В циганските махали и турските села, вместо да им плащат да гласуват, да дават пари за образование.
Да, това е идея, ама аз питах за реалистична

- Откъде тези кадри? И как ще накараш добрите учители да отидат в глухата провинция?
- Какво значи изобщо еднакво финансиране? По-равно за ученик, или по равно за всяко училище, малко и голямо?
- А пък толкова ресурсни учители откъде?
- Парите за нормална материална база?
Всичко написано от теб са пожелания, които няма как да станат. И пропускаш основната причина - от всяко дърво свирка не става. Тоест децата и семействата им не са еднакви. За някои образованието е ценност, за други е загубено време. Някои имат библиотеки, компютри и култура, други са прочели две книги през живота си (насила в училище).
Не да се правят "извлеци" на добри и лоши, това може да стане и чрез единна система за ранкинг.
Примери има в Европа- всяко училище избира няколко профила, в които да се развива, всички училища в страната са равноправни.
Ако са 2 училища за района, са задължени да си разпределят всички профили, за да има от всички оферти, достъпни за всички деца.
Така ще се сложи край на елитарността,която и без това е много остатъчна в повечето училища.
Това значи ако имаме едно добро и едно лошо училище да ги съберем и разделим и да получим две посредствени. Да, ще има равенство, ама дали си струва? И какви са тези профили за които говорим? Всяко училище да има и математика като СМГ, и физика като НПМГ, и езици като ЕГ??? И как ще стане? Нито учители, нито ученици има за това. Ще имаме смесени класове с добри и лоши ученици, което ще сваля нивото.
бистришко 192-ро училище. Профилът е специфичен - анимация в туризма, не е за всеки (например на големия тотално не е неговото), но той е артистичен и за него ще са приятни най-вероятно специалните предмети. Големият беше с профил хокей на трева, пак там. Обучаваше ги много отдаден учител, капитан на отбора към НСА, много ги беше запалил, но покрай пандемията нещата малко се объркаха. Учителите са отдадени, като видят, че на някой му се учи и въобще проявява интерес - удрят шапки в земята от радост
Както ние като деца когато звъняхме на звънците на апартаментите и бягахме.