Шестокласници 2024-2025-тема 4-От Радини вълнения обзети,децата учат пак безброй куплети

  • 21 961
  • 764
  •   1
Отговори
# 450
  • София
  • Мнения: 16 207
Beeps, той и часовете по история иска да увеличава "малко". Ще има за всеки по нещо. Joy

# 451
  • София
  • Мнения: 4 041
Това, Мецане, е другият смешник (без да се извинявам) министъра на културата. Мариан Бачев, дето имаше безочието да прави диемес кампания за щерка си, която много искаше да ходи на стаж в Щатите. Ама така е- като искаш, плащаш 😄
Тия деца освен да седят по десет часа в училище, че да учат от всичко по още тогава.. Аз ли не вдявам, или няма как да стане с по седем часа на ден..

# 452
  • у дома
  • Мнения: 7 962
Beeps, той и часовете по история иска да увеличава "малко". Ще има за всеки по нещо. Joy
Колко малко,като сега са 4 часа седмично 9-10 кл в профилираните гимназии?

# 453
  • София
  • Мнения: 16 207
Ами сигурно и аз не вдявам, защото, дори и да ореже чуждоезиковото обучение, пак не излиза математиката. Той може да го ореже само в 8-ми клас - само тогава са много часовете. След това стават 4 в девети клас и по 2 в останалите класове. Какво да реже? И как в 9-12 клас ще вкара повече часове по всичко, без да увеличава седмичния хорариум /а той твърди, че няма да го увеличават/?

Светле, заявката е: драстично увеличаване на часовете по математика, по-сериозно увеличаване на часовете по природни науки, малко по история, география и литература. Няма заявка за премахване на часовете ИУЧ и вкарването им в задължителните такива /нали религията ще е в часовете ИУЧ/. Няма да се увеличава и седмичния хорариум. Моят принципно нематематически мозък не може да се справи с тази задача. Joy

# 454
  • у дома
  • Мнения: 7 962
А моят математически мозък ми говори,че това са глупости...
Математиката преди год беше 4 ч седмично 9кл ,даже и в тогавашните техникуми-2 ч алгебра и 2 часа геометрия-кой велик мозък реши да ги обедини и намали не знам,но тогава доста математици останаха без работа и се преквалифицираха или отвориха школи по математика...Сега доста голям процент от математиците са инженери или икономисти,преквалифицирани за една година в учители по математика,в което няма лошо,доста от тях са кадърни и за 3-4 год стават супер,но и доста не стават и ходят само за заплатата и никой не им търси сметка правят ли нещо или не...А в гимназиална степен/и не само/ има недостиг на математици,физици,химици/тези преквалифицираните рядко се бутат там/ и не виждам от къде ще ги изнамерят,за да покрият евентуалното увеличаване на часовете.Едното ми дете завършва тази год МГ/от 5 кл е там/-от 5до 7 кл един и същи учител,после 8 др,който началото на 9ти се пенсионира,не можаха да намерят заместник,дойде пенсионер,локдаун,избутаха годината...В 10ти кл ги пое др учител,който се пенсионира в края на  год.В 11 ги пое учителката 5-7 кл,която също се пенсионира,но беше помолена и се съгласи да ги изведе и 12 кл-та така,на нейно място кой ще намерят,пък ако и увеличат часовете още един човек идея нямам.

# 455
  • София
  • Мнения: 2 043
Мен най- силно ме интересува кога най- рано може да се променят учебните планове така, че това препускане из материала- /най- вече по математика/ да спре и безумното решение материалът да бъде свален една година надолу, някак  да бъде поправено. С какъв нормативен акт трябва да стане?

# 456
  • София
  • Мнения: 16 207
Учебните планове могат да променят веднага, но не и учебните програми. С учебните планове могат само да увеличат часовете по математика, но не и да разместват/променят материал между класовете.  За учебните планове министърът предполагам чака да влязат в сила промените в закона, за да може да вкара и религията в тях - всичко да стане с една промяна. Планират ги за 2026/2027г.
И двете неща стават с подзаконови нормативни актове, но за промяна на учебните програми трябва повече време.

# 457
  • София
  • Мнения: 2 043
Това означава, че сегашните 6 класници наесен продължават в 7 клас по абсолютно същия план и програма като настоящите седмокласници, жалко.
П.П за да се вкарат повече часове по математика, трябва да се намалят по друг предмет. Т.е. няма да се предадат всички уроци в настоящите учебници например по история, география и т.н? / От учебниците, по които часовете са "орязани"/

Последна редакция: сб, 24 май 2025, 22:27 от stelaartois

# 458
  • София
  • Мнения: 16 207
Той иска да намалява чуждоезиковото обучение.

# 459
  • Мнения: 1 100
Ако случайно направят това #чудо# за шестокласниците, които сега са в МГ директно да отидат в осми клас без изпит и матери, е добре да е по-бързо, за да не изтекат хиляди лева в частни уроци по Бел 😂

# 460
  • Мнения: 4 619
Санака и вие, колеги по съдба, а какво ще стане с 18, 73, 35, 133? Как ще учат японски, другите езици в 18, как ще научат руския в 133, ако им орежат хорариума?

Притеснена съм за бъдещето, честно.
За МГ изказах мнение в общата тема и си го поддържам, че министърът не си представя намаляване на бройките деца, респ. класове 5 до 7 клас. Напротив, иска да се избием за тези места още след 4 клас. Тогава или никога Simple Smile
Питаме се всички, ама ние след 7 как ще кандидатсваме в МГ?
Ами места ще има само се ако някой се откаже, приметно реши, че от СМГ иска в ТУЕС или НЕГ.
Ще има единични бройчици, които ще излязат след 1во класиране.
Също мисля, че ако се приеме тази поправка, децата от МГ, наши набори, все пак масово ще се явят на НВо първо за престиж, второ за привилегията да си изберат СМГ или нещо друго от менюто на топ 5. Разбира се, привилегията си е тяхно право, заслужено заради умовете, таланта и усилията им.

# 461
  • Мнения: 7 683
Едва ли. Първо, ако го въведат, за тях би трябвало въобще в менюто да няма опция СМГ, защото продължават по право и съответно местата трябва да са само за другите. И после, ако има опция СМГ и не се класират, ще изпаднат в доста кофти положение, защото продължават, а всички ще видят, че всъщност не трябва да продължат. Затова мисля, че биха се явили само тези, които наистина не искат да продължат в СМГ, а искат друга гимназия.

# 462
  • Мнения: 4 619
Да, малко объркано говоря. Ако догодина си 7 клас в мг по новия закон, ти автоматично продължаваш в 8.Ако  товс мг не открие нова паралелка, няма нито 1 място за попълване.
Но все пак  някой 7кл от мг може да се яви на нво, да изкара високи точки и да се запише в ЕГ примерно.
Едва тогава ще се освободи 1 място, по което да може да влезе друго дете....с точки от нво.
Нещо такова...
Но аз просто си пиша, както решат, така да си запълват местата в МГ, за "нас" тук, днес и сега, утре и в края на 7, са недостижими.
Но по тази логика на министъра може и други училища да искат автоматично продължение в 8 клас на техните ученици. Стаматов може да го поиска. Родители може да го поискат също.

Последна редакция: нд, 25 май 2025, 20:58 от a blue-eyed girl

# 463
  • София
  • Мнения: 4 041
Кво ни остава в тоя дъжд, освен да вземем малко да похраним МОН 😂 Това “по право” досега само в Лицея го имаше и е нещо адски нечестно. Ето сега, моето отроче защо да не може да продължи автоматично и то, ми и на приемен изпит (дето се явява трети предмет за подготовка, освен бел и мат) да трябва да се явява.. Абе, промени, направени да работят за осем паралелки в държавата и толкоз. Да сме живи и здрави след десет години да видим как всичкото ще цъфне и ще върже, ама най-много списващите в темите за първи клас сега, да бистрят все същото и тогава.
Допускам, че с право няколкото софийски списващи сме отегчили всички останали в темата и затова аз прекратявам обсъждането на СМГ. И без това се прехапвам на всяко споменаване на това трибуквие, което явно ще доведе до промени, засягащи всички, а всъщност трябваше така да бъдат направени, че да си обхващат само онези 150 и малко, за които НВОто е баси лесно и светът е несправедлив, щото трябва да се учи за на баба Илийца най-долното копче на елечето.

# 464
  • Мнения: 8 413
О, не сте ме отегчили с постовете за СМГ.
Това важи и за другите МГ, но може би пишещите които се интересуват от СМГ са повече.
Аз много добре разбирам тези родители, които пишат, че за влизането в МГ значение ще има НВО по БЕЛ и да протестират. Не може по всичко да си добър и наистина БЕЛ да ти е толкова труден предмет, колкото на другите математиката.
Не може ли да има трети модул на НВО по математика, който да е важи за прием в МГ?

И аз ви отегчавам сигурно, но много мисля какво ще се случи с т. нар. езикови паралелки с СОУ.
Знам, че в такава паралелка детето може и да не научи ЧЕ на някакво високо ниво, но поне се надявам да има хубава среда и конкуренция.

Мисля да споделя във фейсбук групата на класа проекта за промените, да видя какво мислят родителите и учителите.

Общи условия

Активация на акаунт