Отговори
# 360
  • Мнения: 965
Здравейте,

Може ли помощ за тази задача, но без вектори, защото не са ги учили:
“Нека М и N са точки съответно върху страните
ВС и CD на успоредника ABCD, такива, че вм = DN. Нека Р е пресечната точка на BN и DM. Да се докаже, че точката Р е равноотдалечена от правите АВ и AD.”

Благодаря💐!

# 361
  • у дома
  • Мнения: 8 015
Здравейте,

Може ли помощ за тази задача, но без вектори, защото не са ги учили:
“Нека М и N са точки съответно върху страните
ВС и CD на успоредника ABCD, такива, че вм = DN. Нека Р е пресечната точка на BN и DM. Да се докаже, че точката Р е равноотдалечена от правите АВ и AD.”

Благодаря💐!
Толкова ли е трудно да се напише зад е за 7кл,а не какво да се използва.Тези,които отделяме време имаме представа в кой клас какво се учи...

# 362
  • Мнения: 965
Нямам идея за кой клас е, иначе бих го написала. Знам единствено на кой клас е дадена, но задачата е за по-висок такъв. Трябва да се реши с теорема на Менелай.

Има ли причина за тази грубост?

# 363
  • Мнения: 9 519
Това също можеше да е казано с даване на задачата, заедно с условието на задачата. Някак трябва да се тръгне от нещо в решаване на задачата, да се стъпи на очакваните знания...

Помъчих се някое време и се отказах да решавам със знания преди 8ми клас, че нали пише, че не са взели вектори. Сега се оказва, че има и теорема с прилагането на която се очаква да се реши. Изобщо нямам спомен каква е тази теорема на Менелай, отворих да я видя. Не става ли с директно прилагане?

# 364
  • Мнения: 965
Не, за съжаление Sad

# 365
  • у дома
  • Мнения: 8 015


Има ли причина за тази грубост?
Щом смятате за грубост молбата да се спазва това,за което е помолено в 1 пост на темата ваша воля...Аз за мен отдавна си разреших проблема и даже и чертеж да мисля за такива задачи не правя...

Пак не се разбра в кой клас е дадена  зад,нищо,че е за по-горен...Менелай и Чева по старата програма се учеха в 9 кл и то само от профил матем.По новата в ооп изобщо ги няма никъде... Аз пък приемам за грубост,че не сте си направили труда да прочетете поне 1 пост на темата, но това си е мое виждане.

Последна редакция: пн, 19 май 2025, 14:56 от svetlaem

# 366
  • Варна
  • Мнения: 209
Здравейте, момичетата! Отново имам нужда от помощ за една задача за седми клас.

# 367
  • Мнения: 9 130
Здравейте, момичетата! Отново имам нужда от помощ за една задача за седми клас.

# 368
  • Варна
  • Мнения: 209
Благодаря, Dincho

# 369
  • В Страната на чудесата
  • Мнения: 408
Задачи с Менелай и Чева се решават още от 5 клас, 1-ви срок в някои училища.
Може да е дадена и на шестокласници или седмокласници. В случая ми се струва, че е без особено значение.
Ненужна грубост, наистина.

# 370
  • Мнения: 76 277
Някой е длъжен да стои тук на нисък старт с молив и лист и да решава задачите ли? Ако така смятате, сте в грешната тема.
Да се задават уточняващи въпроси .. също не влиза в ничии задържения.

# 371
  • Мнения: 932
Задачи с Менелай и Чева се решават още от 5 клас, 1-ви срок в някои училища.
Може да е дадена и на шестокласници или седмокласници. В случая ми се струва, че е без особено значение.
Ненужна грубост, наистина.
И моята щерка по ФУЧ я е учила в 5. клас заради созополските боеве Simple Smile
Със сигурност сме я решавали тази задача. Вероятно с две прилагания на теоремата за триъгълник DMC и външна точка B и триъгълник BCN и външна точка D може да "изскочи" нещо.

# 372
  • Мнения: 3 540
Чакам Ant с някакво хитро допълнително построение. Мисля я и аз тази задача, без Менелай и Чева.

# 373
  • София
  • Мнения: 20 073
Нека не  разваляме темата с  пререкания кой е крив и кой е прав, кой е груб и кой не е. Да, Менелай и Чева се учат  и в прогимназията от деца в МГ ( конкретно в СМГ и ПЧМГ със сигурност), но съгласете се, че не всеки знае детето на потребител Х или У  къде учи. Пак би било някаква насока да се каже - детето ми е  едикой си клас, да, но пък учи в МГ. Понеже примерно аз досега бях заета и нямах  възможността да се пробвам, ама ей така след първо четене на условието си помислих за някаква комбинация от Менелай и подобие или пък за симетрия, и оттам вече нещо да доказва, че Р лежи на ъглополовящата, което пък би доказало търсеното.... Да кажем, че случайно  в тази идея/идеи  има нещо, то те биха били  безсмислени за доразвиване/решаване докрай предвид това, че детето на Силан ( погледнах в профила й) е  6 клас и едва ли знае нещо за подобие примерно..  Simple Smile

# 374
  • Мнения: 965
Извинявайте, нямах време да пиша. Задачата е решена от децата.
Не ме питайте как, защото не разбирам😉.
Благодаря на всички включили се с желание да помогнат🙏!

Общи условия

Активация на акаунт