел.
Това за дискриминацията едва ли може да мине, има например решение на КЗД, че квотният прием в гимназиите не е дискриминация по пол. Мисля, че и за 134-то, когато беше "еврейско", също имаше решение, че приемът с предимство на деца с еврейски произход не е дискриминация по произход, защото по Конституция всеки има право да учи майчиния си език, а няма друго училище, в което тези деца могат да учат иврит. Така че ако го гласува парламентът, ще си мине. Останалите ще държат външен изпит. Който влязъл, влязъл, кака се ожени, е положението 🤣

Последна редакция: вт, 27 май 2025, 08:27 от lexche

# 478
  • Мнения: 961
Подготовката за кандидатстване след 4ти клас започва още във 2ри клас. Ами няма дете, което във 2ри клас мечтата му е да ходи в МГ и да решава стотици задачи Simple Smile
Натоварването е голямо, психическото напрежение - още повече. Аз съм казвала за едно познато дете, страхотен математик, което получава паник атака на едно от важните състезания в 4ти клас и излиза на 30та минута.
Аз толкова разревани деца и толкова тягостно настроение както след Математика за всеки съм виждала само след състезание по художествена гимнастика.
Дъщерята на наши познати в 4ти клас ходеше на две школи и толкова ѝ беше писнало от задачи, че преподавателките там се оплакваха как не си пишела домашните и казваха, че не могат да гарантират, че ще влезе в МГ. В крайна сметка детето изкара резултати, които дори и за СМГ са топ 20. Но психическият натиск е голям.

# 479
  • Мнения: 7 683
Бе човек, (Лексче), от нашия клас едно момиче ходеше на 2 школи и решаваше часове на ден в 4 клас, понеже не й се удава математиката, страшен тормоз, и ходеше по уроци и я тормозеха от 2 клас, и влезе, но естествено се справя най-зле там. А друго момиче, пак от нашия клас, с лекота в 4 клас беше приета навсякъде - и в СМГ, и в НПМГ, и в ПЧМГ, която е с отделен изпит, и в математическата паралелка на 107-мо, за която също има отделен изпит - състезанието "Еврика", като се гледа и олимпиадата и Кенгуруто. Навсякъде беше приета, и си остана в нашето ЧУ😀 защото в СМГ са на смени, нямат английски, храна, и пр., та случаи всякакви...такива като първата има доста.

Мишленце, +1000, това имах предвид и ето ти си там и им го казваш от извора. Точно така е.
Децата като тази наша съученичка, която влезе навсякъде, са абсолютно изключение и се броят на пръсти. Една друга наша съученичка пък влезе на 9-то място без да се е побърквала от решаване, но и такива като нея са малко. Все пак нашият клас още от ПУК са подбрани с изпит, нивото е високо, има още две-три частни, които са така, затова и това момиче, приетото навсякъде, а и ние, не искахме да ходим в държавно, пък било то и СМГ. Тя освен това е и златна медалистка от Speling Bee по английски.
Но за гимназия вече е друго. ЧУ е до 7 клас. Сега защо това момиче да не може да отиде в СМГ в 8 клас, понеже няма да има места.
Не случайно добрите ЧУ са до 7 клас, защото за гимназия няма интерес, а които ЧУ имат и гимназии, тези гимназии по принцип са слаби, защото всички добри в ученето деца отиват в държавните гимназии - математическите и езиковите.

Последна редакция: вт, 27 май 2025, 08:36 от Татко Мецан

Общи условия

Активация на акаунт