Шестокласници 2024-2025-тема 4-От Радини вълнения обзети,децата учат пак безброй куплети

  • 21 964
  • 764
  •   1
Отговори
# 435
  • Мнения: 4 619
Благодаря ти, всъщност не е днес първи път, в който разбирам, че трябва да съм готова и за удари под кръста в тази област. Между другото, като си говорим за думи и тяхното значение, вчера излязоха резултатите от един конкурс на Съюза на свободните писатели (има и такъв) на тема "Зима". Добре, че излязоха преди лятното слънцестоене Simple Smile За поезия имаше първа, втора и трета награда и пет "номиринани". За проза - първа, втора, трета награда и трима "номинирани". Та според този съюз "номиниран" е синоним на "поощрен". В някои конкурси поощрението се нарича "отличие", но на мен най-ми харесва как го наричат на английски - honorable mention
Заключ, заключ, спирам, изчезвам, няма да досаждам Simple Smile

Скрит текст:
ТМ, ти си се дописал, ще се допиша и аз, наясно съм, че са допустим някои граматични грешки в името на римата, но аз се старая да ги избягвам, даже въобще не ги обичам. Има и още нещо, то освен че граматиката е под въпрос и смисълът е малко ..... тъпичък хахаха кокичето е крехко, не е страж(a). Ще преправя този стих с един мираж и ще изляза от ситуацията да съм смешна Simple Smile  Освен твоето мнение,  друго което много ценя, е на Кр. Тенев - това е човек, който, освен че ме научи на римни схеми и стъпки, може да ми е спестил някоя и друга похвала, но критика никога не ми спести :,)

Последна редакция: пт, 23 май 2025, 16:04 от a blue-eyed girl

# 436
  • София
  • Мнения: 4 041
Спази си министъра думата за петък 😄 Абе, Санака, правилно ли разбирам предложенията на стр.7 и 10 от Проекта, че се създава профил Класически (само за училищата по културата) и второто ДЗИ ще е от профилиращ предмет, с което евентуално децата в такъв профил евентуално могат да заходят някак евентуални увеличени часове по МАТ и евентуално ДЗИ по МАТ? Видях, че влязъл след 4ти клас в МГ ще може да продължава и след 7. Ще се навъдят всякакви дули и акушерки с курсове по математика от магарето директно 😂😂

# 437
  • София
  • Мнения: 16 209
За който представлява интерес, тук съм синтезирала предвидените промени в публикувания днес проект за изменение на ЗПУО: https://bg-mam.ma/p/1728541/49761952

Най-същественото е промяната на статута на МГ и ПМГ и съответно промените на приема в тях.

# 438
  • Мнения: 4 619
Санака, вече те следя в три теми: тук, там (7кл) и МОН промени Simple Smile и пак съм албански реотан.
Дотолкова доколкото форумът не дава да цитирам ТМ от тема 7кл и да отговоря тук, за да не им се преча, мисля си, че това за мегетата е изцяло лобистка поправка, целяща точно някой мързелан да облагодетелства, който не е сигурно и в пети клас как е влязъл.... Това е.. то, а не че някой е загрижен за някой математически мозък да не се провали на преразказа.

....
По отношение на религията четох, четох и се питам едно: добре, бе, хора, миналата година всички набори по литература учиха месец два библията, след нея някои най - основни неща за мюсюлманите, арменци и евреи: богове, празници, обреди, храни... Контролни имаха, даже синът ми отговаря на въпрос  за симвокиката на змията и защо бог гони Адам и Ева от Рая. Това не беше ли религия?
Някой беше ли против? Тогава и в 3 и 4 клас по ЧО когато също споменаваха някои религиозни празници, етноси,
Да, десетте заповеди не ги учиха, ама нещо стана ли им, че понаучиха и веднага забравиха някаква все пак фактология...
Нито съм за, нито съм против този час, по-скоро ми е все едно.
Против съм да имат по 7 часа всеки ден, три от които подскачане, надпяване и надрисуване... Нечовешко е това с първа и втора смяна.... На никой не му пука. Кой от МОН си тръгва в 19.15 или става преди 6, за да е на линия в 07.15?

# 439
  • Мнения: 596
Ако се приемат промените за МГ-тата и по-специално оставането на приетите автоматично, според мен ще ги отложат за набора, който септември ще е 4 клас. Дори и за настоящите четвъртокласници вече са минали повечето балообразуващи състезания и всеки си е направил сметката дали и колко може и дали да кандидатства след 4 клас. Пък какво остава за нашите набори, 2 години вече са минали в прогимназия. Само предполагам, разбира се, и смятам, че така е справедливо. И не мисля, че масово ще се възползват, дори и да остане в този вид. Мен лично ще ме е срам да зная, че "по право" съм някъде, защото не мога да се преборя ли? Като му казах днес, че е възможно да отпадне необходимостта да се явява на НВО догодина, той пък ме пита защо тогава в 4 клас, когато оставането в СУ или ОУ е гарантирано независимо от резултатите, всички се явяват, дори и тези, които няма да се местят. Така ще бъде и в МГ-тата след 7-ми, че и допълнителни изпити ще има в някои.

# 440
  • София
  • Мнения: 16 209
Предвидено е промените да влязат в сила 30 дни след обнародването на закона. Няма отложено влизане в сила за определена учебна година. Така че, ако законопроектът се приеме в този му вид, ще влязат в сила веднага. И ако го приемат преди приемане на ДПП, ще важи още за вашия набор.

# 441
  • Мнения: 596
Предвидено е промените да влязат в сила 30 дни след обнародването на закона. Няма отложено влизане в сила за определена учебна година. Така че, ако законопроектът се приеме в този му вид, ще влязат в сила веднага. И ако го приемат преди приемане на ДПП, ще важи още за вашия набор.

Да, съгласна съм, прочетох го. Казвам как е справедливо според мен. И че пак ще си се явяват настоящите шестокласници, може би една идея по-спокойно ще им е, особено на тези в софийските МГ.

# 442
  • Мнения: 7 683
Ако влезе веднага в сила, то настоящите шестокласници от СМГ и НПМГ, както и от всички МГ в страната, ще продължават автоматично в 8 клас и няма да се явяват на нищо.

# 443
  • София
  • Мнения: 16 209
Да, разпоредбата относно влизането в сила буди недоумение. Явно повече са държали на бързината, отколкото на обмисляне и прецезиране на промените. Както казах и в темата за МОН, ако имате какво да казвате по законопроекта, сега е моментът да го направите - в рамките на срока за обществено обсъждане. Законопроектът може да претърпи промени, както в рамките на общественото обсъждане, така и после между четенията в НС.

# 444
  • София
  • Мнения: 4 041
Санака, питах по-горе, ще изнахалствам пак, извинявам се за частната си ситуация- какво означава въвеждането на Класически профил и може ли това да е някаква опция, която да не бъде засегната от увеличени часове по математика и природни науки? Благодарности!

# 445
  • Мнения: 596
Ако влезе веднага в сила, то настоящите шестокласници от СМГ и НПМГ, както и от всички МГ в страната, ще продължават автоматично в 8 клас и няма да се явяват на нищо.
Тогава високите резултати, особено извън София, наистина ще бъдат бели лястовици...

# 446
  • София
  • Мнения: 16 209
Санака, питах по-горе, ще изнахалствам пак, извинявам се за частната си ситуация- какво означава въвеждането на Класически профил и може ли това да е някаква опция, която да не бъде засегната от увеличени часове по математика и природни науки? Благодарности!
Трябва да видим измененията на съответните наредби, за да разберем какво точно означава /законът дава само общата рамка, повечето неща се уреждат с наредби/. Профилите се изучават във втори гимназиален етап и независимо от ООП, така че предполагам, че този профил няма да "спаси" от увеличените часове по математика и природни науки, които ще са именно в ООП.

Детелина, високи резултати има и в други училища, не само в СМГ.

# 447
  • Мнения: 7 683
Beeps, разбирам болката ти, но за съжаление няма да те огрее да се отървете от математиката...

"В списъка от мерки за насърчаване на изучаването на математика са да увеличим приема в 5-ти клас на математическите гимназии, да насърчим увеличаването на броя на паралелките с разширено изучаване на математика в прогимназиален етап, да увеличим часовете по математика чрез промяна на рамковите учебни планове".
https://www.24chasa.bg/mneniya/article/20570603

Вярно, че говори за МГ и за паралелки с разширено изучаване в прогимназия, обаче болднатото мисля, че е общо за всички етапи, вкл. гимназия, и е по принцип.

# 448
  • София
  • Мнения: 4 041
Тя тая болка не е само моя. Едва ли моето златно яйце е единственото на света, дето ще учи повече математика насила. И от това нито ще произлязат повече учители по математика, нито повече майчици ще се снимат с гордо с грамоти и медали, нито ще ги подготви за “утрешния ден”. Аз се интересувам повече в частност по отношение на училището му, защото повече природни науки точно там по задължителност, биха затрили тотално образа и смисъла му. И тук изобщо не изхождам от някакви сектантски претенции за уникалност. Това е като утре да решим да готвим децата да учат повече задължителна история и във всички техникуми, или недай боже в СМГ, да учат пет вида културно-исторически предмети понеже така е модерно сега. Не оспорвам изобщо математиките, обаче просто не може да се създават скучни личностни калъпи навсякъде и във всичко. Как да е.. Честит празник с откровенията на културния ни министър днес по Нова- кратко, ясно и ако ти изнася- “Не можем да гледаме на образованието и на културата като на безплатни ресурси. Ако искаш добавена стойност в живота си, плащаш за нея.”

# 449
  • Мнения: 7 683
Напълно си права, аз трябваше да сложа смеещ се емотикон на първото изречение, защото се шегувах.
Този пореден бисер на министъра не съм го чул. Ама големият майтап е, че аз точно така правя, плащам за ЧУ. Не знам колко добавена стойност ми е донесло, като го гледам как не му се учи и как не чете🤣 Но и държавното образование е платено - от данъците ни. А той ги пръска парите за допълнителни часове мат, за които няма добри учители, за часове по добродетели и религия, от които повечето родители не виждат смисъл, за намаляване на чуждоезиковото обучение и за какво ли още не...без да ни пита нас, които даваме парите чрез данъците си. А всеки от нас най-малкото за всичко, което купи, плаща 20% върху стойността на държавата (всички плащат ДДС), да не говорим за другите данъци...

Последна редакция: сб, 24 май 2025, 12:40 от Татко Мецан

Общи условия

Активация на акаунт