За какво си мислите постоянно напоследък? - Тема №2

  • 48 017
  • 750
  •   1
Отговори
# 555
  • Мнения: 52 274
Работеща идея е добри кадри, еднакво финансиране, ресурсни учители, нормална материална база, НБОто да се ползва по предназначение и където има спад да се работи за повишаване на нивото. Мисля, че е ясно какво е нужно.
В циганските махали и турските села, вместо да им плащат да гласуват, да дават пари за образование.

Да, това е идея, ама аз питах за реалистична Simple Smile
- Откъде тези кадри? И как ще накараш добрите учители да отидат в глухата провинция?
- Какво значи изобщо еднакво финансиране? По-равно за ученик, или по равно за всяко училище, малко и голямо?
- А пък толкова ресурсни учители откъде?
- Парите за нормална материална база?
Всичко написано от теб са пожелания, които няма как да станат. И пропускаш основната причина - от всяко дърво свирка не става. Тоест децата и семействата им не са еднакви. За някои образованието е ценност, за други е загубено време. Някои имат библиотеки, компютри и култура, други са прочели две книги през живота си (насила в училище).


Трябва да се премисли цялата система.
Не да се правят "извлеци" на добри и лоши, това може да стане и чрез единна система за  ранкинг.
Примери има в Европа- всяко училище избира няколко профила, в които да се развива,  всички училища в страната  са равноправни.
 Ако са 2 училища за района, са задължени да си разпределят всички  профили, за да има от всички оферти, достъпни за всички деца.
Така ще се сложи край на елитарността,която и без това е много остатъчна в повечето училища.

Това значи ако имаме едно добро и едно лошо училище да ги съберем и разделим и да получим две посредствени.  Да, ще има равенство, ама дали си струва? И какви са тези профили за които говорим? Всяко училище да има и математика като СМГ, и физика като НПМГ, и езици като ЕГ??? И как ще стане?  Нито учители, нито ученици има за това. Ще имаме смесени класове с добри и лоши ученици, което ще сваля нивото.

# 556
  • Мнения: 7 983
Работеща идея е добри кадри, еднакво финансиране, ресурсни учители, нормална материална база, НБОто да се ползва по предназначение и където има спад да се работи за повишаване на нивото. Мисля, че е ясно какво е нужно.
В циганските махали и турските села, вместо да им плащат да гласуват, да дават пари за образование.

Да, това е идея, ама аз питах за реалистична Simple Smile
- Откъде тези кадри? И как ще накараш добрите учители да отидат в глухата провинция?
- Какво значи изобщо еднакво финансиране? По-равно за ученик, или по равно за всяко училище, малко и голямо?
- А пък толкова ресурсни учители откъде?
- Парите за нормална материална база?
Всичко написано от теб са пожелания, които няма как да станат. И пропускаш основната причина - от всяко дърво свирка не става. Тоест децата и семействата им не са еднакви. За някои образованието е ценност, за други е загубено време. Някои имат библиотеки, компютри и култура, други са прочели две книги през живота си (насила в училище).


Трябва да се премисли цялата система.
Не да се правят "извлеци" на добри и лоши, това може да стане и чрез единна система за  ранкинг.
Примери има в Европа- всяко училище избира няколко профила, в които да се развива,  всички училища в страната  са равноправни.
 Ако са 2 училища за района, са задължени да си разпределят всички  профили, за да има от всички оферти, достъпни за всички деца.
Така ще се сложи край на елитарността,която и без това е много остатъчна в повечето училища.

Това значи ако имаме едно добро и едно лошо училище да ги съберем и разделим и да получим две посредствени.  Да, ще има равенство, ама дали си струва? И какви са тези профили за които говорим? Всяко училище да има и математика като СМГ, и физика като НПМГ, и езици като ЕГ??? И как ще стане?  Нито учители, нито ученици има за това. Ще имаме смесени класове с добри и лоши ученици, което ще сваля нивото.
Щом ще е , и ще продължи да е задължително училището до 12ти клас, трябва да има еднакъв достъп до всичко, за всички.
Сегашното е само на думи.
Самата идея за някакви нива, и елитарност, според мен, е несъвместима с масово, и задължително училище.

# 557
  • София
  • Мнения: 20 129
ЧС, заблуда е, че пари няма. И а и в здравеопазването. Просто много се краде.

# 558
  • Мнения: 52 274
Щом ще е , и ще продължи да е задължително училището до 12ти клас, трябва да има еднакъв достъп до всичко, за всички.
Сегашното е само на думи.
Самата идея за някакви нива, и елитарност, според мен, е несъвместима с масово, и задължително училище.

Ама то равен достъп има - единен еднакъв за всички изпит. Не може да има тотално равенство в смисъл за всички еднакво. Къде го има изобщо? В здравеопазването, в транспорта, в услугите и инфраструктурата, във възможностите за развлечение и култура или другаде?

Това за краденето ( а също и за пилеенето и неефективното управление) е вярно, но те също са факт и част от реалността.

# 559
  • Somewhere...over the rainbow - where troubles melt like lemon drops
  • Мнения: 3 077
Толкова не ми е присърце борбата за елитни гимназии, че
се зарадвах, че и малкият ми син проявява интерес към ужасно неелитното Grinning бистришко 192-ро училище. Профилът е специфичен - анимация в туризма, не е за всеки (например на големия тотално не е  неговото), но той е артистичен и за него ще са приятни най-вероятно специалните предмети. Големият беше с профил хокей на трева, пак там. Обучаваше ги много отдаден учител, капитан на отбора към НСА, много ги беше запалил, но покрай пандемията нещата малко се объркаха. Учителите са отдадени, като видят, че на някой му се учи и въобще проявява интерес - удрят шапки в земята от радост Grinning Училището е тип селско, обстановката наоколо - клюкарска - не мога лесно да се случват нередни неща, без някой да ги е фиксирал. Изброените предимства са ми напълно достатъчни, за да съм спокойна.

По повод на темата, по която говорите - гледах два много показателни филма - единия преди десет години, а другия - тази година. 

https://odo.bg/%D0%BA%D0%B5%D0%B9%D0%BC%D0%B1%D1%80%D0%B8%D0%B4%D0%B6/

https://siff.bg/bg/movies/balgarski-dokumentalni-premieri/niy-vsichkki-sme-detsa

# 560
  • Мнения: 14 373
ОК, попитах за работеща идея.
Като се даде (делегира) свобода на училищата. Но това никога няма да стане при "другарката" Янка Такева...

Последна редакция: нд, 27 юли 2025, 20:02 от deaf

# 561
  • София
  • Мнения: 2 371
Мисля си за пожарите. За безводието. Как се променя климатът. Горките хора в бедствието. Май така ще е напред, затопляне и всичко, което променя в природата и последствията от тези промени.

# 562
  • Мнения: 29 635
Янка Такева няма да е вечно жива. Ето, Кастрева в София я сменят. Но дали ще дойде по- добър професионалист или пак " наш човек- послушко" е съвсем друга тема

# 563
  • Мнения: 14 373
На Слънчака видях електрически джип,който се зареждаше с кабел спуснат от студио на втория етаж на блок. Стана ми смешно като си помислих какво би станало,ако някое хлапе откачи кабела (зареждачката)! Laughing Както ние като деца когато звъняхме на звънците на апартаментите и бягахме. Yum

# 564
  • Мнения: 1 582
Замислям се как в живота всичко някак си е наредено уж от само себе си, а всъщност - точно както трябва. Преживявах една конкретна ситуация, много се ядосвах и натъжавах, но с времето и покрай някои обстоятелства разбрах, че всичко се е случило точно така, както е трябвало. И то - за добро.

Всяко желание, всяка човешка мечта си има своето време. Убедих се, че просто трябва да се доверя на Бог

# 565
  • Мнения: 7 983
Бог, Вселена, Висшето съзнание...няма значение- Всичко е за мое добро!
Най-добрата мантра.

# 566
  • Мнения: 8 937
Бог, Вселена, Висшето съзнание...няма значение- Всичко е за мое добро!
Най-добрата мантра.

Но доста време минава, докато човек го осъзнае.

# 567
  • Мнения: 7 983
Бог, Вселена, Висшето съзнание...няма значение- Всичко е за мое добро!
Най-добрата мантра.

Но доста време минава, докато човек го осъзнае.
За време не знам, сигурна съм, че се изстрадва това осъзнаване, наготово няма как.
Доста също е относително- доста за мен, може да не е доста за теб.
Дадено ни е колкото трябва и колкото можем да носим- и от доброто, и от лошото.
Грозна мисъл е за някои, но докато не се смирят, все ще си мислят, че са наказани..заради каквото и да било, примери безброй...

По темата- мисля си за режим, че покрай отпуската съм се отпуснала...

# 568
  • Мнения: 29 635
Обяснете на някой родител, който е загубил детето си, че му е дадено колкото трябва и може да носи!

# 569
  • Мнения: 7 983
Нищо няма нужда да обяснявам.
Не съм аз,  която движи неплътното.
Това, че не мога да разбера нещо, не му дава или отнема смисъл.
Нито пък, това, че не мога да го приема.
Въпросът не е , защо на мен! , защо аз! , даже не е защо?!
Въпросът е как?- посока, начин, смисъл...

Общи условия

Активация на акаунт