Отговори
# 15
  • София
  • Мнения: 3 425
Картите се блокират от автоматични процеси, няма хора дето вървят по транзакциите и гледат тук този нещо много пари е платил.  Някога много отдавна получавахме списъци с клиентите ни, които са с блокирани карти за да ги прозвъним когато можем между другата работа. Това не в ПИБ и не скоро, така че нищо не мога да кажа за техните практики.
Оспорването е много неприятна работа, и никой няма да гледа вашия интерес, само този на банката, така че ги гонете до дупка - Виза/Мастъркард, БНБ, каквото е необходимо.
Много пари налични в сметка с карта е риск винаги, не съветвам и не препоръчвам като цяло.
На мен ми се е налагало да оспорвам транзакции само в Револют, не знам късмет ли извадих или си е така, но за 24 часа ми върнаха всичко.

# 16
  • Мнения: 5 184
В моя случай например бяха над 10 транзакции за една нощ, под 100 лв всяка. И някъде там решили да ми блокират картата. Колко мило, а? Simple Smile

# 17
  • Мнения: 28 618

И от тогава си държа новата карта постоянно замразена през приложението, като я размразявам непосредствено преди плащане/теглене от банкомат.

Май всички трябва да го правим това за по-сигурно.
Плюс лимит на теглене/плащане.
Може и да се забрани плащането в чужбина и да се разрешава само при пътуване.
Какво още може да се направи за защита на картите, освен паролите и верификациите, разбира се, за които става ясно, че невинаги помагат?

# 18
  • Melmak
  • Мнения: 8 533
Аз какво правя?

Имам две сметки, едната ми е за заплата и да си харча през нея. Другата е за спестяване. И двете имат карти, обаче втората сметка седи със заключена карта от приложението. Избягвам да пазарувам с нея в нета. И почти не тегля на банкомати.
Ако искам да харча пари от там просто отключвам за конкретната транзакция и заключвам.

Имам револют и плащам само с него в интернет. Така е и по-изгодно ако пазарувам от чужди сайтове.

Вече за кредитна карта, не знам. Ако целите да трупате кеш бек и да плащате повече неща ежедневно с тази карта, ще е голямо предизвикателство да я заключваш сто пъти. И ако има как в приложението може да се ограничат транзакции само в България и при нужда да се разшири до Европа или цял свят, после пак да се ограничи до България.

# 19
  • Мнения: 455
Здравейте, може ли малко повече информация за това "замразяване" и "заключване" на карта (за дебитна конкретно ме интересува)?
На всяка банка и от всяко приложение ли може да се направи? И освен, че това спира теглене на пари, ако искам да превеждам сума към тази карта-трябва ли пак да "отключвам"?

# 20
  • Мнения: 17 838
Това със заключването вече го разиграхме уикенда с дебитната. Първо, че не е удобно, второ - по-неприятното - има технологично време картата да зацепи, че е отключена.

Лимана, аз съм на ПИБ все още, имам и Револют - картите се заключват от приложенията.

# 21
  • Melmak
  • Мнения: 8 533
Лимана, сигурно всяка банка го има. При мен Пощенска и уникредит го имат. Просто заключваш картата и не можеш да правиш транзакции с нея.

# 22
  • Мнения: 455
Благодаря ви. Аз съм на Уникредит и ЦКБ, като в ЦКБ ми е "спестовна" дебитна карта и там сумата хич да не е се натрупва. Но не я ползвам за пазаруване, само превеждам в нея пари "за всеки случай". Там през приложението има опция да я блокирам, но не знам какво би означавало блокиране. За Уникредит-разбрах.
Нарцѝса, много неприятно (меко казано). Дано се оправят нещата при теб.
Аз преди години бях сглупила да поръчам нещо от супер съмнителен чужд сайт, те си ми изтеглиха парите, но доста време нищо не получих. Писах сума ти и имейли на изпращача-без отговор. И Уникредит ми съдействаха да оспоря транзакцията (доста време беше минало), изпратих си въпросните имейли на служител в Уникредит и жената изцяло ми съдейства за връщане на парите.

# 23
  • Мнения: 28 618
Това със заключването вече го разиграхме уикенда с дебитната. Първо, че не е удобно, второ - по-неприятното - има технологично време картата да зацепи, че е отключена.

Хм, това е много неприятно, ако трябва да се чака. Колко време е нужно за отключване на картата?

# 24
  • Мнения: 1 096
Това е странно, моите 3 карти (от 3 различни банки) се отключват и заключват с моментален ефект. Потенциален проблем обаче е това, че понякога приложенията не работят поради ъпгрейд или технически проблеми.

# 25
  • Мнения: 5 184
Това със заключването вече го разиграхме уикенда с дебитната. Първо, че не е удобно, второ - по-неприятното - има технологично време картата да зацепи, че е отключена.

Хм, това е много неприятно, ако трябва да се чака. Колко време е нужно за отключване на картата?
При мен - николко. Веднага става.

Не съм пробвала да превеждам пари на замразена карта, но аз не превеждам към карта, а към сметка Wink

# 26
  • Мнения: 3 410
Това със заключването вече го разиграхме уикенда с дебитната. Първо, че не е удобно, второ - по-неприятното - има технологично време картата да зацепи, че е отключена.

Хм, това е много неприятно, ако трябва да се чака. Колко време е нужно за отключване на картата?
Не трябва да се чака. Става мигновено и в двете посоки.

# 27
  • Мнения: 17 838
Въпрос на секунди е, не се чака 5 мин, просто ние сме много чевръсти и двамата. Не е примерно да сме на стъпалата в метрото, да отключим картата да е готова за чекиране, а чак на турникета отключваме.

Последна редакция: вт, 04 мар 2025, 19:20 от Нарцùса

# 28
  • Мнения: 17 838
За съжаление съвсем без банки не става - превод на заплата в Револют не може.

# 29
  • Мнения: 2 218
Така е. То и револют не става, но това е друга тема.
Успех с оспорването!
Както с казали по-нагоре, транзакцията е минала автоматично, но после някой от риск-мониторинга е видял, че има нещо нередно и са блокирали картата. Вероятно веднага са уведомили картовата схема (мс или виза). В същото време са проверили старите транзакции, анализирали са местоположението, IP адреса и пр, далИ са валидни. Междувременно, картовата схема също проверява. Ако е онлайн плащане е малко по-трудно, обаче, защото вероятно хакера ползва прокси. Тук идва ред на банката на търговеца да каже дали транзакцията е лигитимна и дали ще върне парите. Понякога картовата схема също може да го изисква, зависи случая.
Според мен, би трябвало да върнат сумата, особено щом се касае с кредитна карта.
Работя в сферата, и случаите в които не връщат сумите са рядкост.

Общи условия

Активация на акаунт